Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Schemat rozrządu 2.2 i-CDTi

VII

Najlepsza odpowiedź Beniuś , 18:36, 18.05.2015

Honda Accord 2005 2.2 i-CDTi 140 KM, mam pewien problem z ustawieniem rozrządu w hondzie, zmieniałem łańcuch i musiał mi sie delikatnie przestawić auto teraz cieżko pali i straciło moc. Mógł by ktoś uratować jakimś schematem gdzie znajdę punkty na wale i walkach rozrządu lub miejsca na blokady. Chce zwalić teraz tylko pokrywę rozrządu i górna pokrywę od zaworów i ustawić dobrze wał i wałki

1c0bbfb2385bb176535c569ff40b4f8b_1.jpg

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#31 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 11.02.2016

może zakładasz łańuch w drugą stronę , patrząc na rysynek jest to możliwe

 

 

odrysowałem znaki z zerwanego oryginalnego na łańcuch febiego , pózniej odrysowałem w drugą stronę i pasował.


odrysowałem znaki z zerwanego oryginalnego na łańcuch febiego , pózniej odrysowałem w drugą stronę i pasował.

Wymiana łańcucha sama w sobie to banał w porównaniu do wymiany paska z którym trzeba się namęczyć :) 

 

Apeluję do wszystkich użytkowników diesli ,wymieniajcie łańcuchy lepiej wcześniej niż aby ma byc za późno, nie warto czekać ....


  • 0

#32 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 11.02.2016

miałeś jakies szczególne oznaki przed zerwaniem ?


  • 0

#33 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:11, 11.02.2016

miałeś jakies szczególne oznaki przed zerwaniem ?

 

 

Głośniejsza praca łańcucha.

Po zerwaniu łańcucha okazało się, że łożysko na klimie też walnięte.


  • 0

#34 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:09, 12.02.2016

Pytanie laika, czy Wy w warunkach domowych wymienialiście rozrząd??

Nie jest to skomplikowane??

 

Ja co prawda w D serii i w B serii wymieniam sobie rozrząd, ale do accorda boje się podejść.

Głównie przeraża mnie wyjmowanie wtrysków i całego tego osprzętu.


  • 0

#35 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:06, 12.02.2016

Pytanie laika, czy Wy w warunkach domowych wymienialiście rozrząd??

Nie jest to skomplikowane??

 

Ja co prawda w D serii i w B serii wymieniam sobie rozrząd, ale do accorda boje się podejść.

Głównie przeraża mnie wyjmowanie wtrysków i całego tego osprzętu.

Nie jest to skomplikowane jeżeli tylko masz troche pojęcia ...


  • 0

#36 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:13, 12.02.2016

Jest manual to się zrobi wszystko.

Pytanie o klucze. Czym wyjmujecie wtryski?

Robicie to na motorze w budzie, czy na zewnątrz?


  • 0

#37 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:38, 12.02.2016

Jeżeli wtryski ,,się ruszą,, to masz po kłopocie. Jeżeli nie to demontujesz je ściągaczem. Zależy co jeszcze posiadasz do wyciągania .Może być tak że musisz rozkręcić głowicę wtryskiwacza i wkręcić w to miejsce uchwyt do wyciągnięcia (rozbiórka wtrysku - jest tam kilka elementów więc warto wszystko zapamiętać gdzie było łącznie z bardzo małą kulką której lepiej nie zgubić . Po takiej operacji zakręcasz głowicę wtrysku i dajesz je do sprawdzenia. Tak wygląda fachowa wymiana w razie komplikacji .Po sprawdzeniu ( w wyspecjalizowanym warsztacie zajmującym się naprawą układów Diesla)  montujesz wszystko na pastę ceramiczną .Dodatkowo nowe podkładki pod wtryski i NOWE ŚRUBY IIIII trzymające wtryski .Skręcasz to odpowiednim momentem + kąt i cieszysz się jazdą


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:39, 12.02.2016

  • 0

#38 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 12.02.2016

Jeżeli wtryski ,,się ruszą,, to masz po kłopocie. Jeżeli nie to demontujesz je ściągaczem. Zależy co jeszcze posiadasz do wyciągania .Może być tak że musisz rozkręcić głowicę wtryskiwacza i wkręcić w to miejsce uchwyt do wyciągnięcia (rozbiórka wtrysku - jest tam kilka elementów więc warto wszystko zapamiętać gdzie było łącznie z bardzo małą kulką której lepiej nie zgubić . Po takiej operacji zakręcasz głowicę wtrysku i dajesz je do sprawdzenia. Tak wygląda fachowa wymiana w razie komplikacji .Po sprawdzeniu ( w wyspecjalizowanym warsztacie zajmującym się naprawą układów Diesla)  montujesz wszystko na pastę ceramiczną .Dodatkowo nowe podkładki pod wtryski i NOWE ŚRUBY IIIII trzymające wtryski .Skręcasz to odpowiednim momentem + kąt i cieszysz się jazdą

nowe sruby + kąt co masz na myśli ? z tymi śrubami to nie przesada ? 


nowe sruby + kąt co masz na myśli ? z tymi śrubami to nie przesada ? 

a pastą co dokładnie smarujesz ? 


  • 0

#39 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:29, 12.02.2016

Żadna przesada.Te śruby się WYCIĄGAJĄ (procedura dokręcania 5Nm i kąt 90 stopni).  Zrobisz jak zechcesz (mówię ci z praktyki - betoniarek nie naprawiam) oczywiście zaraz się tu znajdą osoby które zanegują to co napisałem.Piszę to co robię w praktyce. W niektórych silnikach przy nie zastosowaniu nowych śrub z czasem PODNOSI SIĘ WTRYSKIWACZ .  Silnik Hondy nie jest wyjątkiem że tak się nie stanie.Ja osobiście stosuję pastę ceramiczną do wtryskiwaczy i świec żarowych.Po jej zastosowaniu kolejnym razem nie będzie obawy że się zapiecze wtrysk albo urwie świeca .Przed montażem  wymieniasz podkładki pod wtryskami . Wtryskiwacz smarujesz pastą na całej długości jak wchodzi w głowicę ,świecę również. Moment dokręcania świecy 18 Nm. Miej na uwadze że śruby głowicy tez podlegają zużyciu. Pamiętaj że Honda pozwala na zamontowanie starych śrub głowicy pod jednym WARUNKIEM !!!! Przed ich ponownym użyciem mierzysz ich przewężenie w określonym miejscu. Jeżeli mieszczą się w normie możesz zamontować ale sama siła i kąt w stosunku do nowych śrub też się różni. Osobiście jestem zwolennikiem nowych śrub i wtedy jestem pewien że żadna śruba przy ostatecznym dokręcaniu nie będzie mi ,,płynąć,,Napisałem ci to wszystko z PRAKTYCZNEGO PUNKTU WIDZENIA. Może zabrzmi to niezbyt dobrze ale nie  każdy chce się dzielić swoją wiedzą praktyczną. Jeżeli zrobisz wszystko jak potrzeba na etapie składania i zastosujesz się do wytycznych to będziesz długo nim jeździł bez obawy że coś się stanie  z powodu złego poskładania.

http://mercedes.skle...waczy-febi.html

FEBI Nr 26712 może być SWAG to jest to samo tylko inna nalepka .Febi dostaniesz w sieci Inter Cars lub w dobrym sklepie z częściami (podasz nazwę i numer)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:21, 12.02.2016

  • 0

#40 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 12.02.2016

Żadna przesada.Te śruby się WYCIĄGAJĄ (procedura dokręcania 5Nm i kąt 90 stopni).  Zrobisz jak zechcesz (mówię ci z praktyki - betoniarek nie naprawiam) oczywiście zaraz się tu znajdą osoby które zanegują to co napisałem.Piszę to co robię w praktyce. W niektórych silnikach przy nie zastosowaniu nowych śrub z czasem PODNOSI SIĘ WTRYSKIWACZ .  Silnik Hondy nie jest wyjątkiem że tak się nie stanie.Ja osobiście stosuję pastę ceramiczną do wtryskiwaczy i świec żarowych.Po jej zastosowaniu kolejnym razem nie będzie obawy że się zapiecze wtrysk albo urwie świeca .Wtryskiwacz smarujesz pastą na całej długości jak wchodzi w głowicę ,świecę również. Moment dokręcania świecy 18 Nm. Miej na uwadze że śruby głowicy tez podlegają zużyciu. Pamiętaj że Honda pozwala na zamontowanie starych śrub głowicy pod jednym WARUNKIEM !!!! Przed ich ponownym użyciem mierzysz ich przewężenie w określonym miejscu. Jeżeli mieszczą się w normie możesz zamontować ale sama siła i kąt w stosunku do nowych śrub też się różni. Osobiście jestem zwolennikiem nowych śrub i wtedy jestem pewien że żadna śruba przy ostatecznym dokręcaniu nie będzie mi ,,płynąć,,Napisałem ci to wszystko z PRAKTYCZNEGO PUNKTU WIDZENIA. Może zabrzmi to niezbyt dobrze ale nie  każdy chce się dzielić swoją wiedzą praktyczną. Jeżeli zrobisz wszystko jak potrzeba na etapie składania i zastosujesz się do wytycznych to będziesz długo nim jeździł bez obawy że coś się stanie  z powodu złego poskładania.

http://mercedes.skle...waczy-febi.html

FEBI Nr 26712 może być SWAG to jest to samo tylko inna nalepka .Febi dostaniesz w sieci Inter Cars lub w dobrym sklepie z częściami (podasz nazwę i numer)

 

Żadna przesada.Te śruby się WYCIĄGAJĄ (procedura dokręcania 5Nm i kąt 90 stopni).  Zrobisz jak zechcesz (mówię ci z praktyki - betoniarek nie naprawiam) oczywiście zaraz się tu znajdą osoby które zanegują to co napisałem.Piszę to co robię w praktyce. W niektórych silnikach przy nie zastosowaniu nowych śrub z czasem PODNOSI SIĘ WTRYSKIWACZ .  Silnik Hondy nie jest wyjątkiem że tak się nie stanie.Ja osobiście stosuję pastę ceramiczną do wtryskiwaczy i świec żarowych.Po jej zastosowaniu kolejnym razem nie będzie obawy że się zapiecze wtrysk albo urwie świeca .Wtryskiwacz smarujesz pastą na całej długości jak wchodzi w głowicę ,świecę również. Moment dokręcania świecy 18 Nm. Miej na uwadze że śruby głowicy tez podlegają zużyciu. Pamiętaj że Honda pozwala na zamontowanie starych śrub głowicy pod jednym WARUNKIEM !!!! Przed ich ponownym użyciem mierzysz ich przewężenie w określonym miejscu. Jeżeli mieszczą się w normie możesz zamontować ale sama siła i kąt w stosunku do nowych śrub też się różni. Osobiście jestem zwolennikiem nowych śrub i wtedy jestem pewien że żadna śruba przy ostatecznym dokręcaniu nie będzie mi ,,płynąć,,Napisałem ci to wszystko z PRAKTYCZNEGO PUNKTU WIDZENIA. Może zabrzmi to niezbyt dobrze ale nie  każdy chce się dzielić swoją wiedzą praktyczną. Jeżeli zrobisz wszystko jak potrzeba na etapie składania i zastosujesz się do wytycznych to będziesz długo nim jeździł bez obawy że coś się stanie  z powodu złego poskładania.

http://mercedes.skle...waczy-febi.html

FEBI Nr 26712 może być SWAG to jest to samo tylko inna nalepka .Febi dostaniesz w sieci Inter Cars lub w dobrym sklepie z częściami (podasz nazwę i numer)

Śruby tylko w serwisie ? czy masz ja

 

Żadna przesada.Te śruby się WYCIĄGAJĄ (procedura dokręcania 5Nm i kąt 90 stopni).  Zrobisz jak zechcesz (mówię ci z praktyki - betoniarek nie naprawiam) oczywiście zaraz się tu znajdą osoby które zanegują to co napisałem.Piszę to co robię w praktyce. W niektórych silnikach przy nie zastosowaniu nowych śrub z czasem PODNOSI SIĘ WTRYSKIWACZ .  Silnik Hondy nie jest wyjątkiem że tak się nie stanie.Ja osobiście stosuję pastę ceramiczną do wtryskiwaczy i świec żarowych.Po jej zastosowaniu kolejnym razem nie będzie obawy że się zapiecze wtrysk albo urwie świeca .Wtryskiwacz smarujesz pastą na całej długości jak wchodzi w głowicę ,świecę również. Moment dokręcania świecy 18 Nm. Miej na uwadze że śruby głowicy tez podlegają zużyciu. Pamiętaj że Honda pozwala na zamontowanie starych śrub głowicy pod jednym WARUNKIEM !!!! Przed ich ponownym użyciem mierzysz ich przewężenie w określonym miejscu. Jeżeli mieszczą się w normie możesz zamontować ale sama siła i kąt w stosunku do nowych śrub też się różni. Osobiście jestem zwolennikiem nowych śrub i wtedy jestem pewien że żadna śruba przy ostatecznym dokręcaniu nie będzie mi ,,płynąć,,Napisałem ci to wszystko z PRAKTYCZNEGO PUNKTU WIDZENIA. Może zabrzmi to niezbyt dobrze ale nie  każdy chce się dzielić swoją wiedzą praktyczną. Jeżeli zrobisz wszystko jak potrzeba na etapie składania i zastosujesz się do wytycznych to będziesz długo nim jeździł bez obawy że coś się stanie  z powodu złego poskładania.

http://mercedes.skle...waczy-febi.html

FEBI Nr 26712 może być SWAG to jest to samo tylko inna nalepka .Febi dostaniesz w sieci Inter Cars lub w dobrym sklepie z częściami (podasz nazwę i numer)

 

 

Śruby kupujesz w serwisie czy sklep ? 


  • 0

#41 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 01:12, 13.02.2016

Poszło na prywatny


  • 0

#42 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:02, 15.02.2016

wg manuala wtryski są wciskane, wiec teoretycznie jak zdementuje sztywne przewody paliwowe, odkręcę ramie dosiskające wtryskiwacz to powinien on mi się dać wysunąć do góry. A można coś tam psiknąć od góry, co by "zluzowało" wtryskiwacz??

Strasznie mnie korci ba zabrać się za to samemu, bo mam miejsce, czas, klucze, ale mam i obawę, że wtryski nie wyjdą.

Zaletą samodzielnej wymiany jest jeszcze możliwość przejrzenia innych podzespołów jak i ich wyczyszczenia itp.

W serwisie ok 1500pln i dwa dni zajmuje wymiana.


  • 0

#43 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 15.02.2016

wg manuala wtryski są wciskane, wiec teoretycznie jak zdementuje sztywne przewody paliwowe, odkręcę ramie dosiskające wtryskiwacz to powinien on mi się dać wysunąć do góry. A można coś tam psiknąć od góry, co by "zluzowało" wtryskiwacz??

Strasznie mnie korci ba zabrać się za to samemu, bo mam miejsce, czas, klucze, ale mam i obawę, że wtryski nie wyjdą.

Zaletą samodzielnej wymiany jest jeszcze możliwość przejrzenia innych podzespołów jak i ich wyczyszczenia itp.

W serwisie ok 1500pln i dwa dni zajmuje wymiana.

 Kolego ja do dzisiaj nie miałem problemu z demontażem wtrysków i świeczek, aż do dziś z głowicy demontowałem świece 3 poszły elegancko a z 4 męczyłem się z ponad godzinę, już pogodziłem się z tym że będzie ukręcona,od dziś zgodnie z zaleceniami kolegi backdraft pasta ceramiczna od dziś pierwszy pacierz !!!!

 

Wtryski owszem są wciskane tak jak świece żarowe wkręcane lecz w momencie jak dostanie się tam sadzy ..... można sobie to tylko wyobrazić .......


  • 0

#44 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:43, 15.02.2016

przede wzzystkim fajnie, że są na forum ludzie, którzy piszą o swoich doswiadczeniach z wymianą rozrządu.

I tak jeszcze przegladając serwisówkę, to nie ma tam istrukcji wymiany łancuch pompy oleju. Jest natomiast opis wymiany pompy oleju. I tu kolejne pytanie, czy aby wymienić łancuch i napinacz pompy oleju faktycznie trzeba zrzucać miskę olejową?

Bo to już kolejne dodatkowe czynności, dosyć pracochłonne, szczególnie, że nie mam kanału.

 

Mi kiedyś w ASO wymieniano jeden wtrysk i zajeło im to max 2h wiec domyslam się, ze wyszedł bezproblemowo i liczę, że każdy wyjdzie tak samo, szczególnie iż wiem, że mam owe miedziane podkładki.

 

Strasznie mnie korci by zrboic to samemu. W dwa tygodnie wieczorami po 2-3h i powinno się udać :)


nowe sruby + kąt co masz na myśli ? z tymi śrubami to nie przesada ? 


 

to trochę wiedzy ode mnie:

Proces dokręcania śrub z jednoczesną kontrolą momentu i kąta obrotu jest jedną z metod, w której przekracza się granicę plastyczności śruby- śruba zaczyna się wydłużać nieodwracalnie!!. Przy dokręcaniu z jednoczesną kontrolą kąta dociągającego, śruba zostaje najpierw dokręcona niskim momentem w elastycznym obszarze charakterystyki śruby. Następnie poddawana jest dalszemu dokręcaniu przy zastosowaniu określonego kąta dociągającego. Materiał śruby odkształca się w tym momencie plastycznie.

Dokręcając śruby w zakresie plastycznym praktycznie pomijamy wpływ tarcia pod łbem i w gwincie na siłę docisku połączenia. Pozwala to teoretycznie uzyskać równomierne napięcie każdej z dokręcanych śrub, co jest podstawowym warunkiem prawidłowego funkcjonowania uszczelek. Poza tym nie trzeba ponownie "dociągać" srub. A wiadomo jak diesle wibrują, co także może spowodować samoczynne odgkręcanie się śrub. Stąd własnie to dokręcanie z momentem i kątem i konieczność wymiany takich śrub na nowe


  • 0

#45 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:09, 15.02.2016

A czy jest jakiś moment, w którym fabryka robiła coś żeby te wtryski łatwiej wychodziły? Jakieś pasty czy zmodernizowane podkładki? Czy po prostu z biegiem czasu i tak się zapieka? Mam jeszcze w miarę świeżego klekota więc może jest sens taką operację wykonać za wczasu

Sent from my HTC Desire 510 using Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq