Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd 48 ktoś podpowie co z tym....

VII błąd check

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 ballb

ballb
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:44, 09.08.2015

Witam w  moim accordzie 2003r. 2.0 benz+gaz zaświecił się check . Jako że mam gaz zakładałem że to tylko regulacja itp. Niestety po skasowaniu błędu (klema aku) i odpaleniu auta na benzynie po chwili zaswieca się check na stałe. Po odczytaniu błędu spinaczem okazało się że jest to bład 48 - coś chyba z sondą. Czy ktoś miał podobny problem i wie co z tym uczynić?  Podczas jazdy chwilę po uruchomieniu silnik jakby się mocno zastanawiał nad swoją pracą ale za chwilę pracuje ok. Spalanie w normie...


  • 0

#2 jetson

jetson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3miasto
  • Silnik:2,0
  • Wersja:K
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 09.08.2015

48 - podgrzewanie w sondzie pierwszej padło. Kupienie i wymiana nie powinna być problematyczna - jest sporo informacji na ten temat.

W dziale sprzedam lub kupie szybko znajdziesz odpowiednią cześć.


  • 0

#3 ballb

ballb
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:46, 13.08.2015

48 - podgrzewanie w sondzie pierwszej padło. Kupienie i wymiana nie powinna być problematyczna - jest sporo informacji na ten temat.

W dziale sprzedam lub kupie szybko znajdziesz odpowiednią cześć.

Dzięki za zainteresowanie i podpowiedź. Rozumiem że do wymiany jest pierwsza sonda czy jakiś dodatkowy  element  sondy? Możliwe że głupio  pytam ale całkowicie się na tym nie znam a i czasu na przeszukiwania forum brak....;)


  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:57, 13.08.2015

Musisz kupić nową sondę denso dox1424 - jest to taka sama sonda tylko bez znaczka honda i kosztuje około 400 (zamiast 800)
  • 0

#5 boomer5

boomer5
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 29.08.2015

Czesc. U mnie ten sam bład. Kupilem nowa denso 1424 i dalej to samo. Dodam ze mam zalozonego deadcat od naszego forumowicza pare tys km. Byl spokoj teraz wspomniany 48 i 67 pomysly?
  • 0

#6 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:09, 31.08.2015

Na początek usunąć trzeba błąd 48 .... i zobacz czy jest rezystancja grzałki w nowej sondzie bo wygląda na uszkodzoną ...... Tak z ciekawości zobacz czy komputer  nie został zalany jakimś preparatem od klimy  i posprawdzaj połączenia i bezpieczniki 

Usuwanie usterek wg DTC: P0135 DTC P0135:   Usterka obwodu grzałki czujnika A/F (czujnik 1) 1. Włączyć zapłon (II). 2. Skasować kody DTC za pomocą HDS. 3. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową na poziomie 3.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (dźwignia zmiany w położeniu P lub N) aż do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, następnie pozostawić na biegu jałowym. 4. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.

Czy jest wskazywany DTC P0135?

TAK - Przejść do 5.

NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1), przekaźnika A/F i modułu ECM/PCM.n

5. Wyłączyć zapłon. 6. Sprawdzić następujące bezpieczniki:

  • Bezpiecznik nr 19 OPCJA (40 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
  • Bezpiecznik nr 4 CZUJNIK A/F (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
  • Bezpiecznik IGP nr 23 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą

Czy przepalił się jakiś bezpiecznik?

TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między przekaźnikiem czujnika A/F i bezpiecznikami, następnie przejść do punktu 23.

NIE - Przejść do 7.

7. Rozłączyć złączkę 4-stykową czujnika A/F (czujnik 1). 8. Zmierzyć opór między stykami nr 3 i nr 4 złączki 4-stykowej czujnika A/F (czujnika 1) a masą.

Czy opór wynosi 2,1-2,9 W w temperaturze pokojowej?

TAK - Przejść do 9.

NIE - Przejść do 21.

9. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 złączki 4-stykowej czujnika A/F (Czujnik 1) a kolejno stykami nr 3 i nr 4 złączki 4-stykowej czujnika A/F (Czujnik 1).

Czy obwód jest zamknięty?

TAK - Przejść do 21.

NIE - Przejść do 10.

10. Zewrzeć linię SCS za pomocą HDS. 11. Odłączyć złączkę A (31-stykową) ECM/PCM. 12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A10 złączki ECM/PCM a masą nadwozia.

Czy obwód jest zamknięty?

TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między ECM/PCM (A10) i czujnikiem A/F (Czujnik 1), następnie przejść do punktu 22.

NIE - Przejść do 13.

13. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 3 złączki 4-stykowej czujnika A/F (czujnik 1) do masy nadwozia.

14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem A10 złączki ECM/PCM a masą nadwozia.

Czy obwód jest zamknięty?

TAK - Przejść do 15.

NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między ECM/PCM (A10) i czujnikiem A/F (Czujnik 1), następnie przejść do punktu 22.

15. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 4 złączki 4-stykowej czujnika A/F (czujnik 1) do masy nadwozia.

16. Wymontować przekaźnik czujnika A/F (A).

17. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej przekaźnika czujnika A/F a masą nadwozia.

Czy obwód jest zamknięty?

TAK - Przejść do 18.

NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między czujnikiem A/F (Czujnik 1) i przekaźnikiem czujnika A/F, następnie przejść do punktu 22.

18. Rozłączyć złączkę E (31-stykową) ECM/PCM. 19. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem E8 złączki modułu ECM/PCM i stykiem nr 4 złączki 4-stykowej przekaźnika czujnika A/F.

Czy obwód jest zamknięty?

TAK - Przejść do 20.

NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między ECM/PCM (E8) i przekaźnikiem czujnika A/F, następnie przejść do punktu 22.

20. Sprawdzić przekaźnik czujnika A/F.

Czy przekaźnik czujnika A/F jest sprawny?

TAK - Przejść do 28.

NIE - Wymienić przekaźnik czujnika A/F, następnie przejść do punktu 22.

21. Wymienić czujnik A/F (czujnik 1). 22. Podłączyć ponownie wszystkie złączki. 23. Włączyć zapłon (II). 24. Wyzerować ECM/PCM za pomocą testera HDS. 25. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM/PCM. 26. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?

TAK - Jeśli wskazywany jest kod DTC P0135, sprawdzić, czy występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) i ECM/PCM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.

NIE - Przejść do 27.

27. Używając testera HDS, sprawdzić STAN OBD w MENU DTC, aby przekonać się, czy nie pojawił się kod usterki DTC P0135.

Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?

TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n

NIE - Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat o NEGATYWNYM wyniku testu, sprawdzić, czy występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (czujnik 1) przekaźnika czujnika A/F i modułu ECM/PCM, następnie przejść do 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 25 i sprawdzić ponownie.

28. Uaktualnić oprogramowanie ECM/PCM, jeśli nie jest posiadana ostatnia wersja, lub zamienić na sprawdzony w działaniu ECM/PCM. 29. Sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC w MENU DTC używając HDS.

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?

TAK - Jeśli wskazywany jest kod DTC P0135, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika A/F (Czujnik 1) i ECM/PCM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.

NIE - Jeśli pamięć ECM/PCM została przeprogramowana, usuwanie usterki zostało zakończone. Jeśli ECM/PCM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM/PCM.n


  • 0

#7 boomer5

boomer5
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 01.09.2015

a więc tak.. lampka MIL zgasła po kilkunastu km. podejrzewam że jak bym miał kompa do kasowania błędów to by wystarczyło to skasować.. albo zrobić "adaptacje biegu jałowego". w każdym bądź razie dziękuje.


  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:30, 02.09.2015

Czesc. U mnie ten sam bład. Kupilem nowa denso 1424 i dalej to samo. Dodam ze mam zalozonego deadcat od naszego forumowicza pare tys km. Byl spokoj teraz wspomniany 48 i 67 pomysly?

 

a więc tak.. lampka MIL zgasła po kilkunastu km. podejrzewam że jak bym miał kompa do kasowania błędów to by wystarczyło to skasować.. albo zrobić "adaptacje biegu jałowego". w każdym bądź razie dziękuje.

Błąd 48 już został naprawiony  i grzałkę masz ok . Ten błąd  dotyczy sondy pierwszej i pewnie nie został skasowany z pamięci  nawet przez wyjęcie białej skrajnej wtyczki z ecu na 5 sekund. Gdyby grzałka była uszkodzona lub jej obwód to kontrolka CE zapaliłaby się od razu po przekręceniu zapłonu ... Błąd 67 dotyczy wydajności katalizatora poniżej progu czyli błąd P0420 . Mógł to być  związane z uszkodzoną  grzałką  sondy nr 1 ... Jeśli lampka sama zgasła to na wyłączonym zapłonie wyjmij białą skrajną wtyczkę z ecu na 5 sekund , odpal na 10 minut i zrobisz tym sposobem adaptację biegu jałowego i skasujesz wszystkie błędy zapisane w pamięci ....


  • 0

#9 boomer5

boomer5
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 02.09.2015

Będę przy najbliższej wolnej chwili się bawił, dzięki wielkie 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, błąd, check

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq