Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzypiący pedał sprzęgła - jak to usunąć???

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
826 odpowiedzi w tym temacie

#61 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:20, 30.01.2010

Jak to zwał tak to zwał:piszczenie,kliknięcie,skrzypienie to jest to samo i tak jak pisałem wielokrotnie wspomagam się tym dobrym smarem i problem mi znika.
  • 0

#62 aplukasz

aplukasz
  • Forumowicz
  • 372 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:3,0
  • Wersja:SR5
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Double cab
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 31.01.2010

DAMEK, to już wiesz co musisz mi zrobić, bo już mnie to skrzypienie dobija, normalnie masakra :D.
A w VI gen nic nigdy mi nie trzeszczało.
  • 0

HA 93' CB3 F20A5 - BYŁA
HC 97' EJ9 D14A4 - BYŁA
HC 05' EU7 D14Z6 – BYŁA
HA 01' CH6 F18B2 - BYŁA
A3 06'/07' 8P- 2,0TDI – TERAZ TAK (chwilowo brak galerii)
HA 05' CL7 K20A6 - BYŁA
TH 12' N2 KUN26 1KD 3,0 - I NAJNOWSZA


#63 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:31, 01.02.2010

Panowie ten temat możemy ciągnąć w nieskończoność i zaśmiecać temat,a przecież nie o to chodzi.Tak jak pisał Malin wymiana pompy sprzęgła i jego elementów (raczej chodzi o te elementy) na razie pomaga i nie skrzypi.Jeżeli ktoś ma kasę lub na gwarancji to można sobie ulżyć w ASO.Jeżeli auto jest po gwarancji to na wadę fabryczną pomaga kasa :mrgreen: U mnie akurat smar ŁT-43 pomaga na jakiś czas i muszę z tym żyć.Panowie i Panie kończymy ten temat,no chyba,że ktoś samodzielnie dostał się do tego elementu i wykluczył problem.
Przepraszam doczytałem się i Matman robił to,ale jakoś zapomniał napisać o efektach:
Witam! Od jakiegoś czasu mam ten sam problem i ciągle go nie rozwiązałem i nie wiem czy dam radę.
Ale od początku. Jak zbudowany jest ten element? Otóż tłoczek w pompie sprzęgła od strony pedału sprzęgła ma wklęsłą panewkę w którą "wchodzi" główka trzpienia który sprzęgnięty jest z pedałem sprzęgła. Problem polega że krzywizna panewki i główki nie są idealnie dopasowane i praca tych dwóch elementów odbywa się na niewielkiej powierzchni co powoduje ogromne obciążenie na ich styku. Po jakimś czasie główka wyrabia się do połysku bo jest zrobiona z miększego materiału. Prawdopodobnie żadne smarowanie nic nie da ponieważ przy tak dużych obciążeniach każdy smar zostanie szybko "wyciśnięty ze styku główki z panewką.
Spytacie skąd wiem? No cóż - "nurkowałem" w tamte okolice z 10 razy. Rozebrałem ten element tzn zdjąłem sprężynującą spinkę (jak się namordowałem to tylko ja wiem ale już doszedłem do wprawy i zrobiłem sobie odpowiednie szczypce), wyjąłem bolec łączący pedal z popychaczem i wyjąłem popychacz. UWAGA!!! trzeba bardzo uważać bo jak się nie przytrzyma tłoczka to płyn z pompy go wypcha i spier....czy. Obejrzałem główkę popatrzyłem podrapałem się w głowę i złożyłem bo nic się z tym nie da zrobić. Jedynie co robię to podwarzam lekko śrubokrętem główkę i w szczelinę wkładam smar. Stosowałem różne różniste smary i to nic nie pomaga no może na 2 dni.
Można spróbować jeszcze jeden patent. Otóż popychacz z główką od strony sprzęgła jest wkręcony do elementu metalowego w kszczałcie ceownika (który to łączy go z pedałem sprzęgła) i zabezpieczony przed wykręcaniem się z ceownika nakrętką kontrującą nr 12. Można odkręcić nakrętkę lekko obrócić trzpień i ponownie zakontrować. Zmienimy wtedy położenie pracy główka-panewka. Na razie testuję ten patent i zobaczymy jak długo to popracuje bez skrzypienia.

  • 0

#64 Arturro

Arturro
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Radom / Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-s
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 12.02.2010

To i ja sie podłącze do tematu własnie mnie to wkur.....i definitywnie sie z tematem uporałem...koszt ok 250 zł. i troszki własnej inicjatywy...2 oryginalcze czesci i macie spokoj....
  • 0

#65 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:42, 12.02.2010

Arturro podaj konkrety.
  • 0

#66 Arturro

Arturro
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Radom / Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-s
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 12.02.2010

Glinus trzeba zamowic 2 czesci od tej chorej pompy troszki spokoju z rozpieciem zegera kolege to odpowietrzenia ukłądu troszki płynu hamulcowego i gotowe jak nowa dzaiabie....
  • 0

#67 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 12.02.2010

no co gumki nowe pozakładał na wysprzęgliku tzn na jego cięgnie :mrgreen:
  • 0
F1

#68 Arturro

Arturro
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Radom / Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-s
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 12.02.2010

wymieniłem wszystko ci w srodku i ten bolen co wchodzi do srodka jutro wam podam numery czesci ....mam w samochodzie tylko trzeba wylansowac sobie dobre szczypce kontowe do zegerow....i paczke relanium.... :-)

[ Dodano: 2010-02-13, 19:00 ]
Dla zaintersowanych jazda ze sciszonym radiem i cisza pedału sprzeła podaje czesci i ich nymery ktore nalezy kupic sobie w hondzie....46926-S5A-013 i nazwa tego elementu to tłok pompy sprzegła....46947-S5A-003 Drążek popychacza.... no do do tego mozna sobie kupic dowolny płyn hamulcowy ja sobie kupiłem puszeczke w hondzie oraz zaopatrzyc sie w szczypce do zegerow kontowe kogos kto nam pomoze odpowietrzyc układ i paczke relanium przydatka przy wyciaganiu zegera z pompy sprzegła....Zycze miłej pracy i ciszy potem w samochodzie ;-) ....
  • 0

#69 maliniak292

maliniak292
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 15.02.2010

Arturro gratulacje ze w koncu dokonales tego co dla innych było nieosiagalne :db
Jedynie ratowała wymiana pompy sprzegła ,ale koszt troche wyzszy niz podałes ok 700 zł.
Jezeli bedziesz miał troche czasu to moze bys opisał cały przebieg wymiany tych elementów krok po kroku , a na pewno wielu pomoze i zaoszczedzi pare groszy.
Od której strony sie zabrać do tej pompy , a te numery tych czesci to nie sa różne w zaleznosci od pojemnosci silnika i roku produkcji .
:B :B pozdro.....
czeka wieluuuuuu
  • 0

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu , prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły !

Maliniak292


#70 Gua77

Gua77
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LifeStyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CM7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:41, 16.02.2010

Ktoś się może pytał czy (i za ile) Honda coś takiego jak Arturro zrobi ?

Edycja:
Podzwoniłem sobie do ASO i ogólnie nie wymieniają samych części wspomnianych przez Arturro (bo niby mieli już kilka przypadków, które wróciły do nich z tą samą przypadłością po kilku dniach/miesiącach), dlatego zalecają wymianę całej pompy (koszt tak jak ktoś wyżej wspomniał pompa - 560 zł, robocizna - 146 zł). Jednak po kilku minutach rozmowy i podaniu części, które podał Arturro doszliśmy do "porozumienia": koszt części to 283 zł + robocizna 180 zł.
Wychodzi w sumie różnica 243 zł - pytanie czy nie dołożyć tej kwoty i mieć nową pompę a nie sam popychacz...

To tyle dla potomnych - problem jak widać znany w Hondzie.
  • 0

#71 Arturro

Arturro
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Radom / Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-s
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 16.02.2010

Ogladałem te pompe z kazdej strony rozenbrałem i stwierdziłęm ze nic wiecej tam sie nie ma co zwalic poza tym jest porazka wyciagniecie jej i zaryzykowałem i wymienięłm te elementy co ciekawe ta głowna tuleka w srodku jest plaskikowa stad chyba powstaja pozniej te chore dzwieki poprostu wyrabia sie na styku z tym popychaczem....zreasumujac powiem taaak kto nie ryzykuje w kozie nie siedzi wybor pozostawiam wam....
  • 0

#72 Gua77

Gua77
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LifeStyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CM7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 17.02.2010

Arturro - żebyś mnie źle nie zrozumiał - szacunek dla Ciebie za to co zrobiłeś - ja po prostu nie dam rady tego sam zrobić (chyba, że dasz jakieś małe how-to :) ) dlatego podzwoniłem po ASO i popytałem ile robocizna do tego kosztuje. Jeżeli umiałbym to zrobić sam - pewnie bym zrobił a nie wymieniał pompę bo i po co.
Więc reasumując :) - może jakieś małe how-to dla nas biednych żuczków ? Auto-specem nie jestem a jak mam później nie dojechać do ASO bo nie złożę pompy to wolę nie ruszać :) Natomiast sam chętnie za te 250-300 zł pozbędę się klikania z pedału sprzęgła.

Ogladałem te pompe z kazdej strony rozenbrałem i stwierdziłęm ze nic wiecej tam sie nie ma co zwalic poza tym jest porazka wyciagniecie jej i zaryzykowałem i wymienięłm te elementy co ciekawe ta głowna tuleka w srodku jest plaskikowa stad chyba powstaja pozniej te chore dzwieki poprostu wyrabia sie na styku z tym popychaczem....zreasumujac powiem taaak kto nie ryzykuje w kozie nie siedzi wybor pozostawiam wam....


  • 0

#73 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:03, 18.03.2010

Witka!!!
Podaję linka do ciekawej stronki. Szkoda że w Polsce nie ma takiej stronki po polsku. Rosjanie chyba są jednak bardziej obrotni.
http://www.honda-market.ru
http://www.honda-mar...ode=42330#42330

Pozdro
  • 0

#74 maliniak292

maliniak292
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 20.03.2010

Chlopaki u mnie tez skrzypialo , klikalo i szlak mnie trafial ,bo nie lubie jak mi cos nie gra w aucie i umowilem sie na wymiane pompy w Hondzie ,oczywiscie wczesniej serwis sprawdzil czy chodzi o ten element , koszt pompy sprzegła 530 zł + robocizna 120 zł .Czas wymiany 60 min. Jezdze jakies dwa tygodnie i nic sie nie dzieje ,aż milo powciskac pedal sprzegla , taka cisza nic nie klika . :mrgreen:
Wiem że mozna sobie radzic innymi sposobami ,smarowac ale to pomagało na jeden dzien i powracalo lub wymienic te elementy które kolega wyzej wymienial ,ale nie mam zdrowia sie z tym uzerac . Ewentualnie mam gwarancje na pompe jakby niedajboze cos sie dzialo . ;-)
Ale mimo wszystko gratuluje jeszcze raz ,rozwiklania problemu z piszczacym pedalem sprzegla :):):)

pozdro.....
  • 0

Prawdziwy mężczyzna nie je miodu , prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły !

Maliniak292


#75 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:01, 06.04.2010

A czy wymiana pompy sprzegla bedzie miala wplyw na np. wysoko lapiace sprzeglo ? Tj. skoryguje to ?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq