Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

pompa wody wymiana

VII halas szum znika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 szybki667

szybki667
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:k20a
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 14.04.2015

Witam ,od dluzszego czasu mam problem z okropnym glosem   wydobywajacym sie z pod maski , 

 

co jest najgorsze nie ma zadnej reguly na pojawienie sie go, rano popoludniu, wieczorem, zimny ,cieply ,  raz ciszej raz glosniej , glosniej to jest cos w rodzaju gwizdu tak przerazliwie glosnego ze ludzie na ulicy szukaja co to az wstyd  , wybije bieg piszczy dalej,  dodam gazu piszczy  , co tylko chce  nagrac dziwiek staje autem i znika , ale bywaja rowniez dni ze i na postoi , otwieram maske   chwile piszczy  i znika , najczesciej podczas jazdy, mechanik sciagnal  pasek ,  zakrecil rolka na naciagaczu  cisza, przebieg 135 tys  km  rocznik 05  ,   , wspomaganie chodzi dobrze, plynu nie ubywa , wyciekow nie ma , babelkow w zbiornikczku tez nie ma ,  mial ktos wymieniana pompe wody , od tego zaczne   juz kupilem w aso 135 e sobie wolaja, w aso  gosc luknal w swoja ksiazke serwisowa  mowi 120 tys m do wymiany patrze faktycznie jest tak napisane kupilem , gorzej jak to nie to 

 

https://youtu.be/w7EGgflJWUM kolo 6 sekundy zaczyna wyc, 


Użytkownik szybki667 edytował ten post 19:22, 14.04.2015

  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:16, 15.04.2015

Nie wiem gdzie widzieliście że pompa wody powinna być zmieniona po 120.000km.  c070.gif
 

Nie ma czegoś takiego w Accordach.
 

Według mnie to pompa wody jest ostania rzeczą jaka jest do wymiany i że może piszczeć.  c090.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:46, 15.04.2015

Zdejmij pasek i odpal auto jak nie bedzie piszczało to przyjamniej upewnisz sie że to wina osprzętu na bank a nie silnika (i wykluczysz sam pasek bo też może świszczeć).

 

Jak okaże sie że to wina osprzętu (czyli po zdjęciu paska nic nie szumi nic nie stuka) to masz tam (od góry):

- napinacz

- pompa wspomagania

- alternator

- pompa wody

- sprężarka klimatyzacji

- koło pasowe

 

I teraz tak jak jesteś pewny, że to pompa wody to musisz wytargać pasek (odrazu sprawdź w jakim jest stanie, jak spękany lub rozciągnięty za mocno- do wymiany), napinacz, pompa wspomagania (alternatora nie trzeba) i potem pompa wody.

Po za nową pompą wody będziesz potrzebował płynu chłodniczego bo po wyjęciu starej pompy wyleci płyn z układu więc za 1 zamachem wymienił bym cały na Twoim miejscu.

Butla 5L spokojnie starcza.

 

Ja wymieniałem u siebie miesiąc temu, zakupiona nówka u kolegi wolek (polecam gorąco - pełna profeska :ok ) + nowy płyn chłodzący z ASO.

W środku siedziała pompa Hondy (Oryginał) i jeszcze by spokojnie dała rade pochulać, ale szukając pukania w osprzęcie wymieniłem na nową bo myśleliśmy, że to to (okazało sie u mnie kompresor klimy walił).

 

Wymontuj wszystko z wyżej wymienionej listy i sprawdź czy napinacz nie lata na boki (rolka), łożysko w alternatorze czy nie szumi, łożysko w pompie wody (zakręcił tym kołem i słuchał czy jest świst) i dodatkowo sprawdził koło pasowe klimatyzacji i sprzęgiełko.

 

A działa Ci klima?


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 19:52, 15.04.2015

  • 0

#4 szybki667

szybki667
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:k20a
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 16.04.2015

wtam  serdecznie pasek byl pierwszy wymieniony  tydzien temu ale nie ustalo  halasuje dalej , 

 

co do halasu , to w aucie mam wszystko wylaczone  wiec raczej kompresor odpada  bo skoro nie dziala klima w tym czasie w aucie to kompresor rowiez ?

 

czy jednak jest innaczej  bo  dziala pod paskiem ?

 

bylem u gosia co robi alternatory wczoraj powiedzial ze nie ma takiego czegos ze raz lozysko buczy raz nie , posiedzial nad autem 5 minut w tym czasie nic nie zabuczalo i poszedl,  zreszta na postoi to malo kiedy sluchac buczenie no chyba ze akurat zacznie buczec w czasie jazdy , stane  i bede dodawal gazu to bedzie buczec ale tez nie caly czas 


Użytkownik szybki667 edytował ten post 08:25, 16.04.2015

  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:29, 16.04.2015

kompresor pracuje cały czas tzn łożysko w nim pracuje... a ty klikając AC na panelu załączasz sprzęgło w sprężarce i zaczyna pompować


  • 0

#6 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:59, 16.04.2015

Tak jak wolek mowi, kompresor sie kreci caly czas nawet jak nie uzywasz go.

 

..posiedzial nad autem 5 minut w tym czasie nic nie zabuczalo i poszedl,

A wkrecil go na obroty trzymajac przez jakis czas? Czy sprawdzal na wolnych obrotach? Bo jak na wolnych to moglo nie huczeć.

Pasek dobry zalozyliscie? W sesnie rozmiar? Sprawdzil mechanik znaki na napinaczu czy nie jest za sztywno lub za luzno na nowym pasku?


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 08:59, 16.04.2015

  • 0

#7 szybki667

szybki667
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:k20a
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:15, 16.04.2015

 na starym pasku halasowalo i na nowym tez halasuje pasek orginalny kupilem , , jak bylem sprawdzic u elektryka to trzymal  na wysokich ale nic dalo , wlasnie  jechalem na miasto i halas jak w filmiku

 

 

sprawdzilem klime dziala dobrze i po wlaczeniu nic nie halasuje

 


Użytkownik szybki667 edytował ten post 09:16, 16.04.2015

  • 0

#8 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:22, 16.04.2015

ewidentnie któraś z rolek, bo taki dzwięk nic innego nie wyda... wiatrak o nic nie obciera??


Użytkownik Talar edytował ten post 13:22, 16.04.2015

  • 0

#9 szybki667

szybki667
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:irlandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:k20a
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 16.04.2015

wymienilem dzisiaj olej  na hondowski od wspomagania dalej halasuje  , pojechalem wymieniac oleje i filtry i dalej nic ,  mechanik sciagnal  pasek , zakrecil   pompa wody  to alternatorem zero luzow zero halasu powiedzial ze jest minimalny luz  taki z 2 mm na  kompresorze ale ze taki to normalny, zreszta kompresor tez nie wydal  zadnego halasu  ,nawet jej oponki dzisiaj nowe  zakupilem zeby tylko sie odgniewala hee 


  • 0

#10 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:45, 17.04.2015

Mi ten dzwiek przypomina dzwiek konczacej sie pompy wspomagania albo cos ci obciera (jak dolna oslona od silnika albo jakis plastik o pasek?) ale co ja tam wiem ja zwykly ogorek jestem.

Wiem ze wymieniles plyn na nowy ale jak pompa sie konczy to nawet jej nowy plyn nie pomoze.

Wspomaganie dziala normalnie? Na malych predkosciach (jak sie toczy) i na wiekszych (autostrada) ??

 

Odpal auto, otworz korek od pojemniczka plynu wspomagania, niech jedna osoba kreci kierownica i zobacz czy pojawia sie babelki 


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 09:52, 17.04.2015

  • 0

#11 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:47, 18.04.2015

Mnie też to wygląda na pompe wspomarania.
Na początek wymiana pierwszego oringu, trzeba wykręcić wlot i wymienić (w ASO kupisz każdy osobno) robota na 5 minut.
Może ssać powietrze i będzie się zapowietrzała.
Jak nie pomoże to wykręcasz pompe i reszta oringów do wymiany.
Jest manual na forum a najlepiej jak popstrykasz sobie foty jak ma być.
Jak coś mogę pomóc bo już to mam za sobą
  • 0

#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:16, 18.04.2015

Znajdź przyczynę hałasu a potem reperuj a nie odwrotnie jak np. reperacje na ślepo. :adios: 


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:48, 03.11.2015

Tak w ogóle podłącze się do tematu - co ile pompę wody wymienić bo w ESI[tronic] nie za wiele informacji na temat Hondy. Pozdro 

 


  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:50, 04.11.2015

w 7 genie nie wymienia się pompy


  • 0

#15 crafi

crafi
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wakefield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:54, 11.11.2015

Niby dlaczego? Mi właśnie szumi pompa wody jak zakręcie kółkiem. To co innego jak nie wymiana?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, halas, szum, znika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq