Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana łożyska tył i gorące koło

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 29.06.2015

Witam,

w sobotę wymieniałem tylną piastę i dzisiaj zauważyłem, że mam gorące koło. Wróciłem do warsztatu bo pomyślełm, że coś z hamulcami ale niestety piasta bardzo ciężko się obraca. Mechanik powiedział, że łozysko wadliwe. Czy to możliwe, że nowe łożysko było do bani?

Pozdrawiam.


  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:42, 29.06.2015

Możliwe, że dokręciłeś za mocno. Nakrętkę dokręca się z momentem 181Nm. Jeżeli przegrzałeś łożysko czyli za mocno dokręciłeś to reklamacji nikt nie uzna.

Użytkownik pablo.see edytował ten post 17:43, 29.06.2015

  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:05, 29.06.2015

Robili mi to mechanicy w warsztacie, więc nie wiem z jaką siłą dokręcili. (jestem to w stanie sprawdzić). I kogo lub co tu teraz winić. Nie wiem co mam z fantem zrobić. Spróbuję zareklamować i założyć później samemu. Tylko muszę klucz gdzieś zdobyć.Kuźwa i bez auta jak bez ręki w moim przypadku.


Użytkownik gregand edytował ten post 18:05, 29.06.2015

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:36, 29.06.2015

Jeśli mechanicy robili i oni kupowali części to ich problem. Do warsztatu i niech wymieniają i sami w gwarancję się bawią ze sklepem.
  • 0

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:42, 29.06.2015

Winić należy mechaników. Jeżeli oni sami kupili i założyli, to jak najbardziej odpowiadają za robotę. Jeżeli założyli cokolwiek innego niż SNR/NTN to można podejrzewać słabą jakość. Piasta za 100zł to słaby wybór.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:44, 29.06.2015

Wymiana tylnego łożyska to właściwie łatwa robota, tym bardziej dla warsztatu.

 

Sprawdzałeś piastę że  „piasta bardzo ciężko się obraca” jak było zdjęte kolo ale jeszcze z założonym zaciskiem (razem z okładzinami) czy czy bez zacisku ?

 

Jeśli łożysko zakładał = montował warsztat to warsztat MUSI naprawić = poprawić bezpłatnie tą reperacje, łaski nie robią. (EU)

Za mocno można łożysko dokręcić ale moim zdaniem nie powoduje to ciężkich obrotów łożyska, tylko co najwyżej pękniecie tulei wewnętrznych łożyska.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 29.06.2015

Piastę sprawdzałem przy zdjętym zacisku i kręciła ciężko. A temat z warsztatem jest taki, że łożysko kupiłem sam a warsztatowi zleciłem tylko wymianę dletego,  że nie mam klucza z momentem. Więc jestem w czarnej du--e. Zdemontowałem przed chwilą łozysko i jest na nim pierścień przypalony na samym środku pomiędzy zembatką a drugą stroną. Co to znaczy - nie wiem. Co mogę to tylko zareklamować. *cenzura*a mogłem pożyczyc gdzieś klucz i samemu zrobić. Jak sam nie zrobisz to nie będziesz miał.


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:40, 29.06.2015

To zostaje Ci kupić nowe łożysko lub oddać na kompet roboty.

 

Jakiej firmy lożysko kupiłeś?


  • 0

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:05, 29.06.2015

Fotka?

 

...gdzie i co przypalone?

 

Niespotykany przypadek! >:-(


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:07, 29.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 29.06.2015

Firma BTA a łożysko juz poleciało na reklamację. W sumie mogłem zrobić fotę. Zobaczymy co z tego wyniknie. Na aucie mam teraz stare rozsypane łożysko,żeby auto pod blokiem nie stało rozbabrane. Pojeżdzę teraz autem żony w takim razie. Też japończyk z lat 90-tych tylko innej marki więc dam radę. :)

Napiszę co i jak.

 

PS. Macie jakieś namiary na dobry klucz dynamometryczny do kupienia. Tani i do wykorzystania we własnym zakresie.


  • 0

#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:32, 29.06.2015

juz bylo napisane, 181NM (to oznacza zwykle klucz do 210Nm) i nie musi byc najlepszy.

to tylko nakretka lozyska.;-)


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 gregand

gregand
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:PŁOCK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 29.06.2015

Właśnie patrzę na klucze to 100zł trzeba dac.

 

PS. co zrobiłem w swojej Hani sam lata to dzisiaj a po mechanikach musze poprawiac.


  • 0

#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:46, 29.06.2015

tak to jest z tym poprawianiem!

jak sie samemu nie zrobi to "kaplica" z tymi warsztatami. ;-)


Użytkownik damian83. edytował ten post 21:56, 29.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:10, 29.06.2015

Pierścień od ABS na gorąco zakładany, to są niebieskie odbarwienia.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:51, 01.07.2015

“niebieskie odbarwienia” powstają na skutek = od obróbki cieplnej łożyska i nie maja nic wspólnego z zakładaniem pierścienia abs.  c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:52, 01.07.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq