Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Demontaż rezonatora

VII rezonator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#31 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:23, 18.11.2017

No ja się właśnie zastanawiam czy nie włożyć go z powrotem. Może to był jakiś błąd hamowni bo inna temperatura, może inne ciśnienie było, inna hamownia itd. Summa summarum nie wiem czy pozbycie się rezonatora nie pozbawiło mnie 10 kucy. Myślicie że to możliwe? http://www.accordklu...wni-odsłona-ii/


  • 0

#32 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:04, 18.11.2017

e nie 10Km napewno nie.
ale nie patrz tylko na max moc.
np cai w moim silniku dal z1 moze 2KM wiecej niz wkladka ale mial gorszy przebieg wykresu i na dole zabral duzo nm wzgledem serii.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#33 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:06, 21.11.2017

testowalem ostatnio kilka dolotow na hamowni i jesli chcesz maks moc to tylko short rura 3.5 cala i duzy stozek.
oczywiscie budowa i i dlugosc tez maja znaczenie.
cai byl gorszy w calym zakresie gdzieniegdzie gorszy od seryjnej puszki z wkladka kn. z tego co pamietam w dole ucinal kilka nm wzgledem serii.
czyli te cudowne caie mozna o kant d u p y wywalic.
albo seria z wkladka KN albo dobrze zrobiony short.
chyba ze chcesz ryczek jak stara krowa to cai
aha zappmnialem dodac dla tych co mysla ze short a troszke dluzszy shrot to jeden uj.
u mnie 62 mm short zrobil roznice 11KM na hamowni.
czyli jeden short dal wynik 216km i dodalem 62 mm bo taka mialem rure i wyszlo 227km.
takze robic dolot to na hamowni albo zostawic serie bo sie tylko pogorszy.
dodam zze na sergjnym dolocie i wkladce kn wyszlo 224km.

 

Zgodze sie z tym, ze dolot trzeba odpowiednio dobrac badz obliczyc. Generalnie poprzez zmiane jego dlugosci sterujemy zakresem obrotow przy ktorym podbijamy moment obrotowy.

Wedlug teori dlugi dolot dodaje momentu w dolnym zakresie obrotow, czyli tam gdzie przecietny zjadacz chleba uzytkuje samochod. Dodatkowo zeby trafic w najbardziej optymalny zakres obrotow stosuje sie rezonator ktorym steruje sie czestotliwoscia drgania powietrza w ukladzie dolotowym. Nie dodaje to mocy, ale sprawia ze przebieg momentu obrotowego jest bardziej optymalny - auto jest bardziej elastyczne.

Krotki dolot sprawia, ze dodajemy momentu obrotowego w gornym zakresie obrotow, czyli tam gdzie mamy i tak juz maksymalna moc. \

Zmieniajac dlugosc dolotu o te 62 mm trafiles w zakres obrotow gdzie moc byla maksymalna w serii, podbiles tam moment w zwiazku z tym dostales przyrost mocy ... ale niestety w gornym zakresie obrotow - czyli tam gdzie auto uzytkuje sie rzadziej.


  • 0

#34 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:48, 21.11.2017

no wlasnie cos mi tu nie gra .u mnie gdy wydluzalem dolot moment w dolbym zakresie spadal
czyli odwrotnie do tego co myslimy. nie wiem czego
na wykresach dolot 3.5 z rura 2 potem dolozylem dlugi kawalek rury czyli wykres 3.5 cala rura 1+2 i moment w dole spadl a rure wydluzylem.
szkoda faktycznie ze nie wzialem rezonatora .
na koncu wykresu nie patrzcie na wyniki bo cos hamownia swirowala czasami przy odcince.
na krotkim dolocie jest podbicie Nm juz od 2 tys. rpm gdzie na dlugim jest liniowo mniej.
ce64ef4fb1b0da446697cb316bebd5dc.jpgfca32367ad05ca760b29495a1d9a7f30.jpg

Użytkownik slasz129 edytował ten post 20:49, 21.11.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#35 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:09, 21.11.2017

Dziwnie to wyglada. Faktycznie chyba brak tego rezonatora.

Ale niezle badania zrobiles. I tak oto jestes bogatszy o doswiadczenie :)


  • 0

#36 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:17, 21.11.2017

to sa pomiary na rurze 3.5 cala tylko różne dlugosci.
wychodzi na to ze teoria teoria a w praktyce trzeba wziac rury i jechac na hamownie jak ja i tam dobierać dlugosci i srednice tak aby nam pasowalo hehe.

a tu jest wykres seryjnej puchy tylko wlasnie bez rezonatora.i z wkladka K&N ktora tez dala z 4 KM wzgledem zwyklego filtra.
df4b192f373800e4c20098a06518aae1.jpg
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#37 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:31, 21.11.2017

Na tym wykresie fajnie widac takie podbicie przy 3000 rpm. I generalnie wyzszy moment obrotowy w dolnym zakresie. ciekawe jak by to bylo z rezonatorem.

Co do drugiego wykresu to moze nie trafiles w zadna czestotliwosc rezonansowa fali stojacej i tylko pogorszyles charakterystyke. A moze efekt falowy przeniosles ok 7200 rpm ? Trzeba by to porownac do obliczen teoretycznych.


  • 0

#38 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:42, 21.11.2017

no moze bede jeszcze kiedy na hamowni to zrobie pomiary z rezonatorem i bez .
bo az mnie to ciekawi .
tak jak mowisz na seryjnym fajnie podbija.
ale ten moj short ma od 2 tys znowu juz lepiej .
a w drugim wykresie te 7200 to cos kolo odcinki j tam hamownia czasem glupieje.
nic to nie ma do dolotu ktory byl dlugosci pierwszego lepszego CAI.
cos mi sie wydaje ze seryjny dolot z wkladka kn i ten rezonator to najlepsza opcja moze nie maks mocy ale NM.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#39 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:32, 22.11.2017

A gdzie robiles pomiary ? Bo widze ze z Rzeszy jestes. Ja tez chce podjechac ze swoim legendem przed i po programie.


  • 0

#40 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:54, 22.11.2017

Hamowania w Lubeni
  • 0

#41 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:04, 22.11.2017

Lubenia czy straszydle M&M jedz tam a bedziesz zadowolony co do ceny i rzetelnosci pomiaru
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#42 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:42, 22.11.2017

No niestety odpada bo maja hamownie tylko na jedna os. Szkoda.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, rezonator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq