Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Ogrzewanie po stronie kierowcy nie działa :(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:52, 19.12.2009

Z natury rzadko ogrzewam samochód bo mi jest wiecznie ciepło, także coś tam dmucha ale bez przesady.

Teraz przyszła zima i troszkę jednak bym się podgrzał i........ brrr

Nie ważne na jakim programie, tzn czy to full auto czy manual, kratki po stronie kierowcy dmuchają mi na zimno.

Ustawiałem różne temperatury i po stronie pasażera jest OK, a u mnie wiecznie tak samo.
Dzisiaj troszkę musiałem pojezdzić po mieście i przy -13 miałem dreszcze na nodze bo mi lekko ją owiało.

Ktoś już może przerabiał taki problem ?

Z góry dziękuję za pomoc.
  • 0

#2 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 20.12.2009

pierwsze słyszę jak masz manuala to posprawdzaj co i jak pewnie można samemu coś zdjagnozować może jakiś silniczek elektryczny nie otwiera klapy od nagrzewnicy nie wiem... coś w tym kierunku... czujnik temp chyba można odrazu wykluczyć bo jest jeden ?
Pisz na bierząco co było
  • 0
F1

#3 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:04, 22.12.2009

Nie wiem, czy to coś pomoże, ale ta klima/ogrzewanie posiada autodiagnostykę odpalaną przez przytrzymanie minute przycisków AUTO i OFF przed uruchomieniem auta (wtedy powinno wyrzucić jakieś błędy jak są). Ewentualnie można sprawdzić wartości różnych czujników od klimy przytrzymująć AUTO i DUAL podczas uruchamiania auta.
Ale to może być jakieś uszkodzenie mechaniczne i wtedy autodiagnostyka tego nie wykryje.
  • 0

andref


#4 ralph

ralph
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 10.01.2012

wiadomo jak się ten temat zakończył ponieważ mam ten sam problem

[ Dodano: 2012-01-10, 20:47 ]
zrobiłem autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 1 i 8 wie ktoś co może to oznaczać ??
  • 0

#5 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:45, 11.01.2012

Aby uruchomić tryb wyświetlania sygnałów wejściowych, postępować według następujących punktów:
1. Nacisnąć i przytrzymać przyciski AUTO i DUAL, następnie uruchomić silnik.
2. Po uruchomieniu silnika zwolnić przyciski. Zostanie wyświetlony numer czujnika i następnie wartość sygnału dla tego czujnika. Zanotować wyświetlane wartości.

Czujnik Element Wyświetlana jednostka miary
1 Temperatura wnętrza °C
2 Temperatura zewnętrzna °C
3 Wartości promieniowania słonecznego: Ciemno = 00, Świecenie latarką = 04, Pochmurnie = 10, Słonecznie = 65 kcal/m2·h
4 Temperatura cieczy chłodzącej silnika °C
5 Temperatura powietrza wylotowego parownika °C
6 Otwarcie mieszania powietrza (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza). % otwarcia
7 Otwarcie mieszania powietrza po stronie pasażera (niska wartość sygnalizuje dostarczanie zimnego powietrza, wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza). % otwarcia
8 Czujnik szybkości jazdy (samochód musi jechać, aby szybkość była wyświetlana) km/h
9 Temperatura powietrza nawiewanego (TAO) °C




UWAGA: Przed przystąpieniem do usuwania usterek układu sterującego klimatem, przejść do trybu A testowania zespolonego multipleksowego modułu sterującego.
1. Włączyć zapłon (II).
2. Nacisnąć przycisk AUTO, następnie przycisk OFF. Przytrzymać oba przyciski wciśnięte przez 1 minutę.

Bez systemu nawigacji satelitarnej:
Z systemem nawigacji satelitarnej:

Aby odczytać kody DTC należy uruchomić funkcję samodiagnostyki. W przypadku kilku usterek zapalą się odpowiednie segmenty wskaźnika. Jednoczesne zapalenie się segmentów wskaźnika A, C, E, G, I, L i O może świadczyć o przerwie we wspólnym przewodzie masowym czujników.

DTC (segment wskaźnika temperatury) Wykryta usterka
A Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza
B Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury wnętrza
C Przerwa w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej
D Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury zewnętrznej
E Przerwa w obwodzie czujnika nasłonecznienia
F Zwarcie w obwodzie czujnika nasłonecznienia
G Przerwa w obwodzie czujnika temperatury parownika
H Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury parownika
I Przerwa w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy
J Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy
K Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy
L Przerwa lub zwarcie w obwodzie silnika regulacji kierunku nawiewu
M Usterka dźwigni, klapek lub silnika regulacji kierunku nawiewu
N Usterka w obwodzie silnika dmuchawy
O Przerwa w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera
P Zwarcie w obwodzie silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera
Q Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie pasażera
  • 0

#6 ralph

ralph
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 12.02.2012

i jak sprawa się zakończyła?? dalej mrozi??
  • 0

#7 oKoŃ85

oKoŃ85
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kętrzyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 20.07.2012

u mnie wieje zimnem po stronie pasażera, prawdopodobnie padł silniczek do regulacji klapek nawiewu, teraz szukam takiego silniczka, może ktoś ma jakieś namiary na używane części do ACCORDufff???
  • 0

#8 ralph

ralph
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:52, 23.12.2012

up!! problem pozostał ktoś ma jakieś pomysły?
  • 0

#9 Chojnas

Chojnas
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Włocławek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 23.01.2014

U mnie ten sam problem. Można powiedzieć ze wcale nie grzeje, tylko delikatnie po stronie pasażera. Samodiagnostyka AUTO+OFF u mnie nie działa, ale AUTO+DUAL tak. No i niby wszystkie parametry wporządku tylko punk 9- czyli temperatura powietrza nawiewowego pokazuje 99, kiedy odłączę czujnik temperatury wewnętrznej spadnie kilka stopni a nawiew bez zmian.Kiedy odłącze czujnik przy parowniku też bez zmian. Dodam że silnik rozgrzewa się do ok 83 stopni rurki do nagrzewnicy gorące (obydwie-dostałem sie do nich) i wszystkie silniczki działają. POMOCY, co to może być?
  • 0

#10 Gnyk

Gnyk
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 14.05.2020

a jak się ma sprawa w 8 gen, chodzi mi o tą autodiagnostyke bo i u siebie zaobserwowałem te zjawisko, pewnie było już wcześniej a nie zwracałem uwagi dopiero po wymianie płynu od chłodnicy gdy odpaliłem nawiewy na full to od strony kierowcy zima..


  • 0

#11 petez

petez
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:22, 15.05.2020

W 8 genie tez jest diagnostyka. Niestety nie pamietam kombinacji klawiszy. 

 

Co do problemu z chlodnym powietrzem po stronie kierowcy - u mnie problem nie zostal rozwiazany. 

 

Diagnostyka nic nie wykazala, motory sterujace sprawdzone, plyn wymieniony, nagrzewnica przeplukana.

 

Nadal chlodne powietrze z nawiewu, zastanawiam sie czy pierwsze osemki nie maja jakiegos defektu.


  • 0

#12 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 07:15, 15.05.2020

Nie wydaje mi się, żeby miały defekt. Ja wymieniłem płyn niedawno i jest wszystko OK.

Gdyby układ był zapowietrzony, to pewnie całość by słabo grzała, a nie jedna strona?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#13 petez

petez
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 15.05.2020

John, czy u Ciebie jak sie nagrzeje silnik i ustawisz manualnie max temperature to leci naprawde gorace powietrze z nawiewu? U mnie po stronie kierowcy letnie, po stronie pasazera troszke lepsze, ale szalu nie ma. 


  • 0

#14 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:42, 15.05.2020

Termostat?
  • 0

#15 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 09:52, 15.05.2020

Tak, leci gorące bardzo.

Obstawiam zapowietrzenie, albo termostat, jak Waldi.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq