Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Ściąganie przy hamowaniu a sworzeń dolny

VII ściąganie hamowanie sworzeń d

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:48, 07.05.2015

Witam.

 

Ogarnąłem ostanio geometrię łącznie z regulowanymi wahaczami na tyle żeby kąty poprawić, bo negatyw był spory po glebie.

Prowadzenie poprawiło się zdecydowanie, trzyma kierunek, czasem pochylenie drogi ma na to minimalny wpływ, ale przy gumach 225/40 nie spodziewam się, że będzie inaczej. 

 

Miałem nadzieję, że geo była też przyczyną mocnego ściągania w prawo podczas hamowania, ale tu nic się nie zmieniło i dalej ciągnie.

Wygląda to tak, że przy trzymaniu kiery prosto i hamowaniu zjeżdża właśnie w prawo. Jak puszczę kierę to sama idzie w lewo, a auto prosto. Z kolei bez hamowania przy przyspieszaniu kiera i auto ciągnie w prawo. 

Podejerzewam sworzeń dolnego wahacza. Objawów innych typu stuki, skrzypienie brak i majster też twierdzi, że nie ma luzów.

Po sieci krążą jednak przypadki, że luzy nie wychodziły, a auto ściągało, że o urwanych kołach nie wspomnę..

Martwi mnie to, bo przy dynamiczniejszych manewrach przy dohamowaniach robi się naprawdę nerwowo !

 

Ktoś miał taki objaw przy lekkim luzie na sworzniu ??

Jaki najlepiej brać, CTR czy 555 ??


Użytkownik SimRacer edytował ten post 20:58, 07.05.2015

  • 0

#2 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 07.05.2015

Hej.Tez mam podobny problem jak gwaltownie i mocno hamuje to mnie sciaga na pawa strone:(


  • 0

#3 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:51, 07.05.2015

Uprzędzę, że oczywiście hamulcami zająłem się w pierwszej kolejności. Wszystko przeczyszczone, przesmarowane i nowe klocki przód-tył. Siła hamowania na kołach książkowa.


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:28, 08.05.2015

Jeżeli ściąga twojego accorda na prawo przy hamowaniu to moim zdaniem nie ma to nic wspólnego ze sworzniem dolnym tylko masz problem z hamulcami po lewej stronie.
 

Tzn. przypuszczalnie strona prawa hamuje lepiej jak lewa i dlatego ściąga na prawo.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:33, 08.05.2015

Nie wykluczam jeszcze hamulców, choć jak mówiłem na rolkach wyszło, że jest idealna.

Z drugiej strony faktycznie z prawego przodu klocki były zużyte zdecydowanie bardziej.

Chociażby Seth miał tak u siebie, że dopiero po regeneracji zaczął mu hamować równo.

Byli też tacy, którym na diagnostyce hampel brał równo, a w praktyce było inaczej.

Może jednak te hamulce, choć sworznia też nie można wykluczać .. :-/


  • 0

#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:01, 08.05.2015

Ja sworzeń wykluczam a ty jak chcesz. c043.gif

Przyczyną ściągania twojego accorda na prawo przy hamowaniu może być nie sprawny zacisk lewy (raczej przód ale może także być tył) albo np. zwężony gumowy lewy przewód hamulcowy (taki przypadek miałem) który ogranicza dopływ płynu hamulcowego do zacisku.
 

Sprawdź także czy ciśnienie w oponach jest wszędzie poprawne. c065.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 Arczi46

Arczi46
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Radomsko/Warszawa/Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:32, 08.05.2015

Sprawdź jeszcze końcówki drążków , na szarpakach mi nie wyszło, a po wymianie wszystko przeszło. .
  • 0

#8 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:50, 08.05.2015

Kupie reperaturki i zregeneruje kompletnie hamulce. O przewodach też myślałem choć to rzadkość w tych Accordach, ale się sprawdzi.

Końcówki drążków nowe CTR.


  • 0

#9 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 18:25, 08.05.2015

no i dokładnie się przyjrzyj tulejom metalowo-gumowym na wahaczach, może któraś jest już miękka i przez to zmienia się geometria podczas hamowania


  • 0

#10 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:45, 08.05.2015

Wziąłem już to pod uwagę i wymieniłem duże cukierki dolnego przedniego wahacza na poliuretan.

Pudło, ale sztywniej i pewniej się zrobiło więc na korzyść, no i spokój będzie.


Użytkownik SimRacer edytował ten post 20:50, 08.05.2015

  • 0

#11 kirsa

kirsa
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Słubice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cu1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 13.02.2016

Witam

Czy udało się rozwiązać problem? pytam gdyż sam się zmagam z takim problemem jak ściąganie pod czas hamowania w prawo, sprawdziłem zaciski są ok siła hamowania ok


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:48, 13.02.2016

Luzy ,zbierzność ...tam szukaj na początek
  • 0
                       

#13 kirsa

kirsa
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Słubice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cu1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 13.02.2016

luzów diagnosta nie stwierdził 2 rożnych z resztą, zbieżność no na wprost jedzie ok nic nie ściąga jedynie jak zacznę hamować


  • 0

#14 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:51, 13.02.2016

Jeśli to tylko podczas hamowania to jedynie w tym układzie trzeba szukać problemu, zaciski sprawdzane w jaki sposób? W jakim stanie tłoczki, siła hamowania równa?

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#15 kirsa

kirsa
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Słubice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cu1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:21, 13.02.2016

zaciski rozebrane przeczyszczone nasmarowane, nowe gumki wysuwają się płynnie i cofają, tarcze jednakowo nagrzewają się z obu stron


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ściąganie hamowanie sworzeń d

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq