Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#31 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:43, 13.08.2015

Ale na sprężyny czy pod tak jak tu ma to być zrobione ? Wiem że się da bo Muzyczka tak jeździ jednak ten się upiera ze nie u juz
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#32 arekhonda

arekhonda
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 13.08.2015

Ja miałem gumy,które wkłada się w sprężyny
Tak jak tutaj:

 

Załączone pliki


Użytkownik arekhonda edytował ten post 09:12, 13.08.2015

  • 0

#33 piterus11

piterus11
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:z tad
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:32, 15.08.2015

Słyszałem od mechaników (a znam dwóch) że te wkładki to samo zło można podłożyć pod sprężyne ale bez wkładania pomiędzy.


Użytkownik piterus11 edytował ten post 06:32, 15.08.2015

  • 0

#34 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:50, 15.08.2015

20mm pełnej lanej gumy https://www.dropbox....8SWRH7a?oref=e

Założenie tych gum wyglądało następująco,, Przyjechało dwóch kolegów z hakp, na zwykłym parkingu odkręcili koło, drugi odkręcił mocowanie górne amortyzatora,  a pierwszy dolną śrubę amortyzatora, wyjęli sprężynę . Trzy blaszki-języczki w gnieździe sprężyny dostały z młotka , poszedłem po WD, bo dolną śrubę amortyzatora ciężko się odkręca gdy wróciłem auto już już było poskładane. Reasumując w 15 minut to zrobili ,i bo mierzyłem czas .


  • 0

#35 piterus11

piterus11
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:z tad
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 20.08.2015

Jak więc miała by ta sprężyna wyskoczyć?? Kilka postów wyżej były takie podejżenia.

W mojej też dupa siedzi a nie mam gazu i jakiegoś obciążenia nie licząc haka około 25kg może mniej, ale to żadne obciążenie kupiłem też te pod sprężyne zobaczymy jak po tym zabiegu będzie stać?


  • 0

#36 kobra

kobra
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 10.11.2015

Przynajmniej 4 auta widziałem osobiście z takimi jak w linku gumami, ja też jeżdżę prawie 2 lata ....Jak twierdzę mogę się nie znać  - ale jest to moje prywatne zdanie :)

Witam,przepraszam że zawracam głowę,mam accordkę  2005r sedan siódmej gen.od trzech lat i teraz w ciągu pół roku zaczoł robić mi się negatyw na tylnej osi scięło mi lewą oponę na szerokości 3 cm  wymieniłem już obie piasty z łożyskami bo niby był luz na łożysku ,wymieniłem dziś też oba wahacze górne ze swożniami lecz nie widzę poprawy aby koła bardziej się wyprostowały do 0' wizualnie jest duży negatyw zbiezność robiłem w lipcu lecz już wtedy mech. powiedział mi o złym kącie tylnych kół lecz jeszcze wtedy nic się nie działo,żadnych luzów nie mam,teraz jeszcze czekam na chwilę czasu wymienię na wszelki wypadek swożnie przednie góra i dół i pojade na geometrrię laserową i uczulę ich na tył,nie wiem co jeszcze zrobić,czy zakupić tylne wahacze rególowane,prosze o podpowiedz.chciałem zakupić jeszcze gumy pod sprężyny lecz nie mogę ich dostać bo jak dzwonię to mówią że do accorda siódemki nie produkują pozdrawiam.kobra.


Użytkownik kobra edytował ten post 22:21, 10.11.2015

  • 0

#37 smirnov0

smirnov0
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 28.12.2015

Witam

Ciekaw jestem czy kolega Tomazi78 i skubiszek rozwiązali problem z niskim tyłem samochodu. U mnie jest ten sam problem tył siedzi nisko a i opony przez to tnie niemiłosiernie. Zastanawiam się czy ktoś może wymieniał sprężyny na jakieś wzmocnione i przeniosło to oczekiwany efekt. Spotkałem górny wahacz regulowany  http://www.iparts.pl...8-j4944004.html czy ktoś kiedyś miał doświadczenia odnośnie tych wahaczy ?

Pozdrawiam


  • 0

#38 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:12, 17.11.2016

Witam wszystkich uczestników dyskusji.

Jako że temat dotyczy również mnie i mojego auta (tourer, springi H&R, lpg, częsta jazda w 4/5 osób i zdarte do płótna oponki 18 :((( ) mam pytanie...

Jeśli wahacz dolny jest wyprofilowany do sprężyny co utrudnia montaż gum to co sądzicie o montażu gum np 2 centymetry do góry sprężyny?

Tam sprężyna jest szlifowana na płasko czyli guma przylegałaby całą powierzchnią. Tylko czy jest tam dostateczna ilość miejsca? Dystans mogę wykonać we własnym zakresie w potrzebnym kształcie, ale nie bardzo mam warunki do oblookania góry sprężyny (aura, parkowanie pod chmurką itd.)

Może kolega Muzyczka (jeżdżę na Twoim reflaschu :vtec: ) ma fotki górnego gniazda sprężyny? Były by bardzo pomocne w rozwiązaniu problemu.

Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam


Witam

Ciekaw jestem czy kolega Tomazi78 i skubiszek rozwiązali problem z niskim tyłem samochodu. U mnie jest ten sam problem tył siedzi nisko a i opony przez to tnie niemiłosiernie. Zastanawiam się czy ktoś może wymieniał sprężyny na jakieś wzmocnione i przeniosło to oczekiwany efekt. Spotkałem górny wahacz regulowany  http://www.iparts.pl...8-j4944004.html czy ktoś kiedyś miał doświadczenia odnośnie tych wahaczy ?

Pozdrawiam

W sedanie nie ma problemu, montujesz cambery i po temacie.

Gorzej z karawanem, nie ma w sprzedaży górnych wahaczy regulowanych (inne zawieszenie sedan / combi). Są dostępne dolne wahacze z regulacją ale wtedy koło chowa się w nadkole i obawiam się kiepskiego efektu wizualnego.

Podniesienie na gumach/dystansach utrzyma ładny wygląd mimo lpg, haka itd, charakterystykę sprężyn i podniesie żywotność opon 8-)


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#39 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:06, 17.11.2016

 

nie ma w sprzedaży górnych wahaczy regulowanych (inne zawieszenie sedan / combi).

 

Owszem, są dostępne kolego, np. z firmy KW. Ale są dość drogie. Tak jak wspomniałeś - można u kolegi z forum zakupić dolne regulowane, ale póki co nikt nie testował jak to wpłynie na koło i ew. czy się bardziej schowa.

Też mam ten problem, że tył jest nieco niżej od przodu - jednakże będę póki co próbował rozwiązać go montażem niższych sprężyn z przodu, a w przyszłości ew. gwintem, gdzie można sobie wyregulować wszystko wg uznania.


  • 0

#40 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:44, 17.11.2016

Ja już nam przód dość niski, chlapacze wymieniałem już 2 razy bo haczę np. na krótkich progach zwalniających. Do tego wysokość to nie wszystko, po 10tys km tylne nówko opony do wyrzucenia.

 

Co do camberów KW to teoretycznie są ale w żadnym sklepie tylnego - górnego nie widziałem  (masz może jakiegoś linka?). Wydaje mi się że widziałem kiedyś końcówkę górnego wahacza z regulacją.


Użytkownik kdawidk edytował ten post 17:11, 17.11.2016

  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#41 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 16:16, 27.02.2017

U mnie to samo - lpg + hak, powodują, że tył siedzi niżej niż przód - różnica około półtora centymetra, dlatego przymierzam się do sprężyn - na pewno na przód, ale zastanawiam się również nad tyłem - żeby było równo!

Co się stanie jeżeli na tył założę sprężyny -30mm, czy wytrzymają wagę instalacji LPG i haka, i faktycznie obniżą tylko o 30mm, czy siądą niżej i z -30mm zrobi się -45mm?

Czy wybór pomiędzy Eibach a H&R może mieć znaczenie? H&R podobno twardsze, więc może nie ugną się pod ciężarem butli i haka?

No i najważniejsze, przy jakim obniżeniu, o ile mm [-30mm, -45mm, -?] zaczyna ścinać opony?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#42 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:59, 27.02.2017

HR odpuść. DLa mnie to betony straszne. Bierz Eibachy Pro Kit - obniżą i komfort zostanie :)


  • 0

#43 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:16, 27.02.2017

Czytałem o H&R i widziałem, że zdania na ich temat są podzielone oraz, że Eibachy miększe, ale mi zależy żeby:

było równo i nie ścinało opon!

jeżeli nie jest to możliwe - bo przez LPG i HAK tył siądzie niżej (-45mm), a co za tym idzie - będzie ścinać opony, to kupię sprężyny wyłącznie na przód.

Jeżeli jednak, mógłbym uzyskać to na H&R, to wziąłbym je, nawet kosztem komfortu. ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#44 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:17, 27.02.2017

HR odpuść. DLa mnie to betony straszne. Bierz Eibachy Pro Kit - obniżą i komfort zostanie :)

O ile uda Ci się uda, bo od dłuższego czasu były nieosiągalne i z tego co wiem wogole nie produkowane.

 

Możesz ew. wybrać APEX - ja jeżdżę ponad rok i nie narzekam na komfort czy efekt motorówki, mimo, ze mam instalacje LPG.


  • 0

#45 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:12, 27.02.2017

A gdyby Ci się udało, to wziąłbyś? ;)

Sprawdziłem tak na szybko te Apex'y - jak, gdzie i za ile, i widzę, że wszędzie są -35, a Ty w profilu masz -30, to te same czy były różne?

Jak siedział tył u Ciebie przed montażem sprężyn - miałeś już wtedy LPG - równo czy u Ciebie też był niżej?

Przeglądałem Twoje zdjęcia - wygląda fajnie i równo, choć tył jakby minimalnie niżej?

A co z negatywem i oponami - nie ścina gum?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq