Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Kontrolka oleju przy jakim poziomie na bagnecie

VIII olej bagnet czujnik oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:31, 22.03.2015

Mam takie pytanie przy jakim poziomie na bagnecie zapala się wam kontrolka oleju na kompie?!

2 pytanie branie oleju na 800 km 4 setki to dużo przy jedzie mieszanej?!Chodzi mi tylko o motor benzynowy 2,4


Użytkownik rafix81 edytował ten post 07:42, 23.03.2015

  • 0

#2 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:50, 22.03.2015

W ON 1 L na 10 000 jest ok


  • 0

#3 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:58, 22.03.2015

Chodzi mi tylko o motor benzynowy 2,4


  • 0

#4 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:59, 23.03.2015

Powiedz mi w jaki sposób zmierzyłeś ze zjadł ci 40 ml. ?
Zróp większy dystans i mierz w tym samym miejscu.
A temat brania oleju jest jak rzeka płynąca olejem...
Na ilość ileju na bagnecie a kontrolka nie potrafię ci odpowiedzieć bo zapala sie nie od poziomu a od ciśnienia i tu dochodzi czynnik jaki masz zalany olej.

Pozdrawiam
  • 0

#5 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:47, 23.03.2015

zjadł mi 4 setki a nie 04 jak napisałem mój błąd zapala mi is kiedy na bagnecie miałem olej pomiędzy kropkami a zalałam do ostatniej kropki i zrobiłem 800 km a co może być z ciśnieniem mam 290 tyś ,szykować się na remont?


  • 0

#6 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 08:27, 23.03.2015

400ml na 800km to duzo. Na jakim oleju jezdzisz, bo 290tys.km. dla tego silnika to niewiele, moze masz jakis wyciek.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#7 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:37, 23.03.2015

Wlałem gulfa 5w40 ale jeździła na  CASTROL EDGE PROFESSIONAL 5W30 nie ma wycieków sam już nie wiem jedni mówią ze silnik do remontu drudzy ze nie sam już nie wiem


  • 0

#8 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:35, 24.03.2015

Niski poziom zaczyna u mnie wskazywać przy około 2-3mm od dolnej kropki. Na początku da znać po 40km na autostradzie przy nie dolaniu jak miałem prawie minimum odzywał się po kilku kilometrach już.

Dość dużo oleju ci ubywa. Jak nie ma wycieków to albo spalasz albo leci do układu chłodzenia. Mi przy świeżym oleju weźmie około 100ml. Obecnie przed wymiana zużycie wzrosło do około 200ml.
Ja bym zaczął od kupienia dobrego oleju (ja mam amsoil 5w30 asl), sprawdzenia świec i filtra. Robiłeś zawory - u mnie przy końcu interwału regulacji tez spalanie wzrastało.
  • 0

#9 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:57, 24.03.2015

zawory regulowane ,nie dymi,świece nowe,filtry nowe,będę chciał zalać olej  VALVOLINE MAXLIFE 5W40

taki mi polecili na forum.A może odma zatkana i porównując do innego acc to trochę głośniej klekocze.


  • 0

#10 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:34, 24.03.2015

A dlaczego nie Valvoline synpower 5w40 - wyzsze normy od maxlifea - http://allegro.pl/va...5033265193.html


  • 0

#11 Andronos

Andronos
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:35, 19.12.2015

Witam,

odświeżę trochę temat - posiadam od 4 dni Hondę Accord 2.4 i w dniu wczorajszym jak jechałem autostradą zaświeciła mi się w zegarze prędkościomierza kontrolka pomarańczowa stanu oleju. Niestety nie wcisnałem info tylko reset i zniknęła, więc nie wiem jaki był do niej opis. Ok 500m dalej była stacja więc zjechałem sprawdzić stan oleju. Wyłączyłem silnik, odczekałem z 10 minut i wyjąłem bagnet i stan oleju był poniżej dolnej kropki czyli niby ewidentnie niski poziom oleju (2 razy sprawdzałem). Chciałem dokupić na stacji ale mieli tam jakąś awarię kas, którą mówili że może usuną zaraz to stwierdziłem że poczekam, po kolejnych 30minutach sprawdziłem ponownie stan na bagnecie (auto w tym samym miejscu, płaskie i proste podłoże) i niespodzianka bo oleju było już na minimalnie mniej niż połowa (też 2 razy sprawdzane). Znajomy z którym rozmawiałem powiedział, że to mogła być ikona wzywająca do inspekcji olejowej związku z przeglądem (ostatni udokumentowany przegląd w ASO Honda był przy 88tyś km, obecnie auto ma 106tyś km). Pojechałem do domu ok 10km dalej i już nic się nie zapalało, oleju na stacji nie kupiłem bo nadal im coś nie działało z kasami :( Dzisiaj rano sprawdzałem stan na zimnym silniku i była połowa stanu no i powiem trochę zgłupiałem.

Do ASO na przegląd jestem umówiony po Świętach, ale auta potrzebuje teraz do jazdy, czy jak zrobię dolewkę z 500-700mln Shell Ultra Helix 5W40 (taki mam w domu) to będzie okej? (niestety nie wiem co było wcześniej nalane)

Z góry dzięki za sugestie :)


  • 0

#12 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:46, 19.12.2015

moim zdaniem lepsza dolewka tego shella który masz niż jazda z za niskim stanem. Nic się nie stanie to jest całkiem dobry olej, tym bardziej że niedługo masz serwis olejowy.

 

więc Kolego dolej tego shella i śmigaj. Pozdro


  • 0

#13 Andronos

Andronos
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 19.12.2015

Dzięki, no tak zrobię, podolewam po 100-200mln i będę sprawdzał na bagnecie, no ale generalnie zgłupialem, że raz jest poniżej dolnej kropki (10minut po wyłączeniu silnika), a za 30minut jest prawie połowa stanu (pomiędzy kropkami) i tak samo połowa na zimnym silniku po całej nocy :(

 

A mam pytanko jak mam na zimnym połowę to ile max mogę dolać by nie przelać? Czy właśnie dolewać po 100-200mln i sprawdzać (rozumiem sprawdzać po 3 minutach nie od razu)?


  • 0

#14 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:55, 19.12.2015

Mi ten obrazek "lampy aladyna" na zegarach zaświecił się kiedy poziom oleju był dokładnie na dolnej kresce (sprawdzane zaraz po zgaszeniu silnika). Jeśli masz stan powyżej dolnej kreski to nie ma dramatu. Tak sobie myślę, czy przypadkiem nie było tak że lampka zapaliła Ci się na jakimś zjeździe albo podjeździe? Wtedy rzeczywiście chwilowo mogło być za mało i czujnik poziomu oleju zareagował.


Dzięki, no tak zrobię, podolewam po 100-200mln i będę sprawdzał na bagnecie, no ale generalnie zgłupialem, że raz jest poniżej dolnej kropki (10minut po wyłączeniu silnika), a za 30minut jest prawie połowa stanu (pomiędzy kropkami) i tak samo połowa na zimnym silniku po całej nocy :(

 

A mam pytanko jak mam na zimnym połowę to ile max mogę dolać by nie przelać? Czy właśnie dolewać po 100-200mln i sprawdzać (rozumiem sprawdzać po 3 minutach nie od razu)?

Instrukcja mówi aby zaparkować samochód na płaskim, zgasić rozgrzany silnik, odczekać 3 minuty i sprawdzić. I to jest nasz rzeczywisty poziom. Ale z dolaniem poczekać aż ostygnie :).


  • 0

#15 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:55, 19.12.2015

Hej :)
Między znacznikami min i max na bagnecie jest ok. 1l, więc możesz zastosować prostą proporcję... jak masz koło połowy to do max jest ok. 0,5l, ale lepiej dolej mniej...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej, bagnet, czujnik oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq