Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem ze zmiana kierunku nawiewu w klimatroniku.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#31 mikon80

mikon80
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Cambridgeshire
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 18.07.2014

Zrob tak:
wlacz zaplon (bez odpalania silnika)
przytrzymaj AUTO i OFF przez minute (AUTO nacisnij pierwszy)
trzymaj caly czas beda wyswietlac sie naprzemiennie 88 i poszczegolne segmenty w tych osemkach. Po lewej i po prawej stronie.

tu masz jak przypisane sa kody
klima1.jpg

Zeby kody sie pojawialy musisz trzymac te dwa przyciski. Aby zakonczyc wylacz zaplon.

a tu masz co oznaczaja te kody
klima2.jpg

PANOWIE Z UK:

INTERPRETACJA KONTROLEK NA ODWROT TAK JAK I KIEROWNICA :) !

CZYLI LEWY WYSWIETLACZ CZYTAMY JAK PRAWY I VICE VERSA.

DLA MNIE TO NIE BYLO OCZYWISTE I ZGODNIE Z POWYZSZYM GRZEBALEM ZA BLEDEM "G" A MIALEM NAPRAWDE BLAD "S".

 

POZDRO 

NIEOSWIECONY

MIKON80


Użytkownik Jarek edytował ten post 19:44, 23.01.2015
zmiana koloru czcionki

  • 0

#32 piotrek-wawa

piotrek-wawa
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 04.09.2014

Witam.
U mnie w VIIIgen. 2.2 idetc w ogóle nie działa klima. Gaz i olej jest. Z testu Auto/Off na wyświetlaczu wychodzi
błąd "J" Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.
Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać? Skąd można pobrać ESM dla VIII gen?

U mnie walnięty był czujnik ciśnienia klimatyzacji. Na komputerze ASO błędu nie pokazywało.


  • 0

#33 orfik11

orfik11
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 29.10.2014

Witam. Jutro zrobię test ale nie wiem czy to wyjaśni sytuację. |Dzisiaj nagle przestało mi działać ogrzewanie. Nie działa ani przy włączonej ani wyłączonej klimatyzacji. Co to może być, tak z doświadczenia? Pozdrawiam


  • 0
Honda Accord 2004- Hondiczka nr. 3
Serdecznie wszystkim dziękuję za przesłane życzenia, bardzo mi miło. Dziękuję.

#34 nilkp

nilkp
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Isselburg/Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 19.01.2015

Witam.

Jestem tu nowy, zakupiłem Accorda i mam problem z brakiem ciepłego powietrza po stronie kierowcy. Accord VII Executiwe z navi. Błędów nie wykazało, próbowałem z AUTO+OFF. Czyli wychodzi że jest jakiś mechaniczny błąd klapki czy coś podobnego. W związku z tym mam pytanie czy wiecie gdzie jest ta klapka i co trzeba rozebrać żeby sie do niej dostać.

Pozdrawiam Paweł.


  • 0

#35 nilkp

nilkp
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Isselburg/Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:17, 22.01.2015

Witam ponownie, chyba ktoś już to rozbierał (czytająć posty-moje spostrzeżenie, że już ktoś to robił), mógły mi pomóc. Bo niewiem czy mam całą deskę ściągać czy tylko górną półkę z wyświetlaczem, niechciałbym popełniać niepotrzebnych błędów.

Pozdrawiam Paweł


  • 0

#36 nilkp

nilkp
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Isselburg/Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 01.02.2015

Witam znowu, po dokładniejszych oględzinach samochodu stwierdziłem,że silniczek chodzi klapki są na miejscach (ruszają sie ), pytanie mam natomiast o nagrzewniczkę. Czy jest możliwe że jedna strona czyli ta od kierowcy może być zabita (zablokowana) kamieniem lub jakimiś glutami ?. Bo z tego co oglądałem nagrzewnice to jest ona jedna i chyba niedzielona na dwie strefy.


  • 0

#37 mathiuzz

mathiuzz
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:03, 25.04.2015

błąd C lub O, jakie metody sprawdzenia\naprawy
  • 0

#38 Adrianeo

Adrianeo
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:31, 04.05.2015

Czy mógłby ktoś pomóc najprawdopodobniej mam błąd z literką N czyli dolna część drugiej cyfry i teraz pytanie gdzie szukać rozwiązania tego błędu. Objawia się on tym ze obroty na pierwszym drugim i trzecim biegu są takie sama pomimo że wcisnę przycisk off to i tak działa nawiew..
  • 0

#39 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 13:33, 04.05.2015

Hej :-)

Usterka N to:

 

Usuwanie usterek wg DTC: B1241 (N)

Kod N na wyświetlaczu lub kod DTC B1241:   Usterka w obwodzie silnika dmuchawy

 

 

Pozdrawiam
Tomek


Oto skrócona wersja usuwania takiej usterki (bez zdjęć - pełna w ESM)

 

 

Usuwanie usterek wg DTC: B1241 (N)

Kod N na wyświetlaczu lub kod DTC B1241:   Usterka w obwodzie silnika dmuchawy 
 
1. Skasować kody DTC.
 
2. Wyłączyć i następnie włączyć zapłon.
 
3. Uruchomić układ sterujący klimatem w kilku trybach.
 
4. Sprawdzić kody DTC.
 
Czy jest wskazywany kod DTC N lub B1241?
TAK - Przejść do 5.
NIE - Usterka okresowa, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach w obwodzie silnika dmuchawy.n
 
5. Sprawdzić bezpiecznik nr 21 (40 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 30 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
 
Czy bezpieczniki są sprawne?
TAK - Przejść do 6.
NIE - Wymienić bezpiecznik(i) i sprawdzić ponownie.n
 
6. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 2 złączki 2-stykowej silnika dmuchawy z masą nadwozia.
 
7. Włączyć zapłon (II).
 
Czy silnik dmuchawy pracuje?
TAK - Przejść do 8.
NIE - Przejść do 22.
 
8. Wyłączyć zapłon.
 
9. Odłączyć przewód połączeniowy.
 
10. Odłączyć złączkę 4-stykową tranzystora mocy.
 
11. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej tranzystora mocy a masą.
 
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 12.
NIE - Sprawdzić, czy w przewodzie między tranzystorem mocy i masą nadwozia nie ma przerwy. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić połączenie z masą w punkcie G503.n
 
12. Połączyć przewodem styk nr 2 ze stykiem nr 4 w złączce 4-stykowej tranzystora mocy.
 
ZŁĄCZKA 4-STYKOWA TRANZYSTORA MOCY
Złączka żeńska, widok od strony przewodów BLKBLU/BLK PRZEWÓD POŁĄCZENIOWY
 
13. Włączyć zapłon (II).
 
Czy silnik dmuchawy pracuje na wysokich obrotach?
TAK - Przejść do 14.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między tranzystorem mocy i silnikiem dmuchawy.n
 
14. Wyłączyć zapłon.
 
15. Odłączyć przewód połączeniowy.
 
16. Rozłączyć złączkę B (16-stykową) modułu sterującego klimatem.
 
17. Sprawdzić ciągłość obwodu, kolejno między stykami nr 1 i nr 2 złączki B (16-stykowej) modułu sterującego klimatem a masą.
 
ZŁĄCZKA B (16-STYKOWA) MODUŁU STERUJĄCEGO KLIMATEM
Złączka żeńska, widok od strony przewodów
WHTBLU
 
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie(-ach) między modułem sterującym klimatem a tranzystorem mocy.n
NIE - Przejść do 18.
 
18. Sprawdzić ciągłość obwodu między następującymi stykami złączki B (16-stykowej) modułu sterującego klimatem i złączki 4-stykowej tranzystora mocy.
 
16-stykowa:  4-stykowa:  
Nr 1  Nr 1  
Nr 2  Nr 3  
 
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 19.
NIE - Naprawić przerwę(-y) w przewodzie(-ach) między modułem sterującym klimatem i tranzystorem mocy.n
 
19. Podłączyć złączkę B (16-stykową) modułu sterującego klimatem.
 
20. Sprawdzić tranzystor mocy.
 
Czy tranzystor mocy jest dobry?
TAK - Przejść do 21.
NIE - Wymienić tranzystor mocy.n
 
21. Przeprowadzić sprawdzenie komunikacji A/C w Funkcji samodiagnozy w celu weryfikacji stanu komunikacji IS-BUS.
 
Czy komunikacja jest prawidłowa?
TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączki B (16-stykowej) modułu sterującego klimatem i złączki 4-stykowej tranzystora mocy. Jeśli połączenia są sprawne, zamienić płytkę obwodów drukowanych i moduł sterujący klimatem na inne sprawdzone w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł sterujący klimatem i płytkę obwodów drukowanych.n
NIE - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączki B (16-stykowej) modułu sterującego klimatem i złączki 4-stykowej tranzystora mocy. Jeśli połączenia są dobre, zamienić moduł sterujący klimatyzacją na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny  moduł sterujący klimatem.n
 
22. Odłączyć przewód połączeniowy.
 
23. Odłączyć złączkę 2-stykową silnika dmuchawy.
 
24. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej silnika dmuchawy a masą nadwozia.
 
ZŁĄCZKA 2-STYKOWA SILNIKA DMUCHAWY WHT/BLU 
 
Czy jest napięcie akumulatora?
TAK - Wymienić silnik dmuchawy.n
NIE - Przejść do 25.
 
25. Wyłączyć zapłon.
 
26. Wymontować przekaźnik silnika dmuchawy ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika i sprawdzić go.
 
Czy przekaźnik jest dobry?
TAK - Przejść do 27.
NIE - Wymienić  przekaźnik silnika dmuchawy..n
 
27. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 gniazda 4-stykowego przekaźnika silnika dmuchawy i masą.
 
GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA SILNIKA DMUCHAWY
 
Czy jest napięcie akumulatora?
TAK - Przejść do 28.
NIE - Wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n
 
28. Włączyć zapłon (II).
 
29. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 4 gniazda 4-stykowego przekaźnika silnika dmuchawy i masą.
 
GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA SILNIKA DMUCHAWY BLK/YEL
 
Czy jest napięcie akumulatora?
TAK - Przejść do 30.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 30 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i przekaźnikiem silnika dmuchawy.n
 
30. Wyłączyć zapłon.
 
31. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 3 gniazda 4-stykowego przekaźnika silnika dmuchawy i masą.
 
GNIAZDO 4-STYKOWE PRZEKAŹNIKA SILNIKA DMUCHAWY BLK
 
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Naprawić przerwę w przewodzie WHT/BLU między przekaźnikiem silnika dmuchawy i silnikiem dmuchawy.
NIE - Sprawdzić, czy w przewodzie między przekaźnikiem silnika dmuchawy a masą nadwozia nie ma przerwy. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić połączenie z masą w punkcie G302.
 

  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#40 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:38, 04.05.2015

mi ten myk z AUTO i OFF nie działa... pomoże ktoś na co zwrócic szczególną uwagę?? 2003 gen 7 zwykłe radio... po otworzeniu auta wsiadłem przekręciłem na zapłon bez zapalania silnika i wcisnąłem szybko auto i zaraz off trzymając oba przez minutę i nic nie pokazało...


  • 0

#41 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 14:55, 04.05.2015

Hej :-)

Talar - musi działać... może po prostu nie masz błędów?

Na wszelki wypadek cytat z ESM:

 

Odczytywanie kodu DTC (bez HDS)

 
Moduł audio-HVAC posiada funkcję samodiagnozy dla układu sterującego klimatem. Aby uruchomić funkcję samodiagnostyki, należy wykonać następujące czynności:
 
UWAGA: Przed przystąpieniem do usuwania usterek układu sterującego klimatem, przejść do trybu A testowania zespolonego multipleksowego modułu sterującego.
 
1. Włączyć zapłon (II).
 
2. Nacisnąć przycisk AUTO, następnie przycisk OFF. Przytrzymać oba przyciski wciśnięte przez 1 minutę.
 
Jeśli system wykryje usterkę na wskaźniku temperatury zaświeci się odpowiedni segment (od A do Q) sygnalizujący usterkę. Wskaźnik temperatury będzie wyświetlał co sekundę na przemian cyfry „88”(wszystkie segmenty wskaźnika świecą) i odpowiedni segment sygnalizujący kod usterki (od A do Q).
 
UWAGA: System wyświetla kody usterek (DTC) tylko wtedy, gdy przyciski AUTO i OFF są wciśnięte. Jeśli przyciski zostaną zwolnione, wyświetlacz zostanie wyczyszczony. Powrót do wyświetlania DTC nastąpi po ponownym naciśnięciu przycisków AUTO i OFF.
W celu ustalenia znaczenia DTC przejść do tabeli usuwania usterek wg DTC. Jeśli segmenty wskaźnika temperatury nie świecą, a układ ciągle nie jest sprawny, sprawdzić sygnały wejściowe modułu sterującego klimatem lub przejść do tabeli objawów usterek.

  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#42 Adrianeo

Adrianeo
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:48, 04.05.2015

Dzięki za pomoc u mnie była troche inna sprawa mianowicie podczas czyszczenia klimy musiał zostać zabrudzony rezystor(czy jak tam sie to urzadzenie nazywa) po wyczyszeniu go sprężonym powietrzem wszystko wróciło do normy.

Co do wyświetlania błedu to jeżeli nie masz żadnego błędu to nic się nie pojawi na wyświetlaczu od klimatyzacji
  • 0

#43 Magik35

Magik35
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:częstochowa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:cr-v
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 29.01.2016

Witam

Zwracam się do was o pomoc o interpretacje błędu klimatyzacji. Nie zakładałem nowego tematu bo nie chce wam tu śmiecić, a myślę że temat bardzo podobny.

Jak zrobię test 88 ( auto + OFF) to nie gasną po stronie kierowcy zaznaczone na czerwono dolne fragmenty ósemek |_| |_|

Pomoże mi ktoś i powie jaki to kod/litera błędu i co oznacza ?

 

ps. jestem tu gościnnie ponieważ problem dotyczy Hondy CR-V III 2,2 i-cdti. ale z tego co udało mi się doczytać to jest tak samo jak w Hondzie Accord. Na swoich forach odpowiedzi nie udało mi się znaleźć dlatego gorąca prośba do was

 

Z góry dziękuje.


Użytkownik Magik35 edytował ten post 14:19, 29.01.2016

  • 0

#44 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 14:49, 29.01.2016

Hej :)

Magik35, są to segmenty I, H, J i wg ESM Hondy Accord oznaczają one:

H - Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury parownika  
I - Przerwa w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy  
J - Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy  
 
Pozdrawiam
Tomek
 
P.S. jak Photobucket zacznie działać to wrzucę fotkę...

  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#45 Magik35

Magik35
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:częstochowa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:cr-v
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:45, 30.01.2016

Dzięki Tomek za pomoc. Najprawdopodobniej miałem uszkodzony przekaźnik do klimy w skrzynce bezpieczników. Dziś go wymieniłem. Proszę was o pomoc jak teraz usunąć te błędy z pamięci.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq