Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

2.2 I-DTEC, pytanie do posiadaczy lub będących w temacie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
244 odpowiedzi w tym temacie

#181 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 28.04.2013

Cześć.

Nie pisałem strasznie długo, ale jestem założycielem tego wątku. Powiem jak się sprawa ma u mnie. Accord cały czas boryka się z problemami dpfowymi. Spokój był kiedyś przez około 20K km, ale potem, do teraz co chwila jest zapchany, tryb awaryjny, aso i wypalanie. Przez ostatnie pół roku z 5 razy był na wypalaniu. Jeździ si,ę ostrożnie, poza miastem tez by go przepalić, wiem jak to robić. Nic to nie daje- badziewie.

I teraz. Opcji jest kilka. Pierwsza, to jeżdżenie wypalać do aso jak się zapcha. Druga, to tzw good will, czyli dobra wola Honda Poland. Pismo ma być w trakcie pisania, kierownik serwisu w moim aso dostał polecenie by wystosować pismo do Honda Poland w sprawie dobrej woli i wymiany filtra. Zobaczymy co odpowiedzą i w jakim procencie pokryją wymianę na nowy (ewentualna wymianę). Opcja trzecia, to usunięcie filtra dpf. W aso chcą za to 1800 zł, ale powiedział, że nie będzie tempomatu. Niby nie jest potrzebny, ale dlaczego kurna ma nie być.


Podsumowując dpf w accordzie, przynajmniej moim, to totalny niewypał, który przysporzył mi wielu problemów, kłopotów i nerwów. Potrafi w najmniej korzystnej sytuacji zaatakować i doprowadzić do frustracji. W życiu już nie chcę widzieć diesla z dpf. Gdybym cofnął się w czasie, na pewno wybrałbym benzynowy silnik.

Macie jakieś inne, lepsze opcje, to słucham.

P.S. i jeszcze jedno. U mnie NIGDY! nie było sytuacji, żeby pojawiła się kontrolka ostrzegawcza, informująca o tym, iż należy wypalić dpf, bo się zapcha. U mnie ZAWSZE! wyskakiwała od razu kontrolka z wykrzyknikiem, która powodowała przejście samochodu w tryb awaryjny i było po ptokach... To tez uważam za wadę fabryczną, zgłaszałem to w aso wiele razy, ale oni pieprzyli od rzeczy. Powinna być obowiązkowo kontrolka, która mnie poinformuje, że dpf się zapełnia i wtedy mam jechać na trasę i go wypalić, a mnie od razu atakowała kontrolka z wykrzyknikiem. Ja sam tylko posiłkowałem się spoglądaniem na chwilowe spalanie, i gdy zobaczyłem, że po odjęciu gazu na biegu kreski nie spadały do zera, wiedziałem, iż procedura wypalania została wszczęta i wtedy jechałem go na trasę przepalać. Wystarczało około 10 km na obrotach circa 2500 rmp i stała prędkość. Podczas tego spalanie było nienaturalnie wysokie, potem wszystko wracało do normy.
  • 0

#182 Mariopl1

Mariopl1
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 29.04.2013

Ja już mam problem z głowy.
Usunąłem DPF i wszystko działa, (tempomat też działa) bez żadnych problemów.

Poszukaj odpowiedniego warsztatu i usuń DPF.

Ja po usunięciu filtra zrobiłem już ok 15 tys. km i jest ok.

Usuwaj DPF i miej problem z głowy
pozdrawiam
  • 0

#183 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 29.04.2013

Ewidentnie cos musisz miec nie tak z DPF lub softem ktory tym steruje. Pozatym mowisz ze non stop go wypalasz w ASO to pewnie juz nadaje sie do wymiany. Kilka razy mozna tak go wypalic a potem zostaje wymiana. Poszukaj dobrego warsztatu i usun go bo bedziesz mial non stop nerwy z tego powodu ;)

No w Hondzie DPF jest jakis nie dopracowany bo w VW BMW czy innych markach jakos ludzie jezdza i jak uzytkuja auto zgodnie z zaleceniami to problemow nie ma. Heh ja juz nie kupie nowego Accorda w dieslu, nie dosc ze sprzeglo sie slizga i przez 2 generacje auta nie moga tego wyeliminowac to jeszcze DPF sie zatyka non stop.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#184 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:56, 29.04.2013

No w Hondzie DPF jest jakis nie dopracowany

hmm. az tak duzo osob sie na niego nie skarzy, przynajmniej takie moje wrazenie. W wyzej opisanym przypadku ewidentnie cos jest nie tak, i po mojemu najsensowniejszym rozwiazaniem jest sie dpf pozbyc, chyba ze honda da jakas dobra oferte na wymiane. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#185 zioloo

zioloo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Manchester/Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:(0Ll Ll0)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 29.04.2013

DPF sam w sobie nie jest zly , problem moze byc z czujnikami i jego softem , u mnie dpf zapalal sie jak mu dalem po garach - prawdopodobnie czujnik cisnienia dzialal i dupa blada, trudno za droga zabawka zeby kombinowac co w niej jest zle , 3 razy i nie wytrzymalem - usuniety
  • 0

 Manchester pozdrawiam


#186 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 23.05.2013

Panowie, chyba trzeba przejść do konkretów, bo Honda zaproponowała tylko 40% pokrycia kosztów nowego DPFa. Po mojej stronie byłoby 60% kosztów + robocizna, więc zapewne koło 2200-2500 zł. Powiedzcie mi proszę, gdzie w małopolsce, jak najbliżej Nowego Sącza lub okolic robią dobrze usuwanie DPF i ZNAJĄ SIĘ na tym? W ASO wciskali mi, że nie będzie tempomatu, etc po usunięciu. Jak już pisałem- nie potrzeba mi tempomatu, ale dlaczego ma nie być? Zależy mi na tym, żeby auto po zabiegu było BEZAWARYJNE i BEZOBSŁUGOWE. Według waszej opinii taki zabieg to spora ingerencja w samochód? Jest to bezpieczne?

Chyba będę zdecydowany.

Czekam na wasze podpowiedzi odnośnie polecanych zakładów, które znają się na rzeczy i robił już takie Hondy Accord 2.2. I-DTEC.
  • 0

#187 skiru

skiru
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:świebodzice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:JHMCU218603
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 28.01.2014

Witam, panowie a w okolicy wroclawia ktos konkretny zajmuje sie dpfem tez mam ten problem?


  • 0
skiru

#188 skiru

skiru
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:świebodzice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:JHMCU218603
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 29.01.2014

Bylem, serwis skasowal mnie za wypalenie 300 :depresja:  ale wiem gdzie zrobie to za 150 :zoltek:  nastepnym razem, a wymiana calego dpfa 1200 i zglowy :gitara:


  • 0
skiru

#189 Lukasz

Lukasz
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Norwegia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 26.03.2014

Cześć.

Nie pisałem strasznie długo, ale jestem założycielem tego wątku. Powiem jak się sprawa ma u mnie. Accord cały czas boryka się z problemami dpfowymi. Spokój był kiedyś przez około 20K km, ale potem, do teraz co chwila jest zapchany, tryb awaryjny, aso i wypalanie. Przez ostatnie pół roku z 5 razy był na wypalaniu. Jeździ si,ę ostrożnie, poza miastem tez by go przepalić, wiem jak to robić. Nic to nie daje- badziewie.

I teraz. Opcji jest kilka. Pierwsza, to jeżdżenie wypalać do aso jak się zapcha. Druga, to tzw good will, czyli dobra wola Honda Poland. Pismo ma być w trakcie pisania, kierownik serwisu w moim aso dostał polecenie by wystosować pismo do Honda Poland w sprawie dobrej woli i wymiany filtra. Zobaczymy co odpowiedzą i w jakim procencie pokryją wymianę na nowy (ewentualna wymianę). Opcja trzecia, to usunięcie filtra dpf. W aso chcą za to 1800 zł, ale powiedział, że nie będzie tempomatu. Niby nie jest potrzebny, ale dlaczego kurna ma nie być.


Podsumowując dpf w accordzie, przynajmniej moim, to totalny niewypał, który przysporzył mi wielu problemów, kłopotów i nerwów. Potrafi w najmniej korzystnej sytuacji zaatakować i doprowadzić do frustracji. W życiu już nie chcę widzieć diesla z dpf. Gdybym cofnął się w czasie, na pewno wybrałbym benzynowy silnik.

Macie jakieś inne, lepsze opcje, to słucham.

P.S. i jeszcze jedno. U mnie NIGDY! nie było sytuacji, żeby pojawiła się kontrolka ostrzegawcza, informująca o tym, iż należy wypalić dpf, bo się zapcha. U mnie ZAWSZE! wyskakiwała od razu kontrolka z wykrzyknikiem, która powodowała przejście samochodu w tryb awaryjny i było po ptokach... To tez uważam za wadę fabryczną, zgłaszałem to w aso wiele razy, ale oni pieprzyli od rzeczy. Powinna być obowiązkowo kontrolka, która mnie poinformuje, że dpf się zapełnia i wtedy mam jechać na trasę i go wypalić, a mnie od razu atakowała kontrolka z wykrzyknikiem. Ja sam tylko posiłkowałem się spoglądaniem na chwilowe spalanie, i gdy zobaczyłem, że po odjęciu gazu na biegu kreski nie spadały do zera, wiedziałem, iż procedura wypalania została wszczęta i wtedy jechałem go na trasę przepalać. Wystarczało około 10 km na obrotach circa 2500 rmp i stała prędkość. Podczas tego spalanie było nienaturalnie wysokie, potem wszystko wracało do normy.

Hejka... mam dokladnie taki sam problem jak Ty !!! tylko, ze jeszcze lepszym psikusem jest to iz mi wymienili w ramach gwarancji na nowy dpf i dalej i tak to samo. Umowilem sie teraz na usuniecie tego ustrojstwa w Wawie - Kreator mocy.
Ty sobie jakos poradziles z tym problemem ?  


Tak ogolnie to chcialem sie poradzic czy ktos zna jakies opinie o Kreatorze mocy ? poniewaz za duzo to nie moge znalezc ?
Filtr mialem wymieniany chyba z 1,5 msc temu na nowy w Serwisie Hondy.

Niby gwarancja na rok jest, ale w ciagu tego czasu zapchal mi sie juz 2 razy, bez mozliwosci wypalenia go. Od razu kontrolka z wykrzyknikiem.
Dodam iz jestem w Norwegii, drogi krete i ciagle górki, codziennie do pracy jezdze 30km, ale nawet tam nie mam gdzie przepalac.

Mam dosc jezdzenia do serwisu, gdzie i tak mi tylko ponownie wypalaja... Pytam sie czy sprawdzili wszystko (czujnik, moze egr itp...) a oni ze "komputer nic nie pokazuje"
Wczesniej zastanawialem sie nad TuneForce w Poznaniu, ale mnie zlali i nie odpisali, ani nie oddzwonili. Umowilem sie wiec w Kreatorze mocy. Jestem ze Swinoujscia wiec i tak musze jechac.

Tylko czy znacie jakies opinie ?? 


  • 0
Lukasz

#190 eddiet

eddiet
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:27, 06.04.2014

Hejka... mam dokladnie taki sam problem jak Ty !!! tylko, ze jeszcze lepszym psikusem jest to iz mi wymienili w ramach gwarancji na nowy dpf i dalej i tak to samo. Umowilem sie teraz na usuniecie tego ustrojstwa w Wawie - Kreator mocy.
Ty sobie jakos poradziles z tym problemem ?  


Tak ogolnie to chcialem sie poradzic czy ktos zna jakies opinie o Kreatorze mocy ? poniewaz za duzo to nie moge znalezc ?
Filtr mialem wymieniany chyba z 1,5 msc temu na nowy w Serwisie Hondy.

Niby gwarancja na rok jest, ale w ciagu tego czasu zapchal mi sie juz 2 razy, bez mozliwosci wypalenia go. Od razu kontrolka z wykrzyknikiem.
Dodam iz jestem w Norwegii, drogi krete i ciagle górki, codziennie do pracy jezdze 30km, ale nawet tam nie mam gdzie przepalac.

Mam dosc jezdzenia do serwisu, gdzie i tak mi tylko ponownie wypalaja... Pytam sie czy sprawdzili wszystko (czujnik, moze egr itp...) a oni ze "komputer nic nie pokazuje"
Wczesniej zastanawialem sie nad TuneForce w Poznaniu, ale mnie zlali i nie odpisali, ani nie oddzwonili. Umowilem sie wiec w Kreatorze mocy. Jestem ze Swinoujscia wiec i tak musze jechac.

Tylko czy znacie jakies opinie ??

Hej,

 

Kupiłem kilka miesięcy temu accord - z faktur od poprzedniego właściciela wiem że DPF był usunięty w kreator mocy na początu 2013. Mogę potwierdzić że NIE działa tempomat i wskaźniki zmiany biegów. Poza tym już około 15tys zrobione i jest ok.


  • 0

#191 GrzegorzNMC

GrzegorzNMC
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:UK Glasgow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX/MOD
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:26, 20.11.2014

Hej,

 

Kupiłem kilka miesięcy temu accord - z faktur od poprzedniego właściciela wiem że DPF był usunięty w kreator mocy na początu 2013. Mogę potwierdzić że NIE działa tempomat i wskaźniki zmiany biegów. Poza tym już około 15tys zrobione i jest ok.

musisz poprawic soft ja czytalem dóżo na ten temat i wszystko jest do ogarniecia przez poprawe softu ECU.

 

pozdrawiam


  • 0

była: Honda Accord 1.8 Sport V-TEC
jest: Honda Accord 2.2 EX I-DTEC 2008r.
moja Hania ---->http://www.accordklu...nowe-foty-str5/


#192 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:11, 21.11.2014

http://www.accordklu...ząstek-stałych/

 

Powyżej jest link do tematu założonego przeze mnie, dotyczącego DPF'a.

 

W skrócie: po dwukrotnym wypaleniu stwierdziłem, że usuwam to ustrojstwo (auto było po gwarancji).

Za każdym razem też od razu pojawiał się komunikat z wykrzyknikiem.

Moim zdaniem samoczynne wypalanie filtra w Hondach (Accordach) nie działa poprawnie albo w ogóle nie działa...

 

Usunąłem we wspomnianym powyżej kreatorze mocy i stwierdzam po około rocznej eksploatacji, że nie ma żadnych, negatywnych skutków ubocznych podczas eksploatacji samochodu:

- tempomat i wskaźnik biegów działa

- samochód nie dymi jakoś mocno, lekka chmurka przy mocnym przyspieszaniu jest ale obawiałem się czegoś dużo gorszego. Podczas normalnego jeżdżenia nie widać żadnych spalin wydobywających się z rury. Przy okazji: jak na 2,2litra i 150 koni silnik ma moim zdaniem TRAGICZNIE słaby dół: poniżej 1500rpm auto nie przyspiesza. Przy okazji wycinania filtra proponowano mi zmianę mapy poprawiającą  moment obrotowy przy niższych obrotach. Obawiałem się, że auto będzie dymiło i zrezygnowałem.

- samochód nie chodzi głośniej, nie słychać żadnej różnicy ani w środku ani na zewnątrz. Jedyna różnica jest tylko, gdy staniemy z tyłu samochodu: z wydechu słychać trochę inaczej/głośniej wydobywające się spaliny. No i trochę śmierdzi :)

 

Jedyną rzeczą jaką niewątpliwie stwierdziłem to zapach spalin we wnętrzu auta, gdy chodzi na postoju. Ale nie wiem, czy wynika to z braku filtra ale nie sądzę. Kiedyś czytałem, że podczas wypalania filtra drastycznie wzrasta temperatura spalin a co za tym idzie temperatura układu wydechowego. I przy tym zabiegu może nastąpić rozszczelnienie układu wydechowego bądź przypalenie przewodu idącego do zaworu EGR…to może być przyczyną przedostawania się spalin do wnętrza.

 

No i trzeba pamiętać robiąc serwis, żeby wspomnieć o braku filtra. Jeśli pojawi się aktualizacja oprogramowania i wczytają nam nowszą wersję - na stałe będzie wyświetlany komunikat błędu filtra DPF.


Użytkownik tomtytus edytował ten post 10:14, 21.11.2014

  • 0

#193 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:39, 21.11.2014

Pierwszy raz slysze ze i-dtec ma bardzo slaby dol, jest to jeden z niewielu diesli na rynku, ktory naprawe harmonijnie rozwija moc. Po drugie ponizej 1500obr. poprostu sie nie jezdzi, nie jest to dobre ani dla sprzegla ani dla kola dwumasowego. Proponuje przejechac sie np; mondeo 2.0 tdci do 2000obr. auto w ogole nie jezdzi a po przekroczeniu tych obrotow nagly sztrzal  :cwaniak:


Użytkownik jacob101 edytował ten post 10:40, 21.11.2014

  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#194 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:47, 21.11.2014

Prawdą jest to, co mówisz: może i lepiej, że nie jedzie na niskich obrotach bo to byłoby tragiczne w skutkach dla podzespołów, w szczególności koła dwumasowego i sprzęgła. Coś o tym wiem, bo mimo bardzo delikatnej jazdy wymieniałem i jedno i drugie…

Ale: tak się złożyło, że moja żona dostała nowego golfa w dieslu (całe 105hp) i dużo dynamiczniej można nim ruszyć niż accordem. I nie mówię tu o strzelaniu ze sprzęgła itp, mówię o normalnym, dynamicznym ruszaniu wciskając gaz na jedynce, gdy samochód się toczy.

 

No i generalnie, robiąc trochę off topic musisz przyznać, że 150hp z pojemności 2,2 to nie jest jakiś demon mocy…


Użytkownik tomtytus edytował ten post 10:50, 21.11.2014

  • 0

#195 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:59, 21.11.2014

150km z 2.2l. moze jest jakims szczegolnym wynikiem, ale trzeba pamietac ze konie koniom nierowne. Dobry kolega ma mondziaka 2.0 w dieslu po chipie i co by nie robil nie ma szans z accordem w dieslu z seryjnym programem. W accordzie moment obrotowy jest dosc lagodnie poprowadzony i moze dlatego odczucia co do jego dynamiki sa troche zludne :D


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq