Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wygłuszenie nadkola matami od zewnątrz

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 20.04.2015

Cześć.

Co myślicie o wygluszeniu nadkola matami butylowymi od zewnątrz? Tutaj piszą, że czemu nie: https://m.facebook.c...7&_ft_&__tn__=C

Nie mam możliwości póki co rozebrać wnętrza auta, wiec by mi pasowało.


  • 0

#2 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:37, 20.04.2015

Jak dobrze zabezpieczysz i dobrze mata będzie dolegać i się trzymać to jest to jakiś pomysł, tyle że w takich przypadkach jest ryzyko. 

Tzn. Jak poderwie ci się mata i złapie ją koło to w najlepszym przypadku wyrwie tylko kawałek maty... a w najgorszym pozdrowienia od blacharza. 

 

Edit:

 

No i musisz pamiętać o dobrym podkładzie czyli pełne zabezpieczenia antykorozyjne bo jak rudą przyklepiesz to ci w końcu wyjdzie z drugiej strony czyli np. pod maską :p


Użytkownik slawex9 edytował ten post 20:39, 20.04.2015

  • 0

#3 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:10, 21.04.2015

A co masz na myśli z blacharzem? Ta mata jest taka twarda, że może coś uszkodzić jak się oderwie, czy tak mocno przyklejona, że odchodząc może zerwać blachę?
  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:50, 21.04.2015

Ja uważam że taki myk lepiej zrobić już od wewnątrz.. i bezpieczniej i efekt ten sam .czas podobny. bo fakt,że trzeba zdjąć tapicerkę ale nie trzeba czyścić i myć plus na to możesz wtedy dać jeszcze mate gąbkową typu gms 01.
Na zewnątrz według mnie bardziej sprawdzi się mata ala filc dawana na plastikowe nadkole od strony opony .np nowy civic .dźwięk z nadkoli jest wtedy pochłaniamy i rozpraszany

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:19, 21.04.2015

  • 0
                       

#5 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:52, 21.04.2015

ja z tyłu zrobiłem nadkola od środka auta, pierw matą bitumiczna i na to tą szarą bąbelkową i powiem że jak jade tylnych kół prawie nie słychać tylko przednie i je też chce tak zrobić, bo wydatek nie duży a komfort jazdy lepszy w szczególności w deszczu mniej męczy.


  • 0

#6 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 21.04.2015

Dobry sposob na glosne, wyzabkowane opony. :) tzn mam na mysli wygluszyc od srodka auta, z zewnatrz chyba ryzykowne.
  • 0

#7 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:11, 21.04.2015

A co masz na myśli z blacharzem? Ta mata jest taka twarda, że może coś uszkodzić jak się oderwie, czy tak mocno przyklejona, że odchodząc może zerwać blachę?

 

Dokładnie mam na myśli to że mata jest przymocowana bezpośrednio do blachy a na matę dokręcone jest nadkole. I w przypadku gdy nie urwie się tylko kawałek maty, a całą będzie wciągać może pociągnąć za sobą nadkole które masz przymocowane do blachy no i jak pech to i zderzak, dalej że koło się jeszcze będzie przez jakiś czas kręcić to możesz wypluć wszystko za koło i przejechać po progu i drzwiach oderwanymi elementami. i to miałem na myśli :) Ale spoko to jest taka mocno pesymistyczna wersja. :)

Bo sama mata to blachy nie pociągnie :)

 

Generalnie moje zdanie jest takie że jak odpowiednio przygotujesz powierzchnie. Kupisz dobrą matę, dorobisz dodatkowe mocowania takiej maty, oraz zabezpieczysz dobrze zakończenia maty tak aby woda i bród się pod nią nie dostawał to jest to dobry pomysł ale tylko wtedy gdy nie możesz wypruć środka i zrobić tego w środku, czyli podzielam zdanie Wlodara.


Użytkownik slawex9 edytował ten post 09:12, 21.04.2015

  • 0

#8 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 21.04.2015

Wyciszanie od środka na razie nie mam jak zrobić (pod blokiem ciężko będzie). Co do plastikowego nadkola, to w moim 6genie z tyłu go nie mam w ogóle, a z przodu jest, ale chyba bardzo wąskie. Można na nie nakleić jakąś matę (ktoś robił to w 6gen)?

Użytkownik Carlos123 edytował ten post 21:46, 21.04.2015

  • 0

#9 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 23.04.2015

Interesuje się ostatnio wygłuszeniem mojego acco V bo on po prostu jest zbyt głosny , i myślałem  nad róznymi rozwiazaniami i powiem Ci że najlepiej jest od wewnątrz wygłuszyć i tej roboty wcale nie ma tak dużo jak bedziesz robił to etapami


  • 0

#10 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 23.04.2015

A co zrobiłeś i jak efekty? Chyba, że to dopiero plany.
  • 0

#11 pawel12

pawel12
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:FRY
  • Silnik:2.0
  • Wersja:F20Z1
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 24.04.2015

Carlos jak pogoda pozwoli to za tydzien zrobie i napisze Ci jakie efekty


  • 0

#12 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 25.04.2015

Co trzeba dokładnie zdjąć (6gen), żeby wyciszyć nadkola z przodu od wewnątrz? zakładam, że pewnie fotele, tunel rozebrać, może i deskę, a na koniec tapicerkę. Nie da się jakoś tylko lekko z boku odchylic tapicerki, żeby wcisnąć tam np piankę gms 02 albo zwykly filc poroso?
  • 0

#13 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:30, 26.04.2015



Na zewnątrz według mnie bardziej sprawdzi się mata ala filc dawana na plastikowe nadkole od strony opony .np nowy civic .dźwięk z nadkoli jest wtedy pochłaniamy i rozpraszany


Mógłbyś podlinkować taki a'la filc?

Click by Lenovo
  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:17, 26.04.2015

Niestety ... usiebie nie zakładałem to nie zagłębiłem się w temat.......co to jest za materiał .Wiem ,że ford ,VW i zakładał  ...teraz nowe civy takie mają    ale co to jest za materiał ? nie wiem.


  • 0
                       

#15 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 26.04.2015

Niestety ... usiebie nie zakładałem to nie zagłębiłem się w temat.......co to jest za materiał .Wiem ,że ford ,VW i zakładał ...teraz nowe civy takie mają ale co to jest za materiał ? nie wiem.

A masz może fotkę tego, jak to wygląda? Nie mogę tego nigdzie znaleźć.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq