Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Klepanie miedzy 2,5-3,5 tys obrotow, 2.2 vtec f22b1. Panewka?

V Stukot Klepotanie F22b1 Vtec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#31 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 24.12.2015

Sprawrz jeszcze kolo pasowe bo ono jak ma delikatny luz to tez lubi wydawac podobny dzwiek :D

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
  • 0

9ihjy8.jpg


#32 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:18, 14.01.2016

Mam już przejechane 1500km. 

Silnik jak stukał tak stuka. 

Odłączałem poszczególne cylindry i przy odłączaniu obojętnie którego klekotanie się robiło głośniejsze więc to raczej nie sworzeń tłoka ani panewki korbowodowe.....

Ciśnienie oleju bez zmian.

 

Z zewnątrz wygląda to tak:

 

 

Zastanawiam się czy winowajcą nie są czasami wałki balansujące bo tylko one pozostają. Ewentualnie coś w głowicy ale tam nie ma co tak stukać....

 

Silnik ładnie się wkręca i ma moc. Kompresji jeszcze nie mierzyłem.


Użytkownik h1tman edytował ten post 19:21, 14.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#33 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:08, 14.01.2016


Zastanawiam się czy winowajcą nie są czasami wałki balansujące bo tylko one pozostają. Ewentualnie coś w głowicy ale tam nie ma co tak stukać....

 

Założyłeś głowicę z VTEC ze starymi LMA, które jeżeli są wyrobione to stukają dopóki silnik nie jest na VTEC'u.

 

Masz jakiś ECU np. z F22Z2 żeby sprawdzić czy przestaje stukać na VTEC'u ?


Panowie mi ostatnio obróciło panewkę. Zrobiłem remont, nowy wał, nowe dwa tłoki, głowica od F20B5 z Vitkiem (wcześniej miałem bez).

 

Czyli zbudowałeś sobie F22Z2 VTEC ;)


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:06, 14.01.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#34 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:17, 14.01.2016

Założyłeś głowicę z VTEC ze starymi LMA, które jeżeli są wyrobione to stukają dopóki silnik nie jest na VTEC'u.

 

Masz jakiś ECU np. z F22Z2 żeby sprawdzić czy przestaje stukać na VTEC'u ?

 

 

 

F22Z2 ma mniejszy stopień kompresji bo 9:3, mój ma 9:8 :)

Tak, jeżdżę na kompie z F22Z2. Wcześniej miałem stary komputer z F22B5 i było to samo. Więc na VTECu też stuka.

 

PS. F20B5 z którego mam głowice ma LMA na sprężynach a nie te zacinające cylinderkowe.

 

Drugą rzeczą jest to, że stukanie również czuć na pedale gazu i sprzęgle (czuć drgania), jakby się coś konkretnego obijało w tym silniku.....

 

W sumie to można powiedzieć, że jest to bardziej napie.....anie niż tylko stukanie :P 

 

Najbardziej wali gdy się delikatnie muska gaz podczas jazdy. 

Gdy silnik schodzi z obrotów to nie stuka. Dla przykładu gdy jadę i wyłącze zapłon i wciskam gaz czy puszczam to nic nie stuka. 

Albo gdy na przykład daję gaz do dechy  z 2000 obr do 6000 to nie słychać tak tego walenia. 

Na wyższych biegach 4 i 5 jest to również mniej słyszalne/odczuwalne.


Użytkownik h1tman edytował ten post 10:37, 15.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#35 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:32, 15.01.2016

Moim zdaniem stukają właśnie kasowniki VTEC tzw. LMA. 

 

W F20B6 miałem bardzo podobne objawy. U mnie wystepowały tylko na zimnym silniku.  

Jeździłem tak chyba z rok, aż w końcu jeden z kasowników rozleciał się na dwie części.


  • 0

#36 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:04, 15.01.2016

no ale mam te nowsze LMA po prawej:

 

Załączony plik  LMA.jpg   9,08 KB   3 Ilość pobrań

 

Zresztą nie wierze. że przez małe sprężynki trzęsie silnikiem jakby kto napie.....ał 2 kg młotem.


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:10, 15.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#37 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:29, 15.01.2016

Kasowniki VTEC stukają cicho i są najbardziej irytujące na wolnych obrotach jak stoisz na światłach z otwartą szybą ;)

 

A próbowałeś opóźnić zapłon, kręcąc aparatem w stronę zderzaka, może masz spalanie stukowe ?

 

Jeżeli nie pomoże to trzeba będzie chyba szukać problemów po stronie wału (krzywy wał ?) lub osprzętu po obu jego stronach ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#38 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:37, 15.01.2016

Co do wału to faktycznie ma on bicie osiowe 0.04mm. Sprawdzałem przed montażem.

W manualu dopuszczalny dla nowego wału jest od 0 do 0.03mm a service limit 0.04mm więc mój się jeszcze mieści.

Wał się obracał lekkoy jak składałem silnik.

Jak dawałem wał do polerowania to mechaniory mówiły, że nie będzie wpływu na prace silnika.

 

Kumpel miał dwa silniki F22Z2 i mówi, że w obu silnikach miał podobne stukanie.

Nie wierze, że każde F22 ma krzywy wał :P


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:42, 15.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#39 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:43, 15.01.2016

Nie no, sprawny silnik benzynowy nie może mieć takiego walenia żeby było odczuwalne na pedale sprzęgła i gazu.

 

Jeżeli nie rozleciało się koło pasowe to może balans został źle poskładany/ustawiony i dlatego szarpie silnikiem ?


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#40 ooRYBAoo

ooRYBAoo
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:>210
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe / Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 15.01.2016

Na pierwszy ogień teraz powinny polecieć balanse i tak jak kolega h1tman wspomniał, tym kolegą jestem ja, miałem 2 takie silniki i w obu występowało takie irytujące warkotanie, jeden był nawet po remoncie, między innymi nowe panewki (tak jak u h1tman'a - nie pomogło to na stukanie)


Użytkownik ooRYBAoo edytował ten post 11:47, 15.01.2016

  • 0

-1ST HONDA - ACCORD SEDAN CE8 iES F20Z1  -> SWAP H22  (DONE) @OWN

-2ND HONDA - ACCORD COUPE CG4 iES F20B6 -> SWAP H22  (DONE) @OWN http://www.accordklu...coupe-cg4-ryba/


#41 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:58, 15.01.2016

Raczej wałki ustawiłem dobrze (raczej bo niczego nie jetem już pewien :P ).

Muszę zrzucić pasek od banansów i paski od osprzętu i zobaczymy.

Naczytałem się już dużo tematów  a tema stukania/warkotu w silnikach F22B1 u amerykańców i nikt nie rozwizał poroblemu :P

A co do drgań na sprzęgle to tylko to czuć tylko jak stuka.

 

Nad stukaniem wału też się zastanawiam....


Użytkownik h1tman edytował ten post 12:01, 15.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#42 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:17, 15.01.2016

Demontowałeś pewnie ten mechanizm 1:2 drugiego wałka balansowego, może tam jest wałek źle ustawiony - powinno być opisane ładnie w manualu co i jak.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#43 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:12, 15.01.2016

Tak, demontowałem ale ustawiłem wszytko według manuala.

 

W tej chwili liczę na to, że tylny wałek balansowy ma luz wzdłużny i on tak stuka.

 

Pejot myślisz, że od 0.04mm bicia moga się takie cyrki dziać?


Użytkownik h1tman edytował ten post 14:35, 15.01.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#44 ulek3pl

ulek3pl
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Suwałki
  • Silnik:4.8
  • Wersja:E60
  • KM:367
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 15.01.2016

Próbowałeś bez pasków osprzętu? Bo u ciebie coś nieprzyzwoicie wyje. Często gęsto alternator potrafi stukać jak panewki.


  • 0

#45 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:20, 15.01.2016

Jeszcze nie zdejmowałem ale to też jest na liście do sprawdzenia.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Stukot, Klepotanie, F22b1, Vtec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq