Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

F20b3 wyrzuca płyn i czasami się przegrzewa, pomoc w diagnozie

V f20b3 uszczelka przegrzewa wyrzuca płyn termostat termowyłacznik chłodnica

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 10.06.2015

Witajcie,

 

Przypadek jest ciekawy, nie tylko dla mnie, dla mechanika również. Otóż silnik czasami się przegrzewa, właśnie słowo czasami jest tu kluczowe, dlaczego...

Generalnie jak jest chłodno powiedzmy od pażdziernika do maja nie ma większego problemu, czerwiec- wrzesien (z racji temepratur) silnik przy jezdzie po autostradzie potrafi zagotowac plyn i wyrzuca go przez zbiorniczek wyrownawczy. Dzieje sie to tylko na wysokich obrotach i przy obciazeniu np. jazda pod dobrą górkę, wysokie obroty.

Samochód jezdzi na gazie, sprawdzana byla kompresja jest ok, wentylatory sie wlaczaja, termostat sie otwiera, nie ma plynu chlodniczego w oleju, ani oleju w plynie, nie puszcza również spalin do płynu (tester nie wykazuje co2). Samochód nie przegrzewa się przy jeździe w korkach, ani na spokojnej trasie. Nie ma wycieku płynu chłodniczego.

Wakacje się zbliżają a tu nie ma jak jechać. Przy jeździe 150km/h potrafi na odcinku 40-50km opróżnić całą chłodnicę!

Podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą, ale z braku co2 w płynie i w.w. zostało odrzucone. Szukamy dalej i nie bardzo pomysły są, trochę na ślepo trzeba by wymieniać, może pompa wody, może termostat, może termowłącznik.

 

Proszę o pomoc, sugestie, może ktoś miał podobny przypadek.


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:50, 10.06.2015

Zacznij od wymiany termostatu (może otwiera się przy zbyt wysokiej temperaturze) i korka na chodnicy (ma zaworek ciśnieniowy i gumowe elementy, które parcieją).

 

Przy takim wyrzuceniu płynu najczęściej jest winny termostat, zwłaszcza gdy nie ma CO2 w płynie chłodniczym.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 10.06.2015

Zacznij od wymiany termostatu (może otwiera się przy zbyt wysokiej temperaturze) i korka na chodnicy (ma zaworek ciśnieniowy i gumowe elementy, które parcieją).

 

Przy takim wyrzuceniu płynu najczęściej jest winny termostat, zwłaszcza gdy nie ma CO2 w płynie chłodniczym.

Korek też był wymieniony bo się stary po prostu rozleciał. Sprawdzimy więc termostat.


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:27, 10.06.2015

A na jaki korek wymieniłeś?

Inna używka / nowy / jakie ciśnienie otwarcia?


  • 0

#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:34, 10.06.2015

Witam.

 

To że termostat otwiera się w garnku z wrzątkiem nie znaczy, że w aucie tez będzie dobrze działał. Miałem taki przypadek i to na nowym termostacie!

Kolejną sprawa - może płyn chłodniczy jest trefny....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:07, 10.06.2015

Witam.

 

To że termostat otwiera się w garnku z wrzątkiem nie znaczy, że w aucie tez będzie dobrze działał. Miałem taki przypadek i to na nowym termostacie!

Kolejną sprawa - może płyn chłodniczy jest trefny....

 

Korek oryginalny choć używka (kupiłem nowy ale był taki fajny, że na chłodnicę nie wchodził bo za mały, więc wolałem uźywany oryginał), ciśnienie takie samo jak na poprzednim 1.1 bodajże, jeśli dobrze pamiętam. Płyn odpada, tak często dolewam, że w zasadzie zmieniony jest kilka razy w roku. Raz zdarzyła się woda deminaralizowana, ale ją wywaliło jeszcze szybciej. Na razie  mechanik ma wymienić termostat, napiszę jakie efekty to dało.


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:56, 10.06.2015

Korek oryginalny choć używka (kupiłem nowy ale był taki fajny, że na chłodnicę nie wchodził bo za mały,

 

Jest kilka rodzajów korków, trzeba podjechać do np. Intercarsu to dobiorą na miejscu.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 11.06.2015

Jest kilka rodzajów korków, trzeba podjechać do np. Intercarsu to dobiorą na miejscu.

 

Niestety to nie termostat. Podejrzenie padło teraz na korek. Okazuje się że ten któy kupiłem nie zamyka obiegu chłodnicy bo jest za niski. W intercarsie nie mieli odpowiedniego. Między dolną uszczelką, a górną powinno być 1,6cm a ten korek ma 1cm.


  • 0

#9 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:21, 11.06.2015

ja bym obstawiał upg leciutko wydmuchaną, miałem kiedyś tak samo że dopiero na pałowaniu płyn wywalało a tak nic się nie działo, tester co2 nic nie wykazywał a robiłem 2 razy, wymieniłem uszczelkę i po temacie, co do korka też kiedyś śmigałem na nieszczelnym i efekt był taki że dźwigało płyn w zbiorniczku ale nie wywalało, po ostygnięciu nie zaciągał go z powrotem tylko trzeba było przelewać, nic się nie grzało.


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:44, 11.06.2015

Niestety to nie termostat. Podejrzenie padło teraz na korek. Okazuje się że ten któy kupiłem nie zamyka obiegu chłodnicy bo jest za niski. W intercarsie nie mieli odpowiedniego. Między dolną uszczelką, a górną powinno być 1,6cm a ten korek ma 1cm.

 

Wybierz właściwy:

 

http://e-katalog.int...-chlodnicy.html

 

http://e-katalog.int...-chlodnicy.html


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 23.06.2015

Korek wymieniony, na razie jest sucho. Muszę jeszcze go mocniej pokręcić po autostradzie i mam nadzieję, że definitywnie problem się skończy.


  • 0

#12 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:50, 06.07.2015

Niestety autostradowa jazda nadal powoduje wyrzucanie płynu poprzez zbiornik wyrównawczy. Teraz jest do zdecydowanie mniejsza ilość, ale problem nadal występuje. Dodatkowo zauważyłem wczoraj, że po forsownej jeździe gdy stanę światłach - temperatura dość szybko pnie się w górę. Spada gdy ruszę. Wcześniej przy niewłaściwym korku tego nie miałem. Natomiast przy jeździe w mieście nic się nie dzieje, korki jej nie straszne. Jak wjechałem wczoraj do garażu to mimo wysokiej temp. na wskaźniku nie działały wentylatory chłodnicy, jak wyłączyłem silnik to się od razu włączyły. Przękręciłem na zapłon, znowu się wyłączyły. To chyba nie jest ich prawidłowa praca. Tak jakby inny obwód powodował włączenie gdy silnik działa, a inny gdy nie działa. Tak jest faktycznie?


  • 0

#13 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:43, 06.07.2015

A kolega wymienił termostat czy tylko sprawdził we wrzątku?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:17, 06.07.2015

termostatów się nie sprawdza tylko wymienia.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#15 drecher

drecher
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+Navi+ADAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 06.07.2015

Termostat wymieniłem.


Może zna ktoś kogos dobrego w Krakowie, kto zna Hondy, chodzi mi o rzetelną diagnozę? Nie uśmiecha mi się "pół" samochodu wymienić i szukać na ślepo nadal.


Proszę mnie poprawić jeśli się mylę:

korek - nie pomogło

termostat - nie pomogło

pompa - ??? - pracuje, inaczej byłby problem w mieście, zresztą to prosta konstrukcja mechaniczna, napedzana paskiem, po drugiej stronie wirnik tłoczy płyn

chłodnica - ??? - nie wykluczam, może za słabo chłodzi, więc płyn się mocno grzeje, ciśnienie wzrasta i wyrzuca nadmiar, choć parę lat temu była wymieniana 6-7 lat temu

uszczelka PG - nie ma Co2 w płynie, oleju w płynie i na odwrót, nie spala płynu

peknięta głowica - ??? - o zgrozo...

termowłącznik wentylatorów - w trakcie jazdy się też włącza czy wystarczy obieg powietrza?

pominąłem jakiś element chłodzenia ?


Jeszcze do głowy mi przychodzi, że może układ jest zapowietrzony. Czy się go jakoś odpowietrza czy robi się to samoistnie?


Użytkownik drecher edytował ten post 21:35, 06.07.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, f20b3, uszczelka, przegrzewa, wyrzuca płyn, termostat, termowyłacznik, chłodnica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq