Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

VI Automat automatyczna skrzynia biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:46, 08.04.2015

Siemanko,

jest sporo wątków o tym, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Moje auto: Acco VI  1,8 CH6 F18B2 2001r.

Po kupnie auta miałem czarny i śmierdzący olej. Z moich notatek wynika, że robiłem już 3 wymiany metodą statyczną (czyli tylko spuszczenie części oleju - około 2,5 L z 6,1L) i olej nadal trochę śmierdzi.

Dlatego chcę wymienić olej w całym obiegu czyli zrobić wymianę tzw. dynamiczną i trafiłem na takie filmy:

 

Oba filmy pokazują podobną metodę.

Polega to na tym, że odpina się przewód jaki prowadzi olej ze skrzyni do chłodnicy i po uruchomieniu silnika cały cały olej zostaje wypompowany.

 

Czy ktoś może wie czy skrzynia biegów pracuje od razu po uruchomieniu silnika, czy dopiero po wrzuceniu biegu?

Na pewno jakaś pompa musi działać, że wylewa się ten olej no i jeśli skrzynia też pracuje to po wypompowaniu oleju przez chwilę będzie chodzić na sucho a to raczej nie jest wskazane.

A może ktoś już stosował te metody i podzieli się doświadczeniem?

 

A drugie moje pytanie do osób, które robiły wymianę dynamiczną w warsztacie.

Tam gdzie pytałem o tę usługę robią dodatkowo płukanie skrzyni specjalnymi płynami (2 płyny każdy po 100 zł).

Czy u Was też płukali skrzynię chemią?

 

Z góry dziękuję za info.

Pzrd.

D.


  • 0

#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:11, 09.04.2015

Obrjrzałeś te filmy?
oleju nie wylewa się do końca żeby skrzynia 'wyschła' tylko uzupełnia w tym samym czasie. Wąż do wiadra i jak zaczyna lecieć czysty olej to możesz zakończyć operację. Dobrze by było jakby druga osoba w miedzy czasie zmieniała biegi żeby dobrze wszystko wypłukać.
  • 0

#3 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:28, 09.04.2015

Oglądałem bardzo dokładnie i wcale nie uzupełniają na bieżąco w trakcie pracy silnika.

Na pierwszym filmie wymienia olej w samej skrzyni, potem odpina przewód i spuszcza olej przez przewód. Gasi silnik jak zaczyna lecieć już ten świeży ze skrzyni.

Nic w trakcie pracy silnika nie dolewa.

W drugim filmie najpierw zlewa olej, gasi silnik, dolewa świeży i jeszcze raz odpala silnik, żeby wypłukać resztki starego oleju.

I też w trakcie pracy silnika nic nie dolewa.

A dolewanie oleju na bieżąco i zmiana biegów - nigdy bym się tego nie podjął.

Musiał byś mieć pewność, że wlejesz tyle samo ile wypompujesz a to raczej nie jest możliwe wlać tak dobrze olej przez ten otwór od bagnetu.


  • 0

#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:23, 09.04.2015

Bo trzeba też słuchać co koleszka na pierwszym filmie mówi (4:47). Odnoszę się do pierwszego filmu, drugiego nie oglądałem.

Oleju przez bagnet nie trzeba wlewać , w moim qp był dodatkowy korek na skrzyni do wlewania oleju.

Spuść z miski 3L ,zalej 3l świeżego dolej ze 2L na wszelki bo tempo przelewania oleju jest dość szybkie ,odpal silnik i obserwuj kolor oleju i dolewaj delikatnie oliwy.

Robiąc wymianę dynamiczną ciężko jest uzupełniać olej i idealnie trafić w jego poziom, tym bardziej że skrzynię trzeba przepłukać,także na koniec możesz albo upuścić trochę oleju jak będzie go za dużo albo dolać żeby wyrównać stan.


  • 0

#5 Aron

Aron
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:IS Spec
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 05.03.2017

Odgrzeję nieco kotleta ale chciałbym wiedzieć jak to jest.

Otóż na jednym portalu motoryzacyjnym znalazłem taką oto notkę:

 

Wybierając egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów, należy wymieniać w niej olej nie co 120 tys. km, jak zaleca producent, tylko co 40 tys. km. Niezastosowanie się do tej wskazówki może się wiązać z koniecznością wymiany skrzyni.

http://autokult.pl/9...arie-i-problemy

W ogłoszeniu z moją Hondzią jak również w rozmowie ze sprzedającym była informacja, że olej w skrzyni został wymieniony przy przebiegu 180 000km. Obecny przebieg to 212 000, czyli z tego co wynika z tej strony za niecałe 8 000 powinienem udać się na wymianę oleju. Jaka jest prawda? Czy to za wcześnie, czy tak trzeba i koniec? na chwilę obecną sprawdzałem, na bagnecie jest olej o moim zdaniem delikatnym różowym zabarwieniu, a sam automat dobrze i płynnie zmienia biegi, jest płynnie, nie szarpie. 


Użytkownik Aron edytował ten post 22:12, 05.03.2017

  • 0

#6 hooondaaa

hooondaaa
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Poznan
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i VTEC
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:ec9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 06.03.2017

U mnie jest tak że przed zakupem poprzedni właściciel zrobił serwis skrzyni i była całkowita wymiana oleju, także teraz jest czysty i pachnący. Ale też wspomniał o tym aby wymieniać co 40kkm, nie wiem skąd to info miał, może z internetu? ;) Ale zrobiłem szybkie przeszukanie amerykańskich forów i faktycznie też zalecają co około 45kkm (a na automatach znają się jak mało kto....). Także robiłbym wymianę już teraz będąc na twoim miejscu. 

 

TIP: Powąchaj olej, jeśli pachnie choć trochę spalenizną to jest do wymiany na 99%, ale to też niestety może wskazywać na problemy ze skrzynią, także porządny serwis jest konieczny. Rozetrzyj tez olej między palcami, jak wyczujesz jakieś "grudki" to też trzeba udać się do profesjonalnego zakładu. 


  • 0

#7 Aron

Aron
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:IS Spec
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 06.03.2017

No to przy najbliższej okazji postaram się zajrzeć do magika od automatów. A to co mówiłeś to zaraz najwyżej pójdę zrobię :P


Sprawdzone. Zapachu spalenizny brak, pachnie raczej po prostu jak olej, ewentualnie delikatna nuta niczym borygo. Tak mi to po prostu pachnie, bazuję na znanych mi zapachach :P Grudek nie wyczułem. Ale po wypłacie udam się na przegląd skrzyni i wymianę oleju. 


  • 0

#8 wysiek

wysiek
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:3.0
  • Wersja:ES
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:37, 07.03.2017

Ja sobie sam zmieniam olej co rok - tak profilaktycznie. To jest tak prosta czynność i nie jakoś kosztowna, żeby tego nie zrobić sobie samemu wraz z wymianą oleju w silniku i filtrów.
Co do płukania skrzyni, to znam przypadki, że przy wyższym przebiegu taki zabieg popsuł skrzynie. Po prostu w pewnym momencie swojego żywota skrzynia jeszcze działa w miarę poprawnie na swoim starym oleju, który "trzyma" w miarę poprawnie jej podzespoły.
  • 0

#9 Aron

Aron
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:IS Spec
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 04.04.2017

To jeszcze takie pytanko - ile kupić tego oleju, chodzi mi o wymianę statyczną, będzie to robił gość zajmujący się tylko takimi sprawami jak automaty. Gdzieś wyczytałem, że przy takiej wymianie wystarczą 3 litry? 


  • 0

#10 radek1908

radek1908
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:M1/AF
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 05.04.2017

witam serdecznie panowie, 
jestem posiadaczem Honda Accord 2004 2.0 v-tec , automat 
mam wyciek z prawej strony(zużyte simmeringi), w zwiazku z tym od kilki dni mam wyciek oleju,
wymiana simmeringu załagodzi problem , czy wskazana bedzie wymiana tez oleju skrzyni biegów ( jesli tak to jak wyglada ten proces)
prosze o pomoc,
serdecznie pozdrawiam


  • 0

#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:07, 06.04.2017

Jeśli nie wymieniaŁeś oleju to wymień.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#12 wysio

wysio
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:37, 14.06.2017

w VII generacji jest jakiś korek spustowy do zlania oleju ? wlewa się później przez bagnet czy jak ? podpowie ktoś? 


  • 0

#13 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:46, 14.06.2017

Jest korek, wlewa się przez bagnet.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#14 ddk90

ddk90
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:to tu to tam
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 01.07.2018

Jakie będą interwały wymiany 40-45kkm ?
  • 0

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:07, 01.07.2018

Jeśli sam robisz i nie musisz płacić za to, to nawet częściej. Skrzynia się odwdzięczy.
Dodatkowo jest filtr łatwo dostępny a mało kto go wymienia. Zamiennika brak, tylko oryginał.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Automat, automatyczna skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq