Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Accord V wymiana pompki sprzęgła-problem

V Accord V pompka sprzęgła

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 06.05.2015

Witam.

Przepraszam z góry za prawdopodobnie umieszczony temat w złym dziale.

Czas jednak nagli,nie mogę poruszać się autem po robocie pseudomechanika.

 

 

Jakieś dwa tygodnie temu przestało chodzić,odbijać sprzęgło.

Sąsiad mechanik po ogólnej diagnozie stwierdził iż do wymiany pompka sprzęgła.

Płyn wyciekł.

Zakupilem nową pompke (120zł)+płyn + sąsiad mechanik ,który wszystko zamontował.

Pierwszy dzień z panem mechanikiem -kaplica ,nie da rady coś się dzieje z wysprzeglikiem.

Ja pompowałem pedałem ,śąsiad odpowietrzał ale coś nie mógł i poległ.

Drugiego dnia oznajmił mi,że auto zrobione .

Sam odpowietrzył ,przejechał sie i jest ok.

Wsiadłem zrobiłem rundkę i niby ok ale po paru dniach:

-sprzegło działa ciężko

-pompka piszczy przy pompowaniu pedałem

-sąsiad(mechanik)niezamontował spężyny pedału(podobno lepiej)

-sprzegÅ‚o nie dziaÅ‚a takj ak powinno a mechanik twierdzi,że do wymiany wysprzeglik- hmm 

 

 

Panowie co mam robić?

Czy na własną ręke mogę stwierdzić co jest zle?

czy napewno wysprzeglik

 

Mam jakies pojęcie o mechanice może nie zaduże ale w innych markach jak najbardziej.

 

ProszÄ™ o namiary


  • 0

#2 kusnier

kusnier
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 06.05.2015

zobacz cz przewod nie jest zatkany


  • 0

#3 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:38, 07.05.2015

Przy wymianie pompki w przewodach była czarna maz,mechanik stwierdził ,ze płynem je poprzepycha ale może coś zostało.

Mozna je przepłukać naftą czy benzyną ekstrakcyjną?


  • 0

#4 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:51, 07.05.2015

Jeśli wymieniałeś pompkę sprzęgła to jest zalecane wymienić też wysprzęglik ( chyba że był nie dawno wymieniany ).

Płyn hamulcowy też wymienia się.

Piszesz że nie założył sprężynki na pedał sprzęgła.... to po co fabryka ją tam umieściła ??? Chyba nie dla widzi mi się !!!

1. wymiana pompki sprzęgła

2. wymiana wysprzęglika ( siłownik )

3. nowy płyn dot 4 ( na korku też będzie opis )

4. odpowietrzanie układu, jest zaworek przy wysprzęgliku, robisz dokładnie tak samo jak z hamulcami. Uważaj na stan płynu w zbiorniczku by był wysoki, by nie zaciągnął powietrza.

4a. odpowietrzasz raz i pojeździj trochę, później zrób to jeszcze raz i powinno być dobrze.

5. regulacja skoku pedału sprzęgła, możliwa lecz nie konieczna ale do sprawdzenia ( tam jest śruba regulacyjna dla uzyskania skoku jałowego )

6. a sprężyna ma wrócić na swoje miejsce i robić to do czego jest stworzona !!!


  • 0

#5 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:43, 07.05.2015

Jeśli wymieniałeś pompkę sprzęgła to jest zalecane wymienić też wysprzęglik ( chyba że był nie dawno wymieniany ).

Płyn hamulcowy też wymienia się.

Piszesz że nie założył sprężynki na pedał sprzęgła.... to po co fabryka ją tam umieściła ??? Chyba nie dla widzi mi się !!!

1. wymiana pompki sprzęgła

2. wymiana wysprzęglika ( siłownik )

3. nowy płyn dot 4 ( na korku też będzie opis )

4. odpowietrzanie układu, jest zaworek przy wysprzęgliku, robisz dokładnie tak samo jak z hamulcami. Uważaj na stan płynu w zbiorniczku by był wysoki, by nie zaciągnął powietrza.

4a. odpowietrzasz raz i pojeździj trochę, później zrób to jeszcze raz i powinno być dobrze.

5. regulacja skoku pedału sprzęgła, możliwa lecz nie konieczna ale do sprawdzenia ( tam jest śruba regulacyjna dla uzyskania skoku jałowego )

6. a sprężyna ma wrócić na swoje miejsce i robić to do czego jest stworzona !!!

dziekuje bardzo za porade.Jutro zabieram siÄ™ do pracy.Mechanikowi,sÄ…siadowi juz auta nie oddam do naprawy.


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:07, 07.05.2015

Załóż na początek sprężynę.

Służy ona do odciągania pedału sprzęgła między innymi.

Jak nie masz jej założonej możesz nie mieć możliwości odpowietrzenia, bo pedał naciska na tłoczek który delikatnie się wciska i zamyka otwór którym płyn dopływa ze zbiorniczka.

 

Po zaÅ‚ożeniu sprężyny jedź do apteki i kup sobie strzykawkÄ™  (minimum 100ml).

Na koniec strzykawki zakładasz przewód gumowy (najlepiej sprawdza się silikonowy)

Na odpowietrznik przy wysprzęgniku zakładasz klucz oczkowy i drugi koniec przewodu od strzykawki.

Odkręcasz odpowietrznik i ciągniesz płyn strzykawką - Robisz tak kilka razy za każdym razem przed zdjęciem strzykawki zakręcając odpowietrznik.

Jeśli po kilku razach będzie dalej leciał brudny płyn (nie mylić ze spienionym) to odpowietrzasz aż przestanie lecieć brudny.

 

Tyle możesz zrobić samemu nawet bez czyjejś pomocy.

Ten sposób odpowietrzania działa. Przetestowałem kilkukrotnie.


  • 0

#7 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 07.05.2015

ok jutro mam nadziejÄ™ naprawiÄ™.

Jeszcze tylko pytanko :jest tez zaworek na pompce sprzegła ,rozumiem ,ze nieruszać?


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:40, 07.05.2015

Jaki zaworek? To nie zaworek. Nie ruszaj.
  • 0

#9 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:41, 07.05.2015

ja tego zaworka nie ruszałem, pompa musi być zalana płynem wtedy zacznie pompować.

odpowietrzanie robisz zaworkiem wysprzęglika.

miałeś czarna maź ? to resztki gumy z tłoczka pompy.

porada przemkowala do wykonania samemu bez pomocy

działaj kolego i ciesz się jazdą


  • 0

#10 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 07.05.2015

Dzisiaj jeszcze chciałem koniecznie wsadzić tę sprężynę brakującą,ciężko jakoś ją założyc.

Jutro spróbuję ponownie.

Dam znać po wszystkim]


  • 0

#11 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 08.05.2015

Dzisiaj jeszcze chciałem koniecznie wsadzić tę sprężynę brakującą,ciężko jakoś ją założyc.

Jutro spróbuję ponownie.

Dam znać po wszystkim]

Sprężyna założona.

Ciężko było ale dałem radę.

Nic dziwnego,że mechanik niechciaÅ‚  siÄ™ gimnastykować:(

Co do odpowitetrzenia nie udało się,ułamałem króciec strzykawki aczkolwiek nie chciał zbytnio zaciągać płynu (może nieszczelność na wężyku),jutro ponowna próba.

Pisaliście tu koledzy o wymianie kompletu czyli:

pompka,wysprzeglik.

Wysprzeglik został stary,chwilowo napewno wymienię i teraz pytanie czy są jakieś objawy potwierdzające uszkodzenie wysprzęglika np;ciężko chodzący pedał sprzęgła?


  • 0

#12 base13

base13
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • SkÄ…d:toruÅ„
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:20, 09.05.2015

Pompka i wysprzęglik są tak zbudowane by wywtrzarzać ciśnienie w układzie hydrauliki.

Pompka wytwarza ciśnienie które reaguje na wysprzęglik wysuwając jego bolec.

Bolec działa na ramię wyciskowe łożyska i to tam może występować opór, ale to już inna bajka. Są wtedy charakterystyczne objawy zużycia.

Jeśli jest dobrze odpowietrzone to musi działać

Sam wysprzęglik jeśli ma dosyć to na uszczelnieniach będzie przepuszczać płyn, identycznie dzieje się z pompką ( może zaciągać powietrze )

Efekt taki że wciskasz pedał sprzęgła do oporu a bieg nie chce wskoczyć lub wchodzi z małym zgrzytem ( nie mylić z zużytym sprzęgłem ).

 

U mnie po takiej akcji pedaÅ‚ chodzi lekko i równo. 


  • 0

#13 casio

casio
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:49, 19.05.2015

Witam po dłuższej przerwie.

Sprzęgło odpowietrzyłem,sprężyna założona i pierwsze dwie przejażdzki ok.

Następnego dnia niestety pedał znów twardnieje.

Zauważyłem a w zasadzie słychać przy pompowaniu sprzęglem trzeszczenie przy tej łapie ruchomej przy wysprzegliku.

Więc chyba wysprzęglik będzie do wymiany chociaż żadnych wycieków nie ma.

Rozmawiałem jeszcze ze wspomnianym mechanikiem i mówił coś ,ze regulował śrubką przy pedale sprzęgła.


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:23, 19.05.2015

to że skrzypi to normalne :)

Można smarować ale i tak po jakimś czasie powraca.

 

Śrubka przy pedale reguluje się skok tłoczka w pompie.

Najlepiej jak jest skasowany luz - luzujesz kontrę i palcami wykręcasz bolec, kontrujesz i ma być.

Byle nie był wykręcony za bardzo - tylko do skasowania luzu.

 

Ja nie wymieniałem wysprzęgnika i już jakoś 2 miesiące chyba jeżdzę.


  • 0

#15 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:27, 19.05.2015

Panie Moderator. Nie można ustawić pedału bez luzu. Luz (dla 6 zawiera się od 9 do 15 mm bodajże). Nie można zrobić na sztywno. Hondy ponoć mają twardy pedał (moja ma). Czy wysprzęglik cieknie - odchyl gumową osłonę na wysprzęgliku - pod nią powinno być sucho. W 6 śrubką ustala się wysokość pedału sprzęgła nad podłogą, luz kręcąc trzpieniem pompy.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 18:30, 19.05.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, Accord V pompka sprzęgła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq