Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pytanko


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:05, 12.12.2009

Witam,
Szukajac na necie jak najwieszkej liczby informacji natknalem sie na taki artykul - cytat:
"LPG
Jerzy Maliński, Koalicja na rzecz Autogazu
Do egzemplarzy Hondy Accord, produkowanych przed 2001 r., można generalnie montować instalację gazową LPG drugiej generacji. Dotyczy to wersji bez systemu diagnostycznego OBD. Zdarza się jednak, że starsze roczniki Accorda importowane z niektórych rynków (m.in. USA, Szwajcaria) mają już system OBD. Wówczas trzeba zastosować wtrysk gazu, podobnie jak w egzemplarzach produkowanych od 2001 r. W tym modelu nie ma przeciwwskazań w zakresie stosowania zasilania autogazem. Nie spotykamy się z uszkodzeniami silnika Accorda nawet po dużych przebiegach. Ważna jest jednak bardzo precyzyjna regulacja instalacji wtryskowej LPG ze względu na zmienne fazy rozrządu w silnikach z systemem VTEC. Przy złej regulacji wtrysku LPG mogą pojawić się szarpnięcia w zakresie 4500 obr/min (moment zmiany faz rozrządu), a przy dużym obciążeniu silnika nawet znaczny i gwałtowny spadek mocy. Instalacje gazowe drugiej generacji to wydatek rzędu 1000-2000 zł, a za wtrysk LPG trzeba zapłacić od 2900 do 3500 zł."
Link: http://wysokieobroty...35,3264471.html

Chodzi tu oczywiscie o accorda VI generacji, a moje pytanie brzmi:
Czy ktos z Was ma instalacje gazowa w acco 6gen z przed 2001 roku 2giej generacji??
bo jest o wiele tansza niz wtrysk :-P
Jesli macie to prosze podzielcie sie jak sie sprawuje i czy wogole jest sens myslaec o czyms takim?? (mowimy caly czas o acco 6gen z przed 2001r. czyli przed liftem)
Dzieki za odpowiedzi i ewentualne uwagi :-)
Pozdrawiam
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:26, 12.12.2009

Mam właśnie taką instalację, Accord rocznik 1999, instalacja II generacji: reduktor LandiRenzo, sterownik gazu i silnik krokowy BINGO, zbiornik STAKO. Mam na niej przejechane 115 tys. km i nigdy nie miałem z nią kłopotu. Poza okresową wymianą filtra gazu i korektą ustawień silnika krokowego po regulacjach zaworów i wymianie filtra powietrza - nic więcej nie robiłem. Mam kabelek i oprogramowanie - więc na razie robię przy LPG wszystko sam. Spalanie w trasie (codziennie 120 km) to rząd 10 litrów gazu na setkę. Jakbyś chciał wiecej szczegółów - pisz na priv.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:00, 12.12.2009

Nie warto krzywdzić silnika instalacją IIgen. Honda to nie Opel. Silniki F18B2 oraz F20B6 mają wielopunktowy wtrysk benzyny, korekcję po sondzie lambda oraz katalizator. Jak dla mnie czysta głupota i skąpstwo. Za 2400-2500zł można mieć instalację sekwencyjną.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:14, 12.12.2009

Słuchaj "kolego" nie pozwolę się nazywać "głupcem" . Jesli masz coś do mnie to pisz na priv a nie na forum. Elementarne zasady dobrego wychowania do czegoś zobowiazują - chyba, ze ich nie respektujesz i jesteś ...nie będę używał "słów". A co do skąpstwa to wtedy kiedy zakładałem instalkę to IV generacja dopiero wchodziła do użytku i kosztowała co najmniej 2 razy tyle co moja II. A ja musiałem z dnia na dzień zadecydować czy kończyć karierę w firme, która mnie oddelegowała do pracy prawie 60 km od miejsca zamieszkania czy isć "pod most" razem z moją piękna Hondą, która by poszła do żyda bo nie miałbym za co jej utrzymać. Wypowiadanie takich sądów jest conajmniej niegrzeczne - każdy ma jakiś swój powód dla którego zakłada LPG do auta i nie mozna go wyzywać od skąpców i głupców. Nie życzę sobie tego !!! Zresztą piszesz nie na temat. Autor wątku pytał o II generację to mu odpowiedziałem a Ty wtrącasz sie z moralizowaniem i obrażaniem. Nieładnie.....
P.S. Co masz na mysli pisząc o korekcji po sondzie lambda?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:24, 12.12.2009

Hmm.. no to rzeczywiscie skoro juz 115tys na gazie 2gen i nic szczegolnego sie nie dzieje to wydaje mi sie ze rzeczywiscie nie oplaca sie przeplacac za 4gen gazu. Pytanie zadalem bo planuje zakup accorda i wlasnie tez mam kawalek do pracy-moze mniej niz kolega ale 50km jest a wiec koszt paliwa wyszedl by okolo 350-400zl a bazu okolo 200-250 dla mnie taka roznica to spooooro :-) chcialbym poznac opinie jeszcze kilku osob co maja 2gen gazu w swoich fureczkach :-)
p.s. odnosnie tego silnika krokowego to jest jakis dodatkowy w instalacji czy to ten co normalnie jest w silniku??
moglbys sie podzielic informacjami na temat tego jak sam robisz te regulacje itp. i jaki sprzet do tego potrzeba i gdzie kupic??
  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:48, 12.12.2009

Napisz na priva konkretne pytania a ja odpowiem. Nie chcę narażać się tutaj na uszczypliwe uwagi o skąpstwie i głupocie ;-)

Pozdrawiam
pegal
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:42, 12.12.2009

Kolego ja tu nikogo nie atakuje, a w szczególności Ciebie. Odnoszę się do obecnej sytuacji. Przy aktualnych cenach instalacji sekwencyjnych nie warto sobie głowy zawracać instalacją IIgen. Wiadomo, że oszczędność kusi, ale moim zdaniem to pozorna oszczędność.
Nie miałem zamiaru Ciebie obrażać, no skoro tak to odbierasz to przepraszam.
Tutaj rozchodzi się o technikę nie o uczucia. Nikt nie mówi, że na mieszalniku będzie źle. Będzie może nawet zadowalająco, ale sekwencja, to sekwencja. Miałem do czynienia z IIgen i mimo, że nie była najgorsza, to nigdy bym się na to nie zdecydował. Mam sekwencję i tak zostanie. Fakt, że 5 lat temu były inne cenny, ale obecnie nie ma co się zastanawiać.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:18, 12.12.2009

Widzę, że temat wrócił. Ja po rozmowach ze znajomymi jeżdżącymi na sekwencji doszedłem do wniosku (nie chodziło mi wcale o oszcz ednosci, pomału kieruję kroki w stronę sekwencji).
  • 0


 


#9 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:25, 12.12.2009

panowie, bardzo proszę o merytoryczne wypowiedzi i stosowanie sie do regulaminu naszego forum.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#10 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:50, 13.12.2009

Chodziło mi tylko o to. że 3 posty wcześniej zadałem podobne pytanie, które zostało potraktowane trochę "z buta" i temat został zakończony. A tu jak widzę, jest rzeczowa dyskusja.
  • 0


 


#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:21, 13.12.2009

Witam. Znajomy mechanik twierdzi, że do VI 1800 ES VTEC można założyć zwykłą instalacje a nie sekwencje. Jakie są Wasze opinie? Może ktoś ma taką instalkę?


Można, tylko po co? Jak przeczytałeś wcześniejsze moje posty to znasz moje zdanie. Parę lat wstecz można było się zastanawiać. Teraz wg mnie wybór jest jeden. Za 2400zł można mieć dobrą instalację i jeżeli robimy 15tys km rocznie, to po roku koszt się zwraca.
No załóżmy, że masz IIgen. Jeździsz wyłącznie Ty, wiesz jak się obchodzić z autem. Wsiada do auta inna osoba. Rusza ze skrzyżowania "dynamicznie", a tu bum pod maską, bo spóźniłeś się z wymianą kabelków i świec. Może to skrajny przypadek, ale możliwy przy IIgen która jest wrażliwa na stan układu zapłonowego.
Przy sekwencji użytkujesz auto jak na benzynie. Do planu serwisowego dochodzą dwa filterki za 15-20zł. Po skończonej gwarancji możesz sam pilnować instalacji po zakupieniu kabelka za kilkadziesiąt zł. Przy IIgen robi się to na wyczucie, przy sekwencji albo mapa się pokrywa albo nie.
Nikt nie broni Ci wstawić IIgen, ale z techniczno-ekonomicznego punktu widzenia, obecnie lepiej wybrać IVgen czyli sekwencję.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:38, 13.12.2009

Nic na wyczucie...Masz odpowiednie oprogramowanie i mozliwość regulacji wielu parametrów. Sprawdzasz stan składu mieszanki on-line i regulujesz tak aby się w miarę pokrywało z odczytami na Pb. Dzieki temu od 115 tys km i od prawie 4 lat nie było żadnego BUM, auto jeździ na stockowych przewodach WN, wymienionych przeze mnie profilaktycznie przy przebiegu ok 250 tys km na NGK, świece co 30 tys. km.....i wszystko w temacie :-)
Oczywiscie teraz za tą samą cene co ja zakładałem II można założyhć IV i to powoduje, że lepiej taką wziąć. Ale nie demonizujmy, ze II to samo zło...Bo jestem zywym dowodem, ze to nieprawda...
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:44, 13.12.2009

To tylko się cieszyć. A masz problem z gazem zostającym w dolocie po zgaszeniu silnika? Tzw. ciężkie poranne odpalanie? Serio kable WN tyle wytrzymały? Ja niedługo dojadę do 120tys km więc chyba świece czas zmienić.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#14 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:50, 13.12.2009

Pali na dotyk, żadnych porannych "mdłosci". Kable by wytrzymały jeszcze pewnie kilkanaście kkm a wymieniłem profilaktycznie po przypływie wiekszej ilosci gotówki.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#15 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:51, 13.12.2009

I wszystko jasne. Forum jest po to, żeby w razie niejasności spytać bardziej doświadczonych. 5 lat "gazowałem" civikiem95r i nie było żadnych problemów. Teraz w accordzie zostałem przekonany do sekwencji i za miesiąc zakładam.
  • 0


 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq