Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Felgi 17'' od EP3 CTR... jaki rozmiar opony wrzucić?

VII ep3 Civic Type R Enkei

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:50, 18.07.2015

Witam.

Jak że w oponach i felgach nie siedzę, potrzebuje rady tych co sie znają.

Mianowicie, dorwałem felgi od CTR EP3 17'' i jestem na etapie szukania opon.

 

I tu pojawia sie problem.... jaki rozmiar opony?

 

Poszperałem na aukcjach w necie i wyskoczyły mi różne rozmiary:

205 45 ZR17

205 40 ZR17

215 45 R17

215 50 R17

 

A na tych co kupiłem siedzą w rozmiarze 215 40 ZR17


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 19:06, 18.07.2015

  • 0

#2 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:42, 18.07.2015

Standardowo możesz założyć 225/45/17 czyli tak jak Honda zaleca do Accorda. Jeżeli chcesz mieć taką felgę ale trochę więcej komfortu polecam oponę 215/50/17. Włodar przekonał mnie do opon 215/50/17 i myślę że to był dobry wybór do codziennej jazdy. Z tym że od razu mówię że opony 215/50 są droższe od 225/45 gdyż 225/45/17 jest bardziej "typowym" rozmiarem a różnica może wynieść nawet 100-150 zł na oponie na niekorzyść 215/50.


  • 0

 


#3 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:37, 18.07.2015

Dzieki Beef za odzew.

A jaka będzie odczuwalna różnica między 225/45/17 a 215/50/17 ??

Przekłamania na liczniku będą występowały?

Obecnie na 205 55 R16 różnica między licznikiem a pomiarem z Gps-u jest 4mph (dziś mierzone na trasie, na prostej)

 

Nie ukrywam, że stawiam na komfort choć zdarza sie agresywnie wejść na rondo :diabelgrin:


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 22:39, 18.07.2015

  • 0

#4 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:18, 19.07.2015

http://www.opony.com...amienniki-opon/


  • 0

 


#5 Ranczo

Ranczo
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Puławy i okolice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:chyba 190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 19.07.2015

Panowie a macie wszystkie 215 /50 ?? Ktoś robił tak że na przod założyć 215/50 a tył zostawić 225/45 ??? Widzaialem tak w civicu i nie wiem czy nie ma przeciwwskazań zadnych, abs bedzie dobrze dzialal???
  • 0
Jest: Accord VII TypeS Był: Civic V 1,5 90KM; Accord VI ES 2,0 147KM; Civic IV 1,5 90KM
Moje auto: http://www.accordklu...i-types-ranczo/

#6 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:42, 19.07.2015

Dobre pytanie. Co bedzie jak na przod damy 1 rozmiar a na tył inny?
  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:53, 19.07.2015

Dzieki Beef za odzew.
A jaka będzie odczuwalna różnica między 225/45/17 a 215/50/17 ??
Przekłamania na liczniku będą występowały?
Obecnie na 205 55 R16 różnica między licznikiem a pomiarem z Gps-u jest 4mph (dziś mierzone na trasie, na prostej)

Nie ukrywam, że stawiam na komfort choć zdarza sie agresywnie wejść na rondo :diabelgrin:

Będzie po prostu odczuwalna
Każdy ma inny tyłek ...ale z tych co założyli każdy zauważył poprawę komfortu .Tylko patrz na indeks V lub W i bez żadnych wzmocnień typu XL.Licznik zbliży się do prawdy ze wskazanianiami .
  • 0
                       

#8 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:26, 19.07.2015

W sensie na plus dla rozmiaru 215/50 R17? Ze komfort sie polepszy?
  • 0

#9 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:07, 19.07.2015

calzone na tych felgach co kupiłem siedzą opony w rozmiarze 215 40 ZR17.

A to 205/55 R16 to obecnie moje auto na nich stoi i w ich miejsce wpadną te od EP3.

205/55 R16 omijamy w tym temacie, przytoczyłem tylko ten rozmiar aby podać jaki odchył w prędkości mam do tego co jest na zegarach a co z pomiaru gps


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 20:14, 19.07.2015

  • 0

#10 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:14, 19.07.2015

Czyli podsumowując do felg 17'' z EP3:

- 225/45 R17 takie powinny być osadzone seryjnie i to jest pośrednik pomiędzy komfortem a przyczepnością

- 215/50 R17 większy komfort ale kosztem gorszej przyczepności

 

calzone małe pytanko bo z 4 felg 2 opony są w b.dobrym stanie (215 40 ZR17) i szkoda mi ich wywalać (bo mają jakieś 6mm) i myśle czy nie wstawić je na tył a na przód zapodać nowe 225/45 R17.

Jakieś sugestie czy może tak być czy nie bardzo?


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 20:15, 19.07.2015

  • 0

#11 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:23, 19.07.2015

No to lipa.

Co by sie wydarzyło jakbym tego nie wiedział i je tam wsadził na tył? Tak na chłopski rozum czym by skutkowało takie setup?

Z ciekawości pytam bo miałem taki zamiar je tam władować


  • 0

#12 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:47, 19.07.2015

Nic. Kręciłyby się szybciej ;)

Szybciej sie kręcą-> szybciej sie uzyją -> pora na nowe

Czyli tymczasowo (miesiąc góra 2) moge je tam wstawić na tył a potem zrobić myk

te z przodu 225/45R17 wstawić na tył a nowe pójdą na przód.


  • 0

#13 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:05, 19.07.2015

Taryfix z tego co mi wiadomo  od wulkanizatorów to opony z lepszym bieżnikiem zawsze na tył. Bez znaczenia na która oś ciagnie auto 


  • 0

#14 mutaba

mutaba
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Tbg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:mutaba
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1 Trumna
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:11, 19.07.2015

Taryfix moja odp na pw + posty calzone rozwiewaja watpliwosci ...
kup opony 225.45.17 ...

215.50.17 czy 225.50.17 nie wiem po h@j cos takiego proponowac ... ?
  • 0

#15 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:21, 19.07.2015

Jeżeli już chcesz mieszać ogumienie to daj lepiej mniejsze koło na przód a większe na tył bo inaczej auto będzie wyglądało pokracznie.

Powiem Ci po pół roku użytkowania. Naprawdę różnice na liczniku są na tyle małe że na co dzień niezauważalne. To po pierwsze. Po drugie olać spalanie itp bo nawet nie wiem jaka jest różnica w spalaniu auta jak jeździłem na kole 225/40/18 a 215/50/17. Po trzecie nie jeździsz na rajdy tym autem więc nie ma co przesadzać że auto będzie się gorzej trzymać drogi. Naprawdę jest to mało wyczuwalne, chyba tylko w krytycznej sytuacji 225/45 może się zachować lepiej od 215/50 jednak też dużo zależy od tego jaką oponę kupisz. Wszystkie te opony nawet niby Premium ale eco coś tam czy blue coś tam są raczej nastawione na oszczędną jazdę i jak najmniejsze opory toczenia i w sytuacji krytycznej mogą się zachować dużo gorzej niż nawet dobrej klasy 205/55.

Z pewnością opona 215 zachowuje się dużo lepiej w koleinach niż opona 225. I to na co dzień odczujesz. Koło na oponie 215/50 lepiej wypełni nadkole i to zauważysz. Moim zdaniem auto na kole 225/45/17 potrzebuje już lekkiego obniżenia żeby auto nie wyglądało jak cross country. I moim zdaniem na oponie 215/50 jest komfortowo. Oczywiście jak jeździsz 10 km dziennie to tam olać ale jak musiałbyś zrobić jakieś 40-50km dziennie po różnej jakości drogach od nowej obwodnicy poprzez średniej jakości asfaltówkę po fragment szutrówki to docenisz oponę 215/50. Jedyny minus to droższa opona.


Użytkownik Beef edytował ten post 22:26, 19.07.2015

  • 0

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ep3, Civic Type R, Enkei

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq