Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czy pod dolnym kołem pasowym jest uszczelniacz?

VII

Najlepsza odpowiedź Kardynal , 13:17, 04.05.2015

Jakiś uszczelniacz musi być, bo inaczej wydmuchiwałoby olej na zewnątrz. c065.gif
 

Czy z pod uszczelniacza wycieka olej powinno być widać pod kołem pasowym.
Dopóki nie ma poważnych wycieków a tylko np. jest lekko wilgotno, to moim zdaniem nie potrzeba nic poprawiać.
Jak by nie było w Accorach 2003 i młodszych rozrząd jest w środku silnika i pracuje w oleju (łańcuch), nie tak jak w starszych accordach rozrząd na zewnątrz z paskiem gumowym który jest czuły na wyciekający olej.
 

Demontaż uszczelniacza bez demontażu obudowy rozrządu jest penie możliwy np. przy pomocy haczyka "wydłubać" itd. ale to niezła zabawa przy złym dojściu, nie polecam bo nie fachowo. ;-)
Sam montaż musi być zrobiony bardzo dokładnie i równo (zobacz głębokość montażu), więc bez demontażu obudowy to moim zdaniem prowizora.
 

Myślę że najlepszym rozwiązaniem przy odkręcaniu koła pasowego jest klucz hondy, bo można łatwo unieruchomić = zablokować koło pasowe (co jest ważne) i drugim kluczem poluzować śrubę.
Zablokować skrzynią biegów i hamulcem też można, tylko że wtedy klucz „sprężynuje” i potrzeba więcej miejsca na odkręcenie, tzn. raczej najlepiej od spodu.
Można także odkręcić kluczem pneumatycznym, że masz problem to dla mnie dziwne, może dlatego ze wał nie jest jak trzeba zablokowany.
Właściwie to powinno pójść łatwo samo odkręcenie kluczem pneumatycznym.
Ale nie wolno przykręcać śruby kluczem pneumatycznym, tylko kluczem dynamometrycznym z siłą 49 Nm (manual Hondy) a potem jeszcze trzeba dokręcić śrubę o 90 stopni.

 

Np. accord CL9:

 

uszczelniach-CL9.jpg?lgfp=3000

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 03.05.2015

witam !
Mam pytanko czy pod dolnym najniższym kołem pasowym jest jakiś uszczelniacz? I czy w razie czego mogę go wydłubać i wymienić? Bo cieknie mi olej ale nie wiem czy z pod tego kola czy z mist bo misa jakby mokro na połączeniu. No i mam problem z tym kołem bo pneumaty nie chciały mi go ruszyć. Tam jest prawy normalny gwint tak ?
  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#2 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 03.05.2015

tak jest uszczelniacz. Tam jest normalny prawy gwint. Często jest problem z odkręceniem jego i trzeba sobie dorobić taki przyrząd do przytrzymania albo pneumatem takim wielkim do ciężarówek :)


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:57, 04.05.2015

Albo dobra rura a druga osoba depta w hamulec.


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:17, 04.05.2015   Najlepsza odpowiedź

Jakiś uszczelniacz musi być, bo inaczej wydmuchiwałoby olej na zewnątrz. c065.gif
 

Czy z pod uszczelniacza wycieka olej powinno być widać pod kołem pasowym.
Dopóki nie ma poważnych wycieków a tylko np. jest lekko wilgotno, to moim zdaniem nie potrzeba nic poprawiać.
Jak by nie było w Accorach 2003 i młodszych rozrząd jest w środku silnika i pracuje w oleju (łańcuch), nie tak jak w starszych accordach rozrząd na zewnątrz z paskiem gumowym który jest czuły na wyciekający olej.
 

Demontaż uszczelniacza bez demontażu obudowy rozrządu jest penie możliwy np. przy pomocy haczyka "wydłubać" itd. ale to niezła zabawa przy złym dojściu, nie polecam bo nie fachowo. ;-)
Sam montaż musi być zrobiony bardzo dokładnie i równo (zobacz głębokość montażu), więc bez demontażu obudowy to moim zdaniem prowizora.
 

Myślę że najlepszym rozwiązaniem przy odkręcaniu koła pasowego jest klucz hondy, bo można łatwo unieruchomić = zablokować koło pasowe (co jest ważne) i drugim kluczem poluzować śrubę.
Zablokować skrzynią biegów i hamulcem też można, tylko że wtedy klucz „sprężynuje” i potrzeba więcej miejsca na odkręcenie, tzn. raczej najlepiej od spodu.
Można także odkręcić kluczem pneumatycznym, że masz problem to dla mnie dziwne, może dlatego ze wał nie jest jak trzeba zablokowany.
Właściwie to powinno pójść łatwo samo odkręcenie kluczem pneumatycznym.
Ale nie wolno przykręcać śruby kluczem pneumatycznym, tylko kluczem dynamometrycznym z siłą 49 Nm (manual Hondy) a potem jeszcze trzeba dokręcić śrubę o 90 stopni.

 

Np. accord CL9:

 

uszczelniach-CL9.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:57, 05.05.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:06, 04.05.2015

Kardynal dzięki wielkie za super wypowiedź z Twojej strony i pozostałym chłopakom również wielkie dzięki ! 

 

Chodzi o to , że poczyściłem wszystko po zdjęciu koła no i sucho pięknie . Odpalam auto 5 min i już pomiędzy misą a blokiem widzę żywy olej . No i teraz to jest najgorsze bo nie wiem czy jest to z pod misy czy z pod tego uszczelniacza . Jak uda mi się zwalić koło pasowe to wtedy będę od razu widział czy to wina tego uszczelniacza czy misy . Pasek rozrzuca olej po całym osprzęcie a także wygłuszeniu maski . Jeździłem z tym z miesiąc także się nabrudziło . 

 

Próbowałem pneumatem ale bez hamulca i bez jakiejkolwiek blokady , myślałem , że udar to puści . Czy jest duże ryzyko , że ta śruba może mi się urwać ? Bo wtedy to już tragedia będzie ?  :depresja:

 

Pozdrawiam

Sebo


  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:34, 04.05.2015

Śruba raczej się nie urwie. Dobra blokada koła, mocny klucz i parę centymetrów rurki-jakieś100- i musi puścić.
  • 0

#7 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 23:16, 04.05.2015

 

Ale nie wolno przykręcać śruby kluczem pneumatycznym, tylko kluczem dynamometrycznym z siłą 49 Nm (manual Hondy)

według manula Nm się zgadzają, ale trzeba jeszcze po tym dokręcić o 90 stopni, a to już nie takie proste

ja klucz dorobiłem i kosztowało mnie to 5 zł - poszedłem na złom i wytargałem nakrętkę pod klucz (chyba 50 lub 55 mm) i przyspawałem ją do grubego płaskownika. W otwór tej nakrętki (i oczywiście otwór w płaskowniku) wchodzi ładnie nasadka do odkręcania koła pasowego. Wpisz w google 'klucz do odkręcania koła pasowego honda' i szukaj po zdjęciach - może Cię to zainspiruje


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 23:16, 04.05.2015

  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:52, 05.05.2015

@tomazi78,

dzięki za poprawienie, sprawdziłem.  a040.gif
 

Masz racje, najpierw śrubę kluczem dynamometrycznym z siłą 49 Nm a potem jeszcze trzeba dokręcić o 90 stopni.

 

@sebo_runner, jak 5 min po odpaleniu już pomiędzy misą a blokiem jest olej i pasek rozrzuca olej po całym osprzęcie a także wygłuszeniu maski to nie ma rady, trzeba uszczelnić.

 

Edit: @tomazi78, klucz do zablokowania koła można samemu dorobić jak ktoś ma możliwości albo chęci.

Taki też zrobiłem do swojego Accora w piwnicy z dwóch kwadratowych rur i już nie muszę się nikogo prosić o pomoc.

U mnie jest inaczej bo koło ma dziury a u CL nie.

Masz zdjęcie swojego to wstaw.

 

Adapter.jpg?lgfp=3000

 

Samo dokręcenie po przykręceniu z siłą 49 Nm można zrealizować tak  jak to zaleca Honda przy np. CG7.
Tzn. po przykręceniu z siłą 49 Nm zaznaczyć na śrubie i na kole flamastrem pozycję a potem dokręcić = przesunąć śrubę = kreskę o kąt 90°= 1/4 obrotu, właściwie to łatwe.

 

 

kolo-pasowe-dokrecenie90sto.jpg?lgfp=300

 

LInki do kluczy do blokady koła pasowego do Hondy:

http://www.automot.p...oto-war308.html

http://www.tesam.pl/...nda-p-9418.html

http://allegro.pl/kl... rozrządu-28435

http://www.garaż.com...d_product=26663


Użytkownik Kardynal edytował ten post 17:34, 05.05.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 sebo_runner

sebo_runner
  • Forumowicz
  • 458 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:06, 08.05.2015

Udało się odkręcić bez blokady :) Hebel i pełna sprężarka i dało radę . Jednakże okazało się , że uszczelniacz jest OK , tylko jednak z pod misy leci :) Przy okazji wymiana gum na stabilizatorach plus wymiana sprzęgła będzie robiona ;) 

 

Pozdro

Sebo


  • 0

Starajmy się jeździć jak ludzie ....

Mój Accord VII oraz nowe mody >>http://www.accordklu...pic.php?t=46314


#10 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Jastrzębie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan YR-565P
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:06, 02.12.2021

Cześć. Montując uszczelniacz spod koła pasowego zrobiłem kuku i osadziłem go głębiej niż był, prawie do końca... (nie polecam robić przerw przy robocie, jeden dzień i jest klops).

Pytanko jest takie jak głęboko ma być? W ESM jest to na trzy sposoby podane (dwa te same i jeden inny) - każdy z nich nie do końca jasny przez rysunki. ESM jest do K20A/K24A, ja mam K20Z2.

Uszczelniacz pójdzie pewnie na złom, bo muszę go wyjąć bez zdejmowania osłony co odpada. Pytanie jak głęboko to ma być? Gniazdo dobrze wyczyściłem i nie bardzo widać śladu po starym uszczelnieniu  :(

 

 

 

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   41,57 KB   8 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.jpg   40,31 KB   8 Ilość pobrań

  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:10, 04.12.2021

Honda nie zaleca odkręcania śruby wału ,,udarem,,.Od tego jest blokada na koło pasowe.Używając odpowiednich kluczy i dedykowanych narzędzi odkręcenie tej śruby nie stwarza problemu :)


  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:49, 05.12.2021

Blokada na koło pasowe tzw dyplomata... Nasadka 3/4' 19stka, przedłużka 3/4', później tzw L-ka na 3/4' i rura 1.5m...8 tak się to odkręca - przedłużkę opieramy np na kobyłce, i wtedy odkręcamy
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:47, 06.12.2021

Lub blokujemy koło zamachowe kluczem oczkowym i odkrecamy
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Jastrzębie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan YR-565P
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 28.12.2021

Odkręcenie nie sprawiło mi dużego problemu, bo widziałem jak do tego podejść. Co prawda przedłużki 3/4 cala złożone w dwie skręciło wzdłuż osi grubo ponad ćwierć obrotu, ale poszło (dużo lane płynem do odkręcenia zapieczonych śrub).

Pytałem o głębokość nabijania uszczelnienia :D


  • 0

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:20, 28.12.2021

Na równo z zewnętrznym rantem. Co ci dal ten płyn skoro na gwint napewno nie dotarł xD
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq