Najlepsza odpowiedź Kardynal , 13:17, 04.05.2015
Jakiś uszczelniacz musi być, bo inaczej wydmuchiwałoby olej na zewnątrz.
Czy z pod uszczelniacza wycieka olej powinno być widać pod kołem pasowym.
Dopóki nie ma poważnych wycieków a tylko np. jest lekko wilgotno, to moim zdaniem nie potrzeba nic poprawiać.
Jak by nie było w Accorach 2003 i młodszych rozrząd jest w środku silnika i pracuje w oleju (łańcuch), nie tak jak w starszych accordach rozrząd na zewnątrz z paskiem gumowym który jest czuły na wyciekający olej.
Demontaż uszczelniacza bez demontażu obudowy rozrządu jest penie możliwy np. przy pomocy haczyka "wydłubać" itd. ale to niezła zabawa przy złym dojściu, nie polecam bo nie fachowo.
Sam montaż musi być zrobiony bardzo dokładnie i równo (zobacz głębokość montażu), więc bez demontażu obudowy to moim zdaniem prowizora.
Myślę że najlepszym rozwiązaniem przy odkręcaniu koła pasowego jest klucz hondy, bo można łatwo unieruchomić = zablokować koło pasowe (co jest ważne) i drugim kluczem poluzować śrubę.
Zablokować skrzynią biegów i hamulcem też można, tylko że wtedy klucz „sprężynuje” i potrzeba więcej miejsca na odkręcenie, tzn. raczej najlepiej od spodu.
Można także odkręcić kluczem pneumatycznym, że masz problem to dla mnie dziwne, może dlatego ze wał nie jest jak trzeba zablokowany.
Właściwie to powinno pójść łatwo samo odkręcenie kluczem pneumatycznym.
Ale nie wolno przykręcać śruby kluczem pneumatycznym, tylko kluczem dynamometrycznym z siłą 49 Nm (manual Hondy) a potem jeszcze trzeba dokręcić śrubę o 90 stopni.
Np. accord CL9:
Przejdź do postu