Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klamka zewnętrzna lewy przód

VI klamka zewnętrzna lewy przód

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#31 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:03, 19.07.2018

Widać ASO sobie zaczęło liczyć widząc zapotrzebowanie. Pamiętam że Seth po 180 kupował kilka lat temu
  • 0

#32 audikom

audikom
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:e-valtek
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 19.07.2018

Właśnie nabyłem wyżej omawiane zamienniki, kpl. tylnych klamek zewn. po 50 zł za szt. w jednej przesyłce za 10,50.

Zobaczymy co zacz , bo cena dobra a ma i przednie w tej cenie .

Może będą trwalsze od oryginału 


  • 0

#33 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:30, 23.07.2018

Siemanko Panowie   :adios:

Przepraszam, że dopiero teraz, ale raz że mało dziecko, praca i brak czasu, a dwa, to przez ostatnie 2 tygodnie kleiłem klamkę. Czemu tak długo? Co drugi dzień nakładałem jedną mega cienką warstwę kleju i zostawiałem na 48h do wyschnięcia, mimo że na produkcie czas utwardzenia to max 24h. Jakim klejem? Odpowiedź dam niżej do innego posta kolegi lukiboss

P.S. PRZY DZISIEJSZEJ PRÓBIE MONTAŻU MIMO WSZYSTKO JEDNA Z TYCH PIE......YCH ŚRUB I TAK PUŚCIŁA, WIĘC KUPUJE DZIŚ ZAMIENNIK.

 

 

220 dałeś za nielakierowaną?

Nie wiem gdzie ty za tyle nową wyrwaleś. Haparts ma za 430, Honda Radom 450, Honda Rzeszów 450, Honda Lublin (...)

Panie Kolego, nie wiem kiedy Ty patrzyłeś i o jaką klamkę pytałeś. Nie lubię z reguły wciskać ludziom kitu, jeśli nie mam wiedzy w danym temacie. Jedyne moje (całkiem omyłkowe "kłamstwo"), to że sklep w którym dokonałem zakupu, to strona Haparts, gdyż okazało się taniej niż w ASO. Cena 221zł, natomiast w ASO Radom chcieli 249zł, więc wiadomo na któego sprzedawcę musiał paść wybór. Aby nie być gołosłownym, poniżej fotka paragonu z zakupu klamki (u mnie żaden paragon z części samochodowych nie ma prawa zaginąć/zginąć)    :tancze:

1.jpg

 

 

Hej,

 

Jestem po zakupie 2 klamek "zamienników" od tego sprzedającego. Obie tylne (prawe/lewe).

 

I teraz tak: wizualnie jak na zamiennik wyglądają dobrze jednak po zamontowaniu okazało się, że nie do końca wszystko gra. Wspomniana przez Ciebie blaszka napierająca na wałeczek okazała się być innego wymiaru i nie dostawała do wspomnianego wałeczka. Zatem miałem klamkę ale nie spełniała swojej podstawowej funkcji. 

 

Klamkę montował mi teściu i ze względu na fakt, że jest mechanikiem amatorem przełożył blaszkę w starej oryginalnej klamki do zamiennika (wyciągnięcia, zanitowanie itp.) 

 

Nie pisałem do sprzedającego bo mam za małą kasę założone klamki. Pasowałby mi tutaj komentarz "neutralny" bo w tej chwili sprzedający zawsze może napisać, że mogłem się skontaktować z Nimi i to widocznie tylko w tym przypadku moich klamek był problem.

 

Pozdrawiam,

dzanek

Właśnie tego typu uwagi potrzebowałem. Kupiłeś dwie żeby już na tyle były takie same gładkie? Czy akurat obie miałeś do wymiany?

Od razu zadzwonię najpierw do sprzedającego i zapytam czy wszystkie klamki mają taki defekt. A powiedz mi, czy:

- dla amatora mechanika jakim jestem, przełożenie tej blaszki ze starej do nowej klamki będzie dużym wyzwaniem?

- myślisz, że to gładkie można pociągnąć (np.) nitro, aby je nieco zmatowić? Czy jednak ingerencja może się okazać złym rozwiązaniem?

 

 

Trochę przykleje się pod ten temat.
Mianowicie u mnie klamka oryginalna prawie wypada od drzwi. Wydaje mi się że z jednej strony puściły zatrzaski. Nie będę wydawał 400zl na nową klamkę więc próbowałem to skleic kropelką, ale niestety wcale nie trzyma...
Idzie to jakoś skleić? Czym? Bo ogólnie wszystko działa, tylko z jednej strony trochę ta klamka odstaje od drzwi

Czym? Przepraszam że tak dosadnie, ale mam nerwa po moim dwutygodniowym klejeniu. A k...a niczym już chyba!   :yees

Ale kropelka to na 100% jest za słaby klej do tego typu tematów, na których będziesz kumulował swoją siłe, gdy (np.) dziewczyna/narzeczona/żona zdradzi Cię z innym i będziesz jechał go  :pistol:.

Tę klamkę kleiłem klejem (post nie zawiera lokowania produktu, akurat po wpisaniu w przeglądarce wziąłem pierwszy lepszy link  :cyklop: ) Technicqll do metalu, bo akurat taki teść miał w domu. Ale widziałem nie raz jak elegancko łączył nim plastik z metalem. Ale nie, oczywiście nasze kochanie klamki również i tego kleju nie uważają. Kiedyś kiedyś kleiłem lewy przód również dwuskładnikowym Poxipolem - ale też gunwo - po dwóch miesiącach klamka znowu puściła, więc kupiłem na Haparts nową.

 

 

Właśnie nabyłem wyżej omawiane zamienniki, kpl. tylnych klamek zewn. po 50 zł za szt. w jednej przesyłce za 10,50.

Zobaczymy co zacz , bo cena dobra a ma i przednie w tej cenie .

Może będą trwalsze od oryginału 

Kolego, powiedz czy miałeś ten sam kłopot, co kolega dzanek w wyżej przytoczonym przeze mnie jego poście.


Użytkownik Palo edytował ten post 07:36, 23.07.2018

  • 0

#34 dzanek

dzanek
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Tarnobrzeg
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 23.07.2018

 

Właśnie tego typu uwagi potrzebowałem. Kupiłeś dwie żeby już na tyle były takie same gładkie? Czy akurat obie miałeś do wymiany?

Od razu zadzwonię najpierw do sprzedającego i zapytam czy wszystkie klamki mają taki defekt. A powiedz mi, czy:

- dla amatora mechanika jakim jestem, przełożenie tej blaszki ze starej do nowej klamki będzie dużym wyzwaniem?

- myślisz, że to gładkie można pociągnąć (np.) nitro, aby je nieco zmatowić? Czy jednak ingerencja może się okazać złym rozwiązaniem?

 

Kupiłem 2 bo jedna była całkiem rozwalona a druga klejona na granicy wytrzymałości. Zresztą tymi drzwiami głównie dzieci wsiadają więc kupiłem dwie. 

 

Sprzedający na moje mailowe pytanie odpisał, że nie miał żadnych zgłoszeń dotyczących klamek. Jednak zastanawia nadal brak komentarzy na jego stronie dotyczących klamek. Nie ma ani pozytywów ani negatywów. 

 

Teściu amator mechanik przełożył więc nie powinno to być aż takim wyzwaniem. Poszło mu dość szybko więc wygląda na temat do ogarnięcia. 

 

Co do malowania to zawsze można by je przejechać ale szczerze to mając na uwadze fakt, że mam samochód 19 letni i ostatnio jakiś gnój mi go tak przerysował, że klamek nie ruszam.

 

Pozdrawiam !!!


  • 0
Siatkówka w Tarnobrzegu --> http://www.siatka.tbg.net.pl

#35 audikom

audikom
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:e-valtek
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 23.07.2018

Kupiłem klamki na tył,oczywiście te zamienniki (po 50)

Rzeczywiście blaszka nie pasuje , za krótko wygięta do dołu i nie otwiera

Zamontowałem prawą, radząc sobie jak to polak potrafi zrób to sam,tym czasem bez przekładania blaszki,bałem się że coś połamie

Przy lewej spróbuje przełożyć,jako że demontaż i montaż mam już w paluszku po wielokrotnym jego wykonaniu powinno pójść prościej

Później przyjdzie czas na przednią lewą bo pęknięta ta cieniutka obudowa nad klamką 


  • 0

#36 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:24, 23.07.2018

Kupiłem klamki na tył,oczywiście te zamienniki (po 50)
Rzeczywiście blaszka nie pasuje , za krótko wygięta do dołu i nie otwiera
Zamontowałem prawą, radząc sobie jak to polak potrafi zrób to sam,tym czasem bez przekładania blaszki,bałem się że coś połamie
Przy lewej spróbuje przełożyć,jako że demontaż i montaż mam już w paluszku po wielokrotnym jego wykonaniu powinno pójść prościej
Później przyjdzie czas na przednią lewą bo pęknięta ta cieniutka obudowa nad klamką


No właśnie w tym sęk. Opisz jak sobie poradziłeś "jak to polak" :-P
  • 0

#37 dzanek

dzanek
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Tarnobrzeg
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 24.07.2018

Kupiłem klamki na tył,oczywiście te zamienniki (po 50)

Rzeczywiście blaszka nie pasuje , za krótko wygięta do dołu i nie otwiera

Zamontowałem prawą, radząc sobie jak to polak potrafi zrób to sam,tym czasem bez przekładania blaszki,bałem się że coś połamie

Przy lewej spróbuje przełożyć,jako że demontaż i montaż mam już w paluszku po wielokrotnym jego wykonaniu powinno pójść prościej

Później przyjdzie czas na przednią lewą bo pęknięta ta cieniutka obudowa nad klamką 

 

Dodałem komentarz im w końcu na allegro. Może następni też potwierdzą w komentarzach Nasze obserwacje.


  • 0
Siatkówka w Tarnobrzegu --> http://www.siatka.tbg.net.pl

#38 audikom

audikom
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:e-valtek
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 24.07.2018

Taka samoróba ale może ktoś skorzysta

Po zamontowaniu klamki stwierdziłem że blaszka otwierająca klamki nie dopycha do końca takiego grubego wałeczka (mały palec)

wystającego z  zamka

Po zdemontowaniu zamka wcisnąłem na ten wałeczek kawałek przewodu igelitowego (ogrodniczy zbrojony)

Okazało się mało.

Dołożyłem kawałek gumowego węża na blaszkę klamki i jeszcze kawałek grubszego przewodu na wałek/dźwignię zamka (ten grubszy na dźwigni w jednym miejscu trzeba podciąć bo zawadza o wspornik zamka,gdzie? wyjdzie w praniu)

Aby wszystko zamontować do drzwi trzeba lekko ( ok.5 mm) przyciąć metalową osłonę klamki ,tam gdzie dźwignia zamka mija się właśnie z tym wspornikiem podczas wkładania zamka,gdzie?wyjdzie w praniu

Po tych wszystkich czynnościach klamka działa/otwiera

Przy lewej spróbuje zrobić to inaczej .


  • 0

#39 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 04:35, 25.07.2018

Taka samoróba ale może ktoś skorzysta
Po zamontowaniu klamki stwierdziłem że blaszka otwierająca klamki nie dopycha do końca takiego grubego wałeczka (mały palec)
wystającego z zamka
Po zdemontowaniu zamka wcisnąłem na ten wałeczek kawałek przewodu igelitowego (ogrodniczy zbrojony)
Okazało się mało.
Dołożyłem kawałek gumowego węża na blaszkę klamki i jeszcze kawałek grubszego przewodu na wałek/dźwignię zamka (ten grubszy na dźwigni w jednym miejscu trzeba podciąć bo zawadza o wspornik zamka,gdzie? wyjdzie w praniu)
Aby wszystko zamontować do drzwi trzeba lekko ( ok.5 mm) przyciąć metalową osłonę klamki ,tam gdzie dźwignia zamka mija się właśnie z tym wspornikiem podczas wkładania zamka,gdzie?wyjdzie w praniu
Po tych wszystkich czynnościach klamka działa/otwiera
Przy lewej spróbuje zrobić to inaczej .

Daj znać jak tam wyszła robota. Ja wczoraj wieczorem zamówiłem od tego gościa lewy tył. Jeśli do weekendu dojdzie, to w sobotę postaram się założyć tą klamkę, a wrażeniami podzielę się w niedziele, jak już "wypocznę" po weselu :-P :-)
  • 0

#40 audikom

audikom
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:e-valtek
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:52, 26.08.2018

Dopiero wczoraj zamontowałem lewy tył.

Po problemach z prawą tylną zaskoczenie , po zamontowaniu lewa tylna działa bez przeróbek

Możliwe że chodzi o odkształcenie tego grubego bolca/dźwigni wystającej z zamka ,może trzeba ją delikatnie odpowiednio podgiąć 

Ja nie ruszałem,bałem się że ułamię, miałem taki zamiar ale zadziałała mi bez przeróbek


  • 0

#41 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:29, 26.08.2018

Spoko, ja kupiłem na początku miesiąca i nie mam się kiedy za montaż zabrać. Ale jak już założę i trochę pojeżdżę, to na pewno podzielę się opinią.
  • 0

#42 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 23:00, 26.08.2018

ja po zakupie auta też miałem peryferie z klamką lewy tył :D nie działała w ogóle, bo sprzedający wyrzucił tą metalową blaszkę w cholerę  :zabijawzrok: a nie powiem, strasznie mnie drażnił fakt otwierania tych drzwi od środka, bo przecież nie będę chodził dookoła auta, żeby jakieś graty przewieźć  :puknijsie: ceny rok temu tych klamek (zresztą aktualnie też), to jakiś absurd do takich starych wozów, więc poradziłem sobie w inny sposób  :diabeljezyk: fakt, drut-mod jak nic, bo składa się z druta stalowego, trzech śrubek i blachy nierdzewnej  :diabelsmiech: ale rozwiązanie jest na tyle trwałe, że trzeba by użyć naprawdę sporo siły, żeby to zepsuć (trzeba po prostu chcieć urwać klamkę :D ), działa lepiej niż oryginał i dźwięk zamykania drzwi zmienił się na mega plus :D problemem była jedynie regulacja tego druta, bo jest bardzo twardy i bez imadła nie ma szans go wygiąć w taki sposób jak ja to zrobiłem ;) drut włożony we wcześniej nawiercony otwór w ramieniu otwierającym klamki i tylko tam włożony ;) (nie miałem za bardzo patentu, jak go tam zablokować, a klej nie zdał by egzaminu ^^). koszt naprawy - 0zł, bo druta gdzieś znalazłem, śrubki z nakrętkami wszędzie się walały, a blaszki sztuk 4 ogarnąłem w robocie na wiertarce stołowej :D za to osłona klamki pożegnała się z oryginalną śrubą wtopioną w plastik i została zastąpiona śrubą płaskołbową z cienką podkładką kwadratową, wyciętą z blachy :D (minimalnie odstaje, ale trzyma się drzwi i nie rzuca się w żaden sposób, dopóki ktoś nie zacznie przy niej dłubać  :diabelsmiech: jakikolwiek klej załatwił by sprawę, ale stracił bym wtedy dostęp do śruby, a co za tym idzie, nie odkręcił bym klamki od drzwi  :diabeljezyk: ). zamiennikiem też się zainteresowałem w cenie 50zł za sztukę, ale jak zobaczyłem w jaki sposób jest wykonany, to na tę chwilę sobie daruję :D druta i blachy dookoła nie brakuje  :diabelzadowol: 
mcEMeG7.jpg


  • 0

#43 audikom

audikom
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:e-valtek
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 27.08.2018

Fajnie zrobione

Ciut mało zdjęć i nie bardzo rozumiem co i jak naprawiłeś 


  • 0

#44 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 09:17, 27.08.2018

wygiąłem drut na kształt oryginalnej metalowej łapy, której w ogóle nie miałem, bo była odłamana. jako, że sam drut nie miał jak pchnąć rygla zamka, to założyłem na nim 4 blaszki, dwie od dołu i dwie od góry druta, żeby przy pomocy śrub zacisnąć je na drucie tak, żeby się od niego nie odczepiły ;) ciężko zobrazować jak dokładnie jest wygięty ten drut, bo jest wygięty w 5 płaszczyznach :D

musiał bym nagrać wideo, a aktualnie brakuje mi czasu na grzebanie przy hance (chłodniczka wspomagania leży już kupę czasu  :depresja:).


Użytkownik gons edytował ten post 09:22, 27.08.2018

  • 0

#45 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:46, 04.02.2019

Panowie, jak tam z trwałością Waszych klameczek-zamienników? Obecnie sam stoję przed koniecznością wymiany, ale niestety nie ma tak prosto. W Haparts 430 do mojego modelu, używki (stan nieznany) chodzą po 150-250, a zamienników na lewy tył nie ma. Widziałem w archiwum allegro, że były wystawiane jesienią 2018, ale obecnie nie mają. 

Może ktoś z Was kupił więcej lub po prostu ma na zbyciu klamkę na lewy tył do 6 gena?  Ktoś? Coś?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, klamka zewnętrzna, lewy przód

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq