Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdejmowanie deski rozdzielczej i żarówki do zegarów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:43, 26.11.2009

Witam

W moim Accordzie padło mi ostatnio podświetlenie zegarów to znaczy od poziomu paliwa i temperatury.Czy ktoś demontował deskę rozdzielczą i może mi w tym pomóc bo nie chcę uszkodzić niczego. Jakie żarówki tam idą i czy można je zastąpić ledami i jaki będzie efekt?

Jest to Accord VI 2000r.,2,0 TDi

Pozdrawiam i proszę o pomoc
  • 0

#2 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 26.11.2009

A nie VI ?
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:52, 26.11.2009

faktycznie VI ,pomyliłem się,sorka :ok
  • 0

#4 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 26.11.2009

http://www.accordklu...opic.php?t=4783
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:03, 26.11.2009

Thx za link ale za wiele mi to nie dało,w dalszym ciągu nie wiem jakiego typu żarówki idą do podświetlenia zegarów i licznika. :-?

Wiem natomiast że muszę kupić 4 żarówki o mocy 3W do zegarów i 1 do podświetlenia licznika
1,1W.
  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:45, 27.11.2009

tutaj masz schemat zegarów i rozmieszczenie żarówek, co do typu to nie kupisz poza ASO dokładnie takich żarówek bo dostępne w sklepach i allegro to T3 - 1,2W natomiast w zegarach są żarówki 1,4W i 1,12W i 3W te natomiast o ile pamiętam z civica to rozmiar pośredni pomiędzy T3 a T5 i w accordzie jest chyba tak samo
  • 0

#7 drobson

drobson
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 27.11.2009

Jarek ma rację. Te 3 watowe żarówki są trudno dostępne i raczej dobrać takie same to problem. Ja przynajmniej nie mogłem, a w ASO zażądali 25 zł za jedną żarówkę z oprawką firmy Toshiba bo takie daje fabryka :) Ja postąpiłem po partyzancku i zamontowałem standardowe 2,3 W. Kosztują ok 1,40 zł za sztukę i po kłopocie. Od miesiąca wszystko ładnie świeci i różnicy w jasności nie zauważyłem, z tym że wymieniłem 5 żarówek odpowiadających za oświetlenie zegarów. Najlepiej wymienić komplet bo jak się jedna przepali to zaraz kolejne.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:38, 28.11.2009

Dzięki za pomoc z żarówkami.Żarówki już mam,dostałem od kumpla ze starego licznika z angielskiego Accorda.

Pozostaje kwestia demontażu deski,pomoże ktoś?
  • 0

#9 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:07, 30.11.2009

...kwestia demontażu deski, pomoże ktoś?


Proszę bardzo:

1. Opuszczasz kierownicę max na dół.
2. Odkręcasz 3 śrubki w desce rozdzielczej nad kierownicą.
3. Wyciągasz gumowe pokrętło od regulacji natężenia światła zegarów.
4. Wyciągasz środkowy przełącznik z lewej strony kierownicy (regulacja wys. świateł) i odkręcasz 1 śrubkę, która znajduję się za przyciskiem.
4. Łapiesz całą konsolę od góry (w miejscu odkręcenia 3 śrubek) i ciągniesz do siebie i w dół - energicznie ale z wyczuciem, tak żeby nie pourywać zatrzasków i niczego nie złamać (najwięcej zatrzasków jest w okolicy radia i pokręteł do nawiewów - ew. climatronika lub navi)
5. Odkręcasz zegary 4 śróbki (2 na dole i 2 na górze) - w sumie na górze są 4 śrubki, ale wystarczy odkręcić tylko 2.
6. Zegary masz w rękach... :mrgreen:

Jak masz ESM to poszukaj, w nim jest szkic obrazujący umieszczenie śrubek i zatrzasków.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:25, 30.11.2009

Wielkie Dzięki :-)
Jak będę zdejmował to porobię fotki coby zostały dla innych potrzebujących.
  • 0

#11 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:12, 09.12.2009

chcialbym aby inni wiedzieli jak sie zabrac za ten demontaz ja dzis tego dokonalem :)
REASUMUJAC
algorytm kolegi kamil.ekonom jest jak sadze wystarczajacy ja z nigo korzystalem i mi sie udalo, zaczynalem odpinac z zatrzaskow od lewej strony do prawej ale to juz jak kto tam woli :lol:

Proszę bardzo:

1. Opuszczasz kierownicę max na dół.
2. Odkręcasz 3 śrubki w desce rozdzielczej nad kierownicą.
3. Wyciągasz gumowe pokrętło od regulacji natężenia światła zegarów.
4. Wyciągasz środkowy przełącznik z lewej strony kierownicy (regulacja wys. świateł) i odkręcasz 1 śrubkę, która znajduję się za przyciskiem.
4. Łapiesz całą konsolę od góry (w miejscu odkręcenia 3 śrubek) i ciągniesz do siebie i w dół - energicznie ale z wyczuciem, tak żeby nie pourywać zatrzasków i niczego nie złamać (najwięcej zatrzasków jest w okolicy radia i pokręteł do nawiewów - ew. climatronika lub navi)
5. Odkręcasz zegary 4 śróbki (2 na dole i 2 na górze) - w sumie na górze są 4 śrubki, ale wystarczy odkręcić tylko 2.
6. Zegary masz w rękach... :mrgreen:

Jak masz ESM to poszukaj, w nim jest szkic obrazujący umieszczenie śrubek i zatrzasków.


ze swojej strony dorzucam pare fot od wewnatrz deski rozdzielczej na wypadek gdyby ktos chcial sie zorientowac gdzie mozna sie miej wiecej spodziewac zatrzaskow

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

deske fotografowalem od lewej strony do prawej lub patrzac na nia z frontu od radia po lewy wentylator
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:33, 08.04.2011

Dzisiaj rozebrałem deskę i tu wielkie dzięki dla Panów "Kamil.ekonom" i "Tomahawk5000", wymieniłem żarówki, dla zainteresowanych wszystkie były sygnowane przez Toshibe.
Jednak muszę zgłosić problem, pomimo wymiany żarówki 1,1W w LCD, podświetlenie nie działa, co więcej podłączyłem zegary od angola i też nie działa tylko to jedno podświetlenie. POMOCY! :-(
  • 0

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:40, 08.04.2011

wymieniłem żarówki,


na jakie?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:38, 20.04.2012

Ile żarówek idzie do samego podświetlenia? U kolegi w jego accordzie VI mam wymieniać podświetlenie.
To są żarówki T5 tak?
  • 0

#15 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:50, 20.04.2012

Ile żarówek idzie do samego podświetlenia?


a to idą żarówki do czegoś innego jak podświetlenie?


http://japancars.ru/...=B__1210&s=0.45

http://japancars.ru/...=B__1700&s=0.45
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq