Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak wspomagania kierownicy przy wysokich obrotach

VII wspomaganie kierownicy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robertski

Robertski
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer, Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 21.04.2015

Witam wszystkich forumowiczów. Na początku wspomnę, że już byłem zarejestrowanym użytkownikiem lecz zapomniałem danych do konta i stąd nowy użytkownik. Wracając do tematu.

 

Przedmiotem dyskusji jest układ wspomagania w Hondzie Accord Vii 2.2 z 2004 roku.

 

Wczoraj wymieniłem pompę wspomagania na używaną z alledrogo. Poprzednia chodziła ładnie ale wyła podczas jazdy. Wymiana płynu nie pomogła. Podobno jak wyje to już nie da rady regenerować.

 

Kupiłem używkę, którą sprawdziłem w zakładzie regeneracji pomp. Byli w stanie sprawdzić cisnienie. Ich opinia była, że pompa jest ok. (nie byli w stanie odtworzyc warunków panujących układzie  samochodu aby sprawdzić hałas itp).

 

Wczoraj zaufany mechanik wymienił wraz z pompą płyn (oryginalny z Hondy 105 PLN) i pasek Conti.

Odebrałem autko i przez krótką chwilę miałem banana na gębie bo - autko wyraźnie ciszej pracowało i wspomaganie chodziło super. Jednak po wyjechaniu z korków przy przyśpieszaniu wspomaganie usztywniło się i było bardzo ciężko obracać kierownica.

 

Problem znika poniżej 1800 obrotów. Wtedy wspomaganie działa leciutko.

Na postoju objaw jest identyczny. Do 1700-1800 dziła leciutko a po dodaniu gazu wspomaganie znika lub bardzo się usztywnia. Jak popuszczę gazu to problem znika.

 

Zaznaczam, że brak wycieków, płyn oryginalny i układ był płukany, pasek dobrze naciągnięty, brak piany w płynie, płynu nie ubywa, pompa pracuje cicho choć nieraz jakby piszczała.

 

Pytanie: Czy ktoś może wie  co może być grane? Czy pompa ma jakieś zawory, które moga się przycinać? Może jakiś czujnik? 

 

Prosze o pomoc.

 


  • 0

#2 Robertski

Robertski
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer, Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 21.04.2015

Rozwiązałem problem.

 

WYmontowałem pompę. Odkręciłem śrubę pod którą był zawór (jak ktoś ma rysunek budowy pompy, to chodzi o zawór u dołu gdzie jest oring nr 13). Zawór, w mojej pompie z alledrogo był tak zapieczony, że się nie obracał. Dlatego też pompa pracowała dobrze przy jednych obrotach a nie zmieniała ustawień przy wyższych. Całe szczęście miałem starą pompę i dokonałem podmianki. Co zrobiłem, przełożyłem łożysko z wałkiem do starej pompy i teraz śmiga. Tak jak przypuszczałem na początku to było objawem głośnej pracy.

 

Co się okazało mogłem tylko zakupić nowe łożysko i wcale nie trzeba było kupywać drugiej pompy. W moim wypadku łożysko z używki było ok więc podmieniłem.

 

I tu przestroga dla użytkowników.

Nie słuchać się do końca mechaników. Panowie od regenerazji wbijali mi, że w pompie nie ma łożyska itp. A co się okazało - jest i na dodatek kosztuje 10 zł. Jutro pojadę i pokażę im łożysko i zarządam zwrotu kasy za sprawdzenie pompy, która miała być ok a nie była.

 

Pozdrawiam

 

Robert

 

PS. Myślałem, że mam i rozrząd do wymiany bo stara pompa tak hałasowała. Teraz słyszę tylko pomrukiwanie dieselka. Mam 250 000 na liczniku.


  • 0

#3 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:52, 24.04.2015

Kolego na forum większość wie że pompa wspomagania w Hondzie jest naprawialna. Używaj opcji szukaj - zaoszczędzisz na kasie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, wspomaganie kierownicy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq