Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

wymiana klinu na wale korbowym

V klin wymiana cd7

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:37, 06.04.2015

witam, czy jest duzy problem z wymiana klinu w accordzie 5gen usa f22b1? w sumie to samo co kazda f seria, czyli ten klin plaski dlugi. to jest jakos na kole rozrzadu i musze sciagac do tego rozrzad? czy wymienie to po sciagnieciu samego kola pasowego?


  • 0

9ihjy8.jpg


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:27, 06.04.2015

Jak dobrze pamiętam to on blokuje również koło rozrządu. Może nie musiałbyś zdejmować pasków ale musiałbyś dobrze zaznaczyć pozycję pasków i w jakiś sposób zablokować koło żeby po wyjęciu klina nie obróciło się koło.
  • 0

#3 Rosencreutz

Rosencreutz
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • SkÄ…d:Teresin k/Warszawy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:35, 07.04.2015

Będzie problem bo klin ciasno siedzi i za mało wystaje żeby go dobrze chwycić.


  • 0

Artur


#4 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 07.04.2015

A jak wyciagne klin tylko po sciagnieciu kola pasowego to rozrzad sie przestawi?
  • 0

9ihjy8.jpg


#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:31, 07.04.2015

Napisał Ci Przemkowal że musiałbyś dobrze zaznaczyć i poblokować. Lepiej ustawić wszystko na znakach, poznaczyć i po wymianie klina ustawić na spokojnie od nowa. I tak napinacz musisz luzować więc co za różnica.
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:11, 07.04.2015

Teoretycznie jak balans dobrze zablokujesz, to masz niewielkie szanse, bez dalszego rozbierania jakoÅ› wyjÄ…Å› klin, bo waÅ‚ek balansu przytrzyma resztÄ™. 

Można jak masz możliwość dospawać śrubę i w ten sposób wyjąć. Ale przy cenie pasków i rolek nie wiem czy jest sens ryzykować.

Ile masz najechane na rozrządzie? Bo od tego powinno się zacząć czy jest można zdjąć i zakładać od nowa to samo, czy od razu wymienić rolki i paski przy jednym zamachu.


  • 0

#7 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 07.04.2015

Rozrzad ma z 2 tys i mam drugi prakrycznie nowy, ktory pojedzil dwa tygodnie i poleciala panewka. Ale tu nie o to chodzi :D po prostu jesli daloby sie to zrobic bez komplikacji z rozrzadem to robilbym to sam, a tak oddam na warsztat bo nie mam takiej wiedzy zeby cos grzebac przy rozrzadzie ;P
  • 0

9ihjy8.jpg


#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:55, 08.04.2015

Tylko jeśli mechanik nie ogarnięty to też zrobi kuku, bo w manualu polskim nie ma jednego kroku przy naciągu paska.

Bodajże brzmiało to jakoś tak:

- poluzować śrubę napinacza

- obrócić wałem (nie pamiętam w którą stronę) o 3 zęby paska (chyba 3).

- dokręcić śrubę napinacza.

 

To jest w manualu do aero / coupe.

 

Jak sprawdzaliśmy bez tego kroku to pasek można było bez większego problemu obrócić ponad 180 stopni (ale może u mnie sprężynka nie daje już rady).

 

Przy takim przebiegu, zrzucać rozrząd i składać na nim z powrotem. Nic nie trzeba wymieniać.


  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:23, 08.04.2015

Kolega szarpał się z klinem wału w H22 i jakoś wyciągnął bez ściągania rozrządu (w H22 ogólnie jest sajgon z odkręcającymi się kołami pasowymi, czasami trzeba nawet spawać wał bo się ukruszy po takiej awarii).

 

Ale z drugiej strony nie wolno też dokręcać śruby na wale pneumatem tylko kluczem dynamometrycznym z odpowiednio wysokim momentem + delikatny klej do gwintów (inaczej przy kolejnym zdejmowaniu koła pasowego może być konieczne mega trudne rozwiercanie ukręconej śruby i gwintowanie wału).

 

Dla całej F/H-serii jest taki sam klin wału.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:52, 08.04.2015

Ja przy ostatniej wymianie rozrządu źle założyłem klin. Bez problemu można go wyjąć bez zdejmowania rozrządu. Dobre szczypce albo obcęgi i pójdzie. Potem tylko dobrze opiłować zadziory i na miejsce.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:20, 08.04.2015

...@Pejot,

nie wymyslaj swojej instrukcji, bo w manualu jest wszystko napisane.  :-(

 

Nie wolno uzywac zadny "delikatny klej do gwintu".

 

Wrecz odwrotnie, gwint sruby walu korbowego smaruje sie smarem albo olejem. :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:20, 08.04.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:20, 08.04.2015

...@Pejot,

nie wymyslaj swojej instrukcji, bo w manualu jest wszystko napisane.  :-(

 

Kardynał z tego co piszesz na forum to widzę, że umiesz tylko szeroko cytować teorię a praktycznej wiedzy nie posiadasz.

 

W H22 śruby wału dokręcone zgodnie z instrukcją z manuala nagminnie się odkręcają ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:25, 08.04.2015

...@Pejot,

mam wiedze teoretyczna i praktyczna.

 

robie naprawy praktyczne tylko wtedy jak sie przygotuje odpowiednio teoretycznie czytajac manula i dlatego nie wymyslam bajek i nie mam problemow ze srobami.

 

jesli tobie sruby walu sie same odkrecaja to bedzie lepiej jak takie prace zrobi kto inny a nie TY.

 

proste. ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:27, 08.04.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#14 kviat

kviat
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:USDM
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 08.04.2015

Pejot ma racje bo mi dokrecali ta srube trzy razy u sama sie odkrecala uszkadzajac kolo az wreszcie i klin. Czyli jak wyciagne klin to kola rozrzadu stoja w miejscu? Czy jednak musze je blokowac bo przeskocza?
  • 0

9ihjy8.jpg


#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:12, 08.04.2015

ok, no to jeszcze raz.

 

jak sie sama sroba walu i tym samym kolo pasowe walu luzuje to oznacza to ze ktos ma dwie lewe rece albo inaczej, ktos cos zle zrobil.

 

jak juz @pablo.see przedtem opisal samo wlozenie klina mozna spartolic, jemu sie to udalo. (dzieki @pablo.see za dobry przyklad z samego zycia)

 

zle ulozenie klina powoduje to zle umocowanie kola pasowego i innych i inne komplikacje.

 

@Pejot teraz teoria, np. moj klin ma dlugosc : 4,5X11 a @kviat twoj klin silnika f22b1 ma wymiary: 4,5X 38,5 co oznacza ze jest ponad 3x dluzszy jak moj. (nr. hondy z tego co znalazlem: 90704-PT0-000)

 

wniosek: moj klin jest tylko = oddzielnie na kolo pasowe (praktyka), twoj klin (teoria) @kviat ze wzgledu na jego dlugosc moim zdaniem jest na kolo pasowe jak takze = rowniez na kola rozrzadu = 1x, masz tylko jeden klin .

 

tzn. przy wymianie klina musisz uwazac zeby nic w rozrzadzie nie przestawic.

@kviat, twoj klein jest z obydwu stron inny = obydwie jego koncowki maja inny wyglad.

Z tego wzgledu klin musi byc wlozony jak trzeba a nie odwrotnie, bo jak odwrotnie to masz klopoty jak np. kolega @Pejot. ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:34, 08.04.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, klin, wymiana, cd7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq