Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#61 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:21, 18.05.2017

Ja też bym chętnie przód obniżył! 

Jak będzie ktoś miał sprawdzony patent na to ,to skorzystam.

Zależ mi na komforcie,bo jeżdżę po dziurawych drogach w UK :)

 

Tomazi78 jak Ci się jezdzi na takim zestawie?


Użytkownik pawel84 edytował ten post 18:26, 18.05.2017

  • 0

#62 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:32, 20.06.2017

na zdjęciach pokazuje jak wygląda po zmienie sprężyn na EibachPro:

1. sam przód (przed i po) - zdjęcia z bramą w tle

2. przód i tył EibachPro - zdjęcia na trawie

3. z maksymalnym obciążeniem na wakacje - bagażnik + camping

 

W obu przypadkach auto nie obciążone, ale z kompletem wyposażenia, czyli koło, hak, LPG i skrzynka narzędziowa (metalowa, waży ok. 20 kg z narzędziami)

Komfort? Na obniżonym jedzie się super, na zakrętach super. Problem z przodem jest taki, że jednak niski i trzeba o tym pamiętać przy krawężnikach i jakiś wystających elementach typu mocowanie bramy, hopki wysokie, itp.

Długo jeździłem na samym przodzie Eibach, bo bałem się że tył za mocno siądzie, ale okazuje się, że tył standard w porównaniu z Eibach to to samo na wysokość, a różnica na plus jest taka, że przy obciążeniu na FULL, tył nie siada i nie dobija "do belki" - seryjne siadały bardzo na wakacjach, a Eibach jednak trzymają troche w ryzach

 

bqdSnbb.jpg

YfOIGBt.jpg

YcCfB59.jpg

DdLqqCe.jpg

PF6E0hR.jpg


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 10:00, 04.07.2017

  • 1

#63 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:35, 22.06.2017

jak dla mnie siedzi malinowo!


  • 0

#64 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:51, 04.07.2017

Ja nie mogę zobaczyć tych zdjęć.


  • 0

#65 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 08:12, 04.07.2017

nie wiem co się stało, może ktoś podpowie - serwer http://photobucket.com się wysypał? Strasznie muli jak próbuje się zalogować

 

P.S.


doczytałem, że photobucket chce opłat miesięcznych i to nie małych, żeby móc udostępniać zdjęcia - przerzuce na inny serwer w wolnej chwili

http://www.benchmark...raz-platna.html


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 08:14, 04.07.2017

  • 0

#66 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:06, 11.07.2017

Jakby ktoś potrzebował to mam zestaw sprężyn H&R na przód ;)


  • 0

#67 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:10, 19.01.2018

Ma ktoś doświadczenia z sprężynami Ap? Jak z ich twardością?

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#68 sidiks

sidiks
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 29.01.2018

Witam

U mnie siedzi prawa strona. Przy skrecaniu w lewo trzeszczy cos w podwoziu. Czy to trzeszczenie ma zwiazek ze sprezynami czy to moze jednak stabilizatory?


  • 0

#69 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:57, 24.02.2018

na zdjęciach pokazuje jak wygląda po zmienie sprężyn na EibachPro:
1. sam przód (przed i po) - zdjęcia z bramą w tle
2. przód i tył EibachPro - zdjęcia na trawie
3. z maksymalnym obciążeniem na wakacje - bagażnik + camping

W obu przypadkach auto nie obciążone, ale z kompletem wyposażenia, czyli koło, hak, LPG i skrzynka narzędziowa (metalowa, waży ok. 20 kg z narzędziami)
Komfort? Na obniżonym jedzie się super, na zakrętach super. Problem z przodem jest taki, że jednak niski i trzeba o tym pamiętać przy krawężnikach i jakiś wystających elementach typu mocowanie bramy, hopki wysokie, itp.
Długo jeździłem na samym przodzie Eibach, bo bałem się że tył za mocno siądzie, ale okazuje się, że tył standard w porównaniu z Eibach to to samo na wysokość, a różnica na plus jest taka, że przy obciążeniu na FULL, tył nie siada i nie dobija "do belki" - seryjne siadały bardzo na wakacjach, a Eibach jednak trzymają troche w ryzach

bqdSnbb.jpg
YfOIGBt.jpg
YcCfB59.jpg
DdLqqCe.jpg
PF6E0hR.jpg

Tomazi78 o ile masz opuszczony przedni zawias względem oryginału? Pytam bo u mnie tył także siedzi trochę niżej względem przodu i chciałbym opuścić tylko przód auta. A to co widzę u Ciebie na zdjęciu, na którym masz obniżony tylko przód bardzo by mi odpowiadało.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#70 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:57, 24.02.2018

nie pamietam ile, ale sam przod tez byl OK. Wyrownalo sie wtedy z tylem seria, ale przy obciazeniu tyl seria za bardzo siadal, dlatego tez zalozylem eibachy na tyl


  • 0

#71 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 12:46, 25.02.2018

Miałem ten sam dylemat - chciałem obniżyć tylko przód, bo tył - przez butlę i hak -
siedział niżej.
Ostatecznie obniżyłem przód i tył - wyszło idealnie, tył minimalnie się obniżył względem oemowych sprężyn, ale już się tak nie zapada przy załadowanym kufrze - jak to bywało na seryjnych sprężynach.
Dlatego również polecam obniżyć całość - kombinowanie z samym przodem nie ma sensu.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#72 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:32, 25.02.2018

Artur a jakie masz sprężyny? Równo usiadł z hakiem i LPG?
  • 0

#73 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:41, 25.02.2018

nie pamietam ile, ale sam przod tez byl OK. Wyrownalo sie wtedy z tylem seria, ale przy obciazeniu tyl seria za bardzo siadal, dlatego tez zalozylem eibachy na tyl

Dzięki za info, u mnie tył obciążony (i to nie na maxa) jest 2 może 3 razy do roku w przypadku wyjazdów na wakacje trzyosobowej rodziny (same bagaże, bez rowerów czy bagażników dachowych czy też ciągnięcia różnego rodzaju przyczep). W związku z tym myślę tylko o obniżeniu przedniego zawieszenia. Może z któryś z kolegów na forum ma na sprzedaż sprężyny obniżające: 35-40 mm tylko na przednią oś do Acco VII CM1? Poza tym do obniżenia tylnego zawieszenia zniechęca mnie konieczność dokupienia camberów co podnosi trochę koszty.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#74 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 14:23, 25.02.2018

Sprężyny to H&R -30mm.

W rzeczywistości usiadł lepiej niż na papierze, bo 'na oko' jest niemal idealnie równo, a 'na centymetry' tył jest chyba około 10mm niżej - bez centymetra (miarki) różnica praktycznie niedostrzegalana.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#75 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:56, 25.02.2018

tył minimalnie się obniżył względem oemowych sprężyn, ale już się tak nie zapada przy załadowanym kufrze - jak to bywało na seryjnych sprężynach.

 

u mnie tył obciążony (i to nie na maxa) jest 2 może 3 razy do roku w przypadku wyjazdów na wakacje trzyosobowej rodziny 

Ale w codziennej jezdzie nawet po miescie, tez czuc roznice, a zwlaszcza na zakrętach. Tyl trzyma sie sztywno i nie 'plywa' tak. Nie mowie o plywaniu ze wzgledu na luzy, tylko na zakres sprężyn


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq