Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 I-DTEC, pytanie do posiadaczy lub będących w temacie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
244 odpowiedzi w tym temacie

#196 eddiet

eddiet
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:02, 21.11.2014

musisz poprawic soft ja czytalem dóżo na ten temat i wszystko jest do ogarniecia przez poprawe softu ECU.

pozdrawiam


Dzięki. Odzywalem sie do kreator mocy i rzeczywiście teraz mogą poprawić i będzie działać tempomat i wskaźnik zmiany biegów (choć tego ustrojstwa nie wiem czy chce:-)
  • 0

#197 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:03, 21.11.2014

jacob101, możliwe, że to tylko moje odczucie.


  • 0

#198 navaja

navaja
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 23.11.2014

tomtytus

gdzieś tu w innym watku pisałeś, że w ASO Ci powiedzieli, że Honda przewiduje żywotnośc DPF na 160 tys. km. Statystyka u mnie:

1. Pierwsze zapchanie - 172 tys. km. W sumie nie dziwne, że się przypchał, bo to był marzec 2013 r. - drogi oblodzone, gibałem się tempem emeryckim z Pomorza. Wypalałem gdzieś na trasie w Toruniu, dolewali jakiegoś specyfiku, zapłaciłem jak za zboże. 

2. Drugie zapchanie - 195 tys. km. Tu też jestem wyrozumiały, bo dwa tygodnie auto latało tylko po mieście. Jak byłem na wypalaniu w ASO to mówili, że dopiero za drugim podejściem odpuścił i kontrolka zgasła. Widać, że się przyłożyli, bo

3. Trzecie wypalanie - 247 tys. km, na początku listopada tego roku. 

I się qrwa dzisiaj znowu zapchał.  :| Więc albo się nie przyłożyli przy wypalaniu albo się kończy. 

Oczywiście, żeby się jakaś kontrolka zapaliła, że trzeba jechać wypalić na trasie - zapomnij. To samo co u Bolingera i innych. Od razu kontrola z wykrzyknikiem, tryb awaryjny i amen. W ASO rozkładają ręcę i nie wiedzą czemu tak się dzieje.

 

Moje pytania. Zadowolony jesteś z tej usługi w Kreatorze? Czy ta cena, którą gdzieś tu podałeś to za kompleksową usługę?

Pozdrawiam


Użytkownik navaja edytował ten post 17:35, 23.11.2014

  • 0

#199 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:22, 24.11.2014

navaja, w zasadzie niczego nowego niż to, co zostało już przeze mnie napisane Ci nie powiem…a widzę, że borykasz się z podobnym problemem i szukasz wsparcia albo pomocy w podjęciu decyzji :)

 

Faktycznie, mówili mi w ASO, że producent przewiduje żywotność filtra na 160tyś km. Przy takim przebiegu (albo przy takim, jaki masz Ty) myślę, że można mu wybaczyć zapychanie się i nie ma co się za bardzo denerwować. Nie ma cudów.

Gorzej, jakby działo się to notorycznie przy przebiegu kilku/kilkunastu tysięcy a wiemy z forumowego życia, że tak się zdarza.

A jeszcze gorzej, jakby się to zdarzyło tuż po zakończeniu gwarancji tak, jak u mnie było z drugim sprzęgłem. Życie.

 

A tak przy okazji mój Accord pierwsze około 50-60tysięcy robił w trasie, później cykl był mieszany ze wskazaniem na miejski…więc i tak długo wytrzymał.

 

Co do usługi w kreatorze: również napisałem wszystko, co miałem do powiedzenia. Nie napisałem niczego negatywnego nie dla tego, że to firma mojego wujka, który dał mi rabat za szerzenie pozytywnych opinii - po prostu jestem zadowolony z usługi. Ale muszę przyznać, że przy rozliczaniu właściciel wspomniał, czy mogę szepnąć słówko na forum o jego robocie. Powiedziałem, że jak będzie wszystko w porządku to będę polecał. Jak nie - to też będę polecał, ale inaczej :)

Cena (chyba był to grudzień 2013) wynosiła 1500zł. Rano wstawiasz, pod koniec dnia pracy wyjeżdżasz.

Przy okazji tego zabiegu proponowali mi w dobrej cenie (niestety nie pamiętam kwoty) zmianę mapy silnika. Odmówiłem bo obawiałem się, że będzie po tym czarna chmura jak za Ikarusem.

Jedyne, co mnie trochę zaniepokoiło to sam warsztat/wygląd. Nie jest to czysta, ciepła hala jak w ASO. Ale z drugiej strony wycinają tam filtry a nie robią przeszczepy serca więc nie wymagajmy zbyt wiele. To takie moje zboczenie. Ale za to przed wejściem stał GT-R…który dodał wizerunkowi trochę kolorytu.

 

Jeszcze mogę dodać, że mnie do wyboru tego warsztatu nakłoniła dosyć spora galeria aut klasy premium, w których wycinali filtry. Jest też w galerii Accord więc stwierdziłem, że zaryzykuję. Na szczęście wszystko poszło OK.


Użytkownik tomtytus edytował ten post 09:33, 24.11.2014

  • 0

#200 GrzegorzNMC

GrzegorzNMC
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:UK Glasgow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX/MOD
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:04, 24.11.2014

Dzięki. Odzywalem sie do kreator mocy i rzeczywiście teraz mogą poprawić i będzie działać tempomat i wskaźnik zmiany biegów (choć tego ustrojstwa nie wiem czy chce:-)

 

tempomacik zawsze się przydaje :) a wskaźniki to taki sobie dodatek ze byś się opanował z piłowaniem auta  :cwaniak:


Użytkownik GrzegorzNMC edytował ten post 23:05, 24.11.2014

  • 0

była: Honda Accord 1.8 Sport V-TEC
jest: Honda Accord 2.2 EX I-DTEC 2008r.
moja Hania ---->http://www.accordklu...nowe-foty-str5/


#201 Lukasz

Lukasz
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Norwegia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 03.12.2014

Panowiie, a czy mysleliscie moze dlaczego termostat w tych autach otwiera sie przy 78st? gdzie temperatura wypalania wlaczy sie dopiero przy 75st ?

nie jest to czasem zbyt mala roznica temperatur ? wystarczy, ze schlodzi sie te 3stopnie i wypalanie sie przerwie.

 

W innych autach widze, ze termostaty otwieraja sie przy wyzszej temp. a co za tym idzie... maja wieksza szanse, ze temperatura nie spadnie do 75st.

Nie jestem specem samochodowym tylko kumpel mi tak wytlumaczyl i kazal zapytac czy cos z tym kombinowaliscie ?

Mowil, ze moznaby poszukac termostatu o takich samych wymiarach, ale z otwarciem przy ok. 82st albo i wyzszym

Nie wiem tylko jak to bedzie gralo z komputerem itd. ?

 

Ja mam dosc juz tego filtra, tyle kasy co wladowalem na wypalania, dojazdy, w koncu nowy filtr itd. i chyba juz jestem sklonny wyciac ta pasieke


  • 0
Lukasz

#202 dawid007

dawid007
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 09.12.2014

Niestety i mnie dotknęła klątwa dpf-a. Auto przejechane ma ponad 200 tyś km, wcześniej jeździło codziennie autostradom 100 km i nigdy nie było problemu z dpf, od pół roku auto w 70% miasto.

Bez żadnego ostrzeżenia wcześniej, odrazu błąd z wykrzyknikiem i tryb awaryjny.

Po wnikliwym przeanalizowaniu naszego forum i problemu związanego z filtrem dpf, stwierdziłem że nie będę tracił czasu ani nerwów na wypalania, wymiany filtra itp.

Długo zastanawiałem się gdzie oddać autko w Krakowie aby fachowo zajęli się tym tym tematem.

Zadzwoniłem najpierw do Godula motor sport w niepołomicach, lecz po rozmowie z panem Godulą moje odczucie było tylko jedno "Napewno tam nie oddam mojego auta".

Nie chce pochopnie oceniać, ale stwierdziłem że nie zna kompletnie tego auta i raczej nigdy nie usuwał dpf-a w tym aucie.

Znalazłem na naszym forum jeden post w którym ktoś pisał o ŁG Auto Serwis w Krakowie na ul. Półłanki, szukając opinii o serwisie znalazłem dużo zadowolonych ludzi z forum mazdy.  Zadzwoniłem, zostałem dokładnie poinformowany jak wygląda usługa i zapewniony że nie będzie żadnego problemu z usunięciem dpfa.

Zdecydowałem się oddać im autko i nie żałuje, fachowo podeszli do sprawy. Autko po usunięciu dpf-a odzyskało wigor, nie przymula jak to mu się czasami zdarzało wcześniej. Tempomat, strzałki, wszystko działa tak jak należy,

Koszt usługi 1200 pln, z pisemną 3 letnią gwarancją na oprogramowanie.

Jak ktoś niezdecydowany to polecam w Krakowie ŁG Auto Serwis.

http://www.naprawasa...s/usuwanie-dpf/

 


  • 0

#203 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:26, 11.12.2014

No to fajnie, że rośnie nam ilość warsztatów ratujących nam auta :)

 

Zastanawia mnie tylko, kiedy problem filtrów i ich usuwanie stanie się na tyle powszechne, że weźmie się za to policja i stacje diagnostyczne...


  • 0

#204 Cudak

Cudak
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 05.01.2015

Witam,

tak jak innych spotkała i mnie udręka DPF....

u mnie wyglądało to tak, kupiłem auto we wrześniu 2014 przebieg 94 tyś, użytkuje je 80% trasa i 20% miasto przy przebiegu 100500 km podczas parkowania wyskakuje kontrola z wykrzyknikiem.

Jako że ASO jest bandycko drogie w Białymstoku (wymiana oleju, filtra i płynu chłodniczego 900zł) więc od razu odpuściłem i zadzwoniłem do mechanika u którego serwisuje samochody od kilku lat, pojechałem do niego honda pod komputer wypaliliśmy DPF i zadowolony pojechałem do domu (dolaliśmy jeszcze dodatku do paliwa firmy liqui moly aby podwyższyła się temp spalania paliwa) miałem wtedy pełny zbiornik paliwa tankuje Ultimate. Na całym zbiorniku zrobiłem 840 km z tego 700 km w trasie. W sobote wracam z pracy przekroczyłem 3tys. obrotów i znowu kontrolka z wykrzyknikiem. Dziś wypaliliśmy filtr drugi raz ale dziś podczas wypalania komputer pokazał ilość sadzy w filtrze na poziomie 9 gram, przy pierwszym wypalaniu było to 8,2 grama.

Komputer pokazuje też informację że przy obciążeniu 15 gram należy wymienić filtr na nowy bo wypalanie juz nic nie da.

Może ktoś z was podczas wypalania mógł obserwować wskaźniki i jak to u was wyglądało ? Mnie dziwi to że ilość sadzy rośnie mimo że przejechałem mniej km niż wcześniej.

Przed zakupem accorda czytałem różne fora, ale jakoś umknęły mi informacje o DPF w hondach, mimo to jestem bardzo zadowolony z elastyki tego silnika i kultury pracy, Jeździłem różnymi dieslami ale I-DTEC ma to coś ;)

Moja Honda pochodzi z polskiego salonu i poprzedni właściciel serwisował ją w ASO i żadnych problemów z DPF nie było, mam całą historie serwisu.

Ale wiem jedno.... 3 szansy nie będzie od razu wywalam dziada z samochodu żeby więcej się nie wkurzać.


  • 0

#205 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:38, 08.01.2015

Ja nie zwracałem uwagi na poziom sadzy - nie wiedziałem nawet, że można to monitorować.

W każdym razie po pierwszym wypaleniu problem powrócił bardzo szybko tak, jak u Ciebie i trzeciej szansy również nie było.


  • 0

#206 Roberrtos

Roberrtos
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Nottingham
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES GT
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 23.01.2015

Witam

 

Mnie dpf sie zatkal przy 120 tysiacach mil,profesjonalne wyciecie koszt 300 funtow w Nottingham,mam pytanie wymienialiscie sprzeglo w Vlll generacji ? konkretnie mi chodzi o roboczogodziny,mechaniek mowi ze nie wie ale kolo 8 godzin.


Użytkownik Roberrtos edytował ten post 17:39, 23.01.2015

  • 0

#207 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:58, 23.01.2015

u mnie wymieniali sprzegło w cr-v w dieslu w aso to na rachunku jest napisane 6.3 roboczogodziny koszt 1000zł brutto za samą robocizne.


Użytkownik Maxell edytował ten post 17:59, 23.01.2015

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#208 shaky

shaky
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Łódź
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 13.02.2015

Ja również usunąłem DPF w firmie kreator mocy. Wszystko działa super, nie widzę żadnej różnicy, no i cena atrakcyjna, ponieważ to kwota 1000, więc nie jest zbyt wygórowana.


Użytkownik shaky edytował ten post 12:43, 03.03.2015

  • 0

#209 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 11:20, 13.02.2015

10000zl za wyciecie dpf-a, jak dla mnie sporo :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#210 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:26, 13.02.2015

Koledze się raczej zera pomyliły ;)
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq