Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Felgi 17'' od EP3 CTR... jaki rozmiar opony wrzucić?

VII ep3 Civic Type R Enkei

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 06:13, 20.07.2015

dodam tylko jedno bo widzę że zapominacie o tym - jeżeli w aucie jest VSA to prawdopodobnie będzie głupieć przy różnych rozmiarach opon na osiach przód tył - będzie widział koła kręcące się z różną prędkością


  • 0

#17 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:42, 20.07.2015

U mnie nie ma Vsa. Jest tylko Abs na pokładzie
  • 0

#18 Ranczo

Ranczo
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Puławy i okolice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:chyba 190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 20.07.2015

Skoro VSA bedzie wariował to może by go tak wyłączyć żeby żadne czujniki nie wariowały???

 

Wiadomo że większy  profil opony da wiekszy komfort, tylko ja jeżdze na codzień autem i oponki 225/45 na przód + koleiny na naszych zaje...tych drogach to mnie przerażają:(( Myślałem nad zmniejszeniem szerokości na przód i moje pytanie (1 zdanie w temacie).

Co myślićie jak sie VSA wyłąćzy???

pozdrawiam


  • 0
Jest: Accord VII TypeS Był: Civic V 1,5 90KM; Accord VI ES 2,0 147KM; Civic IV 1,5 90KM
Moje auto: http://www.accordklu...i-types-ranczo/

#19 storm665

storm665
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 12.08.2015

mam u siebie EP3 opony 215/45/17 i powiem ze jest ok ;) 225 to juz na koleinach ostro czuc i ciezej dla auta na pewno;)


  • 0

#20 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:40, 12.08.2015

dodam tylko jedno bo widzę że zapominacie o tym - jeżeli w aucie jest VSA to prawdopodobnie będzie głupieć przy różnych rozmiarach opon na osiach przód tył - będzie widział koła kręcące się z różną prędkością

Guzik prawda. Tydzień czasu jeździłem na setupie przód 225/40/18 , tył 205/40/18 i żadne czujniki nie wariowały.


  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCA5</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>

#21 oskwil

oskwil
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:seria
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 14.08.2015

Kupilem od kolegi Wolka komplet 17 zdjety z jego VIII. Rozmiar wiec troche "wiekszy" 225/50/17 zamiast 225/45/17. Pozwole sobie na kilka komentarzy.

Samochod bardzo myszkuje w koleinach i na zlej nawierzchni - troche trzeba sie nameczyc tam gdzie drogi sa w zlym stanie. Przejscie na 215/xx/17 na pewno poprawie komfort prowadzenia, choc faktycznie nie jest to powszechny rozmiar stad ceny opon sa wysokie. Kiedys przeszedlem z 235 na 215 w bmw i zdecydowanie problem walki z kierownica w koleinach ustapil! Profil 50 sprawuje sie bardzo "dobrze" - daje troche wiecej komfortu. Bardzo niski profil z pewnoscia odbije sie szybciej na zawieszeniu. Ostatni drobny argument - jesli kiedys bedziesz mial stluczke i trafi sie sie "lepszy cwaniak", ktory sie zna i wylapie ze masz niestandardowy rozmiar - moze zyskac powazny argument w sądowej batalii.


  • 0

#22 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:46, 15.08.2015

No więc tak.

Kupiłem x4 Goodyeary Eagle F1 Asymetric 2 ( 225/45/17 ) i jest mały problem (w sumie to miałem 2 bo jeden z nich to taki, że po tygodniu przebiła sie 1 opona i to w takim miejscu, że nie było możliwości naprawy. Dziś zakupiona 'kolejna' nowa opona).

A ten poważniejszy problem to czuje na mocniejszych zakrętach, (szczególnie na rondach) jak skręcając w prawo ucieka mi lekko tył auta. Skręcając w lewo jest sztywny. Dodam, że na nawierzchni suchej.

 

A plusy takie, że zrobiło się bardziej komfortowo (jakoś tak miętko teraz)

i wygląda o niebo lepiej na tym felunku + coś jeszcze wpadło  :diabelgrin:  (foto niebawem)


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 20:55, 15.08.2015

  • 0

#23 Accjacek

Accjacek
  • Klubowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Tu gdzie stoje
  • Silnik:2.0
  • Wersja:moja
  • KM:118
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CB3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:48, 15.08.2015

jak dzieje się w jedną stronę to szukaj problemu w aucie


  • 0

061f2a901a37a9c8m.jpg


#24 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:53, 15.08.2015

No dobra, tylko jak wytłumaczyć, że po zmianie na stare felgi z oponami tego nie mam? Mimo agresywnej jazdy?
Jedyne co mi przychodzi to głowy to albo kąty mam źle ustawione albo jakaś tuleja z tyłu już nie halo.

Chyba, że felga krzywa?


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 20:53, 15.08.2015

  • 0

#25 Accjacek

Accjacek
  • Klubowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Tu gdzie stoje
  • Silnik:2.0
  • Wersja:moja
  • KM:118
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CB3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:20, 15.08.2015

to zweryfikuj oponę którą dociążasz w tym momencie skoro jedną rozwaliłeś może druga ma balony albo jest przetrącona. Tylko musisz być pewny że przekładka felg i opon likwiduje problem. Może to tylko efekt placebo


  • 0

061f2a901a37a9c8m.jpg


#26 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:24, 15.08.2015

to zweryfikuj oponę którą dociążasz w tym momencie skoro jedną rozwaliłeś może druga ma balony albo jest przetrącona. Tylko musisz być pewny że przekładka felg i opon likwiduje problem. Może to tylko efekt placebo

Dzięki za odzew, bo każdy trop może być dobry i jakoś wspólnymi siłami wypracujemy metodę dla potomnych.

Rozwaliła sie lewa z przodu.

Wszystkie 4 opony są nowe i wyważnoe (stałem przy kolesiu jak to robił)

Efekt placebo odpada bo dupa auta definitywnie uciekła mi mocno odczuwając to.


  • 0

#27 Accjacek

Accjacek
  • Klubowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Tu gdzie stoje
  • Silnik:2.0
  • Wersja:moja
  • KM:118
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CB3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:33, 15.08.2015

głupie ale może coś pomoże choć pewnie już robiłeś czyli przekładka przód-tył. Jeśli nadal to samo to szukałbym w aucie


  • 0

061f2a901a37a9c8m.jpg


#28 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:13, 09.02.2017

Stoję dokładnie przed tym samym problemem - wyborem opon :)

Felgi jak u kolegi EP3 17" j7 od civica.

Czy szukać opon 215/50/17

czy

225/45/17 ???

 

Tourer do codziennej jazdy ok 30km. oraz wyjazdów rodzinnych. Raczej bym skłaniał się ku komfortowi, chociaż lubię też czasem "przyszarżować". Zawieszenie seria.


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#29 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 02:40, 10.02.2017

Stoję dokładnie przed tym samym problemem - wyborem opon :)
Felgi jak u kolegi EP3 17" j7 od civica.
Czy szukać opon 215/50/17
czy
225/45/17 ???

Tourer do codziennej jazdy ok 30km. oraz wyjazdów rodzinnych. Raczej bym skłaniał się ku komfortowi, chociaż lubię też czasem "przyszarżować". Zawieszenie seria.

225/45
  • 0

#30 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:58, 09.04.2017

Stoję dokładnie przed tym samym problemem - wyborem opon :)
Felgi jak u kolegi EP3 17" j7 od civica.
Czy szukać opon 215/50/17
czy
225/45/17 ???

Tourer do codziennej jazdy ok 30km. oraz wyjazdów rodzinnych. Raczej bym skłaniał się ku komfortowi, chociaż lubię też czasem "przyszarżować". Zawieszenie seria.

LordV-TEC które opony wybrałeś i jak Ci się na nich jeździ? Wczoraj przymierzałem do swojego tourera VII 225/45/17 i powiem szczerze że na seryjnym zawieszenie odstęp między kołem a ranem nadkola wydał mi się za duży - jak wóz drabiniasty. Wiec myślę o 215/50/17

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ep3, Civic Type R, Enkei

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq