Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szpilki do przykręcania pokrywy zaworów - wymiana

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:20, 30.03.2015

Dzisiaj przy dokręcaniu pokrywy zaworów ukręciłem dwie śruby, zamówiłem już nowe szpilki + nakrętki i będę wymieniał.

Czy możecie mi doradzić na co powinienem zwrócić uwagę przy odkręcaniu starych i zakładaniu nowych szpilek.

Czy tę część gwintu którą wkręca się w głowicę powinno się pokryć np loctite'm generalnie środkiem zapobiegającym odkręcaniu śrub?

Generalnie wszystkie rady dzięki którym wymienię te szpilki we właściwy sposób.

 

dzieki.

 


  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:49, 30.03.2015

Dokręć właściwym momentem i tyle.
  • 0

#3 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:30, 30.03.2015

Nie trzeba najpierw popuścić wszystkich śrub w odpowiedniej kolejności i dopiero później wymienić te dwie uszkodzone a następnie dokręcić w odpowiedniej kolejności na właściwy moment ?


  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:27, 30.03.2015

Nie ma takiej potrzeby bo reszta śrub trzyma.
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:03, 30.03.2015

dokręcałem grubo ponad 100szt tych śrub i nigdy nic nie urwałem

dokręcaj małą grzechotką do pierwszego oporu


  • 0

#6 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:31, 30.03.2015

Kolejnosc odkrecania byla zachowywana w czasach kiedy glowice byly zeliwne i potrafily pekac jak sie je dowolnie przykrecalo.
W erze aluminiowej i duraluminiowej glowicy nie ma takiej potrzeby z kolejnoscia.
Lecz! Ja mimo wszystko trzymam sie tej zasady.
I tak jak kolega mowi mala grzechotka dokrecaj jak nie masz.klucza dynamometrycznego ;)
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#7 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:59, 30.03.2015

Z tego co znalazłem:
kolejność dokręcania nakrętek / śrub 6 mm pokrywy zaworów: 1,2,3,4,5,6 i nie na raz tylko stopniowo w dwóch albo trzech "krokach", a na końcu z siłą 12 Nm.
 

Śruby i szpilki 8mm mocujące zespól dźwigienek zaworowych przykręca się z siłą 22 Nm.
 

Na twoim miejscu bym nic nie luzował tylko po prostu przykręcił te dwie nowe śruby = szpilki momentem 22 Nm.

 

pokrywa-kolejnoscCM.jpg?lgfp=3000


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#8 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:03, 25.09.2015

Dzisiaj po regulacji zaworów przymierzałem się do dokręcenia dwóch ostatnich śrub, tak więc, kręcę i kręcę, kręcę i nic. Następna to samo.

Komuś musiało się przedobrzyć i tak zostało. Pokrywę miałem nie dokręconą, ale przynajmniej żadnych wycieków nie było. Ktoś już kupował szpilki do pokrywy? Są jakieś nie polecane, nie trwałe? To tylko szpile ale wole sie upewnić. Wieczorem przysiądę i poszukam jakichś.


  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:29, 25.09.2015

Nie ukręciłeś szpilek. Po prostu wyjąłeś gwint. Pozostaje Ci zastosować wkładki Heli coil.
  • 0

#10 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:06, 03.10.2015

Masz rację!

Dziś zabrałem się do tego przy ładnej pogodzie. Wykręciłem śruby, których nie szło dokręcić i zdjąłem gwint ze śrub. Tzn, że głowica pozbyła się gwintu. Mam klucz dynamometryczny, ustawiłem na 10Nm i klucz nawet nie pstryknął, a śruba zaczęła popuszczać... 

 

Ja nie wiem, nie mam sposobu na te gwiny.


  • 0

#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:23, 03.10.2015

Ale czego nie wiesz?
  • 0

#12 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:28, 03.10.2015

A czego ma ci się trzymać ta śruba jak nie masz gwintu. Teraz tak jak koledzy mówią albo musisz zastosować specjalny wkład albo jak się da nagwintować na większa śrubę.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#13 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:33, 06.10.2015

Nie wiem jak mam dokręcać te śruby, jak nawet one oporu nie stawiają, tylko od razu są ukręcone. Przy dokręcaniu staram się nie dociągać trzymając za długą rączkę, tylko trzymam za główkę grzechotki i kręce do oporu. No i też tak kręciłem przy tych 3 śrubach bez końca. 

 

 

A czego ma ci się trzymać ta śruba jak nie masz gwintu. Teraz tak jak koledzy mówią albo musisz zastosować specjalny wkład albo jak się da nagwintować na większa śrubę.

 

Śruby w tym accordzie mają w sobie uszczelki, których nie sposób zdjąć bez ich uszkodzenia. Zwykłych śrub nie da rady zastosować, a znaleźć takie same tylko ciut większe, myślę, że graniczy z cudem, więc myślę, że gwintowanie na większą śrubę odpada. 


  • 0

#14 Rafał_87

Rafał_87
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Świętoszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 15.10.2015

Witam :) mam ten sam problem co kolega bo mi też ktoś przeciągnął gwint i ja już wykręciłem z gwintem śrubę wiec pytam poprzednika czy już zamawiał te wkładki helicoil? Chodzi mi o wymiar jaki zestaw naprawczy kupić :). Jeśli ktoś wie jakie kupić i poda rodzaje gwintów itp to będę wdzięczny :)


  • 0

#15 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:02, 15.10.2015

M6
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq