Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Instalacja gazowa z wtryskiem gazu w fazie ciekłej do silnika 2.4

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#31 pablo_020

pablo_020
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 22.07.2015

Ja już przejechane ponad 10k na Vialle i nie narzekam jak do tej pory.

Oczywiście w gen IV tez już nie czuć różnicy między benzyną a gazem.

Lecz w V gen przy 5 tyś. jednak chyba jest lepiej, oczywiście moze to być autosugestia, ale będę chciał sprawdzić to na hamowni, wynikami się podzielę oczywiście.

Dla mnie podstawowym atutem tej instalacji jest niższa tempertura spalania co nie zabija tak silnika. I nie ma ingerencji w układ chłodzenia.

 

U mnie EGP dobrało na szczęscie tylko zły zawór w zbiorniku, ale na właściwości jezdne nie mam kompletnie powodu do narzekania.


  • 0

#32 vietnam

vietnam
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive, Mugen
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:09, 31.07.2015

Co to znaczy zły zawór w zbiorniku ?

Masz na myśli "odbijanie" zaworu przy tankowaniu do pełna ?

Jeżeli tak to u mnie po prostu nie "odbijał", konieczna była korekta ustawienia i już "odbija"

Mam instalację ciekłego wtrysku Vialle LPfi, ale na razie się o niej nie rozpisuję, bo za mało przejechałem.

Obecnie, niecałe 2000 km od założenia spisuje się wzorowo.

Po instalacji, trzeba było wykonać kilka korekt ustawień.

1) odbijanie wielozaworu - drobnostka nie związana z systemem zasilania

2) zbyt uboga mieszanka - korekta ustawień

3) włączenie dźwiękowej informacji na przełączniku o niskim stanie paliwa, oraz jego końcu i przejściu na PB

Przełączanie PB - LPG - PB odbywa się płynnie i nie sposób wyczuć kiedy, więc informacja dźwiękowa się przydaje. :-)


Użytkownik vietnam edytował ten post 10:43, 31.07.2015

  • 0

#33 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:56, 31.07.2015

Kolego Vietnam i to są właśnie problemy z tą instalacją. Niby drobnostka ale co chwilę trzeba się bujać do "serwisu".
  • 0

#34 simo007

simo007
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:tychy
  • Silnik:2,4
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 04.08.2015

jaka by nie byla instalacja i tak najwaznijesze kto ja zalozy:)


  • 0

#35 Gua77

Gua77
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LifeStyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CM7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 04.01.2016

Odświeżę temat.

@pablo_020 - coś więcej możesz po prawie roku powiedzieć na temat swojej instalacji ?

Ktoś jeszcze był na tyle "odważny", żeby to wypróbować ?

Dzwoniłem dzisiaj do abartu i niby założyli już kilka sztuk w Accordach we Wro ... ale ... jak usłyszałem od gościa, że trzeba lubryfikację też i do tej instalacji to ... jakoś zwatpiłem.

Będę wdzięczny za wszelkie info


  • 0

#36 pablo_020

pablo_020
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 05.01.2016

Jak dla mnie bez zarzutu.

Jakieś lubryfikację ? Ja nic nie dodaje i słyszę pierwszy raz o czymś takim przy tej instalacji. 

Powiem Ci tak jedni piszą, że wadliwe pompy i szybko siadają, mi zostały jakieś 2 tyś, do przeglądu po 30 tyś i pompa pracuje tak samo jak na początku.

Coś więcej będę mógł powiedzieć po pierwszym serwisie instalacji i po pierwszej wizycie na regulacji zaworów, która się zbliża WIELKIMI krokami.

 

Ze względów użytkowych - dla mnie bajka.

Technicznych - okaże się to na przeglądach w lutym  :)


Użytkownik pablo_020 edytował ten post 18:31, 05.01.2016

  • 0

#37 pablo_020

pablo_020
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 03.02.2016

No i po regulacji zaworów.

 

Ze względów użytkowych - dla mnie bajka.

Technicznych - j.w (dla mechaników też)


  • 0

#38 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 07.02.2016

Ja akurat mam crv z silnikiem serii R20 i instalację liqudiSi by vialle i nic złego na jej temat powiedzieć nie mogę. Przejechałem póki co ok. 38 tys. km i żadnych zastrzeżeń nie mam. Pewnym mankamentem jest na pewno to, że użyteczna pojemność butli jest mniejsza niż w instalacjach IV. generacji, ponieważ podobno musi trochę pozostać gazu w butli, żeby pompa nie pracowała "na sucho". Tak więc przy butli 58 litrów wchodzi mi realnie 40-42 litry. Zawory reguluję w ASO co 20 tys. (zasadniczo takie są podobno zalecenia, chociaż bez gazu w tych silnikach sprawdzenie zaworów jest co 100 tys. km). Mnie przekonało do tej instalacji głównie to, że ciekły wtrysk gazu podobno pozytywnie wpływa na wtryski paliwa i na gniazda zaworów (znaczy się - schładza je) i kiedy ją montowałem to koszt wyniósł ok. 1000-1200 zł niż w przypadku instalacji IV generacji.


  • 0

#39 pablo_020

pablo_020
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:52, 10.02.2016

 Tak więc przy butli 58 litrów wchodzi mi realnie 40-42 litry.

tak to wada tych instalacji

 

 

Zawory reguluję w ASO co 20 tys. (zasadniczo takie są podobno zalecenia, chociaż bez gazu w tych silnikach sprawdzenie zaworów jest co 100 tys. km). 

Gdzie tak piszą, z tego co ja wiem to co 40 tyś. mówi książka, co 20 przy LPG.

 

 

 Mnie przekonało do tej instalacji głównie to, że ciekły wtrysk gazu podobno pozytywnie wpływa na wtryski paliwa i na gniazda zaworów (znaczy się - schładza je) 

Podobno zobaczymy po przebiegach 100-150 tyś tak naprawdę, dlatego też nie trzeba stosować tu żadnych lubryfikatorów.

Nie ma co słuchac teorii innych, ja tu już czytałem, że po 30 tyś pompę będę miał do naprawy, jutro jadę na przegląd, zobaczymy czy są ślady zużycia. (na pewno są ale w jakim stopniu)


  • 0

#40 Gua77

Gua77
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LifeStyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CM7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:58, 11.02.2016

Gdzie tak piszą, z tego co ja wiem to co 40 tyś. mówi książka, co 20 przy LPG.

Dla VIII w ksiazce serwisowej jest napisane, ze pierwsza regulacja zaworów po 100k km.


Użytkownik Gua77 edytował ten post 07:58, 11.02.2016

  • 0

#41 pablo_020

pablo_020
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 11.02.2016

A VIII to tak moze być.
I po przeglądach, koszt 150 zł co 20 tys. Korekt mapy nie było co świadczy raczej o nie zużyciu podzespołów po 20 tys. Cos mi sie ubzdurało ze przegląd po 30 jest ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq