Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 I-DTEC, pytanie do posiadaczy lub będących w temacie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
244 odpowiedzi w tym temacie

#31 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 26.01.2010

Oczekiwałem spalania w mieście nie większego niż 8,5 litra, nawet zimą.

Z minusów, to jeszcze: grzeje się okropnie wolno, stygnie strasznie szybko...
  • 0

#32 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 26.01.2010

diesel - normalne :mrgreen:
  • 0
F1

#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:49, 27.01.2010

Ja mu tankuje od dwóch tankowań (już dwa baki przepalił, teraz mam trzeci) diesla gold ze statoil. Niby paliwo rewelacja, czyste, piękne, ale nie widzę tego po spalaniu, bo jest potężne, czyli z pierwszego baku 8,5 litra, z drugiego 9,6 litra. Może to wina warunków (miasto i mrozy, krótkie dystanse), ale spalanie potężne jak na ropniaka. Podejrzewam, że benzyniaki 2.0 spala niewiele więcej, a o ile tańsze w zakupie...

Dziwne to.

DPF, to zaraza!!!


Myślę, że to jest OK. Ja przejechałem pierwsze 120 km w trasie i spalanie miałem 6 litrów. Następnie zrobiłem reset i jeździłem po mieście 200 km i spalanie wyszło dokładnie 9.6 litra. Nie kasując licznika przejechałem kolejne 300 km i spalanie zmalało do 6.8 litra. Raczej nie butowałem auta. Ja osobiście uważam to za dobry wynik. Wcześniej 4 lata jeździłem Civic 1.8 (140KM, benzyna) i spalanie po mieście miałem 10.5 litra, na trasie 6.5 litra. Siostra od 3 miesięcy jeździ Laguną 2.0 (140km, benzyna) i ma średnie spalanie 9.5 litra (głównie jeździ dłuższe dystanse poza miasto). Jednak Civic sporo lżejszy od Accorda, Laguna zresztą też.
Zatankuję sobie tego GOLDa - dziś mam zamiasr wypalić Shella co został jeszcze w baku i zobaczę jak będzie.

[ Dodano: 2010-01-27, 08:52 ]

Oczekiwałem spalania w mieście nie większego niż 8,5 litra, nawet zimą.

Z minusów, to jeszcze: grzeje się okropnie wolno, stygnie strasznie szybko...


Ja zauważyłem coś takiego, że jak auto jest zimne, odpalam i jadę sobie w korku to nawet przez 40 minut wkazówka temperatury nie rusza się z miejsca. Aż się tym kiedyś zaniepokoiłem. Co innego jak udaje mi się rozpędzić powyżej 60 km/h - wtedy 10 minut (co pewnie jest długo, ale w porównaniu do 40 to znacznie mniej) i temperatura jest w połowie skali.

[ Dodano: 2010-01-27, 09:10 ]

Może to wina warunków (miasto i mrozy, krótkie dystanse), ale spalanie potężne jak na ropniaka. Podejrzewam, że benzyniaki 2.0 spala niewiele więcej, a o ile tańsze w zakupie...

Kiedyś zrobiłem ćwiczenie na dosyć zaawansowanym kalkulatorze: http://www.autocentr...yna-czy-diesel/
Liczyłem benzynę 2.0 oraz tego diesla 2.2. Wyszło mi z tego, że diesel przy parametrach, które podałem, zwróci mi się dopiero w szóstym roku użytkowania. Gdybym miał kupować diesla tylko z tego powodu, to już wiedziałem, że nie opłaci się to. No ale jak tam można zobaczyć w opisie "[...] takie czynniki jak wrażenia z jazdy, których nie można ująć w punktach czy złotówkach, pozostają poza zasięgiem tego kalkulatora.". Wybrałem diesla, żeby zobaczyć jak to będzie. Nie zdecydowałem się na 2.0, bowiem jak pisałem - miałem wcześniej Civic 1.8, która fajnie jeździła i super się ją kręciło, ale jednak chciałem spróbować silniejszych wrażeń. Rozważałem zatem pomiędzy 2.4 i 2.2, a tutaj ceny zbliżone. Trudno mi teraz powiedzieć, czy 2.2 to była dobra decyzja (jeżdżę dopiero tydzień), dopóki mi się nie zapali DPF albo coś innego się nie stanie pewnie będzie OK, bo jak pisałeś - silnik jest w porządku, ma kopa od niskich obrotów. No wprawdzie raz się już wkurzyłem o to "Check Engine", ale już mi przeszło :-)
  • 0

#34 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 27.01.2010

Zatankowałem raz Gold ze Statoil-u, nie mogę się do paliwa przyczepić ale również zauważyłem, że spalanie jednak o litr wzrosło. Zatankowałem Ultimate i wygląda wstępnie że spalanie będzie jednak mniejsze niż przy Gold. Trasy głównie miasto.
  • 0

#35 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 20.06.2010

Chyba powoli rozgryzam ten DPF. Dziś jadąc sobie krótką -30 km.- trasę przełączyłem sobie kompa na wyświetlania spalania chwilowego i co zauważyłem? Ano to, że w normalnych warunkach po odpuszczeniu gazu, ECU odcina całkowicie dopływ paliwa i kreseczki wyświetlające spalanie momentalnie spadają do zera jak się odpuści gaz. A w pewnej chwili puszczałem gaz i kreseczki nie spadały do zera, tylko po odpuszczeniu gazu dalej pokazywało dwie lub trzy kreseczki. Moim zdaniem działa wtedy tzw. dotrysk, który jest potrzebny do spalania DPF i podawana była dawka paliwa do filtra, który się regenerował. Co zrobiłem? Wrzuciłem 3 bieg i przez jakieś 7 km. jechałem na tempomacie około 60 km/h z prędkością obrotową silnika 2500 rpm. Po tym dystansie było już ok, czyli jak odpuszczałem gaz, to spadało spalanie chwilowe na zero (żadnej kreseczki). Acha, gdy wypalałem filtr, to na trójce chwilowe spalanie przy 60 km/h i 2500 rpm. było 10 litrów, czyli znacząco podwyższone, co też świadczyło o procesie regeneracji/wypalania DPF.

Tak to widzę.

CO Wy na to? Zauważył ktoś to?
  • 0

#36 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort Plus
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 20.06.2010

nie wszystko da się zwalić na sprzedawcę, bo jak tu już jeden kolega napisał niektórzy wolą super elastyczność ponad wszelkie inne potencjalne problemy. Są tacy sprzedawcy którzy każdoroazowo informują o tych nieprzyjemnościach i gdzie takie auto sie nadaje, a klienci mają to gdzieś, bo i tak wolą diesla i nie wyobrażają sobie jazdy benzyniakiem, który mimo że tańszy nie raz o 20% - ma gorszą elastyczności. Pytanie tylko kto w mieście wykorzysta potencjał diesla. Pytanie jeszcze jaką wytrzymałość na katowanie mają koła dwumasowe... W wyborze 2.2 i-DTEC vs. 2.4 na miasto i czasem szybka trasa nawet bym się nie zastanawiał. Honda robi naprawde super benzyniaki i mimo wyraźnego kopa od włączenia Vteca jest czym przyspieszać nawet z niższych obrotów. A że czasem wyprzedzi nas BMW z 3 litrowym dieslem to juz trzeba się z tym pogodzić.
  • 0

#37 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:18, 20.06.2010

Wrzuciłem 3 bieg i przez jakieś 7 km. jechałem na tempomacie około 60 km/h z prędkością obrotową silnika 2500 rpm.

dokladnie to sa idealne warunki do dopalenia filtra
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#38 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 20.06.2010

dokladnie to sa idealne warunki do dopalenia filtra

Wiem. Tylko pytałem, czy ktoś zauwazył, podobnie jak i ja, symptomy rozpoczęcia procedury wypalania DPF? W postaci tego (tak mnie się wydaje), że po odpuszczeniu gazu wskaźnik spalania chwilowego nie spada na zero, tylko wskazuje dwie kreseczki, czyli, że jest podawane paliwo!
  • 0

#39 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:54, 20.06.2010

w ramach zupelnego OT powiem ze tak jest tez w toyocie ;-) , spalanie chwilowe pokazuje nienaturalnie wysokie wartosci podczas dopalania filtra ;-)
OT zakonczone bo moja acco jest wolna od kaganca DPF :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#40 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 20.06.2010

Cholera przej.... z tymi DPF. Ale nawet jak jezdzisz po miescie normalnie czyli tak do 3tys. obrotow ,co jakis czas w trasie i nie przerywasz procesu wypalania tez sie zatyka?
BTW. dieslem spalam na miescie jezdzac bez klimy ok 7,5 do 8L. Ile lyka na miescie 2,0 jezdzac bez szalenstw tak do 3tys. obortow bez klimy?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#41 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:10, 21.06.2010

Kolego, wszystko jest ok. DPF wypala się w zależności od stylu jazdy ale co ok 200-500km. Proces ma być niezauważalny dla posiadacza ale udało się zaobserwować tylko i wyłącznie po chwilowym spalaniu. Niestety, jeżdzać na krótkich dystansach musisz przyzwyczaić się do weekendowych wycieczek dla przedmuchania DPFa ;-)

Tak jak zrobiłeś jest najlepszym wyborem dla wypalania, stałe obroty powyżej 2krpm, bez przyspieszeń i zwolnień. W niektórych markach jest jeszcze super zapach z rury. Podejrzewam, gdybyś zatrzymał się na chwilke w czasie wypalania i zaciągnął nosem to, co wylatuje z accorda.......zdziwiłbyś się. Podobno mocno wali spaloną gumą :lol:

Także życzę regularnych wypaleń, dobrego paliwka i szerokości :-P
  • 0

#42 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 21.06.2010

No zobaczymy jak to będzie, ale wolałbym tego cholerstwa nie mieć :/
  • 0

#43 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:38, 21.06.2010

A co to znaczy krotki dystans? Codziennie robie ok 20-30 km po miescie. Wypowiadam sie jako posiadacz auta bez DPF :)
Wypowie sie ktorys z kolegow na moje pytanie dotyczace spalania benzyny?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#44 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:56, 21.06.2010

Cholera przej.... z tymi DPF. Ale nawet jak jezdzisz po miescie normalnie czyli tak do 3tys. obrotow ,co jakis czas w trasie i nie przerywasz procesu wypalania tez sie zatyka?
BTW. dieslem spalam na miescie jezdzac bez klimy ok 7,5 do 8L. Ile lyka na miescie 2,0 jezdzac bez szalenstw tak do 3tys. obortow bez klimy?


mi pali 8.5 - 9.5 przy dynamicznej ale bez szalenstw jezdzie. jak go przegonie to i 12:) kiedys jezdilem tak do 3tys i komputer pokazywal mi 7.6 na calym tankowaniu. kiedys na trasie wisla-zory zrobilem ~6l i bylem w szoku (predkosc okolo 100km/h) osiagi lepsze niz w acco VIIIgen 2.0 myslalem ze tylko benzyniaka zepsuli ze wzgledu na te normy euro ale widze ze diesla tez.

co do dpf'a to jak kupowalem poprzednie auto to sprzedajacy w seacie mnie namawial na tego dpf'a bo mowil ze pali o 1l mniej. na szczescie trafila sie super oferta hyundaia i leon tdi pozostal tylko na zdjeciach w katalogu:)
  • 0

#45 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 21.06.2010

To ladnie wyniki. Co mianowicie zepsuli w benzyniaku? Bo to ze do diesla obowiazkowo musi byc DPF to wiadomo a w benzynce ?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq