Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Schemat rozrządu 2.2 i-CDTi

VII

Najlepsza odpowiedź Beniuś , 18:36, 18.05.2015

Honda Accord 2005 2.2 i-CDTi 140 KM, mam pewien problem z ustawieniem rozrządu w hondzie, zmieniałem łańcuch i musiał mi sie delikatnie przestawić auto teraz cieżko pali i straciło moc. Mógł by ktoś uratować jakimś schematem gdzie znajdę punkty na wale i walkach rozrządu lub miejsca na blokady. Chce zwalić teraz tylko pokrywę rozrządu i górna pokrywę od zaworów i ustawić dobrze wał i wałki

1c0bbfb2385bb176535c569ff40b4f8b_1.jpg

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#16 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:14, 08.02.2016

Spokojnie sobie założysz łańcuch nic nie trzeba naciągać ani używać specjalnych narzędzi. Po założeniu łańcuch ma luz i dlatego dopiero odblokowanie napinacza niweluje go. Po montażu łańcuchów złóż wszystko i zalej olej tyle ile potrzeba żeby podczas kręcenia przy pomiarze smok nie łapał powietrza. Do pomiaru ciśnienia będzie ci potrzebna specjalna końcówka w miejsce świecy żarowej (mam nadzieję że ci się nie urwą, jeżeli już ci się uda je wykręcić to przed montażem posmaruj je specjalną pastą ceramiczną do montowania wtryskiwaczy i świec żarowych. Można ją kupić w sieci sklepów IC a robi ją np firma  FEBI . Wartości ciśnienia sprężania dla tego silnika podam Ci jutro. Jeszcze mała uwaga - na schemacie masz podane wartości dokręcania poszczególnych elementów i zrób to przy użyciu klucza dynamometrycznego.Nie dokręcaj niczego ,,pneumatem,, Do odkręcania i przykręcania śruby centralnej wału korbowego przydatny jest kluch sześciokątny wpuszczany w koło pasowe który blokuje wał .Jak go nie masz możesz  próbować zablokować silnik od strony koła zamachowego na wieńcu zębatym.Ja osobiście jeszcze bym wymienił uszczelniacz wału w pokrywie rozrządu 43x58x7

Mam  klucz do blokowania koła pasowego(kupiłem po tym jak pneumat nie spełnił roli) :) nie wiedziałem że nie można go odkręcać pneumatem dopiero poźniej to wyczytałem ... może się nie rospadnie koło pasowe, można gołym okiem dostrzec wady tego kółka ? 

 

  jeżeli kolektor ssący mam zdemontowany to raczej to nie będzie przeszkadzało, a wydechowego jeszcze nie zdemontowałem ale sruby już odkręcone ?(miałem odkręcać głowice ale coś mnie tchneło by może własnie załozyć łańcuch ten który jest zerwany i sprawdzić kompresje)

 

a jeżeli chodzi o kwestie kółek zebatych to kiedy kwalifikują się do wymiany ? bo patrząć na nie nie widać zużycia

 

Kolego by sprawdzić kompresję planuję zrobić dokładnie tak : 

 

dolny łańcuszek z dolnym napinaczem zostawić bez ruszania,więc i miski nie ruszę, założę zerwany łańcuch i nowy napinacz wszystko w oryginale będzie na jutro, założyć pokrywę boczną rozrządu i dekiel(bez podklejania silikonem by nie pchać się w robotę zbędną- może nie wycieknie), zalać olejem jeżeli tak jak mówisz to zaleje go koło 5 litrów - szkoda trochę tego oleju bo pójdzie do kosza ,wkrecic wtryski i sprawdzać kompresję na rozruszniku a ewentualnie jeżeli nie będzie kompresji na ktorymś z cylindrów wówczas rozbieram górę i doł,bo może się okazać że motor do wymiany jeżeli uszkodzenia będą spore, po zdemontowaniu głowicy jak i obejrzeć tłoki pod wzgędem uszkodzeń denka tłoka i gładzi cylindrów, a dół by wymienić łańuszek i napinacz, a jeżeli kompresja będzie ok to wówczas zdejmę miskę by założyć łancuch i napinacz. 

 

 

dobrze myślę czy gdzieś w moim myśleniu wprowadziłbyś jakieś poprawki ? 


  • 0

#17 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 08.02.2016

Kolego słyszałeś może coś ws olei castrola które niby negatywnie wpływają na trwałość łańcuszków w hondach ? jakie w ogóle oleje zalecają lać do tego diesla 10w jak i 5 w ?  może jakieś przykłady, słyszałem o olejach motula że niby są jakościowo ok tylko nie wiem czy do hond ...


  • 0

#18 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:53, 08.02.2016

Po wyjęciu wtrysków nie sprawdzisz dokładnie ciśnienia .Przyłożysz palec? :) nawet jak będzie krzywy zawór to będzie dmuchało.Sprawdzenie tylko w miejscu świec żarowych za pomocą odpowiedniej końcówki.Na razie niczego nie przekreślaj. Podpowiem ci tak . Jeżeli kompresja wyjdzie źle to ściągaj głowicę i do szlifierza jeśli gładzie i tłoki są ok.Po ściągnięciu głowicy sprawdź czy wszystkie tłoki równo stoją w górnej pozycji.Jeśli wszystko z blokiem jest ,,ok,, to rób tylko głowicę.Masz pewny silnik na którym jeździłeś. Kupując wyjęty silnik bez wiadomego pochodzenia możesz więcej wydać niż ci się wydaje.Uwierz co piszę bo przerabiam to na co dzień .Używany silnik to ruletka z gwarancją ,,do bramy,, .No chyba że masz całego ,,angola,, z możliwością odpalenia silnika i przejechania się nim.Wydatki nie będą małe bo ten silnik w naprawie jest drogi -chodzi o części.Jeżeli chcesz tym samochodem pojeździć jeszcze to ja osobiście bym go robił jeśli to tylko głowica.


Olej taki jak zaleca producent 5W-30 masz DPF? .Ja osobiście jeżdzę na oleju Motul.Trzymaj odpowiedni stan oleju ja zawsze zalecam w górnej tolerancji. Wymieniaj częściej  niż zaleca ,,producent,, Co do złegu wpływu nie mam takich inforamcji .Ale teraz już chyba Castrol robi dla Hondy olej 

Tutaj masz skarbnicę :)

https://www.motul.co...-eco-clean-5w30

 

do pomiaru potrzebne ci jest coś takiego 

http://www.blokadaro...fa.pl/adaptery/

pozycja 32 -  tylko tak sprawdzisz odpowiednio ciśnienie sprężania


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:59, 08.02.2016

  • 0

#19 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 08.02.2016

Mam  klucz do blokowania koła pasowego(kupiłem po tym jak pneumat nie spełnił roli) :) nie wiedziałem że nie można go odkręcać pneumatem dopiero poźniej to wyczytałem ... może się nie rospadnie koło pasowe, można gołym okiem dostrzec wady tego kółka ? 

 

  jeżeli kolektor ssący mam zdemontowany to raczej to nie będzie przeszkadzało, a wydechowego jeszcze nie zdemontowałem ale sruby już odkręcone ?(miałem odkręcać głowice ale coś mnie tchneło by może własnie załozyć łańcuch ten który jest zerwany i sprawdzić kompresje)

 

a jeżeli chodzi o kwestie kółek zebatych to kiedy kwalifikują się do wymiany ? bo patrząć na nie nie widać zużycia

 

Kolego by sprawdzić kompresję planuję zrobić dokładnie tak : 

 

dolny łańcuszek z dolnym napinaczem zostawić bez ruszania,więc i miski nie ruszę, założę zerwany łańcuch i nowy napinacz wszystko w oryginale będzie na jutro, założyć pokrywę boczną rozrządu i dekiel(bez podklejania silikonem by nie pchać się w robotę zbędną- może nie wycieknie), zalać olejem jeżeli tak jak mówisz to zaleje go koło 5 litrów - szkoda trochę tego oleju bo pójdzie do kosza ,wkrecic wtryski i sprawdzać kompresję na rozruszniku a ewentualnie jeżeli nie będzie kompresji na ktorymś z cylindrów wówczas rozbieram górę i doł,bo może się okazać że motor do wymiany jeżeli uszkodzenia będą spore, po zdemontowaniu głowicy jak i obejrzeć tłoki pod wzgędem uszkodzeń denka tłoka i gładzi cylindrów, a dół by wymienić łańuszek i napinacz, a jeżeli kompresja będzie ok to wówczas zdejmę miskę by założyć łancuch i napinacz. 

 

 

dobrze myślę czy gdzieś w moim myśleniu wprowadziłbyś jakieś poprawki ? 

Masz jakieś foto tego klucza do blokowania koła pasowego?Można go w sieci kupić?


  • 0

#20 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:15, 08.02.2016

W sieci IC lub Allegro możesz też zrobić sobie sam (postaram się zrobić zdjęcie )


Kamil

ciśnienie sprężania dla tego silnika to wartość 24 bar.Moment dokręcania świecy to 18Nm.Jeżeli chcesz wartości dokręcania głowicy z wszystkimi wytycznymi do tego silnika to służę pomocą.Co do oleju to według Autodata Diesel Data olej 0W-30 klasyfikacja API/ACEA  CF/B1, B3 ,B5 z filtrem cząstek stałych C2 ,C3.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:17, 08.02.2016

  • 0

#21 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 08.02.2016

Masz jakieś foto tego klucza do blokowania koła pasowego?Można go w sieci kupić?

war 308 , to nazwa tego klucza w większości sklepów motoryzacyjnych min. w sieci auto land,w necie pewnie też


W sieci IC lub Allegro możesz też zrobić sobie sam (postaram się zrobić zdjęcie )


Kamil

ciśnienie sprężania dla tego silnika to wartość 24 bar.Moment dokręcania świecy to 18Nm.Jeżeli chcesz wartości dokręcania głowicy z wszystkimi wytycznymi do tego silnika to służę pomocą.Co do oleju to według Autodata Diesel Data olej 0W-30 klasyfikacja API/ACEA  CF/B1, B3 ,B5 z filtrem cząstek stałych C2 ,C3.

na razie dziękuję ale nie mówię nie, obym nie musiał :)


  • 0

#22 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:29, 08.02.2016

Daj znać jak poszło z pomiarem ciśnienia sprężania to wszystko wyjaśni.Tylko po zamontowaniu łańcucha i ustawieniu na znaki najpierw na ,,sucho,, przekręć wałem dwa razy i sprawdz czy nic nie blokuje. Jak masz ściągniętą pokrywę zaworów to zobacz jak wyglądają dzwigienki zaworowe.Jeżeli są połamane to będzie wiadomo że zawory dostały


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:55, 08.02.2016

  • 0

#23 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:11, 09.02.2016

Daj znać jak poszło z pomiarem ciśnienia sprężania to wszystko wyjaśni.Tylko po zamontowaniu łańcucha i ustawieniu na znaki najpierw na ,,sucho,, przekręć wałem dwa razy i sprawdz czy nic nie blokuje. Jak masz ściągniętą pokrywę zaworów to zobacz jak wyglądają dzwigienki zaworowe.Jeżeli są połamane to będzie wiadomo że zawory dostały

Problem z dostaniem adaptera . Dzwigienki całe przekręciłem wałkami rozrządu o 180 stopni gdyż musiałem ustawić rozrząd ... 


  • 0

#24 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:03, 09.02.2016

Poszło na prywatny


  • 0

#25 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 10.02.2016

Na łancuchu febiego nie ma znaków do ustawienia go na oryginalne znaki - w przypadku oryginału złote ogniwka, zrobiłem kopie , zaznaczyłem korektorem wg oryginału, liczba ogniw identyczna.Aktualnie łowie magnesem z miski resztki starego łańcucha, gdyż nie chciałbym by dostały się w nieodpowiednie miejsce,dam znać pózniej, jak wyszło założenie nowego łańcucha i napinacza,


Koledzy z jakim momentem dokrecic łyżwy i słizgi ?  na 12 tak jak napinacz ? 


łyżwa na 22Nm  jeszcze tylko ślizgi ? 


  • 0

#26 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:20, 10.02.2016

Na łancuchu febiego nie ma znaków do ustawienia go na oryginalne znaki - w przypadku oryginału złote ogniwka, zrobiłem kopie , zaznaczyłem korektorem wg oryginału, liczba ogniw identyczna.Aktualnie łowie magnesem z miski resztki starego łańcucha, gdyż nie chciałbym by dostały się w nieodpowiednie miejsce,dam znać pózniej, jak wyszło założenie nowego łańcucha i napinacza,

Koledzy z jakim momentem dokrecic łyżwy i słizgi ? na 12 tak jak napinacz ?

łyżwa na 22Nm jeszcze tylko ślizgi ?


Jesteś pewny że nic w misce nie zostanie bez jej demontażu?Obudowa łańcucha całą nie wyszczerbiona? Momenty podam jak będę w domu
  • 0

#27 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 10.02.2016

Jesteś pewny że nic w misce nie zostanie bez jej demontażu?Obudowa łańcucha całą nie wyszczerbiona? Momenty podam jak będę w domu

 Nie mam kolego pewności, magnesem na przedłużce wydobyłem 2 szt  igiełek takich jak idą w łożysku igiełkowym i jeszcze jedną część łańcucha ,niby jeszcze czegoś brakuję ale nie jestem pewien czy z olejem jak spuszczałem nie poszło,teraz zaleje nowym olejem, reasumując po pomiarze kompresji jeżeli będzie ok to spuszczę cały olej i zdejmę michę do zmiany dolnego łańcucha wówczas wszystko będzie wiadome  .... 


 Nie mam kolego pewności, magnesem na przedłużce wydobyłem 2 szt  igiełek takich jak idą w łożysku igiełkowym i jeszcze jedną część łańcucha ,niby jeszcze czegoś brakuję ale nie jestem pewien czy z olejem jak spuszczałem nie poszło,teraz zaleje nowym olejem, reasumując po pomiarze kompresji jeżeli będzie ok to spuszczę cały olej i zdejmę michę do zmiany dolnego łańcucha wówczas wszystko będzie wiadome  .... 

Obudowa cała nie wyszczerbiona. 

 

 

Jakbyś miał możliwość to  sprawdź momenty dokręcania dolnego napinacza, łyżwy i ślizgu :) przyda się na przyszłość ...


Użytkownik kamil.tomasz edytował ten post 17:57, 10.02.2016

  • 0

#28 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 10.02.2016

Próbowałem załozyć ten łańcuch, ale raz że nie mogę, być może muszę zdemontować łyżwę napinacza ? ale mało tego jeżeli na górze założę na znaki to na dole nie pasuję , wychodzi że jest na łańcuchu o 3 ogniwa dalej.... drugi raz sprawdziłem czy dobrze odbiłem te znaki ...niestety dobrze ....


  • 0

#29 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:45, 10.02.2016

Demontujesz ślizg do montażu łańcucha. Masz schemat sprawdz wszystko na spokojnie.Jeżeli  łańcuch w zamienniku jest taki sam z długości to musi pasować


  • 0

#30 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 11.02.2016

może zakładasz łańuch w drugą stronę , patrząc na rysynek jest to możliwe :?:


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq