Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Duże spalanie zarówno Pb jak i LPG

V spalanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
77 odpowiedzi w tym temacie

#31 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:49, 27.05.2015

Też mnie to dziwi bo jak cyfrowy pokazuje średnie 0.5 to teoretycznie oscylacje są pomiędzy 0 a 1 V. A analog pokazuje inne wartości napięcia, no chyba że mi się skala na analogowym spierniczyła i nie przestawia dobrze zakresów. Zakresy jakie ma ten miernik n V są to 1,5 ; 6 ; 15 ; 30 ; 60 ; 150 ; 300 ; 600. 


  • 0

#32 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:55, 27.05.2015

Nie mozesz jak człowiek wyjąc wtyczki, pojeździć 100km i sprawdzić czy spalanie się zmieniło?


  • 0

#33 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H23
  • Wersja:ES
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:09, 27.05.2015

Jeśli kolega ma podłączoną instalacje gazową do sondy to można podejżeć sondę na programier do LPG.


  • 0

vtecyo.jpg


#34 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:03, 27.05.2015

Sonda pod LPG nie jest podłączona wiec odpięcie jej i jazda bez nie da żadnego efektu na LPG bo LPG ma na stałe mapy ustawiane w takich instalacjach. 

A spalić Pb za jakieś 50 zł żeby sprawdzić różnicę w spalaniu przy koszcie używanej sprawnej sondy 50 zł. Nie ma raczej większego sensu. 

 

Raczej szukam rozwiązania "postojowego" gdyż nie ma elementu w aucie którego działanie nie da się sprawdzić na postoju. 

A sonda jest specyficznym cholerstwem w swoim działaniu tyle że nie mogę dopaść w necie konkretnego info gdzie się wpiąć żeby ją sprawdzić czy działa prawidłowo :)


  • 0

#35 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2571 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 17:06, 27.05.2015

Wkluj się przy niej. Dwa piny są od grzalki, gdzie po odpaleniu masz minimum 12V a drugie dwa są sygnałowe, którymi idzie napięcie do kompa. Wkluj się tam bezpośrednio w kabel miernikiem analogowym ustawionym na zakres 1,5 V i tyle
  • 0

#36 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 27.05.2015

W stagu 4 sonda nie jest podłączona pod instalację?


  • 0

#37 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2571 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 17:16, 27.05.2015

To już pomijam, bo to jest parodia, ale na początek zróbmy porządek z benzyna
  • 0

#38 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:52, 27.05.2015

W stagu 4 plus nie trzeba podłączać sondy. Wszystko zależy od konfiguracji. Tak samo jak w sagu 300. Fakt można ją rozłączyć od ECU i z ecu wyprowadzić do sterownika i ze sterownika do sondy ale nie trzeba. W przypadku braku podłączenia sondy w programie ustawiasz ze sonda nie podłączona i konfigurujesz na sztywno.


  • 0

#39 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2571 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 17:56, 27.05.2015

Ale to trochę bez sensu.... Skoro jest sonda, to czemu jej nie wykorzystać? Przecież dzięki temu zawsze jest kontrola nad spalaniem mieszanki i jej optymalnym doborem
  • 0

#40 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:03, 27.05.2015

Dokładnie, ogólnie to podważa sens instalacji IV generacji gazu skoro skład ustala się na sztywno. 


  • 0

#41 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:11, 27.05.2015

Tak tylko sonda daje Ci wtedy pogląd na mieszankę podczas strojenia a później już wpływa tylko wtedy gdy padnie. Ale jeśli będzie nie podłączona później zmiana w dawce będzie tylko na Pb a na gazie nie powinno być zmian. Natomiast jak ta sonda niepoprawnie działała przy strojeniu to też na gazie może być złe ustawienie tak jak to może być w moim przypadku.

 

A nie do końca podważa to sens instalacji bo przecież po konfiguracji gaz w tej instalacji działa taka samo z sondą jak i bez, pod warunkiem że jest dobrze skonfigurowany :p


  • 0

#42 Ebola

Ebola
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Tbg/Rz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Bida edition:)
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 27.05.2015

 pod warunkiem że jest dobrze skonfigurowany :p

 

 

Raczej dopóki jest dobrze skonfigurowany:P Racja, jeśli wystroisz sobie instalację na czuja pomijając wszystkie czujniki, to też wpływu nie będzie miało czy działają czy nie:)

Zrobił się mały offtopik, który raczej nie pomoże Ci w rozwiązaniu problemu:)

Pozdrawiam


  • 0

#43 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2571 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 18:18, 27.05.2015

Nie, nie działa tak samo, bo nie bez przyczyny sonda jest stosowana w silnikach... Myślisz ze do czego w kompie masz korekty długo i krótko terminowe, oraz mase innych opcji... Wystarczy ze zalejesz lepszy lub gorszy gaz i komp wprowadza zmiany do mapy, tak samo jak podczas eksploatacji zaczynają się zużywać świece, kable, filtr, czy chociażby zbiera się syf w dolocie... A tak, jak masz sztywno ustawiona mape, to możesz mieć bardzo często bogato /ubogo a komp nic z tym nie zrobi.... Tak się po prostu nie robi, i już....

A jak sonda przy strojeniu jest walnieta to od razu to widać, i wtedy się ją wymienia....

Ale to nie temat o sensie stosowania sondy... Wkluj się w kable sygnałowe i zobacz co pokaze....

Jaka skalę masz ustawiona na mierniku cyfrowym na filmie?
  • 0

#44 slawex9

slawex9
  • Klubowicz
  • 915 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:29, 27.05.2015

Na filmiku jest skala na 1,5V ustawiona. Mogę podrzucić filmik dłuższy gdzie skala na początku była większa i przestawiałem ją aż do 1,5V jeśli to w czymś pomoże. 


  • 0

#45 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2571 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 18:31, 27.05.2015

Nie, nie trzeba jeśli była taka :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, spalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq