Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Ślizgające sprzęgło 2,2 i-ctdi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
861 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:45, 06.12.2009

Rok temu kupiłem hondę, i od samego początku mam ten sam problem, mianowicie: gdy gwałtownie wcisnę pedał gazu i auto przyspiesza od np. 1500 obrotów na min na 3 biegu to jak dochodzą obroty do 2000 następuje poślizg sprzęgła do ok 2800 i obrotomierz staje w miejscu a auto cały czas przyspiesza (cały czas gaz do oporu) jak auto faktycznie osięga te 2800 to obrotomierz idzie dalej i auto dalej przyspiesz np do 4000 obrotów juz nie ślizgając się i zawsze jest tak samo jeżeli chodzi o przedział poślizgu to jest między 2000 a 2800, ja wiem że jest to spowodowane największą moca silnika w tym przedziale, wiem że powiecie od razu wymiana sprzęgła itp, ale dwa fakty są zaskakujące które niweczą ten pogląd : po pierwsze na np. 100 jazd tym samochodem w 60 przypadkach sprzęgło się wogóle nie będzie ślizgało na żadnym biegu, a na 40 jazd będzie poślizg (dokładnie identyczne objawy mimo roku użytkowania, fakt jest taki że jak wiem że akurat trafiłem w moment że sprzęgło się ślizga to mu odpuszczam i jade na 80% mocy) po drugie już użytkuje tak samochód od roku, i ślizganie sprzęgła nie pogłębiło się,
Gdzieś wyczytałem że jest jakaś samoregulacja która lubi szwankować więc może ona żle od czasu do czasu wysprzęgla i powoduje poślizg.....?
  • 0

#2 wrx77

wrx77
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:uk Hull
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 06.12.2009

1500 obrotów na min na 3 biegu to jak dochodzą obroty do 2000 następuje poślizg sprzęgła do ok 2800 i obrotomierz staje w miejscu a auto cały czas przyspiesza (cały czas gaz do oporu) jak auto faktycznie osięga te 2800 to obrotomierz idzie dalej i auto dalej przyspiesz np do 4000 obrotów juz nie ślizgając się i zawsze jest tak samo jeżeli chodzi o przedział poślizgu to jest między 2000 a 2800

Troche tu namieszales z tym opisem mozesz napisac jeszcze raz ale logicznie jak moze obrotomierz stanac w miescu a auto przyspiesza ,moze ma byc ze tych granicach idzie do na maksa a samoch. nie przyspiesza?
  • 0

#3 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 06.12.2009

już tak rok jeździsz zamiast wymienić sprzęgło :?: :mrgreen:
  • 0
F1

#4 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:16, 07.12.2009

Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje komplet sprzegla z kolem dwumasowym do diesla :) tez bym sie migal od wymiany na jego miejscu hehe
  • 0

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:20, 07.12.2009

A po co kolo dwumasowe? to tak jakbys w benzynie razem ze sprzeglem wymienial kolo zamachowe. Sprzeglo to sprzeglo, a kolo dwumasowe to kolo dwumasowe (dwumasowe kolo zamachowe)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:10, 07.12.2009

1500 obrotów na min na 3 biegu to jak dochodzą obroty do 2000 następuje poślizg sprzęgła do ok 2800 i obrotomierz staje w miejscu a auto cały czas przyspiesza (cały czas gaz do oporu) jak auto faktycznie osięga te 2800 to obrotomierz idzie dalej i auto dalej przyspiesz np do 4000 obrotów juz nie ślizgając się i zawsze jest tak samo jeżeli chodzi o przedział poślizgu to jest między 2000 a 2800

Troche tu namieszales z tym opisem mozesz napisac jeszcze raz ale logicznie jak moze obrotomierz stanac w miescu a auto przyspiesza ,moze ma byc ze tych granicach idzie do na maksa a samoch. nie przyspiesza?

No właśnie to jest zadziwiające, przejechałem się z paroma kolegami i byli w szoku bo auto nie rtaci na przyspieszeniu, jade np. na 3 biegu i mam 2000 obrotów na min wciskam gaz na maksa auto przyspiesza jednocześcnie czuć że sprzęgło wpada w poślizg ale zatrzymuje się przy 2800, nie ma szarpnięcia ani spadku mocy, to jest takie wrażenie jak przy ruszaniu z wysokiego sprzęgła na jedynce w każdym samochodzie- ruszasz np z 2000 obrotów i starasz sie je utrzymac auto przyspiesza i dopiero po wysprzęgleniu obroty idą dalej. Koledzy którzy jechali moim autem stwierdzili że chodzi jak automat. Nie wymieniałem tego bo dzieje mi się to w maksymalnie w 40% przypadków i w dodatku jak wcisnę bardzo mocno gaz na 90- 95% a po za tym auto jest od żony i jeżdzi nim sporadycznie i nigdy nie widziałem żeby wciskała gaz do oporu. Myślałem o wymianie samego sprzęgła, szukałem jakiś czas ale wszyscy mi mówili że nie ma zamienników, i trzeba iść do hondy, więc mam prośbę czy ktoś zna jakiś zamiennik tarczy sprzęgłowej, i gdzie można go kupić, ale szczerze boje wymieniać te sprzęgło bo obawiam się że to nic nie da,
  • 0

#7 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 07.12.2009

Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje komplet sprzegla z kolem dwumasowym do diesla :) tez bym sie migal od wymiany na jego miejscu hehe


Zdaję sobie dokładnie wiem też ile kosztuje regeneracje turbo, wtryski itp drobnostki dlatego jeżdżę benzyną :mrgreen: Diesla tylko nowego i na okres gwarancji potem to już loteria :mrgreen:
  • 0
F1

#8 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 07.12.2009

Markus, masz to cały czas czy np tylko jak się nagrzeje?
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#9 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:02, 07.12.2009

Ja miałem bardzo podobne objawy tylko na 4 i 5 biegu. Sprzęgło się ślizgało nie zawsze, a raz na jakiś czas od 2000 do 2500 obrotów. Tylko, że ja mam auto po wirusie, więc momentu obrotowy miałem nieco większy (miałem prawie 400Nm przed tymi objawami) niż w serii (340Nm) w tym zakresie obrotów.
Wyjąłem tarcze i docisk, bo myślałem, że tarcza się po prostu już skończyła (chociaż byłem trochę zdziwiony, że tak wcześnie, bo przy przebiegu 105 tys. km to się stało).
Jednak okazało się że tarczy jest jeszcze sporo, a na powierzchni ciernej docisku porobiły się takie niezbyt głębokie koliste rowki i zapewne przez to zmniejszyła się powierzchnia styku docisku z tarczą. Zrobiłem szlif docisku i wymieniłem przy okazji okładziny tarczy i jeszcze co ważne należy cofnąć samoregulator docisku to pozycji początkowej (wszystko to zrobiłem u Radzikowskiego za 160 PLN) i po włożeniu nic się już mi nie slizgało. Najdroższa z tej całej operacji okazała się sama robocizna wyjęcia i włożenia sprzęgła (około 1000 PLN poza ASO), ponieważ trzeba "koszyczek" z zawieszenia rozbierać, a to sporo roboty.
  • 0

andref


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:54, 07.12.2009

Markus, masz to cały czas czy np tylko jak się nagrzeje?

No wiesz staram sie przejechać trochę autem zanim dam po dupie turbine (staram się przestrzegać "10 przykazań dizla") , no ale auto nie jest w 100% rozgrzane kiedy wciskam w końcu gaz do oporu, i powiem ci że nie ma to znaczenia, po prostu zależy od dnia, np. jeżeli dzisiaj zapaliłem auto i pojechałem to mam 60% do 65% że będzie wszystko ok, a mam jakieś 40 do 35% szansy że się będzie ślizgać, i tak jest zawsze nawet jeżeli mi się zdaży że 2-3 razy się ślizga to potem mam tydzień spokoju. Raz myślałem że problem się pogłębił, ale potem miałem dłużej spokój, ale powiem ci że zdecydowanie rozgrzane, czy zimne auto nie ma znaczenia. po prostu jak sie ślizga sprzęgło to choćbym wciskał po 20 razy na sucho sprzęgło nic to nie zmieni, dopiero jak wyłącze silnik i zostawie auto na parę godzin i znowu zapalę to problem znika,
Wydaje mi się że problem może być w hydraulice która odpowiada za "wciskanie sprzęgła" i powrocie do pozycji zerowej, może tłoczek który odpowiada za wciskanie ramienia sprzęgła nie cofie się do końca, opisuje to tak jak bym wiedział jaki system jest zastosowany w accordzie chociaż nie mam pojęcia, ale jeżeli sprzęgło jest hydrauliczne zasada jest ciągle ta sama, rozbierałem nie raz już nie jedno auto ale to było dobre 10 lat temu, (wiadomo jak sie było młodym to za dużo pieniędzy nie było) teraz pozostawiam taką robotę fachowcom, chociaż obawiam się że w moim przypadku mogli by mieć problem, już wiem co by mi powiedzieli -wszystko wymieniać, Dzięki wszystkim za tak szybką reakcję i odpowiedzi, forum te już od roku czytam a dopiero wczoraj sie zarejestrowałem hyh.... może dlatego że mam jeszcze opla i zarejestrowałem się na forum opla, zadałem pytanko no i czekałem 2 miesiące a tu na forum hondy widze jest reakcja od razu Dziękuję :-D
  • 0

#11 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:12, 08.12.2009

u mojego ojca jest tak samo, też ma iCTDI i też z 2005 roku. Jeżdżę tym autem co jakiś czas miasto trasa itp i zauważyłem to samo, ale głównie w dłuższej trasie jak się rozgrzeje, to np przy wyprzedzaniu gdzieś pod 90 redukcja na 3 i szpula, to jest tak, jak mówisz, efekt ślizgającego sprzęgła. Moim zdaniem to sprzęgło, ale faktycznie coś z ukł. hydraulicznym może być, mam dobrego fachowca (a nie wymieniacza) i w najbliższym czasie będziemy o tym rozmawiać, a póki co, wystarczy na chwilę odpuścić gaz i jest ok, aaa brałem jeszcze pod uwagę elektronikę, dokładnie VSA, także 3 podejrzane rzeczy są i na mój stan wiedzy, to tyle. Dam znać po wizycie u kolegi magika ;-)

przebieg ma w tej chwili około 148tys, my zrobiliśmy nim około 15tys i nie przypominam sobie, żeby było tak cały czas, tylko ostatnio
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:28, 08.12.2009

jeszcze co ważne należy cofnąć samoregulator docisku to pozycji początkowej


Moze to jest problemem?
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:39, 08.12.2009

może być...
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#14 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:42, 08.12.2009

jeszcze co ważne należy cofnąć samoregulator docisku to pozycji początkowej


Moze to jest problemem?


Jeżeli o ten mechanizm chodzi to został on wymyślony po to, aby docisk dociskał z tą samą siłą do tarczy w miarę jak się ściera powierzchnia cierna tarczy i staje się coraz cieńsza. Wtedy pierścień samoregulujący wchodzi coraz dalej między obudowę, a sprężynę docisku powodując ten sam nacisk. Może u was jest z tym problem i w miare zużycia tarczy samoregulacja zatrzymała się w początkowej pozycji nie dociskając jak trzeba?
Dlatego samoregulator trzeba obowiązkowo cofać do tej początkowej pozycji po wymianie tarczy lub jej okładzin, aby docisk z samoregulację mógł w takim przypadku działać z początkowej pozycji wysuwając się w miarę ścierania tarczy.
  • 0

andref


#15 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:43, 08.12.2009

Dokladnie to mialem na mysli.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq