witam, czy jest duzy problem z wymiana klinu w accordzie 5gen usa f22b1? w sumie to samo co kazda f seria, czyli ten klin plaski dlugi. to jest jakos na kole rozrzadu i musze sciagac do tego rozrzad? czy wymienie to po sciagnieciu samego kola pasowego?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 11:37, 06.04.2015
#2
Napisano 21:27, 06.04.2015
#3
Napisano 12:35, 07.04.2015
Będzie problem bo klin ciasno siedzi i za mało wystaje żeby go dobrze chwycić.
Artur
#4
Napisano 17:05, 07.04.2015
#5
Napisano 19:31, 07.04.2015
#6
Napisano 20:11, 07.04.2015
Teoretycznie jak balans dobrze zablokujesz, to masz niewielkie szanse, bez dalszego rozbierania jakoś wyjąś klin, bo wałek balansu przytrzyma resztę.
Można jak masz możliwość dospawać śrubę i w ten sposób wyjąć. Ale przy cenie pasków i rolek nie wiem czy jest sens ryzykować.
Ile masz najechane na rozrządzie? Bo od tego powinno się zacząć czy jest można zdjąć i zakładać od nowa to samo, czy od razu wymienić rolki i paski przy jednym zamachu.
#7
Napisano 21:43, 07.04.2015
#8
Napisano 06:55, 08.04.2015
Tylko jeśli mechanik nie ogarnięty to też zrobi kuku, bo w manualu polskim nie ma jednego kroku przy naciągu paska.
Bodajże brzmiało to jakoś tak:
- poluzować śrubę napinacza
- obrócić wałem (nie pamiętam w którą stronę) o 3 zęby paska (chyba 3).
- dokręcić śrubę napinacza.
To jest w manualu do aero / coupe.
Jak sprawdzaliśmy bez tego kroku to pasek można było bez większego problemu obrócić ponad 180 stopni (ale może u mnie sprężynka nie daje już rady).
Przy takim przebiegu, zrzucać rozrząd i składać na nim z powrotem. Nic nie trzeba wymieniać.
#9
Napisano 08:23, 08.04.2015
Kolega szarpał się z klinem wału w H22 i jakoś wyciągnął bez ściągania rozrządu (w H22 ogólnie jest sajgon z odkręcającymi się kołami pasowymi, czasami trzeba nawet spawać wał bo się ukruszy po takiej awarii).
Ale z drugiej strony nie wolno też dokręcać śruby na wale pneumatem tylko kluczem dynamometrycznym z odpowiednio wysokim momentem + delikatny klej do gwintów (inaczej przy kolejnym zdejmowaniu koła pasowego może być konieczne mega trudne rozwiercanie ukręconej śruby i gwintowanie wału).
Dla całej F/H-serii jest taki sam klin wału.
Happy Owner Never Drives Anything else.
#10
Napisano 11:52, 08.04.2015
Ja przy ostatniej wymianie rozrządu źle założyłem klin. Bez problemu można go wyjąć bez zdejmowania rozrządu. Dobre szczypce albo obcęgi i pójdzie. Potem tylko dobrze opiłować zadziory i na miejsce.
Do zobaczenia na trasie.
#11
Napisano 13:20, 08.04.2015
...@Pejot,
nie wymyslaj swojej instrukcji, bo w manualu jest wszystko napisane.
Nie wolno uzywac zadny "delikatny klej do gwintu".
Wrecz odwrotnie, gwint sruby walu korbowego smaruje sie smarem albo olejem.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:20, 08.04.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#12
Napisano 14:20, 08.04.2015
...@Pejot,
nie wymyslaj swojej instrukcji, bo w manualu jest wszystko napisane.
Kardynał z tego co piszesz na forum to widzę, że umiesz tylko szeroko cytować teorię a praktycznej wiedzy nie posiadasz.
W H22 śruby wału dokręcone zgodnie z instrukcją z manuala nagminnie się odkręcają ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#13
Napisano 19:25, 08.04.2015
...@Pejot,
mam wiedze teoretyczna i praktyczna.
robie naprawy praktyczne tylko wtedy jak sie przygotuje odpowiednio teoretycznie czytajac manula i dlatego nie wymyslam bajek i nie mam problemow ze srobami.
jesli tobie sruby walu sie same odkrecaja to bedzie lepiej jak takie prace zrobi kto inny a nie TY.
proste.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:27, 08.04.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#14
Napisano 19:37, 08.04.2015
#15
Napisano 21:12, 08.04.2015
ok, no to jeszcze raz.
jak sie sama sroba walu i tym samym kolo pasowe walu luzuje to oznacza to ze ktos ma dwie lewe rece albo inaczej, ktos cos zle zrobil.
jak juz @pablo.see przedtem opisal samo wlozenie klina mozna spartolic, jemu sie to udalo. (dzieki @pablo.see za dobry przyklad z samego zycia)
zle ulozenie klina powoduje to zle umocowanie kola pasowego i innych i inne komplikacje.
@Pejot teraz teoria, np. moj klin ma dlugosc : 4,5X11 a @kviat twoj klin silnika f22b1 ma wymiary: 4,5X 38,5 co oznacza ze jest ponad 3x dluzszy jak moj. (nr. hondy z tego co znalazlem: 90704-PT0-000)
wniosek: moj klin jest tylko = oddzielnie na kolo pasowe (praktyka), twoj klin (teoria) @kviat ze wzgledu na jego dlugosc moim zdaniem jest na kolo pasowe jak takze = rowniez na kola rozrzadu = 1x, masz tylko jeden klin .
tzn. przy wymianie klina musisz uwazac zeby nic w rozrzadzie nie przestawic.
@kviat, twoj klein jest z obydwu stron inny = obydwie jego koncowki maja inny wyglad.
Z tego wzgledu klin musi byc wlozony jak trzeba a nie odwrotnie, bo jak odwrotnie to masz klopoty jak np. kolega @Pejot.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:34, 08.04.2015
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, klin, wymiana, cd7
V
Mechanik →
Silniki →
Schemat instalacji elektrycznej do Accord VNapisany przez Monster96 , 03 lut 2024 V |
|
|
||
V
Mechanik →
UkÅ‚ad wydechowy →
Wydech Accord V CC7Napisany przez RestomodAccord , 12 wrz 2023 V |
|
|
||
V
Mechanik →
Silniki →
dziwne odgłosy F22B5Napisany przez Rzymeg , 04 sie 2023 V, f22b5, accord, panewki |
|
|
||
V
Mechanik →
Silniki →
Wałek rozrządu do F22Z2 - z czego pasuje?Napisany przez Dave8888 , 25 lip 2023 V, wałek rozrządu, f22z2, f20b6 i 1 więcej |
|
|
||
V
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Accord V Aerodeck - dolozenie centralki zamka centralnego na pilotNapisany przez gti69 , 19 lip 2023 V, centralny zamek pilot |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych