Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Sprzegło do VIII gen 2.0

VIII sprzęgło R20A3 VIII gen wymiana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:53, 17.03.2015

Poczytałem trochę o sprzęgłach w VIII gen 2.0B Trafiłem nawet na temat o "zgrzytaniu i piszczeniu". Stwierdziłem, że i u mnie czasem, sporadycznie, pojawia się ten odgłos, ale tragedii nie ma tym bardziej, że sprzęgło działa jak należy. Auto ma już przelatane 160kkm więc rozsądnym byłoby zasięgnąć informacji w kwestii dostępnych zestawów sprzęgła a i przy okazji będącej źródłem ww odgłosów tulejki, bo nie wiadomo przecież czy samochód w przeszłości był jeżdżony czy też dojeżdżany. Pytanie moje więc brzmi jakiej marki sprzęgła wymienialiście w swoich autach, jak się sprawowały po wymianie oraz jak kształtowały się koszty tych operacji. 

 

EDIT:

Czy korzystał ktoś z Was ze sprzęgła EXEDY HCK2066? Kompletne kosztuje w granicach  tysiąca zł - to dużo czy mało za kompletne sprzęgło do tego auta? 


Użytkownik lajsta edytował ten post 19:06, 17.03.2015

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#2 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:30, 18.03.2015

Ja wymienialem. Ori to FCC. Podobno zamiennikow brak...w kazdym opakowaniu jest FCC...tak mowia.

Koszt zestawu w ASO to okolo 1000 zl netto.

Wymiana w ASO to okolo 1000 zl,a w zakladach bez autoryzacji okolo 500-550 zl. 

Roboty jest sporo,aby bylo wygodnie,trzeba zdjac belke.

W moim wymiana trwala 5 godzin,a robil mechanik plus pomocnik.

Ja tez pomagalem...przynosilem napoje,trzymalem skrzynie,belke itp.


Użytkownik gebek edytował ten post 08:35, 18.03.2015

  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#3 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:57, 18.03.2015

A po jakim czasie wymieniałeś, co było powodem?


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#4 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:06, 18.03.2015

Ja również wymieniałem kompletne sprzęgło przy okazji wymiany wspomnianej tulejki wałka sprzęgła. Po zdjęciu okazało się, że tarcza się powoli kończy i za jedną robotą nastąpiła wymiana.

U mnie ceny wyglądały następująco:

Docisk - 476 zł

Tarcza - 636 zł

Łożysko - 160 zł

 

Wymiana nastąpiła po 120 000 km (w opinii mechanika wystarczyła by jeszcze na około 30 000 - 40 000). Auto mam od nowości i było użytkowane spokojnie (w innych autach nigdy nie wymieniałem sprzęgła, mimo dużo większych przebiegów). Mam natomiast przypuszczenie, że z moim sprzęgłem coś było od początku, bo po wymianie działa zdecydowanie lepiej i przyjemniej. 


Użytkownik ariel edytował ten post 10:06, 18.03.2015

  • 0

#5 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:15, 18.03.2015

Więc chyba  też już zaopatrzę się w komplet sprzęgła. Wybiorę to Exedy - myślę, że to dobry wybór. Tulejkę już też zamówiłem. Z ponad 160kkm nie ma co czekać tym bardziej, że raczej pojeżdżę tym autem "dłuższą chwilę"  ;)


Ja również wymieniałem kompletne sprzęgło przy okazji wymiany wspomnianej tulejki wałka sprzęgła. Po zdjęciu okazało się, że tarcza się powoli kończy i za jedną robotą nastąpiła wymiana.

U mnie ceny wyglądały następująco:

Docisk - 476 zł

Tarcza - 636 zł

Łożysko - 160 zł

 

Wymiana nastąpiła po 120 000 km (w opinii mechanika wystarczyła by jeszcze na około 30 000 - 40 000). Auto mam od nowości i było użytkowane spokojnie (w innych autach nigdy nie wymieniałem sprzęgła, mimo dużo większych przebiegów). Mam natomiast przypuszczenie, że z moim sprzęgłem coś było od początku, bo po wymianie działa zdecydowanie lepiej i przyjemniej. 

 

A gdzie wymieniałeś i w jakiej cenie? A gdzie wymieniałeś i w jakiej cenie? Widzę, że jesteśmy "sąsiadami" i mamy te same auta. No, prawie   ;)

 


Użytkownik lajsta edytował ten post 11:16, 18.03.2015

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#6 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:28, 18.03.2015

W JKK, wymiana tulejki była w ramach "gestu handlowego" więc niestety nie znam kosztów wymiany. 


  • 0

#7 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:45, 18.03.2015

sprzęgło po 160 ? czemu co tam się dzieje? ja mam 230 i czuć już że nie chodzi jak nowe ale działa nie przeciąga, nie szarpie, nie chrobocze itp, w Civicu mamy mam 250 tys od nowości i nic, VI gen sprzedawałem z przebiegiem 290 tys i nic nie było ze sprzęgłem. 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#8 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:20, 18.03.2015

też sprzedałem niedawno auto z przebiegiem 312 000 i było ok. Tak jak napisałem, może trafiło mi się felerne, ponieważ obecne pracuje zdecydowanie lepiej i mniej szarpie. Piszę tylko o moim przypadku. Prawdą jest jednak, że tulejki są kiepskiej jakości i w wielu egzemplarzach dają o sobie znać.  


  • 0

#9 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:11, 18.03.2015

U  mnie wymiana nastapila po 70,000km. Powodem bylo lekkie szarpanie przy ruszaniu,na cieplym sprzegle.

Zaczelo poszarpywac po 10,000 km od zakupu nowego auta.

Natomiast wizualnie,jest wogole nie zuzyte.

To wymienione sprzeglo,wymienilem po kolejnych 17,000 km,bo generowalo wibracje/mrowienie...dostawalem szalu.

Oczywiscie wizualnie,wyglada jak wyjete z pudelka...brak zuzycia

To trzecie ktore mam,ma 6,000 km i na razie jest spokoj.

Wszystkie trzy,to FCC...wiec moze sprobuj cos innego,jesli jest.


Użytkownik gebek edytował ten post 13:14, 18.03.2015

  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#10 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:09, 18.03.2015

W poprzednim aucie HC 1,4 wymieniałem sprzęgło przy 150kkm przy okazji wymiany łożysk w skrzyni biegów (znany feler w Cifach 01-05). Tarcza była już sporo zużyta i w zasadzie nie zostało jej wiele czasu a autem tym jeździłem od nowości. Dlatego też nie mając 100% wiedzy na temat obecnego auta (4 lata 160kkm, a może więcej kkm?) i stylu jego użytkowania to wolałbym mieć pewność czym jeżdżę. 


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#11 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:08, 22.03.2015

Czy możecie polecić kogoś w kwestii wymiany sprzęgła w okolicach Katowic. Jeden z tutejszych forumowiczów zadeklarował się a potem zdecydowanie mnie olał w tej kwestii choć w zasadzie nie wiem dlaczego. 


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#12 rae0113

rae0113
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 22.04.2017

Odświeżam, bo w moim R20A3 do wymiany jest sprzęgło po 105 tys. Ciągnie ładnie, ale jest tak twardy pedał, że jak nie zapłacę za sprzęgło to więcej wydam na ortopedę. Płyn przetoczony, bez zmian. Mechanik mówi że docisk wyrobiony i trzeba wymieniać.

Pytanie - do wyboru jest LUK, EXEDY za 800-900 zł lub oryginał około 1200zł.

Ktoś już wkładał te tańsze? Bo skoro oryginały padają po 100 tys to chyba jakościowo też szału nie ma.


  • 0

#13 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:00, 13.05.2017

Miałem w rękach OEM i EXEDY i wyglądem różniły się tarcze - w OEMie widoczne były złote włókna zatopione w powierzchni tarczy, w EXEDY srebrne, to jedyne co je różniło. Założyłem OEM.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#14 SIR

SIR
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:WWA
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 08.02.2020

odkopię temat - czasem podczas powiedzmy uślizgu przęgła (podjazd pod krawężnik etc) słychać wycie - myślicie że to tarczka tak hałasuje.

Ostatnie 10 lat śmigałem automatem  nie do końca wyczuwam manualne niuanse.

Przelot auta 248 k km wiec niemało. przez ostatnie 100 k km nie było robione sprzęgło

 

btw o co chodzi  z tymi tulejkami wałka? gdzieś jest szerzej omówiony temat ?


  • 0

pozdrawiam

-Grzegorz-

 


#15 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:18, 08.02.2020

Tulejka ustalająca wałka.. Tylr
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło, R20A3, VIII gen, wymiana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq