Ile powinno wynosić napięcie ładowania akumulatora? U mnie obecnie po regeneracji jest to 13,8-13,9V i wydaje mi się to troche mało, przed tym jak padł alternator miałem 14-14,4V
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Jaki zakres napięcia ładowania?
#1
Napisano 23:15, 24.06.2015
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
#2 Guest_Wilu_*
Napisano 07:51, 25.06.2015
#3
Napisano 10:59, 25.06.2015
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
#4
Napisano 11:35, 25.06.2015
Świeci mi się cały czas kontrolka ładowania, czy tym jest właśnie sygnalizowana awaria ELD? Jesli chodzi o ładowanie to sprawdzałem to z większymi obrotami i mniej więcej maksymalnym obciążeniem, klima na full, długie światła, wciśnięty stop, radio, podłączone ładowarki tylko nie włączałem podgrzewania foteli ale cały czas bylo ~13,85 +-0,05V.
edit:
Robiłem kiedyś diagnostykę spinaczem i wyszły mi błędy 95 i 178, ale nie wiem czy to jest w jakiś sposób powiazane z układem elektrycznym
Użytkownik hellkit edytował ten post 11:40, 25.06.2015
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
#5
Napisano 12:44, 25.06.2015
...wlasnie, jak swieci sie kontrolka to jest usterka.
z tego co ja zrozumialem:
13,9V - 15,1V - male obciazenie alternatora
ponizej 13,8V - duze obiazenie alternatora, (13,5V min. 60 A, obciazenie A regulowane odbiornikami jak podgrzewanie szyby itd. )
Akumulator musi byc przy pomiarze sprawny i calkowicie naladowany.
Na innym forum ktos wymienil alternator na nieoryginalny 130A (accord CN1) i mial problemy z kontrolka ladowania.
Potem wstawil ten co byl zepsuty DENSO 105A ALE juz jako zregenerowany i wszystko bylo znowu OK.
edit: @hellkit twoj accord to CL, CM czy CN?
...bo wedlug manuala ciutke inne wyniki pomiarow.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:52, 25.06.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#7
Napisano 23:46, 25.06.2015
...wlasnie, jak swieci sie kontrolka to jest usterka.
z tego co ja zrozumialem:
13,9V - 15,1V - male obciazenie alternatora
ponizej 13,8V - duze obiazenie alternatora, (13,5V min. 60 A, obciazenie A regulowane odbiornikami jak podgrzewanie szyby itd. )
Akumulator musi byc przy pomiarze sprawny i calkowicie naladowany.
Na innym forum ktos wymienil alternator na nieoryginalny 130A (accord CN1) i mial problemy z kontrolka ladowania.
Potem wstawil ten co byl zepsuty DENSO 105A ALE juz jako zregenerowany i wszystko bylo znowu OK.
edit: @hellkit twoj accord to CL, CM czy CN?
...bo wedlug manuala ciutke inne wyniki pomiarow.
Właśnie zmieniam akumulator i chciałbym żeby wszystko z ładowaniem było w porządku. Mój obecny to DELPHI a one podobno były montowane od nowości, gdzieś wyczytałem... nie wiem czy to prawda. Wracając sprawdzałem z innym akumulatorem, na 100% pewnym, wyniki były te same, 13,8-13,9V więc winę akumulatora odrzuciłem.
Zadam może jedno głupie pytanie: czym różnią się wersje CL, CM czy CN bo nigdzie nie znalazłem i sam nie wiem jaką mam?
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
#8
Napisano 00:12, 26.06.2015
...to nie jest glupie pytanie, czy ktos ma CL, CM, czy CM, bo np. ja sam tego nie pamietam i za kazdym prawie razem przy problemach musze sprawdzac.
..ale ja nie mam nowego accorda, wiec sprawdz i zapamietaj sobie....bo to czasami ulatwia pewne szukanie czy to czy to tamto jak czesci zamienne itd. tematy...
Użytkownik Kardynal edytował ten post 00:15, 26.06.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#9
Napisano 15:14, 27.06.2015
Jeszcze mam takie pytanie, gdzie znajduje się ten sensor ELD? W googlach znalazłem dużo ilustracji, ale dotyczyły one głównie wersji amerykańskiej. Tam jest w skrzynce z bezpiecznikami pod maska ale u mnie tego nie ma. Gdzie szukać?
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
#10
Napisano 20:26, 27.06.2015
Osobiście nic na ten temat w manualu nie widziałem ale podobno ELD (Electronic Loading Detector) znajduje się pod maska silnika od spodu skrzynki bezpieczników (np. obrazek accord CN1):
Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:28, 27.06.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#11
Napisano 12:30, 17.07.2015
Będąc przy temacie zmiennego ładowania - czy zaobserwowaliście u siebie działanie ELD ?
Co mam na myśli - otóż u mnie objawia się to (zakładam, że to jest właśnie to) poprzez wolniejszą pracę wycieraczek (idą... jakby to powiedzieć - bardziej leniwie, innymi słowy - potrzebują więcej czasu od momentu walnięcia dźwigni na przejście do końca i powrót do położenia początkowego). Co dziwne - również spryski szyby działają leniwiej. Tzn. leją płynem bardziej jak strumień niż mgła i zauważalnie niżej.
Dziwi mnie, że przy ładowaniu obniżonym z ponad 14V do powiedzmy 13V jest to aż tak dostrzegalne. Czy w Waszych VII gen też tak jest ?
Pozdrawiam,
Michał
#12
Napisano 12:56, 18.07.2015
To co opisuje @Mihty pasuje mi raczej do slabej masy albo slabego akumulatora.
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#13
Napisano 06:19, 19.07.2015
Objaw taki występuje u mnie przeważnie podczas postoju w korku lub bardzo wolnej jazdy. Silnik wtedy musi być dobrze rozgrzany. Nie zaobserwowalem np. nigdy objawu słabo działających spryskow albo "powolnych" wycieraczek tuż po wyjechaniu z garażu. Wtedy "leje" jak wściekły Bawiłem się też w sprawdzanie napięcia na zaciskach aku i tuż po odpaleniu zimnego auta ładowanie idzie stopniowo w górę i doszło mi do około 15 V. Nie sprawdzałem natomiast nigdy tuż po powrocie np. z pracy gdy auto jest mocno nagrzane. Wtedy teoretycznie ładowanie powinno być niższe lub prawie żadne (tak jak u Ciebie, trochę ponad 12 V). Chyba sobie sprawie taki tester napięcia do zapalniczkiPytanie - skąd wiesz, że akurat w danym momencie ELD ustawia alternator w tryb "low"?
Ja w sumie dopiero od niedawna jeżdżę z kontrolą napięcia (z zapalniczki) i widzę, że ELD działa (tzn. obniża napięcie) bardzo rzadko. W praktyce u mnie jest tak, że w trybie "high" napięcie wynosi ok. 14,3V z małymi wahaniami w zależności od aktualnego obciążenia. W trybie "low" to jest ok. 12,6V czyli ładowania nie ma prawie wcale, bo jest to napięcie na poziomie napięcia naładowanego do 100% akumulatora.
Jest sporo czynników innych od poboru prądu, które też mają wpływ na działanie ELD. Oczywiście pobór prądu jest podstawową sprawą, próg jest ustawiony (podobno) na 13-15A, czyli trochę poniżej 200W.
Ale jeżeli silnik jest jeszcze nienagrzany (poniżej 75 st. C), albo auto pracuje na luzie, albo pracuje klima, albo jadę z prędkością pow. 60 km/h (akurat tak jest u mnie - sprawdziłem) to ELD trzyma napięcie wysoko. Z tego wniosek, że na trasie ELD praktycznie nie obniża napięcia, a w lecie jak ktoś jeździ z klimą na "auto" to już w ogóle tak jakby ELD nie było.
Mimo, że wyraźnie widzę kiedy ELD zaczyna działać (np. w mieście przy wolniejszej jeździe), to jak na razie nie zauważyłem, by coś przygasało albo pracowało wolniej. Choć te niecałe 2V różnicy to całkiem sporo jak na instalację samochodową i nie zaprzeczam, że może być odczuwalne.
A'propos klimy... jeśli stoję chwilę w korku bez klimy i wtedy spryski i wycieraczki idą wolno, a następnie włączę klime, to chwilę po starcie sprezarki wszystko przyspiesza
Jeszcze jeden drobiazg - mam zainstalowane DRL-e i opisana sytuacja występuje podczas jazdy właśnie z włączonymi LED-ami. Przy xenonach jakoś nie widziałem drastycznych różnicy w pracy sprysków i wycieraczek
Stąd moja hipoteza że to właśnie objawy pracującego ELD.
Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
Byłbym w stanie się zgodzić ale aku ma trochę ponad rok. Poprzedni padł po 5 latach. Zdaje sobie oczywiście sprawę, że wcale nie znaczy iż roczny akumulator nie może paść Jednak gdy jego poprzednik się kończył i był słaby - objawialo się to przygasaniem zegarów przy odpalaniu itp.To co opisuje @Mihty pasuje mi raczej do slabej masy albo slabego akumulatora.
Co do masy - może rzeczywiście nie zaszkodziłoby sprawdzić. Zakładam że nie masz na myśli jedynie połączenia (-) aku z karoserią? Choć z drugiej strony - słaba masa powinna być raczej stałym zjawiskiem i widać by to było choćby właśnie przy zapalaniu. Tymczasem moje Acco pali jak wściekły
Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Michał
#14
Napisano 08:32, 21.07.2015
Kardynal (http://www.accordklu...75818-kardynal/) właśnie napisał odpowiedź w temacie, który obserwujesz zatytułowanym 'Jaki zakres napięcia ładowania?'.
----------------------------------------------------------------------
...to moze daj se siana
...bo w manualu nie ma wszystkiego i moze u ciebie jest wszystko OK
...wiec nie wiem po co tyle zamieszania
pozdro
----------------------------------------------------------------------
Dam se siana
Nie rozpatrywałbym tego w charakterze zamieszania, tylko raczej pytania ... czy u posiadaczy VII gen też występuje zjawisko wolniejszego poruszania się wycieraczek i słabszego lania płytem - ot co
Pozdrawiam,
Michał
#15
Napisano 12:52, 20.08.2015
Odświeżę temat, kontrolka ładowania dalej mi się świeci, jednak nie wpływa to w żaden sposób na użytkowanie samochodu. Ładowanie mam cały czas ~13,9V, czego bym nie włączył, czego bym nie podpiął dalej ta sama wartość. ELD jakby w ogóle nie było, Chwilę temu uruchomiłem samochód - wszystkie odbiorniki wyłączone i wartość napięcia tak jak wyżej. Sprawdziłem błędy przez OBD i nie było nic dotyczącego elektryki. Czy może to być padnięty ELD? jak pisałem, nie jest to w żaden sposób uciążliwe, ale chciałbym, żeby nic mi się nie świeciło podczas jazdy.
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, alternator, ładowanie
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych