Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

H22A7 + LPG dusi na zimnym silniku

VI ATR H22A7 LPG Zimny

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • SkÄ…d:inÄ…d
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie bÄ™dzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:15, 30.07.2015

Co do lambdy to moim zdaniem nie koniecznie prawda, poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale zawsze wydawało mi się, że na zimnym paliwo lane jest z mapy w ECU, dopiero po zejściu ze ssania przełącza się na odczyty z sondy i liczenie AFR (air/fuel ratio).

 

Jeżdziłem kiedyś w modzonym Civicu bez sondy po wymianie wiązki, w wiązce było podejście na 4 żyły, a ja w kolekorze miałem 1 żyłową. Różnica żadna, tyle tylko, że spalanie duże bo komp brał dawkę paliwa z mapy, no i oczywiście check się palił.


  • 0

#17 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:07, 30.07.2015

W Accordach są sondy 4-żyłowe z grzałką i szybko osiągają sprawność zanim silnik jeszcze zdąży się rozgrzać ale zaraz po rozruchu w zimie raczej na pewno pracuje jeszcze na mapie bez sondy.

 

Często są problemy ze starymi fabrycznymi sondami, które są już "leniwe" i odczyty składu mieszanki są opóźnione co skutkuje zamulaniem na nierozgrzanym silniku i innymi historiami (ECU nie wyrzuca błędu).

 

Nie ma problemów z sondami uniwersalnymi z izolowaną masą od obudowy (z wyjątkiem F20B5/6/7) i spokojnie można zakładać np. NGK OZA624-E4.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#18 grunge1203

grunge1203
  • Auto Roku 2018
  • 104 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:170km/400nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:47, 30.07.2015

Check będzie świecił tylko i wyłącznie gdy sonda padnie całkowicie,

tak jak Pejot napisał, sonda ma grzałkę i w zimie chodzi po odpaleniu na mapach z ECU,

natomiast latem gdy rano jest ~20 stopni to sonda po chwili już zaczyna dobierać mieszankę,

dosłownie przez chwilę na niskiej temperaturze występuje ten problem, gdy sonda jest już troszkę cieplejsza wszystko wraca do normy.

 

U mnie na dokładnie takie same objawy wymiana sondy pomogła, u kolegi w f20 również pomogło, a również szukaliśmy co może być przyczyną.:)

Na forum w którymś temacie padło nawet stwierdzenie że silnik traci kompresję i nadaje się tylko i wyłącznie do remontu :D


  • 0

#19 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 15:15, 30.07.2015

Ja sonde zmienilem wczesniej gdy padal mi reduktor od lpg. Koniec koncow okazalo sie ze nie potrzebnie zmienialem oem na zamiennik. Warto podmienic spowrotem?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#20 bulldose

bulldose
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • SkÄ…d:Krakow
  • Silnik:4.2
  • Wersja:Jag XJ8
  • KM:298
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:X350
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 31.07.2015

To nie zawory, ale jest nowy trop - przy regulacji zaworow wyszlo ze i swiece i przewody WN sa w kiepskim stanie - na jednej swiecy nawet pekniecie.

 

Wiec te dwa elementy beda nastepnie wymieniane, 3 w kolejce jest sonda


  • 0

Daewoo Espero->Civic EJ9->Civic EJ6->Accord CH1->Mazda RX8->Legend KA9->Jag XJ8 X350.


#21 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 18:06, 31.07.2015

Niestetu ja juz swiece zmienilem:/ a kable wygladaja ok.mam oem. Musze jeszcze zmierzyc rezystancje... Ile One maja miec?

Użytkownik 93karol edytował ten post 18:06, 31.07.2015

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#22 bulldose

bulldose
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • SkÄ…d:Krakow
  • Silnik:4.2
  • Wersja:Jag XJ8
  • KM:298
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:X350
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 01.08.2015

Nie mam pojecia, trzeba by do jakiegos manuala zajrzec


  • 0

Daewoo Espero->Civic EJ9->Civic EJ6->Accord CH1->Mazda RX8->Legend KA9->Jag XJ8 X350.


#23 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:20, 02.08.2015

Manual do Aerodecka mówi 25kOhm max

 

Nie sądzę żeby różniły się wartości.


  • 0

#24 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 11:24, 02.08.2015

Musze sprawdzic. Chyba ze jeszcze raz twoja Probe Przemek z reduktorem przeprowadze.

Jak o Tym mysle to mam taka teorie..
Ze na zimno, bije duzym cisnieniem reduktor a wtryskiwacze nie daja rady tak odrazu tego podac, i przylewa. Moze cos byc w tym?

Użytkownik 93karol edytował ten post 11:25, 02.08.2015

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#25 bulldose

bulldose
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • SkÄ…d:Krakow
  • Silnik:4.2
  • Wersja:Jag XJ8
  • KM:298
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:X350
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:53, 05.08.2015

Wydaje sie ze u mnie problem rozwiazany - po wymianie swiec i przewodow nie mialem rano problemu :)


  • 0

Daewoo Espero->Civic EJ9->Civic EJ6->Accord CH1->Mazda RX8->Legend KA9->Jag XJ8 X350.


#26 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 07:16, 05.08.2015

Po testuj jeszcze:) mnie tez sie wydawalo ze po zmianie swiec ustalo,
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, ATR, H22A7, LPG, Zimny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq