Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzypiący pedał sprzęgła - jak to usunąć???

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
826 odpowiedzi w tym temacie

#736 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:39, 04.09.2017

No niestety, operacja nie przyniosła skutku :(

 

Napchałem mydła, ten popychacz i tłoczek nie skrzypią, pedał chodzi bardzo leciutko, ale klik - klik, takie jak ktoś to określił dźwięk "jak z zszywacza tapicerskiego" pozostał nadal. Jak już praktycznie wepchnąłem głowę między pedały i nasłuchiwałem gdzie i co to "klika" to miałem wrażenie, że to jednak dochodzi gdzieś tutaj blisko w kabinie - w całej tej konstrukcji na której pedał jest zawieszony, a nie z tłoczka pompy. Ale pewności nie mam bo ciężko to zlokalizować.

Dźwięk występuje u mnie (podwójnie) tylko przy puszczaniu sprzęgła.Wciskanie odbywa się lekko i w ciszy.

 

Co więcej dziś usłyszałem też ciche "jęczenie" z pod maski - okazało się, że pęknięta jest taka "kwadratowa" guma na jakimś ruchomym elemencie (widać ją pod rurą dolotu powietrza) - nie wiem co to za element i jak się nazywa. Nie słychać tego przy odpalonym silniku - zlokalizowałem to tylko dlatego, że uważnie nasłuchiwałem.

 

Chyba jednak trzeba będzie wymienić albo pompę, albo zestaw naprawczy - jest obecnie po 149 zł.

Na jakim ruchomym elemencie ? sprzęgła ? Pewnie trzeba nasmarować łapę sprzęgła


  • 0
                       

#737 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:36, 05.09.2017

https://e.allegroimg...189f297d3ead5ce

 

Pewnie masz rację, obok jest wysprzęglik - tak to wygląda mniej więcej jak zdjęcie w linku powyżej - ta guma ma u mnie pęknięcie. Wystarczy przesmarować czy kwalifikuje się do wymiany?


Użytkownik modlicha edytował ten post 14:41, 05.09.2017

  • 0

#738 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:52, 05.09.2017

Smaruj, byle często. Nie zachlap za wiele dookoła.


  • 0

#739 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:52, 25.10.2017

Kupiłem, zestaw naprawczy do sprzęgła, czyli tłoczek i ten metalowy trzpień. Wyeliminowało to nawracające skrzypienie, ale dźwięk kilk-klak jak szczywacza biurowego został.

Mechanik powiedział mi, że dokładnie przyjrzał się problemowi i jeszcze raz rozebrał całą pompę. Mówił, że dźwięk wywołuje, jakaś sprężynka w pompie, która "haczy" o coś i tego już bez wymiany pompy nie wyeliminuje.

 

Pozostaje , albo się przyzwyczaić, albo wymiana pompy.


  • 0

#740 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 05:09, 26.10.2017

Ile za tłoczek i trzpień ?
  • 0
                       

#741 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:16, 26.10.2017

149zł haparts

 

http://haparts.pl/46926-ta0-a01.html


  • 0

#742 Lewy251

Lewy251
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 27.10.2017

Witam szanowne grono forumowiczow :)

 To moj pierwszy post, wiec chciałem sie przywtać.. Do tej pory bylem oberwatorem, od czsu do czasu.

A teraz do rzeczy :

Oczywiście problem skrzypiącego sprzęgła dotyka wszystkich bez wyjątku, to tylko kwestia czasu. Czy ktoś juz znalazł skuteczny sposób pozbycia sie tego ? Poza kosztowną wymianą pompy , zestawu naprawczego, czy smarowaniem co drugi dzien? Przeczytałem pierwszych dwanaście stron oraz ostatnią. Mam wrażenie ze temat stoi w miejscu. Czy moze ktos juz wymyślił jakiś patent?? Nie chce tu śmiecić z wynikami moich doswiadczeń, więc prosze o konkretną odpowiedz kogos , kto siedzi w temacie od początku i jest na bieżąco. Pozdrawiam


  • 0

#743 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:13, 27.10.2017

Podsumowując - wydaje się że jedną z najlepszych tanich opcji jest wciśnięcie w popychacz kawałeczków pokrojonego mydła - poczytaj kilka postów wstecz od ostatniego - tam są opisy co i jak. Ja osobiście psikam co kilka miesięcy smarem do łańcuchów motocyklowych (bezpiecznych dla O-ring). Niekiedy skrzypienie jest też spowodowane popękaniem elementów mocujących pedał. 


  • 0

#744 Lewy251

Lewy251
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 27.10.2017

Dzięki za odpowiedż.

O mydle tez juz czytałem (nie stosowałem) . Stosowanie smaru do łancuchow motocyklowych znam od lat, i osobiście uważam za najlepszy środek smarujący w sprayu , nic tak jak on nie zostawia gęstego i trwałego filmu. 

Ale niestety do sprzegła nie przynosi trwalego efektu. Może u Ciebie jest ok, przynajmniej narazie. 

Skoro nikt tego nie rozwiązał , w takim razie podzielę sie z Wami wynikami mojej pracy.

To jest moj drugi accord 7gen. W pierwszym sprzeglo zaczeło sie odzywać po ok roku od zakupu. (Przebieg bliski 180tys mil.) wystarczyło zaaplikować smar do łancuchow , miedziowy, lub litowy i na kilka tygodni był spokój. W drugim accordzie to samo działanie nie przynosiło skutku nawet na jeden caly dzień. Wiec zaczęlo się szukanie przyczyny. Oczywiscie tak jak wszyscy na poczatku myślałem ze to ośka pedału. Dodatkowe otwory lubryfikacji okazaly sie chybionym strzałem. Smarowanie trzpienia wysprzęglika też przerobiłem.

Pozniej zaczęły sie kombinacje z popychaczem tłoczka pompy. Pedał sprzęgła wyjmowałem cztery razy. W moim przypadku glówka popychacza byla idealnie gładka i błyszcząca , zupelnie inaczej niz w przypadku popychacza kolgi, ktory zamieścił zdjęcia na początku tematu. Żadne szlifowanie i polerowanie pastą tempo nie jest tu potrzebne. 

Generalnie powinienem zacząć od tego co wywołuje ten irytujacy dzwięk ??  

To nie jest wynik tarcia pomiędzy główką popychacza, a wklęsłą czescią plastikowego tłoczka pompy.  Tłoczek przesuwający sie w pompie podczas wytwarzania cisnienia , nie przesuwa sie gładko/płynnie. Przesuwa się minimalnymi skokami, i to powoduje charakterystyczne skrzypienie. (Podnosiliście samochód hydraulicznym lewarkiem z marketu? Tłoczek skrzypi jak ch....a , tylko wydaje inny dżwięk , bo ma inna średnicę, jest z metalu i pracuje w grubszej obudowie) Tego nie da sie wyeliminować, ale ....  I juz jesteśmy blisko rozwiązania zagadki :) 

A rozwiazanie jest banalnie proste . Można zrobić tak, żeby te wibracje nie przenosiły sie na pedał. Wystarczy że pomiędzy głowką popychacza a "panewką" znajdzie sie element tłumiący. Mozna zastosować podkładkę z twardej gumy, lub plastiku, może mieć max do 1mm grubości, i srednicę minimalnie mniejszą niż srednica tloczka. zastosowanie grubszej powoduje inne problemy : raz że ciężko to złożyć bo wyślizguje się (chyba że masz wyciągniętą pompę i składasz na stole).  Dwa , co gorsze przesunięty do przodu tłoczek , zamyka kanał i pompa nie napełni się płynem ze zbiorniczka. 

Ja zastosowałem podkładkę plastikową 1.5mm grubości , lekko wyfrezowaną na środku żeby trzymała sie na osi grzybka popychacza. Dodatkowo była płaska, co zwiększało jej grubość w połączeniu z wklęsłą częścią tłoczka. (miała sie ułożyć pod naporem popychacza) Ale do tego juz nie doszło , po kilku godzinach walki z odpowietrzeniem poddałem się i musiałem ją usunąć. Tam jest zbyt mała tolerancja, bo cofnięcie popychacza jest ograniczone. 

Ostatecznie zdecydowałem sie na kawałek izolacji termokurczliwej , naciągniętej na grzybek i podgrzanej tak , żeby pokrywał całą przednią powierzchnię i część śruby regulacyjnej. To był strzał w dziesiątkę. Teraz pedał pracuje zupelnie inaczej, jak w beemce, żadne wibracje nie przenoszą się, zero skrzypienia. 

Ot cała filozofia :)  "Tjuning" pompy za kilkanaście groszy, w koncu przyniósł zamierzony efekt. 

Pytanie jak to długo pochodzi ? Myslę że długo..  Tam nie działa tarcie tylko nacisk o niewielkich wartościach. Nawet gdyby za jakiś czas izolacja wygniotła sie lub przetarła, mozna przejść na cos twardszego. Asekuracyjnie użycie niewielkiej ilosci smaru pomiędzy częściami jest wskazane. 

Mam nadzieje ze jasno i dobitnie wszystko wyjaśniłem. Gdyby coś , pytajcie. 

Pozdrawiam wszystkich.


  • 0

#745 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:47, 27.10.2017

Dzięki ...bardzo pomocna rada .Być moż ktoś skorzysta
Chociaż u mnie od 6 lat mam założoną gumową osłonę (jest w temacie) aby smar który wydostanie się na zewnątrz przy naciskaniu pedału został ponownie wprowadzony do trzpienia .....i jest OK ...Raz czy dwa musiałem dołożyć smarowidła. Ot tyle
Także samo smarowanie też pomaga.
..a co do wysprzęglika to jest inne skrzypienie ..inna bajka
  • 0
                       

#746 Lewy251

Lewy251
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 27.10.2017

Dzięki ...bardzo pomocna rada .Być moż ktoś skorzysta
Chociaż u mnie od 6 lat mam założoną gumową osłonę (jest w temacie) aby smar który wydostanie się na zewnątrz przy naciskaniu pedału został ponownie wprowadzony do trzpienia .....i jest OK ...Raz czy dwa musiałem dołożyć smarowidła. Ot tyle
Także samo smarowanie też pomaga.
..a co do wysprzęglika to jest inne skrzypienie ..inna bajka

Tak wiem, czytałem o tej osłonce .. dobry sposób , tez chcialem iść w tą strone , ale na "jebaju" nie znalazlem, a po ciapackich sklepach nie bede chodził , jak ktos byl w anglii to wie dlaczego ;) jednym słowem masakra.

Mam nadzieje że komuś się przyda..  Moze ktos juz na to wpadł , ale się oficjalnie nie podzielił..


  • 0

#747 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:37, 24.11.2017

U mnie skrzypialo na lapie sprzegla w skrzyni. Posmarowalem smarem teflonowym i od 4 miesiecy spokoj.
  • 0

#748 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:29, 24.11.2017

Jeśli ktoś wie gdzie można zdobyć pasującą gumkę-kondonik (jak kol. Wlodar) z harmonijką to będę wdzięczny za namiar.


  • 0

#749 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:09, 25.11.2017

IC.. Gdzieś chyba mam w garażu..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#750 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:24, 17.12.2017

Jaka jest całkowita wysokość pedału sprzęgła ? 

Od ilu cm zaczyna Wam brać sprzęgło ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq