Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekot, stukanie w silniku po mocniejszej jezdzie - H22A7

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#16 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:35, 04.06.2015

a dlaczego poprzedni właściciel panewkę wymieniał? chyba nie dlatego żeby mieć nową, ot tak sobie rozebrał dół silnika bo mu się nudziło, czy jednak z autem coś się działo. To była kwestia czasu aż ten silnik się rozleci. I tak moim zdaniem długo wytrzymał.

ps. co prawda jeszcze nie wiadomo co się dzieje z silnikiem ale na wszelki wypadek przygotuj sie na czarny scenariusz.


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:38, 04.06.2015

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#17 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:06, 04.06.2015

ja osobiście nie słuchałbym tego mechanika, rozkręcałbym dół... 


  • 0

#18 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:02, 04.06.2015

Wcale bym się nie zdziwił gdyby padła właśnie ta wymieniana panewka.

 

x2 Wsadzona pewnie bez pomiarów jak do starego ursusa.


  • 0

#19 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:47, 04.06.2015

albo wał był ruszony przez starą panewkę i nową to załatwiło, ogólnie wygląda to tak że coś się zadziało z silnikiem i wymiana panewki chwilowo pomogła, w każdym razie pomogła na tyle aby auto szybko sprzedać i niech się dalej martwi kolejny właściciel.


Użytkownik Maxell edytował ten post 13:54, 04.06.2015

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#20 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:00, 04.06.2015

Uszkodzenie kiedyś panewki to skutek a nie przyczyna moim zdaniem.

Skoro był otwierany silnik i wymieniony pierścień tłokowy i uszczelka pod głowice, to znaczy ze była poważna awaria i poważna reperacja silnika.

tzn. np. zablokowany tłok, zapieczony (albo zapieczone) pierścień i na skutek tego uszkodzenie panewki zablokowanego tłoka.

powinno się teraz sprawdzić kompresje każdego cylindra.

 

 

co by nie pisać, to teraz kaszanka.  a025.gif

 


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#21 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 08.06.2015

Byłem przed chwilą u mechanika. Jako, że był długi weekend to auto nie było ruszane. Na dzień dzisiejszy nic się nie zmieniło, tzn. mechanik nadal jest pewien, że powodu stukania trzeba szukać od góry, a dokładniej bliżej lewej strony (bliżej korka wlewu). Widziałem wałek rozrządu - faktycznie ma poprzycierane te krzywki, aczkolwiek nie znam się i nie wiem kiedy to przytarcie jest "za duże". Jeden wałek był ściągnięty, zatem widziałem kolejne, bardziej przytarte elementy (dźwigienki zaworowe ?). 

 

Znalazłem post na forum, napisany przez poprzedniego właściciela Hondy:

 

 

 

podziele sie informacjami dla potomnych, zwalilem glowice, rozprulem dol silnika, wsio do sprawdzenia, szlif gniazd i te sprawy, dla swietego spokoju wymienilem kasowniki, zawory ustawione na zalecane luzy z tym, ze na  slizgu dzwigienek ang. rocker arm wytarte slady po krzywkach wałka rozrzadu na 2 ssacych jak dobrze pamietam, poskladalem silnik na nowych gratach iiiii stuka jak stukalo, takze ewentualnie tu bym tez poszukal przyczyny, albo olal i jezdzil

 

Link do tematu: http://www.accordklu...silnika/page-11

 

W poście _Z_I_K_ (poprzedni właściciel) napisał, że wymienił kasowniki, zatem może diagnoza mechanika nie do końca jest trafna... aczkolwiek wymiana na pewno nie zaszkodzi. Na tę chwilę czekamy na info z hurtowni dot. cen elementów. 


  • 0

#22 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:29, 08.06.2015

Generalnie na innym forum, też H22A7 użytkownik pisał o problemach z kasownikami. Również wymienił wszystkie i jeden dalej stukał:

 

 

 

Co od silnika to już nie jest tak pięknie sad.gif niestety po wymianie wszystkich 8 kasowników LMA Vtec ....nadal jeden hałasuje raz mniej raz więcej ale go słuchać...zobacze pojeżdżę trochę może się ułoży zrobie znowu regulację zaworów i wtedy zobacze...ale jeśli się nie poprawi to prawdopodobnie jest wyrobione gniazdo tego kasownika w głowicy i dlatego hałasuje sad.gif 

 

Ale poza tym silnik chodził, oleju nie brał, kompresja w normie, problemów żadnych.


  • 0

#23 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 08.06.2015

Z tym, że u mnie wali jakby do silnika wpadł śrubokręt : (


  • 0

#24 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:21, 08.06.2015

kasowniki vtec lekko sobie poklepują, a u ciebie stuka tak jakby panewa, dla pewnosci sprawdziłbym tez rozrzad :)


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#25 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:33, 09.06.2015

Mechanik zasugerował wymianę wałków rozrządu, oraz (nie znam polskiej nazwy) ang. ARM ROCKER. Te takie popychadełka, o które trą krzywki wałka rozrządu - a wygląda to tak: (zdjęcie z internetu) http://i232.photobuc...07-18230113.jpg . Widziałem ten element (wiem, powinienem zrobić zdjęcie) i faktycznie, niektóre te "języczki" mają ubytki nawet do 2mm. Zdaję sobie sprawę, że każdy wytarty element silnika, zwłaszcza widoczny gołym okiem powinien zostać wymieniony, ew. naprawiony, lecz zastanawiam się ciągle, czy te przetarcia mogą wygenerować takie stukanie ? Nagłe stukanie po dość dynamicznej jeździe po obwodnicy... 


  • 0

#26 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:32, 09.06.2015

Tak, powinieneś był zrobić zdjęcia.

Nie daj się zrobić w balona tzn. naciągnąć na jakieś niepotrzebne reperacje tzn. np. postaraj się o potwierdzenie takiej diagnozy tego mechanika.
Ważnym elementem byłoby wykluczenie uszkodzenia panewki (-ek) wału korbowego.
 

Moim zdaniem popychadełka = dźwigienki zaworów albo walki rozrządu nie zużywają się „po dość dynamicznej jeździe po obwodnicy” tylko stopniowo / trwa to dość długo.
Jakie "języczki mają ubytki” możesz to sprawdzić sprawdzając luz zaworowy.

Za duży luz zaworowy objawia się zwykle klekotaniem a NIE pukaniem.
 


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#27 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:22, 10.06.2015

Znacie jakiegoś magika od Hondy w województwie pomorskim, zachodniopomorskim, którego moglibyście śmiało polecić ? Sklepie wtedy silnik na starych gratach i zaholuje go do magicznej krainy...


  • 0

#28 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:15, 10.06.2015

Trzeba zdjąć miskę i obejrzeć wał i panewki bo rozrząd rozumiem, że już sprawdził i jest OK ?

 

Facet przyczepił się do głowicy ale ta żeby nagle zaczęła stukać to musiałoby dojść do kolizji zaworów z tłokami z powodu przeskoczenia/zerwania paska rozrządu np. po wrzuceniu dwójki zamiast czwórki czy po zablokowaniu się rolki napinającej pasek itd.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#29 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:46, 10.06.2015

ten gość miał wogole honde kiedys w ręce ?

 

wez ściagnij chociaz zawór VTEC i zobacz na sitko, jak bedą opiłki to masz odpowiedź ...


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#30 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 10.06.2015

OK, więc tak - miska ściągnięta, w oleju brak opiłków, panewki nieruszone zatem w tej kwestii jestem spokojniejszy. Rozrząd sprawdzony. Mechanik powiedział, że trzeba wymienić przynajmniej jedną dźwigienkę zaworową, ponieważ jedna z nich posiada poprzeczne wyżłobienie (zaznaczone czerwoną kreską na zdjęciu), co uniemożliwia wyregulowanie tego zaworu, czego konsekwencją ma być klekot. Dźwigienka to akurat ta, która zamontowana jest po stronie, z której najbardziej wydobywał się owy klekot... Lekkie, ciche cykanie słyszałem odkąd posiadam to auto, aczkolwiek pewien byłem, że taka jest kultura pracy tego silnika. Mimo regulacji zaworów, to cykanie się utrzymywało. Czy to możliwe, że ta dźwigienka w jakiś sposób się tak wyżłobiła, przez co nie ma możliwości wyregulowania luzu zaworowego, co powoduje klekotanie ?? Poszperałem w internecie w poszukiwaniu tych dźwigienek do H22A7 i nic nie znalazłem. Zadzwoniłem do ASO Hondy w Słupsku to za kpl. 8 dźwigienek zawołali... UWAGA: 10.725,00 PLN.

 

 

Załączone pliki


Użytkownik zaskoczenie edytował ten post 11:14, 10.06.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq