Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

felgi 16" 7,5" ET40 - koła obcierają

VI koła obcierają jakie et na co zmienić

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:05, 08.07.2015

Witam , posiadam pewien problem koła w moim acco vi ls obcierają przy obciążeniu , koła to 7,5x16 et40 .

Jak czytałem w wielu załączonych tematach te koła raczej nie powinny obcierać, macie jakieś propozycje lub pomysły co mam zrobić ?

Czy koła są nie odpowiednie czy to coś z zawieszeniem ? 

Generalnie odnoszę wrażenie że tyłem mi buja jak tylko jest jakieś obciążenie , jednak amortyzatory po 50% , czy to zły wynik ? Może wina sprężyn ? 


  • 0

#2 Kubus88

Kubus88
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:okolice Radomia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:???
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:07, 08.07.2015

Jakie masz opony?
  • 0

#3 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 08.07.2015

Opony przód 205/50 przód oraz 205/55 tył , dodam jeszcze iż gdy z tyłu siedzą 3 osoby to wygląda to tak jakby auto siedziało już maksymalnie na dole ,


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:00, 08.07.2015

Hi,

zmien na orginalne sprezyny i masz wtedy problem z glowy.

Moje przypuszczenie, sprezyny "sportowe" ALBO felgi nie przeznaczone do twojego auta.

 

Proste. ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:03, 08.07.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 08.07.2015

Czy da się to jakoś sprawdzić czy sprężyny są sportowe ? Może jakaś wysokość na jakiej powinno stać auto ? 
No właśnie wydaje mi się że sprężyny nie są jakieś a'la sportowe aczkolwiek posiadam auto od niedawna i nie mam co do tego pewności, tylko czy gdyby sprężyny były sportowe to by tak bujało ? 
Jeśli okaże się że to sprężyny to powinienem wymienić tylko tył czy komplet przód i tył ? 


Bo jak rozumie przy takich kołach i oponach nie powinno nic obcierać ? Co sądzicie o tej sprawności amortyzatorów, 50% to jeszcze wystarczająco ? 


  • 0

#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:33, 08.07.2015

Amortyzatory to "Tylko" amortyzuja.

Nie ma to nic do wysokosci auta jak np. Auto jest obciazone.

Tu trzymaja poziom tylko sprezyny.

 

To juz bylo kiedys, wiec poszukaj na Forum.

Ale tak na szybko, Honda nie robi nic na pokaz dlatego sprezyny sa czarne.

Inny kolor to prawdopodobnie inna Firma.

 

Felgi to masz alu czy stalowe?


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:43, 08.07.2015

Obcierają..ale o co ? patrzyłeś ?Fele pewnie alu. Musisz popytać  tych co mają VI gen ale ET40 i 7,5 cala felgi to na VI gen już jest dość szeroko na zewnątrz .Pewnie przy innej gumie mogło by nie trzeć.
Wynik amorów 50% na maszynach "przęglądowych" to raczej śmietnik


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:56, 08.07.2015

  • 0
                       

#8 Piekielny

Piekielny
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 22:04, 08.07.2015

Jeżdze na 205/55 i ET 38 (albo 40),koła wystają poza obrys auta jakiś 1 cm ,auto maksymalnie obciążone - 5 osób + bagaże - koła chowają sie w nadkolu i nic nie obciera nawet na wybojach, także stawiam na niskie sprężyny.
a jak amortyzatory mają 50 % i buja autem to proponuje odrazu szukać nowych.


  • 0

#9 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 07:01, 09.07.2015

jeżeli cos obciera to szukasz przyczyn tylko i wyłącznie w kołach, sprężyny nie mają tu nic do rzeczy, obniżające sadzają jedynie samochód niżej, efekt po obniżeniu jest przecież taki sam jak na seryjnych (sprężynach) z mocno załadowanym autem - też wtedy koła wchodzą w nadkola, geometria zawieszenie się nie zmienia no bo przecież od wymiany sprężyn nie wydłużają się wahacze, a więc przy mocno załadowanym samochodzie na serii i tym obniżonym  koła będą "stać" tak samo, no chyba że po obniżeniu zakładamy camber kity to wówczas owszem zmieniamy seryjne wymiary zawieszenia...

zerknij o co ci haczy, a amorki swoja drogą masz do wymiany, tyle że one nie wpłyna w żaden sposób na obcieranie, "jedynie" przestanie bujać


  • 0

#10 Kolczyk

Kolczyk
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:40, 09.07.2015

Na forum przyjęło się ze graniczne parametry felg dla VI gen. to 7cali Et 38 i to już jest mocno na styk. U Ciebie wychodzi na to, ze felga wystaje na zewnątrz o 4mm więcej od tych parametrów co napisałem . Tak czy siak obczaj gdzie dokładnie Ci haczy.


Użytkownik Kolczyk edytował ten post 16:41, 09.07.2015

  • 0

Kołcz -------> Accord VI 99r.   http://www.accordklu...wa-jedna-fotka/


#11 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:45, 09.07.2015

ja jeździłem na kółkach

felgi 7,5" szerokości

ET 40

średnica 17"

opony

215/45/17

zawieszenie kompletna seria

nigdy, nigdzie przy najwiekszych obciazeniach i na najwiekszych dołach nic mi nie obcierało.

Musisz dokładnie sprawdzic parametry felg czy na 100% sa takie jak podajesz i druga sprawa w którym miejscu koło obciera ? strona zewnetrzna czy wewnetrzna.

Jedz na diagnostyke i sprawdz kat pochylenia kół.


  • 0

#12 Kubus88

Kubus88
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:okolice Radomia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:???
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:11, 09.07.2015

Ważne też może być to czy masz oryginalne ranty nadkoli! Czasem po wspawaniu reparaturek te zamienniki są więcej zawiniete do środka i te kilka milimetrów robi różnice.
  • 0

#13 ZENek

ZENek
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała, Żywiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 09.07.2015

A kolega nie ma przypadkiem V gen ?

Opis przy profilu wskazuje na rok 1994 

Choć szczerze nie wiem czy różni się jakoś dobór kół do V i do VI gena 


  • 0

Była: Honda Accord 1.6 LS   Moje Acco CG7

Jest: Honda Accord 2.0 Sport


#14 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:04, 09.07.2015

Oto zdjęcia jak to wygląda , przepraszam za jakość jednakże nie mam czym zrobić lepszych ,
Koła obcierają od strony zewnętrznej, zaznaczyłem na zdjęciach gdzie mniej więcej.
Tak po mału mam bałagan w głowie gdyż jak niektórzy piszą im koła o takich wymiarach nie obcierają niektórzy że mogą obcierać... Faktem jest że delikatnie przestają poza obrys nadkola .
Co do wymiarów felg jestem pewny na 100% bo je  zdejmowałem i sprawdzałem oznaczenia od wewnątrz felgi , sprężyny wyglądają na oryginalne, zwykłe czarne , 
A o co chodzi z tym kątem pochylenia kół ? Jakoś się to reguluje ? 
 
Co proponujecie mi zrobić w tej sytuacji czy zacząć od zmiany kół czy może zabrać się najpierw za zawieszenie ? Na pewno nie uda mi się zrobić i jednego i drugiego w jednym miesiącu gdyż nie podołam finansowo... A jak zauważyłem koła zaczęły obcierać na wybojach teraz już nawet bez jakiegoś większego obciążenia . 
A może zacząć od zmiany kół i samych sprężyn ?  
 

  • 0

#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:07, 09.07.2015

sprawdz jakie wymiary zaleca Honda i producent twoich felg.

 

naturalnie nie ma prawa obcierac nigdzie kolo.

 

wedlug tego co napisales i znalazlem w necie to masz:

przod i tyl felgi 7,5x16 et 40 ale co ciekawe

przod 205/50 16.....................a tyl 205/55 16 co oznacza dla mnie ze srednica jest inna.

przod 61,1 cm.........................a tyl 63,2 cm, czyli z tylu jest opona (kolo) o + - 1cm wyzsza co moze nie jest bez znaczenia.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:42, 09.07.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, koła obcierają, jakie et, na co zmienić

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq