Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jaki zakres napięcia ładowania?

VII alternator ładowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:15, 24.06.2015

Ile powinno wynosić napięcie ładowania akumulatora? U mnie obecnie po regeneracji jest to 13,8-13,9V i wydaje mi się to troche mało, przed tym jak padł alternator miałem  14-14,4V


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 07:51, 25.06.2015

8b4c406e389e01a4.jpg


  • 0

#3 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:59, 25.06.2015

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, u mnie w takim razie coś jest nie tak bo czy silnik pracuje na luzie bez żadnego obciążenia elektrycznego, czy włączę światła, nawiew, itp. i tak mam napięcie rzędu 13,8V. Gdzie szukać problemu? Czy to wina źle zregenerowanego alternatora czy coś nie tak z komunikacją komputer - altek?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#4 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:35, 25.06.2015

Świeci mi się cały czas kontrolka ładowania, czy tym jest właśnie sygnalizowana awaria ELD? Jesli chodzi o ładowanie to sprawdzałem to z większymi obrotami i mniej więcej maksymalnym obciążeniem, klima na full, długie światła, wciśnięty stop, radio, podłączone ładowarki tylko nie włączałem podgrzewania foteli ale cały czas bylo ~13,85 +-0,05V.

 

edit:

Robiłem kiedyś diagnostykę spinaczem i wyszły mi błędy 95 i 178, ale nie wiem czy to jest w jakiś sposób powiazane z układem elektrycznym


Użytkownik hellkit edytował ten post 11:40, 25.06.2015

  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:44, 25.06.2015

...wlasnie, jak swieci sie kontrolka to jest usterka.

z tego co ja zrozumialem:

13,9V - 15,1V - male obciazenie alternatora

ponizej 13,8V - duze obiazenie alternatora, (13,5V min. 60 A, obciazenie A regulowane odbiornikami jak podgrzewanie szyby itd. )

 

Akumulator musi byc przy pomiarze sprawny i calkowicie naladowany.

 

Na innym forum ktos wymienil alternator na nieoryginalny 130A (accord CN1) i mial problemy z kontrolka ladowania.

Potem wstawil ten co byl zepsuty DENSO 105A ALE juz jako zregenerowany i wszystko bylo znowu OK.

 

edit: @hellkit twoj accord to CL, CM czy CN?

...bo wedlug manuala ciutke inne wyniki pomiarow.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:52, 25.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:16, 25.06.2015

http://opensiuc.lib....ntext=auto_pres


  • 0

#7 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:46, 25.06.2015

...wlasnie, jak swieci sie kontrolka to jest usterka.

z tego co ja zrozumialem:

13,9V - 15,1V - male obciazenie alternatora

ponizej 13,8V - duze obiazenie alternatora, (13,5V min. 60 A, obciazenie A regulowane odbiornikami jak podgrzewanie szyby itd. )

 

Akumulator musi byc przy pomiarze sprawny i calkowicie naladowany.

 

Na innym forum ktos wymienil alternator na nieoryginalny 130A (accord CN1) i mial problemy z kontrolka ladowania.

Potem wstawil ten co byl zepsuty DENSO 105A ALE juz jako zregenerowany i wszystko bylo znowu OK.

 

edit: @hellkit twoj accord to CL, CM czy CN?

...bo wedlug manuala ciutke inne wyniki pomiarow.

Właśnie zmieniam akumulator i chciałbym żeby wszystko z ładowaniem było w porządku. Mój obecny to DELPHI a one podobno były montowane od nowości, gdzieś wyczytałem... nie wiem czy to prawda. Wracając sprawdzałem z innym akumulatorem, na 100% pewnym, wyniki były te same, 13,8-13,9V więc winę akumulatora odrzuciłem. 

 

Zadam może jedno głupie pytanie: czym różnią się wersje CL, CM czy CN bo nigdzie nie znalazłem i sam nie wiem jaką mam?


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 00:12, 26.06.2015

...to nie jest glupie pytanie, czy ktos ma CL, CM, czy CM, bo np. ja sam tego nie pamietam i za kazdym prawie razem przy problemach musze sprawdzac.

 

 

..ale ja nie mam nowego accorda, wiec sprawdz i zapamietaj sobie....bo to czasami ulatwia pewne szukanie czy to czy to tamto jak czesci zamienne itd.  tematy... ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 00:15, 26.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:14, 27.06.2015

Jeszcze mam takie pytanie, gdzie znajduje się ten sensor ELD? W googlach znalazłem dużo ilustracji, ale dotyczyły one głównie wersji amerykańskiej. Tam jest w skrzynce z bezpiecznikami pod maska ale u mnie tego nie ma. Gdzie szukać?


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#10 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:26, 27.06.2015

Osobiście  nic na ten temat w manualu nie widziałem ale podobno ELD (Electronic Loading Detector) znajduje się pod maska silnika od spodu skrzynki bezpieczników (np. obrazek accord CN1):

 

eld-cn1.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:28, 27.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#11 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:30, 17.07.2015

Będąc przy temacie zmiennego ładowania - czy zaobserwowaliście u siebie działanie ELD ?

Co mam na myśli - otóż u mnie objawia się to (zakładam, że to jest właśnie to) poprzez wolniejszą pracę wycieraczek (idą... jakby to powiedzieć - bardziej leniwie, innymi słowy - potrzebują więcej czasu od momentu walnięcia dźwigni na przejście do końca i powrót do położenia początkowego). Co dziwne - również spryski szyby działają leniwiej. Tzn. leją płynem bardziej jak strumień niż mgła i zauważalnie niżej.

Dziwi mnie, że przy ładowaniu obniżonym z ponad 14V do powiedzmy 13V jest to aż tak dostrzegalne. Czy w Waszych VII gen też tak jest ?


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:56, 18.07.2015

To co opisuje @Mihty pasuje mi raczej do slabej masy albo slabego akumulatora.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:19, 19.07.2015

Pytanie - skąd wiesz, że akurat w danym momencie ELD ustawia alternator w tryb "low"? :)

Ja w sumie dopiero od niedawna jeżdżę z kontrolą napięcia (z zapalniczki) i widzę, że ELD działa (tzn. obniża napięcie) bardzo rzadko. W praktyce u mnie jest tak, że w trybie "high" napięcie wynosi ok. 14,3V z małymi wahaniami w zależności od aktualnego obciążenia. W trybie "low" to jest ok. 12,6V czyli ładowania nie ma prawie wcale, bo jest to napięcie na poziomie napięcia naładowanego do 100% akumulatora.

Jest sporo czynników innych od poboru prądu, które też mają wpływ na działanie ELD. Oczywiście pobór prądu jest podstawową sprawą, próg jest ustawiony (podobno) na 13-15A, czyli trochę poniżej 200W.

Ale jeżeli silnik jest jeszcze nienagrzany (poniżej 75 st. C), albo auto pracuje na luzie, albo pracuje klima, albo jadę z prędkością pow. 60 km/h (akurat tak jest u mnie - sprawdziłem) to ELD trzyma napięcie wysoko. Z tego wniosek, że na trasie ELD praktycznie nie obniża napięcia, a w lecie jak ktoś jeździ z klimą na "auto" to już w ogóle tak jakby ELD nie było.

Mimo, że wyraźnie widzę kiedy ELD zaczyna działać (np. w mieście przy wolniejszej jeździe), to jak na razie nie zauważyłem, by coś przygasało albo pracowało wolniej. Choć te niecałe 2V różnicy to całkiem sporo jak na instalację samochodową i nie zaprzeczam, że może być odczuwalne.

Objaw taki występuje u mnie przeważnie podczas postoju w korku lub bardzo wolnej jazdy. Silnik wtedy musi być dobrze rozgrzany. Nie zaobserwowalem np. nigdy objawu słabo działających spryskow albo "powolnych" wycieraczek tuż po wyjechaniu z garażu. Wtedy "leje" jak wściekły :-) Bawiłem się też w sprawdzanie napięcia na zaciskach aku i tuż po odpaleniu zimnego auta ładowanie idzie stopniowo w górę i doszło mi do około 15 V. Nie sprawdzałem natomiast nigdy tuż po powrocie np. z pracy gdy auto jest mocno nagrzane. Wtedy teoretycznie ładowanie powinno być niższe lub prawie żadne (tak jak u Ciebie, trochę ponad 12 V). Chyba sobie sprawie taki tester napięcia do zapalniczki :-)
A'propos klimy... jeśli stoję chwilę w korku bez klimy i wtedy spryski i wycieraczki idą wolno, a następnie włączę klime, to chwilę po starcie sprezarki wszystko przyspiesza :-)

Jeszcze jeden drobiazg - mam zainstalowane DRL-e i opisana sytuacja występuje podczas jazdy właśnie z włączonymi LED-ami. Przy xenonach jakoś nie widziałem drastycznych różnicy w pracy sprysków i wycieraczek :-)

Stąd moja hipoteza że to właśnie objawy pracującego ELD.

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka

To co opisuje @Mihty pasuje mi raczej do slabej masy albo slabego akumulatora.

Byłbym w stanie się zgodzić ale aku ma trochę ponad rok. Poprzedni padł po 5 latach. Zdaje sobie oczywiście sprawę, że wcale nie znaczy iż roczny akumulator nie może paść :-) Jednak gdy jego poprzednik się kończył i był słaby - objawialo się to przygasaniem zegarów przy odpalaniu itp.
Co do masy - może rzeczywiście nie zaszkodziłoby sprawdzić. Zakładam że nie masz na myśli jedynie połączenia (-) aku z karoserią? Choć z drugiej strony - słaba masa powinna być raczej stałym zjawiskiem i widać by to było choćby właśnie przy zapalaniu. Tymczasem moje Acco pali jak wściekły :-)

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#14 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:32, 21.07.2015

Kardynal (http://www.accordklu...75818-kardynal/) właśnie napisał odpowiedź w temacie, który obserwujesz zatytułowanym 'Jaki zakres napięcia ładowania?'.

----------------------------------------------------------------------
...to moze daj se siana ??

...bo w manualu nie ma wszystkiego i moze u ciebie jest wszystko OK ??
...wiec nie wiem po co tyle zamieszania ?? ;-)
pozdro :-)
----------------------------------------------------------------------

 

Dam se siana :)

Nie rozpatrywałbym tego w charakterze zamieszania, tylko raczej pytania ... czy u posiadaczy VII gen też występuje zjawisko wolniejszego poruszania się wycieraczek i słabszego lania płytem - ot co :)


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#15 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:52, 20.08.2015

Odświeżę temat, kontrolka ładowania dalej mi się świeci, jednak nie wpływa to w żaden sposób na użytkowanie samochodu. Ładowanie mam cały czas ~13,9V, czego bym nie włączył, czego bym nie podpiął dalej ta sama wartość. ELD jakby w ogóle nie było, Chwilę temu uruchomiłem samochód - wszystkie odbiorniki wyłączone i wartość napięcia tak jak wyżej. Sprawdziłem błędy przez OBD i nie było nic dotyczącego elektryki. Czy może to być padnięty ELD? jak pisałem, nie jest to w żaden sposób uciążliwe, ale chciałbym, żeby nic mi się nie świeciło podczas jazdy.


  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, alternator, ładowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq