Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Duże spalanie zarówno Pb jak i LPG

V spalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#1 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:20, 12.05.2015

Witam 

Z racji iż moje pomysły się już wyczerpały to też zapytam. 

Mam problem moim acco w postaci pobierania dużej ilości paliwa. 

F18A3. 

Najpierw zacznę od gazu: 

stag 4 / KME GOLD / OMVL DREAM XXI

 

Średnie spalanie:

Miasto: 18,5 l 

Trasa : 15 l 

 

Pb:

 

Miasto: 12-14 l 

Trasa: 11 l

 

Tankuje głównie na orlenie ale też nieraz na polecanych przez naszych klubowiczów stacjach w Łdz..

 

Tak wychodzi mniej więcej z moich obliczeń. Co do szczegółów auto to są one dostępne w linku na końcu postu. 

Jazda: Na trasie nie ma różnicy czy jade 150 czy 200 nawet przy 220 takie same spalanie. Sprawdziłem też w trasie przy 120-130 spalanie poprawiło się max o 0,5 litra LPG

W mieście prędkości do 100km/h tryb mieszany czyli trochę w korkach lecz większość poza korkami. 

 

Hania mi dużo pali od samego zakupu kiedy to była tylko na Pb. Gaz jest dopiero 3 miesiące. 

Na początku myślałem że to będzie jakaś pierdoła ale nic moje poczynania nie dały.

Gaz dwukrotnie sprawdzany w serwisie i generalnie wszystko wzorowo ustawione. 

 

Wymieniłem:

Filtr paliwa

Filtr powietrza

Aparat zapłonowy

Świece 

Wyczyszczona przepustnica 

Wyczyszczony kolektor ssący 

Wyczyszczone IACV i FITV

Wymieniona chłodnica wypłukany układ zalany nowy płyn

Wymieniony olej i filtr oleju

Sprawdziłem drożność podciśnień

Sprawdzona szczelność dolotu pod kątem lewego powietrza. 

Oczywiście zrobiona regulacja zaworów

 

Co do EGR to od zakupu widzę dociętą blachę jako uszczelkę więc wnioskuje że jest zaślepiony. 

 

No i czy macie pomysły co jeszcze mogę zrobić żeby dojść do jakiejś akceptowalnej normy...


Użytkownik slawex9 edytował ten post 11:21, 12.05.2015

  • 0

#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:25, 12.05.2015

Spalanie jakby sonda nie działała... Nie zawsze wywali błąd gdy nie działa poprawnie.
Jakie trzyma wolne obroty? Jak wyglądają świece? W sensie wykrec je i zobacz jaki mają kolor.
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:31, 12.05.2015

Ok to już się do auta udaje zaraz będe wiedział jak świece wyglądają. A co do obrotów AC gas synchro pokazywało 760 rpm, licznik też pokazuje minimalnie poniżej 800 rpm.

A co do błędów to fakt nie ma żadnego.


  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:45, 12.05.2015

Zrób zdjęcie świec to będzie wiadomo czy go przypadkiem nie przelewa przez sondę
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#5 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:37, 12.05.2015

Świece wyglądają tak: (zdj. zrobione wg. kolejności w silniku)

 

HslNy42.jpg

 

 

 

Na gwintach trochę widać oleju bo czasem trochę spod klawiatury poleci ale przewody WN są suche więc nie wpływa to w żaden sposób a poprostu podczas wyciągania świecy spłynęło na gwinty. 

Co do auta od wymiany oleju nie bierze shell helix hx7 10w40 przejechane 2tys. km i nic nie ubyło. Silnik pracuje równo bez wahań, czasem zdarzy mu się po 80 km ciągłej jazdy powyżej 130 że przy zatrzymaniu auta obroty spadają poniżej 500 rpm ale od razu stabilizują się i wracają.  Rzadko ale zdarza się że przy jeździe z równą prędkością szarpnie silnikiem delikatnie. Przyspieszenie, kompresja wszystko jest w najlepszym porządku. 


Użytkownik slawex9 edytował ten post 12:43, 12.05.2015

  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:51, 12.05.2015

Ile te świece przyjechały? Na pierwszym cylindrze widać ze coś jest nie tak, wygląda dużo inaczej niż pozostale...
Sonde teoretycznie można sprawdzić miernikiem analogowym poprzez wklucie się w przewody przy komputerze, bo moim zdaniem trochę go przelewa. Z tego co widzę cała reszta jest wymieniona.
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:28, 12.05.2015

Świece mają ok 2,5tys przejechane.Fakt świeca z pierwszego jakoś dziwny kolor ma w porównaniu do pozostałych czyli zatem praca na 1 cylindrze jest trochę inna.  A co do sondy to wpiąć się mogę bez problemu tylko jakie napięcia powinienem uzyskać? bo jak sobie teraz popatrzyłem na różne opisy to różnie to wygląda w zależności od auta itp. 


  • 0

#8 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 14:43, 12.05.2015

Musisz mieć miernik analogowy, bo cyfrowy nie zdąży odczytać sygnałów. Wartości zależą od obciążenia silnika i obrotów, ale ja wolnych na rozgrzanym powinny skakać dynamicznie w zakresie 0-1 V i nie powinny się zawieszac na żadnej wartości. Nie mogą przekroczyć 1 V i musi być bardzo dużo częstych zmian
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#9 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:49, 12.05.2015

Ok. na miejscu ma cyfrowy miernik ale jak zjadę do domu w przyszłym tygodniu będę mógł sprawdzić na analogowym więc sprawdzę jutro wstępnie na cyfrowym niby częstotliwość odświeżania ma sporą i cena tego unita nie była mała wiec zobaczymy co pokaże a w przyszłym tygodniu sprawdzę na analogowym. Nagram filmik na cyfrowym i analogowym mierniku więc zobaczymy do porównania odczyty i ewentualnie co dalej będziemy mogli wywnioskować z tego. 


  • 0

#10 kamisio01

kamisio01
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1,8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 12.05.2015

Sprawdź jeszcze czy zaciski hamulcowe nie trzymają z przodu i tyłu .


  • 0

#11 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:56, 12.05.2015

Zaciski sprawdzone na podniesionych kołach wszystkie koła luźno się kręcą wiec raczej to nie to. Sprawdzałem tez hamując co chwila i na nowo sprawdzałem. 


  • 0

#12 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 11:55, 13.05.2015

No i chyba lambda to jednak będzie. Wpiąłem się na początek przy samej sondzie bo dostęp jest bardzo dogodny i dalej po otrzymanym efekcie już się nie wpinałem... 

Efekt: 

https://youtu.be/yeDOHITeqBw


  • 0

#13 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:58, 13.05.2015

Ja bym jednak na wszelki wypadek sprawdził analogowym, żeby nie było że miernik usrednia bo wahania są gdzieś 2 razy szybsze niż wskazania, ale jeśli wynik będzie podobny to sonda do wymiany
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#14 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:05, 13.05.2015

W sumie nie zbawi mnie poczekać do przyszłego tygodnia żeby na analogu sprawdzić. No chyba że w łodzi mi się uda zorganizować kogoś kto będzie miał na miejscu to już wcześniej sprawdzę. 

Jak będzie sprawdzone to opisze dalej jakie wyniki. 


  • 0

#15 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:12, 21.05.2015

sondę można wstępnie wykluczyć. Miernik analogowy pokażą regularne skoki miedzy 2,5 a 3 v. Podlaczylem się pod 2 honde z tym samym silnikiemm tylko ta druga nie ma problemu ze spalaniem i efekt dosłownie identyczny. Zrobione do testu 200 km po tej samej trasie. Moja przy średniej prędkości 115km/h 12,2 litra a 2 jadaca obok 9,7. Normalnie powoli mnie to irytuje. Gaz w obu ustawiany przez ten sam autoryzowany serwis w podobnym czasie. Ba nawę przez dokladnie ta sama osobe. Macie jeszcze jakies pomysły? Fillmik z operacji wieczorem postaram się wrzucić.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, spalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq