Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wolno schodzące obroty. Zawór wolnych obrotów wyczyszczony, co dalej...?

VI ATR

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:50, 19.05.2015

Mam następujący problem. Auto bardzo wolno schodzi z obrotów przy wyrzuceniu na luz w zakresie między 2k a 800 obrotów. Czyściłem zawór, na chwilę pomogło, ale po przejechaniu 50 kilometrów jakby zaczęło z powrotem. Dokładny opis zdarzenia, jest następujący:

 

- auto musi być dobrze zagrzane, zaraz po zejściu ze ssania pracuje idealnie, nie faluje ładnie trzyma obroty.

- problem zaczyna się po przejechaniu jakichś 15-20 kilometrów.

- przy zdejmowaniu zaworu zauważyłem, ze wężyk gumowy podający do niego powietrze spod kolektora ssącego jest lekko pęknięty, ale pęknięcie wchodzi na kruciec, więc wydaje się, że nie powinien brać tędy lewego powietrza.

 

Objawy:

 

- podczas wrzucenia na luz, silnik normalnie schodzi z obrotów, do momentu przekroczenia ok 2200 obrotów, od tego momentu zaczyna spadać z obrotów wyraźnie wolniej,

- czasami bywa tak, że lekko zawisa na 1500, lub delikatnie wyżej, wtedy pomaga lekkie dodanie gazu na luzie tak, żeby zakręcił na ok 2500 i wtedy normalnie, zwyczajnie schodzi z obrotów

- jak pojeżdżę więcej, (dzisiaj ok 50 - 60km) to po pewnym czasie problem ustaje, a czasami pojawia się na chwile z powrotem, czasami nie

 

Więc pytani kluczowe zwłaszcza w czasie kampanii brzmi... Jak żyć?... A konkretnie, co robić dalej, zrzucać przepustnicę i ją czyścić? Teoretycznie jak zdejmę dolot i obejrzę otwartą przepustnicę to powinienem widzieć, czy jest tam syf, czy nie. Jak sprawdzałem motylek, to raczej chodzi normalnie, bez jakichś konkretnych trudności. Może to wspomniany wężyk od powietrza, albo jakieś inne podciśnienie? Spróbuję zakleić to pęknięcie jakąś taśmą izolacyjną, zobaczymy czy to coś pomoże.


  • 0

#2 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:23, 20.05.2015

Bump, może ktoś coś?


  • 0

#3 NinjaFST

NinjaFST
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Zelów
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 21.05.2015

sprawdź na ciepłym silniku kiedy występują objawy czy przepustnica odbija do końca ( w miejscu gdzie zamocowana jest linka gazu przy przepustnicy)


  • 0

#4 gvader

gvader
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:inąd
  • Silnik:4.6
  • Wersja:Type-R/Exe
  • KM:a ze 400 w sumie będzie :D
  • Paliwo:PB
  • Rok:4008
  • Nadwozie:CH1/CW2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:12, 21.05.2015

Tylko co ma to powiedzieć? Że przepustnica zasyfiona i do czyszczenia?


  • 0

#5 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 21.05.2015

A jesteś pewien że lewego powietrza tym wężykiem nie łapie? Ja bym najpierw to sprawdził a dopiero ewentualnie później szukał dalej.

Pozdro


  • 0

#6 omega74

omega74
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 22.05.2015

A czy czyściłeś demontując krokowca . Ja też taki błąd popełniłem . Odkręciłem tylko śruby odchyliłem i strumieniem środka do czyszczenia gaźników wyczyściłem. Przez jakiś czas ok. , ale po 100-200 km zaczął się zawieszać. 10 min demontażu i się okazało , że cały syf był w środku .Dopiero po wyczyszczeniu WD i potem 007 śmiga ok.  Musiałem potem odpowietrzyć układ chłodzenia , bo wariował. Powodzenia


  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:34, 22.05.2015

Wyczyść IACV i powinno być OK.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, ATR

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq