Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szpilki do przykręcania pokrywy zaworów - wymiana

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#31 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:56, 19.01.2017

Akurat moment dokrecania tych srub jest okreslony w instrukcji. I da sie tez to urwac kluczem dynamometrycznym. Urwalem to wiem. Co wiecej klucz to nie chinczyk... 


  • 0

#32 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 103
Wzorowa

Napisano 16:01, 19.01.2017

urwałeś bo robiłes to kluczem dynamometrycznym- proste

 

tak samo śruby w VI nie da się ich zerwać jak ktoś wie jak je dokrecać 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#33 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:18, 19.01.2017

Nie zgodze sie, ze jest to proste. Po to ktos policzyl moment dokrecania, zeby ta sruba to wytrzymala. 


  • 0

#34 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 16:34, 19.01.2017

O tym właśnie mówię. Zgoda że nie ukrecisz jak zrobisz to z głową. Ale po to jest moment fabryczny że powinny to wytrzymać. A jeśli nie wytrzymują - tzn ze coś nie halo z policzeniem ich wytrzymałości
  • 0

#35 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:19, 19.01.2017

jeśli śruba (lub gwint wewnętrzny w tym co się ją wkręca) jest przeciągnięty to wiadomo że dynamometryk może zerwać takie połączenie, a że ręcznie można takie coś dokręcić to inna sprawa, tylko czy to jest profesjonalnie zrobione? w każdym razie jest to zrobione nie tak jak zalecił producent, może używacie nie takich kluczy jak trzeba, do malutkich śrub są dynamometryki np. 6-25Nm, a jak ktoś próbuje dokręcać śrube 20Nm kluczem 20-200Nm to wiadomo że taki klucz może nie być na tyle dokładny aby to dokręcić, i może w tym momencie narażę się komuś ale wszystkie problemy z połączeniami gwintowanymi są spowodowane nieużywaniem kluczy dynamometrycznych, każdy mechanik może mieć zły dzień i czasami zdarzy mu się za mocno coś dociągnąć nawet nieświadomie, a o amatorach to nawet nie wspomnę bo 99% przekręconych gwintów to ich sprawka.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#36 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 103
Wzorowa

Napisano 07:46, 20.01.2017

To ty mi pokaz dowolny zaklad czy to aso czy nie co te sruby beda ci dynamometrycznym dokrecali.
Wystarczy zerknac na srube i juz wiadomo jak ja dokrecac. W VII jest kapturkowa nakretka, wiec kazde1/10 obrotu za duzo albo i 1/100 to przeciagniecie tej sruby i nakretki. W VI jest na srubie gwint i potem taki powiedzmy kolnierz. Sruba dokreca sie do momentu jak spotyka sie kolnierz z glowica i koniec. I znow kazda proba mocniejszego dokrecenia konczy sie przeciagnieciem albo zerwaniem gwintu.
Porobie wam zdjecia chyba
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#37 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:17, 20.01.2017

. Akurat przy tych nakrętkach jest ręczne najlepsze wyczucie .Gwint szpilki dochodzi do końca kapturaka i tak to jest wyliczone ,że wystarczająco dociska i zgniata uszczelkę w pokrywie aby nic nie ciekło.
Przecież to czuć .....nawet nie wpadłbym na to aby klucz dynam. brać do tego .

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:19, 20.01.2017

  • 0
                       

#38 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:03, 20.01.2017

Czy czuc czy nie czuc, nie ma to znaczenia. Jezeli jest okreslony moment maksymalny jaki jest dopuszczalny dla tego polaczenia, sruba powinna to wytrzymac. 


  • 0

#39 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:11, 20.01.2017

Nie ma się co sprzeczać ..Ja polecam to robić ręką , bo różnie to jest z kluczem dyno przy tak małej sile co potwierdza się wyżej .do tego może są już poprzeciągane wcześniej.
  • 0
                       

#40 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 103
Wzorowa

Napisano 10:34, 20.01.2017

nie rozumiem upierania się przy dokręcaniu dynamometrycznym, jeśli to w praktyce nie działa

teoria co innego praktyka co innego 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#41 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:15, 20.01.2017

nie zapominajmy że pod pokrywą zaworów jest uszczelka która chroni przed wyciekaniem oleju z silnika, więc aż się prosi aby to mocniej dociągnąć aby nic nie ciekło, a dokręcając dynamometrykiem robimy to bezstresowo i czekamy na charakterystyczny odgłos klucza mówiący nam że dokręciliśmy pokrywę tak samo jak robot japońskiej fabryce, ale z jednym się muszę zgodzić, jesli ktos parę razy dokręcił ta śrube dynamometrykiem to już ma takie wyczucie że nie musi go używać, zgodzę się również że śruby w zależności od wielkości mają standardowe momenty dokręcania, aczkolwiek czasami może się to różnic z tym co zaleca producent danego auta.


Użytkownik Maxell edytował ten post 11:16, 20.01.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#42 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:14, 20.01.2017

A może tak naprawdę te śruby po iluś dokręceniach (nawet kluczem dynamometrycznym) po prostu mają się zerwać i ASO jest zadowolone :diabelgrin:


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#43 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:39, 20.01.2017

Maxell ale w tym przypadku nic nie da mocniejsze dociąganie .Dochodzi nakrętka na szpilce do końca i koniec.Jej nie interesuje pokrywa ani uszczelka :-) i siła jej docisku . i żadne proszenie nic nie pomoże ..najwyżej kończy się to zerwaniem gwintu

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:01, 20.01.2017

  • 0
                       

#44 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Jastrzębie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan YR-565P
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 22.06.2017

 

a po co do tego klucz dynamometryczny? 

 

tyle razy pisałem, śruby pokrywy zaworów dokręca się do poczucia oporu i absolutnie koniec dokręcania - robi się to ręka małą grzechotką lub kluczem - dosłownie muska- czujesz że opór i koniec

klucz dynamometryczny się nie nadaje do tego 

 

Seth, mam prośbę. Jak znajdziesz czas to dopisz do manuala z regulacji luzów zaworowych accorda VII, żeby kręcić małą grzechotką przy dokręcaniu pokrywy. Najlepiej jakby to wpisać drukowanymi, czerwono i na samym początku. Przyznam, że nie czytałem całego manuala tylko do momentu regulacji na pierwszym cylindrze no a reszta według ESM. Na piątej szpilce zerwałem dynamometrycznym ustawionym na 10Nm :/ Szkoda, że nie zabrałem się za dokręcanie pokrywy od przeczytania tematu "wymiana zerwanych szpilek pokrywy" :D Kręciłbym grzechotką jak zalecasz.

PS. Ktoś z okolic Jastrzębia-Zdroju / Śląsk ma szpilkę na sprzedaż od zaraz?


Użytkownik tomko edytował ten post 08:53, 22.06.2017

  • 0

#45 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:58, 23.10.2017

Yh :) Wszystko szło dobrze, urwałem jedną... przy dokręcaniu ! Fail!

1. Odkrecając je nie czułem wielkiego oporu

2. Polecam metode na minimalny opór na małej grzechotce, bo te czopy pod spodem oszukują :)

 

Teraz z innej beczki. Urwalem sam łeb gwintu, nakrętka wchodzi ale metalowa podkładka mnie blokuje. Docisnąć to od góry i jakos dokręcić ? Nie wiem jak wygląda procedura wymiany szpili. Od biedy mogę przykręcić samą srubkę bez podkładki, ale nie wiem czy przejdzie:)

 

Btw. To była operacja regulacji luzów zaworowych i nie spodziewałem się, że padnę na etapie składania.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq