Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Błąd turbiny P00AF

VIII błąd turbiny turbo turbina doładowanie ciśnienie doładowania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:30, 20.05.2015

Witam.

 

Wróciłem z serwisu po diagnozie błędu, który pojawił mi się kilka dni temu.

Błąd to: P00AF czyli nieprawidłowa pozycja regulatora ciśnienia doładowania turbosprężarki.

 

Czy ktoś zna szczegóły, czego ten błąd dotyczy, z czym może być związany?

 

 

Taka mała dygresja, a nawet dwie:

 

As serwisowy powiedział mi, że moje auto ma już 175tyś km przebiegu (eureka!) i mogą to być początki końca turbiny…z jego rozmowy wywnioskowałem wręcz, że powinienem się cieszyć, bo turbiny potrafią padać już przy przebiegu około 100tyś. więc moja jest wyjątkowo wytrzymała. A mogę się założyć, że gdyby padła przy 100tyś to usłyszałbym, że turbosprężarki aż tak szybko nie odmawiają posłuszeństwa i z pewnością wynika to z nieprawidłowego użytkowania.

 

Idąc dalej tym tropem, ciekawe jest, że kupując hondę jesteśmy zarzucani argumentami, że to jedyny słuszny wybór ze względu na legendarną wręcz trwałość i bezawaryjność…a przy każdej wizycie w serwisie (czy to wymiana dwumasu, czy sprzęgła, czy DPF, czy teraz jakiś błąd) słyszę, że przecież to już ponad 100tyś, nic nie jest wieczne, sprzęgło musi się kiedyś skończyć, zapchany DPF to norma a problemy z turbiną przy przebiegu 175tyś to chleb powszedni.

 

To jakieś żarty? :)

 

ps: przy innym dieslu będącym w moim posiadaniu problemy z ciśnieniem doładowania załatwiła wymiana czujnika za to odpowiadającego…dla czego dobrzy ludzie z ASO nie robią przynajmniej dobrej miny do złej gry i nie zaczynają diagnoz od takich rzeczy?

 

Pytanie retoryczne.


Użytkownik tomtytus edytował ten post 09:58, 20.05.2015

  • 0

#2 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:23, 21.05.2015

Mechanicy i ASO to wymieniacze. Nie chcą rozwiązywać problemu tylko wymieniać części na nowe bo większy zarobek. Nie mam Accorda w dieslu ale w Civicu 1.7 ctdi taki błąd oznacza dlugotrwałą jazdę w warunkach miejskich i mocne przyspieszanie z bardzo niskich obrotów. Ogólnie oznacza to zaczadzenie łopatek turbiny i konieczność jej czyszczenia z sadzy lub jazdę na autostradzie ze zmiennymi obrotami przez ok 50km. Ale to w Civicu więc mogę się mylić ;-)
  • 0

#3 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:37, 21.05.2015

Znajduję jakąś analogię między tym, co piszesz a tym, co miało miejsce u mnie:

faktycznie samochód jest eksploatowany w warunkach miejskich a błąd pojawił się na autostradzie. Tak też sobie żartobliwie pomyślałem, że brakowało mu oddechu :)


  • 0

#4 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:50, 22.05.2015

W sumie większość turboklekotów używana tylko w mieście (bez wkręcania na wysokie obroty) na to choruje ;-)
  • 0

#5 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:16, 23.05.2015

ELVIS, na mechanice się nie znam ale podstawowe zasady eksploatacji turbo diesla znam. I odnośnie dygresji z pierwszego posta: ciężko to wytłumaczyć ludziom z ASO, którzy próbowali wmówić mi, że ślizgające się sprzęgło przy przebiegu niecałych 60tyś. km to moja wina.

Tak samo jest pewnie w przypadku pojawiającego się błędu ciśnienia doładowania - najlepiej wymienić turbinę :)


  • 0

#6 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:56, 24.05.2015

Elvis nowe diesle używane tylko w mieście to zajeżdżone silniki bo raz że nie dogrzane a dwa to mocno zaczadzone turbiny z powody mocnego przyspieszania z niskich obrotów. To że tak się da jeździć nie znaczy że warto ;-) Podzieliłem się swoją wiedzą a jak ktoś jeździ to jego sprawa ;-)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, błąd turbiny, turbo, turbina, doładowanie, ciśnienie doładowania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq