Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gasnący silnik na wolnych obrotach F18B2//Korekty wtyskiwaczy

VI gasnący silnik wolne obroty f18b2

Najlepsza odpowiedź Bojar , 13:31, 04.06.2015

Nie dlatego podejrzewam :) po prostu z doświadczenia, w 90% takich objawów zawory są do roboty.... A że reszta juz była czyszczona bez wymieniona to zakładam ze było to zrobione zgodnie ze sztuką i nie powinno stanowić problemu Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
234 odpowiedzi w tym temacie

#16 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:36, 27.05.2014

jak gaz może rozwalać mapę benzynową?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#17 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:51, 27.05.2014

Krokowca wymontujesz bez demontażu przepustnicy wystarczy odpiąć weże wodne od przepustnicy i wykrecic dolna lewa srubke od niej i troszeczkę się wysilić przy zdjęciu wezy z krokowca, czyszczenie pomoze ale na chwile najlepiej kup niezniszczona uzywke .

 

Witam,

Mam pytanko, dlaczego czyszczenie krokowca pomaga na chwilę i po czym stwierdzić, że krokowiec jest do wymiany


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#18 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:57, 27.05.2014

jak gaz może rozwalać mapę benzynową?

 

nie gaz nie rozwali mapy PB w ecu samochodu.


a odkręcenie IAC bez zdejmowania przepustnicy leciutko można... wystarczy mieć 10 kluczyk lekko podgięty na oczku..


  • 0

#19 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 22.07.2014

Odgrzebuję.

Spadają mi obroty (500+-) jak wcisnę sprzęgło. W momencie gdy już nie ma ssania, a silnik jeszcze nie jest rozgrzany. Na dobrze rozgrzanym silniku nie ma spadku obrotów, idą na 750 i tam stoją.

 

Check engine nie świeci (kontrolka działa). Przepustnica, IACV czyszczone 6000km temu (poza tym, na ciepłym by miał działać, a na zimnym się zacinać?), EGR zaślepiony. Zawory wyregulowane. Świece też ok, ukł zapłonowy ok. Kabli nie jestem pewien na 100%, ale nie iskrzą i nie ma różnicy przy większej/ mniejszej wilgotności.

 

Jakieś pomysły? Bo mój pomysł to lewe powietrze, ale nie wiem jeszcze skąd i jak  :cyklop:

Pozdrawiam

 

EDYCJA: nie ma różnicy LPG/ benzyna. LPG zakładane w dobrym zakładzie.


Użytkownik p_rafal edytował ten post 19:10, 22.07.2014

  • 0

#20 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:38, 23.07.2014

P_rafał, nic nie napisałeś o wydechu. Jego też bym dokładnie sprawdził. Miałem identyczne objawy i po wymianie tłumika końcowego (była sieczka w środku ale bez dziur na obudowie) zdecydowanie poprawiło się.


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#21 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 23.07.2014

Jak sprawdzić wydech? Szczelność - jakaś woda z mydłem, czy wyparuje od razu?

Tłumik w środku tez nie wiem jak, potelepać, czy będzie grzechotało w środku?

 

... chyba że trzeba cały wydech zdjąć? Ale nic mi nie buczy...

 

A możliwe że kolektor ssący i jego połączenie jest nieszczelne?


  • 0

#22 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 23.07.2014

Nie jesteś jedyny, ja mam tak samo i walczę z tym już kilka miesięcy robiąc wszystko. Na ssaniu jest dobrze, gdy się silnik lekko nagrzeje obroty falują i spadają do 200 a później się podnoszą, najczęściej dzieje się to przy wysprzęgleniu i przy lekkim dohamowywaniu, na rozgrzanym obroty się trzymają sztywno. Wymieniłem już: świece , kable, silniczek krokowy na inny, kopułkę, palec: czyściłem egr, plate egr, krokowy, przepustnicę: wymieniłem układ wydechowy środkowy i końcowy na nowy bo były dziury i dalej jak falował tak faluje. Błędów  po sprawdzeniu nie ma. Obstawiam jeszcze sondę bo jest uniwersalna, zapowietrzenie ukł. chłodzenia lub jakiś czujnik temp lub czujnik na przepustnicy  o ile taki jest. U mnie jest jeszcze pod przepustnicą zawór odpowiadający za powietrze podczas ssania i on tez może nie do końca się zamykać i puszczać lewe powietrze, które ogłupia krokowy. Inny pomysłów nie mam i nie wiem co jeszcze można sprawdzić aby pozbyć się falowania.


  • 0

#23 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:56, 23.07.2014

Panowie jest bardzo podobny temat pod adresem http://www.accordklu...ciu-gazu/page-3 , tam wymiana sondy  na ogół eliminowała problem - poczytać 3 strony.

Tłumiki jak są do wymiany, to przy mocnym wstrząsaniu słychać sieczkę, tłumikarze maja wprawę i bezpłatnie ocenią stan, czy już do wymiany


Użytkownik Czarnota edytował ten post 19:58, 23.07.2014

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#24 Accord_ZGL

Accord_ZGL
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 26.10.2014

Witam wszystkich! Czy w kwestii falujących obrotów zostało już tutaj napisane wszystko i mogę potraktować to jako tutorial? Aktualnie mam takie objawy aczkolwiek w tym momencie spaliny znajdują sobie ujście bokiem przez uszkodzone złącze elastyczne - siatkę...


  • 0

#25 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:01, 22.12.2014

Witam. Kilka dni temu kupiłem auto na zime. 
Honda Accord z 97r z F18 pod maską. 

Niestety dopadły mnie ostatnio nie fajne dolegliwości:
 

1. Rano bardzo cięzko odpala.. Czasami aż sobie daje spokój i jadę druga Hondą bo idzie szajby dostać 
2. Póki sie nie nagrzeje po prostu gaśnie - obroty schodzą w okolice 1000 - 800 potem zaczyna jakoś nijako pracować i gaśnie

3. Jak już sie nagrzeje to pracuje normalnie ale trzyma ~2KRPM na biegu jałowym. 

Na początku myślałem (i dalej mnie ta myśl nie opuszcza), że to brak kompresji w silniku. (Niestety kolega mechanik wiecznie nie ma czasu aby zmierzyć kompresje). 
Dzisiaj byłem przejazdem inną Hondziną u innego mechanika i pogadałem z nim co i jak i trochę mnie pocieszył, że to nie musi być kompresja a jedynie padł np. któryś z czujników tempratury i auto ma popierdzielone ssanie. 

Macie może jakieś pomysły ? Jak ewentualnie to sprawdzić no i jak z wpięciem się pod komputer ? Jak jakiś czujnik czy cuś padł to pokaże ? 


p.s czasami jak auto chodzi na tych 2 tys potrafi się zapalic check engine. Wiem jak wyblyskać kod ale tego jeszcze nie zrobiłem. (ot taka głupota). 
 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#26 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:05, 22.12.2014

Zrób samodiagnostykę i daj znać jakie błędy.
  • 0

#27 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:06, 22.12.2014

Po pierwsze to wymień świece bo to prawdopodobnie przez nie jest taka jazda z odpaleniem... u mnei było podobnie, i po wymianie jest idealnie

Po drugie obroty spadają bo: za ciasne zawory/zacięty IACV lub FITV

Po trzecie tym bardziej IACV bo on odpowiada za bieg jałowy, ewentualnie przepustnica się nie domyka, ale to mniej prawdopodobne

 

Po trzecie wybłyskaj kod usterki, to będzie o wiele łatwiej o diagnoze :)


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#28 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:20, 22.12.2014

IACV - tzw. silniczek krokowy ? Czyściłem go w benz ekstrakcyjnej (co prawda krótko bo z 3h) i nic to raczej nie dało. 
FITV - co to, to jest ? 

No wybłyskam bo wiem, ze to podstawa tylko to jak wrócę do domu :) 

 

 

tak teraz pomyślałem o tej przepustnicy - a może być coś związane z gazem ? Mam w V gaz pół sekwencyjny tzn. jeszcze jest pojedynczy wtrysk przed przepustnicą - możliwe, że eLPiGi tak zapaprało przepustnice, że dzieją się cyrki ? 
 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#29 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:27, 22.12.2014

IACV to zawór wolnych obrotów, ciężko go u nas wyczyścić, gdyż żeby dostać się do środka trzeba mieć taki śmieszny 3-ramienny krzyżak :cyklop: Możesz próbować go moczyć, ale często nie daje to rezultatu, możesz prosto sprawdzić czy działa, bo wystarczy go odpiąć na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku, i jeśli obroty zostaną w okolicy 600-700 te znaczy że to on jest winowajcą...

 

FITV to zawór szybkich wolnych obrotów, czyli to on odpowiada za tzw. ssanie... jeśli jest brudny lub się zacina to może wywoływać problemy

 

przepustnica raczej nie jest jakaś strasznie brudna... mam podobną instalację i przejechane niemal 400tys bez problemu bez czyszczenia przepustnicy ;) także to raczej nie to...

 

Mogło się też zdarzyć tak jak u mnie, że gaz sobie piernął w filtr i poszło również w te zaworki.. u mnie IACV tak dostał i obroty totalnie wariowały, a pomogła dopiero wymiana IACV... ale pierwsze to powiedz kiedy zawory były regulowane, bo to może mieć kluczowe znaczenie


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#30 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:07, 22.12.2014

No tak jak pisałem .. był przemyty ale rezultatów brak.. Po odpięciu na zagrzanym silniku obroty skaczą nie miłosiernie..

no

dobra.. a jak go sprawdzić ? odpiąc go i czekać na jakąś reakcje czy dupa zbita i pozostaje tylko próba czyszczenia / wymiana ?

No dobra.. I jak dajmy gaz strzelił to co ? Mogło je uszkodzić tak ?

Tego nie wie nikt. Do regulacji sa na pewno bo słyszę, że nie tak pracują jak powinny ale wcześniej w F20z1 miałem bardziej rozjechane te zawory i palił na strzał..


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, gasnący silnik, wolne obroty, f18b2

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq