Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Jak rozebrac tylny zacisk hamulcowy

VI zacisk tyl

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 Kędzior

Kędzior
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:type-r
  • KM:215
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:42, 20.03.2015

Wydłubywałem tego segera śrubokrętami jak Sacrum pisze. Dłubaczka ale się da.



a ja sobie zrobiłem "pseudo szczypce" ze starych nożyczek zaostrzyłem końce tak żeby weszły w te małe otworki od pierścienia i robota poszła całkiem szybko
  • 0

#17 yemiol

yemiol
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:147KM
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 22.11.2018

Właśnie zabrałem się za regenerację tylnych zacisków. Wymontowałem już ten element na który nakręca się tłoczek. Nie wiem jak wyciągnąć tą część do której przymocowany jest zaczep do linki. On jest jakoś zabezpieczony od środka bo nie mogę tego rozgryźć?
  • 0

#18 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:29, 22.11.2018

Poszukaj filmów na YouTube
  • 0

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:49, 24.11.2018

Odkrecasz nakretke 13 i musisz to zdjac, podwazajac raz z jednej rqz z drugiej raz z trzexiez raz z czwartej az wyjdzie ;)
Aaa i teraz bedziesz mial problem - najpierw zdejmuje sie ta blaszke od linki a potem wyjmuje srodek

Poszukaj filmów na YouTube


mega pomocny post...... albo pomagasz koledze cos piszac, albo dajesz link do yt albo nie piszesz nic
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:17, 24.11.2018

Mega pomocny bo na YT jest film, wystarczy odrobina chęci i wpisania "accord tylny zacisk".
  • 0

#21 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:25, 25.11.2018

Jak z kazda sprawa obecnie, wystatczy wejsc na google i poszukac.
Co nie znaczy ze takie odpisywanie na forum cos wnosi do tematu.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#22 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 22.10.2021

Cześć,

Napiszę tutaj o jednej rzeczy, bez której regeneracja tylnych hamulców jest trochę bez sensu. Koszt to niecałe 20zł, a rozwiązuje w zasadzie problem z zacinającym się czy ciężko chodzącym ręcznym.

Oczywiście mowa o sławetnej ośce samoregulatora o średnicy 11mm. I przyznaję, że nigdzie na forum nie ma informacji jak się do tego zabrać. Można na dwa sposoby:

1. wymienić cały samoregulator - model SW-0211, koszt niecałe 50zł - ten model pasuje, trzymałem obok siebie

2. wymienić całą ośkę - model  SW-0011 - 11mm, koszt niecałe 20zł, 15 minut roboty, ośkę (i samoregulator) można zanabyć w sklepie, który przy okazji polecam bardzo https://zaciski.com/ (albo autodomasz, też na allegro) - właściciel bardzo pomocny, telefonicznie podpowiedział, że jak się ma jakieś zacięcie mechaniczne to podpowie jak wymienić samodzielnie ośkę (a tym samym mniejszy utarg na mnie zrobił ;) )

 

Na wszystkie pytania odpowie to jedno zdjęcie:

20211022-164010-resize-84.jpg

 

Co trzeba zrobić. Będzie przydatny mechanizm z tłoczka. Wyciągamy go z tłoczka po wyjęciu segera. Następnie nakręcamy ten mechanizm na samoregulator, podkładając odpowiednią podkładkę pomiędzy ten mechanizm a samoregulator - tak żeby po skręceniu sprężyna samoregulatora się zacisnęła. Dzięki temu ośką zrobi się luźna. Następnie odginamy te blaszki trzymające ośkę - śrubokręt jak na zdjęciu w zupełności wystarczy. Najlepiej z każdej strony równomiernie. Po odgięciu i wymontowaniuu ośki, montujemy nową i na przykład kluczem do rur zaciskamy te blaszki po boku pilnująć, żeby ośka była w osi z tą ośką gwintowaną samoregulatora z drugiej strony.

I to wszystko!

 

NA koniec druga fotka, na której lepiej widać patent z podkładką - jeszcze raz podziękowanie dla Pana z autodomasz, który chętnie i cierpliwie to podpowiedział. I uwaga - nic z tego nie miał. A ja mam satysfakcję za to.

 

20211022-164341-resize-22.jpg

 

Robota prosta w zasadzie. I obowiązkowa przy regeneracji tylnych zacisków. W VII i wyższych genach jest szansa, że jest podobnie, bo zaciski pewnie takie same.


  • 0

#23 SiyonKart

SiyonKart
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:usa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:1.5t 6spd
  • Paliwo:ON
  • Rok:2016
  • Nadwozie:oval
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 27.01.2022

Witam mam problem z pompa abs otóż po zgaszeniu samochodu pompa caly czas prac xender uje poradziłem jej wyjeciu bezpiecznika 40a No ale obstawiam jakiś przekaznik tylko niemoge go znaleźć przeszukałem kilka schematów bezpieczników lecz znalazłem bodajże tylko 3 bezp związane z absem o żadnych przekaznikach nie było mowy. Dzięki pozdrawiam.omegle


  • 0

#24 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:38, 27.01.2022

Witam mam problem z pompa abs otóż po zgaszeniu samochodu pompa caly czas prac xender uje poradziłem jej wyjeciu bezpiecznika 40a No ale obstawiam jakiś przekaznik tylko niemoge go znaleźć przeszukałem kilka schematów bezpieczników lecz znalazłem bodajże tylko 3 bezp związane z absem o żadnych przekaznikach nie było mowy. Dzięki pozdrawiam.omegle

 

Na początek diagnostyka:

 

http://www.accordklu...iagnostyka-abs/

 

Następnie w ESM szukasz schematów. 

 

Po raz ostatni upominam o poprawienie danych auta, nikt  wróżką nie jest co ty masz za auto. (1.8/1.5T/ ES / ON (diesel) / 6 biegów) to jakaś bardzo rzadka wersja...  


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, zacisk tyl

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq