Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Klepanie miedzy 2,5-3,5 tys obrotow, 2.2 vtec f22b1. Panewka?

V Stukot Klepotanie F22b1 Vtec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:19, 05.08.2015

Witam, od dluzszego czasu slysze stukot w silniku, myslalem ze to zawory. Ale byly regulowane, jest wszystko w porzadku a stukot jest dalej. Silnik zbiera sie prawidlowo, ale tak jakby sie vtec nie zalaczal, ale to akurat moze byc kwestia przyzwyczajenia. Odciecie jest jakby wymuszone, jakby silnik nie mogl do niego dojsc. Olej w normie, ma jakies 4msc. Kompresja ponad 13 na kazdym cylindrze. Bylem na warsztcie gdzie zajmuja sie hondami i ciezki temat. Trzeba porozbierac i sie wsluchiwac i szukac. Ale prawdopodbnie panewka. Mial ktos podobna sytuacje i wie co to jest? Czy szykowac sie na kosztowna sprawe, czy moze np jakies oringi walka rozrzadu polecialy, jakies zawory zle pracuja? Z gory dzieki za pomoc, musze czekac w tyg na diagnoze a strasznie mnie to meczy :(
https://youtu.be/2lGDo-rQH4A

Użytkownik kviat edytował ten post 17:20, 05.08.2015

  • 0

9ihjy8.jpg


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:16, 05.08.2015

Czy aby na pewno silnik to D22b1 czy F22b1?

 

Poza tym film sie nie otwiera - jest prywatny.


  • 0

#3 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 05.08.2015

F22b1, poprawilem ale najwidoczniej nie zaladowalo
Film juz jest publiczny
  • 0

9ihjy8.jpg


#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:17, 05.08.2015

Stetoskop i posłuchać czy to od dołu czy od góry.

Jak nie chesz czekać, to zalej motodoktora. Jak sie uciszy to panewka.

Kiedyś znajoma poprosiła mnie o zmianę oleju w aucie które dopiero co kupiła.

Po zmianie oliwy na czystą i przejechaniu 5km dźwięk był podobny. U niej była to panewka, ale motodoktor uciszył ją tak, że kupili auto i nic nie było słychac.


  • 0

#5 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 05.08.2015

Nie mam sumienia lac motodoktora. Zawsze dbalem o wszystko wiec nie zrobilbym tego za zadne skarby :)
  • 0

9ihjy8.jpg


#6 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:21, 05.08.2015

Jak stuka w tym przedziale co piszesz przy utrzymywaniu prędkości lub podczas delikatnego rozpędzania to panewka, kup panewki za 100zł wymień i masz z głowy


  • 0

#7 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 05.08.2015

Dziwi mnie fakt, ze nie posypie sie silnik? W starym f20b3 jak poleciala panewka to silnik kaplica,
  • 0

9ihjy8.jpg


#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:06, 05.08.2015

A pisałem Ci kiedyś żebyś poszukał młodszego F22Z2 ? ;-)

Do tego CE9 F22Z2 łatwo można było spotkać ze skrzyniami automatycznym to silnik byłby w uczciwym stanie ...

 

USDM miały kiepskie panewki to pewnie masz sygnał ostrzegawczy żeby szybko je obejrzeć bo jakby całkiem poszła panewka to miałbyś stały stukot narastający wraz z obrotami (panewki kupisz np. w Hipol'u, korbowodowe mają mieć szer. 19,5mm/45mm "O64000" a główne średnica 50mm jak to w 5.genie, jak coś to pierścienie tłokowe czy uszczelkę pod głowicę też dam dostaniesz).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:30, 06.08.2015

Kolega miał podobny stukot w F22Z2. Myśleliśmy, że to panewka wiec zostały wymienione. Stukot pozostał. Doszliśmy do wniosku że te silniki tak mają.


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:33, 06.08.2015

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#10 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:37, 06.08.2015

Kiedys napotkalem sie juz na temat ze one tak maja ze stukaja, ale nie moge go znalezc. To poka juz dluzszy czas a katuje samochod i dalej nic sie nie dzieje. Nie wiem czy jest sens wymieniac panewki, bo przydaloby sie od razu wymienic pierscienie i etc. A jak pytalem o cene remontu to od 2 do 4 tys. A sam nie mam az takiego doswiadczenia.
  • 0

9ihjy8.jpg


#11 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:41, 06.08.2015

Wymiana panewek to mniejszy problem niż pierścieni bo nie trzeba zdejmować głowicy i można to zrobić w pare godzin. Mowie o panewkach korbowodowych.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#12 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:23, 06.08.2015

nic nie musisz wymieniać bo te motory tak chodza, moje f22z2 jak i jakis czas temu sprzedane f22b1 oba chodzily identycznie

te gruchowanie w moich najbardziej slychać ~2-2,5k


  • 0

#13 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 06.08.2015

Ale musi byc jakas przyczyna tego? Watpie zeby dzialo sie tak samo z siebie.
  • 0

9ihjy8.jpg


#14 vinchenzo

vinchenzo
  • Forumowicz
  • 462 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:149
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:cd5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:01, 17.12.2015

no i doszliscie do ładu?? co i jak? i czy to jest gruchotanie czy delikatne przerywanie? bo u mnie przerywa delikatnie wlasnie w tym zakresie obrotów i słychać identycznie 


Użytkownik vinchenzo edytował ten post 08:02, 17.12.2015

  • 0

I love My CD5

CHECK THIS ----> http://www.accordklu...izacja-1-postu/ <---- CHECK THIS


#15 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:02, 17.12.2015

ściągnąć miskę i zobaczyć do tych panewek i tyle, ja obstawiam panewki :) na takim stukotaniu może długo jeździć, chyba że go pociśniesz na vmaxa wtedy rozklekota się na maxa


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Stukot, Klepotanie, F22b1, Vtec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq