Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Swap z k20a6 na k20a1/a3/a4 co potrzebne i czy sensowne??

VII k20a6 k20a4 wymiana silnika accord vii swap k20a6 swap k20a4

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hacc

Hacc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:MC1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 16.08.2015

Witam

Jestem nowy na forum, na wstępie zaznaczam że szukałem podobnego tematu jednak nie znalazłem.

Zakupiłem niedawno accorda VII-gen z uszkodzonym silnikiem (zarysowana tuleja i tłok na 4 + początek przytarcia na pozostałych trzech).

Mam dostęp do tanich gratów z Civica VII Sport K20A3 lub CRV II-gen K20a4 lub Stream k20a1 - jak na złość nie ma na tej liście ani k20a6 ani k20z2 graty to pojedyncze słupki lub kompletne na swap.

Wiem że k20a1 a3 i a4 różnią się troszeczkę od a6/z2 napewno w osprzęcie (inny dolot - ze zmienną geometrią, w civicu brak pompy wspomagania itp).

Moje pytanie brzmi czy ktoś z forum swapował swojego acc z k20a6 na k20a3/a4/a1 jeśli tak to czy spotkał jakieś poważne problemy przy swapie czy jest plug n play, czy musiał przerzucać cały komplet z osprzętem czy przerzucił sam słupek, co z ecu?? tez przerzucal czy zostawił stary itp.

Jeśli nikt nie swapował takiego silnika to poproszę o ewentualne porady. Proszę również o komentarze dotyczące zalet/wad swapa z k20a6 na k20a1/a3/a4. ewentualnie który najlepiej "pasuje".

Do tej pory obracałem się w F H i B-seriach dlatego proszę o porady.


  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:07, 16.08.2015

Jezeli juz chcesz robic swap z kompem i instalacja to tylko na k24a3. W przypadku, gdy idziesz po kosztach, to ja osobiscie wrzucilbym k20a3. Ecu z k20a6 powinno to ogarnac pod warunkiem zmiany kolektora i przepustnicy. Jest jeszcze jedna rzecz, ktora trzeba by zmienic zeby nie wywalalo bledu. Kolo Vtc na walku ssacym powinno byc z k20a6. Pozatym wszystko powinno byc plug and play. Sa to blizniacze silniki. Walki sa identyczne. Swego czasu nawet zrobilem przeszczep samych walkow z k20a3 do k20a6 i hula elegancko. Kolektory tez powinny byc zamienne, ale to sie trzeba jeszcze upewnic. Zawsze jeszcze mozna zmienic czapki w razie czego, ale raczej wszystko powinno pasowac. Osprzet dasz swoj i gitara. Takze jak masz pewne, nie zjezdzone k20a3 to laduj smialo.


  • 0

#3 Hacc

Hacc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:MC1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 16.08.2015

Jezeli juz chcesz robic swap z kompem i instalacja to tylko na k24a3. W przypadku, gdy idziesz po kosztach, to ja osobiscie wrzucilbym k20a3. Ecu z k20a6 powinno to ogarnac pod warunkiem zmiany kolektora i przepustnicy. Jest jeszcze jedna rzecz, ktora trzeba by zmienic zeby nie wywalalo bledu. Kolo Vtc na walku ssacym powinno byc z k20a6. Pozatym wszystko powinno byc plug and play. Sa to blizniacze silniki. Walki sa identyczne. Swego czasu nawet zrobilem przeszczep samych walkow z k20a3 do k20a6 i hula elegancko. Kolektory tez powinny byc zamienne, ale to sie trzeba jeszcze upewnic. Zawsze jeszcze mozna zmienic czapki w razie czego, ale raczej wszystko powinno pasowac. Osprzet dasz swoj i gitara. Takze jak masz pewne, nie zjezdzone k20a3 to laduj smialo.

1) rozumiem że główna różnica będzie w kole VTC w takim razie zawór VTC też powinno się przerzucić?? a co z wałkami rozrządu??

2) nie prościej przerzucić kompa z immo od k20a3? i nie ruszać osprzętu (próbował ktoś zrobić coś takiego)??

a co do tego swapa na 2.4 to rozumiem że oprócz k24a3 podchodzą też inne k24

3) a w jakich modelach występował k24a3?? oprócz accorda oczywiście,

4) jaki jest stopień skomplikowania tego swapa na 2.4 silnik+osprzęt+wiązka+skrzynia+komputer ewentualnie półosie czy coś jeszcze??


  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:05, 16.08.2015

ad1. tylko kolo Vtc to wymiany (ma wiekszy kat i bedzie check na k20a6 ecu), zawor Vtc zostaje, walki takie same

ad2. jesli masz masz ecu z instalacja to nawet lepiej, tylko koszt troszke wiekszy, zaleta tego jest to ze k20a3 deklaruje sie wieksza moca od k20a6, okolo 5 HP, wlasnie chodzi o to czy w k20a3 przepustnica nie jest juz drive by wire? jesli tak to wiazka tez do wymiany

ad3. z tego co wiem to k24a3 deklaruje najwieksza moc z innych k24, glownie accord

ad4. silnik, skrzynia, ecu, wiazka, polosie powinny podejsc, chociaz nie jestem pewny czy nie sa grubsze, tutaj trzeba by poszukac troche na forum bo takie swapy juz byly, zaleta tego jest wieksza moc i moment, no i skrzynia 6


  • 0

#5 Hacc

Hacc
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:160
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:MC1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 16.08.2015

Ok

Do tego dostępny mam również jeszcze k20a9 ze strony z wikipedii wynika że jest to troszeczkę nowszy silnik 2 pytania:

1) czy ktoś wie czy silnik ten jest pozbawiony wad znanych z k20a6 (wałki i tłoki z gó@#$litu) tzn. czy został dopracowany i czy jest pozbawiony wad "wieku dziecięcego" znanego z Accordów z silnikami k20a6.

2) czy jest gdzieś dostępny tutorial jak zmienić z linki na drive by wire bo jak na razie to mnie zastanawia czy jest mus żeby zmieniać wiązkę pod deską czy da radę zrobić to bez tego - doprowadzić osobne kable do potencjometra - oczywiście potrzebny by był jakiś schemat i to mnie też zastanawia. Jak ktoś to robił u siebie to może się tutaj wypowie


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, k20a6, k20a4, wymiana silnika, accord vii, swap k20a6, swap k20a4

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq