Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekot, stukanie w silniku po mocniejszej jezdzie - H22A7

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#1 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 31.05.2015

Witam forumowiczów. Nie podejrzewałem ze swoją aktywność na forum rozpoczne w tym dziale i na dodatek w tym temacie jako "ofiara" :( Otóż wczoraj po szybszej jezdzie (obroty ok 7k przez ok 3km) po obwodnicy, po zwolnieniu na zjeździe zaczęło mi porządnie stukac w silniku - podpinam film (najlepiej na słuchawkach, na ok. 60% vol : )) . Próbowałem ze zdwojonym skupieniem i nadludzką koncentracją zbadać moim do tej pory niezawodnym słuchem skad dokładnie dobiega stukanie i niestety dokladnie nie wiem. Wydaje mi sie ze z samego srodka, nie na lewo, nie na prawo i nie góra czy dól tylko centralnie rozchodzi się to po całym silniku. Zaraz auto holuje na parking do mechanika, zapewne uslysze jakąś diagnoze w tygodniu, ale nie mam nikogo "sprawdzonego", komu mógłbym zaufać w tej kwestii. Moje auto to Accord 99' TypeR, czyli silnik H22A7. Zawory regularnie sprawdzane i ew. regulowane luzy. Olej ostatnio wymieniony valvoline 10w40, olej byl czysty żadnych ciał obcych w postaci chociażby opilków nie stwierdzono... coś komus może przyjdzie do głowy, jakos wesprze mnie i może napisze: ej daro spoko nie przejmuj sie to nie panewka. Nie no, bądźcie prosze obiektywni. Dzięki z gory.
  • 0

#2 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:16, 31.05.2015

albo panewka albo zawór zgięło, tanio nie będzie...


  • 0

#3 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:42, 31.05.2015

brzmi jak panewa ! niestety.... oby wyszlo cos innego


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#4 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:50, 01.06.2015

Dla mnie również panewka powiedziała papa także szykuj się na nie przyjemności finansowe
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:43, 01.06.2015

W kilkunastoletnich H22 awarie panewek korbowodowych to częsta sprawa, warto wymienić profilaktycznie inaczej po którymś upalaniu trzeba będzie wyjeżdżać z silnikiem i wyciągać wał.

 

Wał na pewno będzie uszkodzony to albo zrobisz szlif albo poszukasz innego wału H22A7/A8 (średnica 55mm), nominalny fabryczny byłby najlepszy (jest utwardzany).

 

Bdb panewki ACL Race kupisz np. tutaj:

 

http://www.topendpow...ng/panewki.html

 

Sporo gratów do remontów silnika mają też tutaj - http://sklep.hipol.pl (to jest hurtownia to mechanik może się do nich zapisać i części będą tańsze 30-35% od detalu)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:19, 01.06.2015

Na LPG ciagnales te 7k obrotow? U mnie jak tak stukalo to okazalo sie, ze pije olej jak wsciekly i dmucha spalinami z odmy. W moim przypadku powodem byly zerwane zamki i popekane pierscienie.


  • 0

#7 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:26, 02.06.2015

1-post i od razu takie komplikacje. :-(

Z tego co dokładnie opisujesz to te „7k przez ok 3km” zadecydowały o awarii twojego silnika.
Ale nie wiadomo dokładnie co było przyczyna awarii, czy brak oleju, pęknięty cylinder (rysa), za słabe chłodzenie czy może cos innego.
 

Czasami blokuje się na chwile tłok i poprzez to powstaje awaria panewek walu korbowego. (za duże obciążenie)
Przy takich stukach masz prawdopodobnie do reperacji wal korbowy i może do tego tłoki.
Takie rzeczy można tylko stwierdzić przy rozbiórce silnika.
 

Tu musze mojego Ca5 pochwalić, bo go nie raz grzałem dla zabawy na autostradzie i nic mu nie padło (olej 10w40 magnatec) a taki atr niby specjalnie na wyścigi i po chwili koniec.
co by nie gadać, ze starymi autami powinno się obchodzić ostrożnie.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:28, 02.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:29, 03.06.2015

To że grzał to nic nie znaczy. Panewka była pewnie już wcześniej dobrze przytarta, a ta jazda tylko mocno przyspieszyła awarię. Nikt nie wie co ten silnik wcześniej przechodził

Kardynał
Pochwalić to może tu każdy swój silnik,bo każdy grzał więcej lub mniej.. razem ,a szczególnie silnikami H22A7 i też nic się nie działo


Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:40, 03.06.2015

  • 0
                       

#9 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 03.06.2015

Olej wymieniam co 5000 km, zalany jest valvoline 10w40. Cisnąłem go na benzynie. Co do LPG to mam instalację wtrysku gazu w fazie ciekłej (v generacja). Nigdy nie brał oleju więcej niż się tego spodziewałem (H22A7 bierze tyle ile chce tego jego właściciel). W zeszłym roku wymieniony został rozrząd z konwersją na napinacz manualny, oraz przez poprzedniego właściciela została wymieniona jedna panewka na ACL Race series., pierścien tłokowy, uszczelka pod głowice. Poprzednio zalewany był valvoline 10w60. Zawory były sprawdzane i ew.regulowane co 5000 km. Wcześniej nic nie stukało. Na tę chwilę auto stoi u mechanika i dzisiaj ma być dokładnie osłuchany. Na tę chwilę mechanik jest na 99% pewien że stuki idą z góry. Auto jest zadbane i systematycznie wszystko jest sprawdzane i wymieniane z 2,3 razy częstszą niż wymagana częstotliwością zatem nie można zarzucić braku oleju, opiłków czy luźnych zaworów... Jak cokolwiek będę wiedział, dam znać. Na tę chwilę wiem również, że jedna krzywka na wałku jest bardziej przytarta od pozostałych (starta warstwa ochronna).


  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:19, 03.06.2015

Na tę chwilę wiem również, że jedna krzywka na wałku jest bardziej przytarta od pozostałych (starta warstwa ochronna).

 

Często na wałkach H22A7 delikatnie ściera się ta czarna warstwa i to jest raczej normalna sprawa gdyż zużywają się mechanicznie.

 

Jeżeli rzeczywiście wymienił panewki korbowodowe tylko na jednym cylindrze bo pozostałe "wyglądały dobrze" to będzie przyczyna padu innej wytartej fabrycznej panewki (dźwięk niesie się po całym silniku i tylko wydaje się, że stuka na górze).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 zaskoczenie

zaskoczenie
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 03.06.2015

Mechanik jest pewien na milion procent że klekot idzie z góry silnika. Na tę chwilę zasugerował wymianę kasowników luzu vtec. Zastanawiam się tylko, czy one by aż tak waliły...


  • 0

#12 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:45, 03.06.2015

Milion procent, że to LMA? Jak ten mechanik jest taki profi, to wyjedźcie na drogę daj mu do odcięcia i jak na vtecu przestanie napierdzielać to wtedy to będzie LMA. Wymieniona JEDNA panewka i JEDEN pierścień naprawdę świadczy bardzo ale to bardzo źle o poprzednim właścicielu. 


  • 0

#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:22, 03.06.2015

...silnik co byl "ruszany" = zmieniony to juz nie ten silnik oryginalny i optymalnie dopasowany jak hondy.

...i mysle nie bez powodu trzeba bylo cos takiego  jak panewki + pierscien poprawiac.

 

takiego sinika np. na wymiane ...NIE nigdy,  nie nawet za darmo nie dziekuje. :adios:

 

EDIT; ps.: @wlodar jak dla ciebie "grzanie" silnika (+ = przegrzanie silnika) nic nie znaczy, to daj se spokuj bo mnie draznisz! :-(


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:37, 03.06.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:33, 03.06.2015

.....ty nikogo nie drażnisz    :)

....i nie ty będziesz mówił kto ma co pisać ,a ja nie piszę po to żeby kogoś drażnić   ...więc spokÓj mi tu

Jakie "grzanie" równa się przegrzanie ...co tu za przeproszeniem piep..ysz ?...i w co znowu brniesz ? gdzie ja tak napisałem ?

 

 Grzanie ...w domyśle  jakaś szybsza jazda krótsza lub dłuższa to dla zdrowego silnika  żaden problem i żadne przegrzanie

 Mnie rozdrażniło  ,a w sumie raczej rozweseliło twoje stwierdzenie ,że twój Ca5 parę razy jechał szybciej na autostradzie i  nic mu się nie stało :) ....dobre.....,a w H22 coś sie stało  .... :-D

 

Wszyscy mają takie doświadczenia i nikomu nic się nie działo z silnikiem ..przecież to normalne .  i z takim H22 również .

W tym przypadku nieznana jest .przeszłość silnika i jego historia . Pomijam tu fakt ,że twoje Ca5 prawdopodobnie ..podkreślam prawdopodobnie nie liznęło 10% tego co ten H22 w swoim wysokoobrotowym "życiu"


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:35, 03.06.2015

  • 0
                       

#15 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:59, 04.06.2015

Wcale bym się nie zdziwił gdyby padła właśnie ta wymieniana panewka.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq