Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błędy P1065 i P1401


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Iron

Iron
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Radom PL / Hove UK
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:16, 02.12.2009

2 tygodnie temu wracając z pracy zaczęło mi coś szwankować w silniku. Zaczęła migać kontrolka od świec żarowych. Powyżej 2.5k obrotów silnik o mało nie wyskoczył z samochodu a ja prawie przywaliłem głową w kierownice. Powoli jak maluchem dojechałem do domu. Od razu telefon do mechanika, kurde trochę było ciężko wytłumaczyć angolowi co się stało, ale dałem rade. Na drugi dzień rano, po nieprzespanej nocy, wsiadam do samochodu, i wszystko działa normalnie, silnik wkręcał się na obroty, wszystko OK.
Dalej mnie nurtowało co się mogło stać więc pojechałem do niego, podpiął kompa i znalazł 2 błędy: P1065 i P1401.
Powiedział mi, że jest najprawdopodobniej do wymiany filtr paliwa i do wyczyszczenia zawór EGR.
Za kilka dni pojechałem do niego zmienił mi filtr paliwa i zaczął się zabierać za EGR. Trochę pokręcił nosem, że jest ciężki dostęp i nie ma za bardzo dziś czasu bla bla bla, zapewnił mnie, że ma jakiś dobry środek, który mi doleje do paliwa i to powinno pomóc.
Bez komentarza, zgodziłem się nieświadomy tego, że nie powinno się dolewać czegokolwiek do paliwa. Ale cóż za późno.
Sprawdził mi jeszcze raz komp. sprawdzenie nie wykazało żadnych błędów.
Na drugi dzień coś odwrotnego. Silnik stracił moc na niskich obrotach, dopiero dostaje kopa od 2.5k obrotów. Nie ma żadnych błędów DTC.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Ja podejrzewam EGR, kumpel w Mazdzie 6 też miał problemy na niskich obrotach, wyczyścił EGR i po sprawie. Kupiłem dodatkowo nowy filtr powietrza i zamierzam się samemu wziąć za ten EGR, wyczyścić i zobaczę czy będzie jakiś efekt. Jak dalej będzie to samo to niestety chyba odwiedzę serwis, a nie chciałbym tego robić w UK. K... nie ufam angielskim mechanikom.
  • 0

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:41, 02.12.2009

Może tankowałeś na jakiejś "dziwnej" stacji i zalałeś "lewego" paliwa ?? Zalej teraz do pełna lepsiejszego i obserwuj co będzie.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 wrx77

wrx77
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:uk Hull
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:47, 02.12.2009

W uk sa normy na paliwo,tutaj jest red diesel taki sam jak zwykly ,posiada tylko barwnik -nie ma akcyzy ,jest tansze o polowe i mozesz kupic w bankach 25l i nikt sie nie pyta do czego to potrzebujesz.Paliwo jest dobrej jakosci ,nie musisz lac dodatkow bu juz jest wszystko co jest potrzebne .
  • 0

#4 Iron

Iron
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Radom PL / Hove UK
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:10, 03.12.2009

Tankowałem na TEXACO, nigdy nie miałem problemu z paliwem z tej stacji, fakt, że od jakiegoś czasu kupowałem paliwo tylko na BP i na stacjach Shell, no nic jutro zaleję V-Power Diesel na Shell-u, zobaczymy.

[ Dodano: 2009-12-08, 20:34 ]
Tak jak pisałem wcześniej, wziąłem się sam za czyszczenie EGR, był cały osmolony w środku, do tego wymieniony filtr powietrza, w którym siedziała uschnięta angielska osa :)
Wszystko teraz działa jak należy. Opłacało się poświęcić sobotni deszczowy dzień na podłubanie przy Hani. :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq