Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#16 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:28, 22.05.2015

Mi kolega Krzysiu muzyczka podpowiedział ze nie w sprężyny ale pod sprężyny taką gumę ź wypustką i będzie ok :)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#17 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 16:09, 26.05.2015

właśnie gadałem z kolesiem co produkują te pierścienie. Ogólnie pierścienie nadają się tylko do usztywnienia, więc w momencie jak auto stoi normalnie na kołach, dobiera się tak gumę, żeby tylko lekko była ściskana, ale jej zadanie to uniemożliwienie dalszego zaciskania sprężyny tylko przy chwilowym docisku. Inaczej to sprężyna może pęknąć po niedługim czasie albo guma nie wytrzyma jak ją się założy na rozciągniętej sprężynie już "na ciasno".

Do podnoszenia tyłu służą pierścienie/wkładki pod lub nad sprężynę - w naszym wypadku na sprężynę (od góry). Jak wymieniałem sprężyny to zrobiłem fotkę i tu pytanie do Was - ma ktoś na półce taką na wzór, żeby producentowi podesłać? Zrobią formę i może zaczną to klepać. Jedynie musi producent obadać ile może pogrubić tę wkładkę, żeby nie wypadła sprężyna z gniazda

 

IMG201505_wshxhre.jpg

 

 


  • 0

#18 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:28, 26.05.2015

Napisz do Muzyczki on Ci powie gdzie takie coś można kupić. Zresztą kiedyś wrzucal już linka chyba
  • 0

#19 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 05:21, 27.05.2015

http://allegro.pl/gu...4993764554.html
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#20 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 05:53, 27.05.2015

tylko czy sprężyna nie wyleci i czy to się utrzyma?

 

P.S.

właśnie z tą firmą rozmawiałem


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 05:53, 27.05.2015

  • 0

#21 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:08, 27.05.2015

tylko czy sprężyna nie wyleci i czy to się utrzyma?

 

P.S.

właśnie z tą firmą rozmawiałem

Przynajmniej 4 auta widziałem osobiście z takimi jak w linku gumami, ja też jeżdżę prawie 2 lata ....Jak twierdzę mogę się nie znać  - ale jest to moje prywatne zdanie :)


  • 0

#22 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:22, 27.05.2015

1. Muzyczka - mówisz o tych?

2. To konkretnie te gumy?

3. O jaki rozmiar pytać (średnica głównie i ten grzybek wystający)?

4. Trzeba wymienić ten dystans, czy jedynie dołożyć (bo od dołu sprężyny się raczej nie da dołożyć)?

5. Jeśli dołożyć, to ta guma ma wejść w środek tego pierścienia co na zdjęciu pokazałem?


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 13:24, 27.05.2015

  • 0

#23 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:05, 27.05.2015

kupujesz dwie jak z linka wkładasz w gniazdo sprężyny na dole  troszeczkę podginasz 4 blaszki i po robocie..


  • 0

#24 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:46, 27.05.2015

kupujesz dwie jak z linka wkładasz w gniazdo sprężyny na dole  troszeczkę podginasz 4 blaszki i po robocie..

a Ty montowałeś to? bo z tego co ja kojarze, to na dole się nie da, bo sprężyna nie jest płaska, chyba że coś źle rozumiem


  • 0

#25 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:41, 27.05.2015

muzyczka zapodaj może jakieś zdjęcie jak to ma wyglądać (jak to jest u Ciebie)


  • 0

#26 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:46, 27.05.2015

mam stare sprężyny na wierzchu i pamiętam jak montowałem - na dole się nie da włożyć gumy, bo guma jest płaska. Sprężyna na dole nie jest płaska, a wahacz dolny jest profilowany specjalnie pod zwój sprężyny. 


  • 0

#27 dzikus08

dzikus08
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:45, 26.06.2015

Czy te gumy będą mi pasowały do accord vi?
  • 0

#28 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:46, 10.08.2015

W temacie klapniętego tyłu proponuję zrobienie sprężyn na zamówienie. W Carinie E kombi też mnie męczył siadający szybko tył. 2 osoby z tyłu i tłumik po asfalcie :(

Warsztat, w którym robiłem amortyzatory zaproponował, że zamówią mi dorabiane i to był strzał prawie w 10. Czemu prawie ? Bo dorobione sprężyny przyszły tej samej długości co oryginały, ale z drutu 1mm grubszego. Skutkiem tego, auto z tyłu stało się wozem drabiniastym. Bez obciążenia sprawiało wrażenie jakby w ogóle żadnych sprężyn nie było. Ale... dwa pozytywne efekty dało się zauważyć:

1. Auto z tyłu poszło ok. 4 cm w górę i już nie siadało tak głęboko pod obciążeniem.

2. Zdecydowana poprawa prowadzenia w zakrętach.

Zwłaszcza p. 2 wywołuje banana na twarzy. Odkąd mam te sprężyny (już jakieś 10 lat) nie wiem co to poślizg tylnej osi. Auto idzie jak przyklejone. Przez ok. 200tys. km miałem chyba 2 przypadki kiedy tył lekko się uślizgiwał, a bardzo lubię pociskać w zakrętach. Przy mojej jeździe zaowocowało to szybkim zdzieraniem tylnych opon po zewnętrznej. Na szczęście lekarstwem okazało się przestawienie kątów pochylenia z tyłu na minus na granicę tolerancji producenta.

Z tego co czytam i widzę na obrazkach, Accord VII ma inne zawieszenie z tyłu i nieco inne możliwości regulacji niż Carina, ale przy odrobinie dobrych chęci temat jest do ogarnięcia ;)

Pozdro.


  • 0

#29 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:57, 11.08.2015

Ja nadal tego nie rozwiązałem :/ mechanik mówi ze tych gum właśnie nie wsadzi bo boi się ze wyskoczą
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#30 arekhonda

arekhonda
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:28, 12.08.2015

Nie słuchaj mechanika
Ja w poprzednim aucie miałem założone po 2 gumowe pierścienie na sprężyne i nic nie wyskoczyło
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq